kamyk155 395 Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Witam. Mam poważny problem ze sklepem www.overclockers.co.uk Temat ten ruszyłem już wcześniej w dziale CHŁODZENIE - temat - CoolIT ECO C240 A.L.C. - gdzie to kupić ? A więc od początku. Po mailu do sklepu okazało się, że produkt ten mogę zakupić i będzie on wysłany do Polski. Wszystko ładnie i pięknie - szybka odpowiedź ze sklepu, więć zarejestrowałem się na stronie i zarejestrowałem tam moją kartę Visa Electron. Wcześniej dzwoniłem do swojego banku jak wygląda taki zakup na kartę za granicą. Ładnie i pięknie - klikam - płacę i złotówki przeliczane są na funty. Zamówiłem więc ten produkt. Podałem pełne dane do wysyłki, oraz dane mojej karty i odrazu przelałem pieniądze. Dostałem szybkie potwierdzenie z mojego banku za pomocą SMS, że pieniądze zostały wysłane po przeliczeniu ..xxx.. złotych. Po chwili dostałem maila ze sklepu - dziękujemy za rejestrację i zakup. Ja ucieszony - czekam - na zmianę statusu mojego zamówienia, na wysłane. Po kilkunastu minutach mail ze sklepu - order problem. Czytam i nie wierzę - mam im wysłać przynajmniej 2 potwierdzenia mojej tożsamości, do wyboru z tych czterech: 1- oświadczenie bankowe i adres posiadacza karty (ostatnie 3 miesiące) 2- wyciągu z karty kredytowej (ostatnie 3 miesiące) 3- każdy rachunek za usługi komunalne przedstawiające adres posiadacza karty (ostatnie 3 miesiące) 4- prawo jazdy Pomyślałem sobie - nie ufają polaczkowi, ALE gościu wyraźnie zaznaczył, że towar jest zarezerwowany i opłacony. Pomyślałem więc inaczej - pewnie polaczek ukradł komuś kartę i teraz robi sobie zakupy. Wysłałem więc im 3 obrazki w formacie jpg z mojego konta z potwierdzeniami - ja to właściciel, to moja karta, dokonuje stale przelewów (konto żyje). Dopisałem im także, że nie jest to normalna procedura przy zakupach i o co im chodzi. Napisałem także, że pewnie polaczkowi nie ufają, ale czego chcą, skoro mają już adres do wysyłkli i pieniądze na koncie. Dodałem też, że to dane, których raczej się nie pokazuje każdemu i są one w Polsce chronione prawem. Oczywiście odpowiedzi na to brak. Wysłałem koleiny mail - czy dotarły obrazki i moje słowa - czy to im wystarcza. Odpowiedź ze sklepu - jeśli to dotarło, to nie odpowiadają, bo rozpatrują wysłane dane. Długi brak odpowiedzi - piszę więc ponaglenie - dodałem im fotkę z pełnymi danymi moimi, oraz adresu i konta. Piszę im także, że nic więcej nie dostaną bo to chyba jakiś żart i robienie ze mnie jakiegoś potencjalnego naciągacza sklepowego. Odpowiedź ze sklepu - proszę przysłać 2 dokumenty ukazujące mój adres do potwierdzenia danych do wysyłki !! No kpina - najpierw chcą mnie sprawdzać, a teraz twierdzą że chodzi o potwierdzenie adresu - czyżby martwili się że podałem błędny ? Tak bardzo się martwią o to ? Napisałem więc na samym końcu maila, że koniec jaj i jeśli nie chcą wysłać to czekam na zwrot pieniędzy, które już mają i chyba o tym zapomnieli. Dziś rano (poniedziałek) odpowiedź - kontorla mojego adresu się nie powiodła (to niby standardowa procedura - gó**o prawda, bo czytałem regulamin sklepu i też im o tym napisałem, że takich cyrków nie ma wymienionych) a teraz najlepszy tekst - dokumenty są wymagane tylko po to, aby potwierdzić adres !!!! Że mieszkam pod danym adresem !! Jezusie !! A teraz uwaga - moje fotki to kicha, bo mogłem je przerobić w programach komputerowych, chcą oficjalnych dokumentów takich jak: 1- zeznanie podatkowe (chyba) (Coucil Tax demand) 2- umowa o wynajem 3- Rachunki za usługi komunalne (prąd, gaz, woda) 4- Rachunki za telefon 5- Prawa jazdy (jeśli adres jest widoczny) 6- Wyciągi bankowe 7- P60 (nie wiem co to) No to normalnie kpina na max. Szybko im odpisałem, że chciałem im przypomnieć, że nie kupuje u nich domu tylko tani i mały produkcik. Bardzo mocno zapytałem dlaczego - dlaczego muszę im potwierdzać adres, oraz napisałem mocno że mają moje pieniądze, adres i dane więc co w tym trudnego aby wysłać produkt. Dopisałem że obrażają mnie takim zachowaniem i że chyba to żart, że martwią się tak bardzo tym, gdzie pojedzie produkt. Na koniec ładnie napisałem - kończmy tą głupią konwersację i czekam na natychmiastowy zwrot wysłanych pieniędzy, oraz że sprawa trafi do Rzecznika Praw Klienta i Konsumenta. Mam wszystkie maila od nich oraz wysłane do nich. Ewidentnie widać, że najpierw sprawdzają mnie, a później zaczynają kombinować, że to coś nie tak z adresem. Napisałem już do polskiego rzecznika, ale podał mi adres do rzecznika od spraw sklepów w UE. Zaraz rozpocznę też akcję akcję smarowania sklepu na ich oficjalnym forum i napiszę oficjalną skargę do ich kierownictwa. Cytuj Link to post Share on other sites
teuton 6 Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Napisałem coś o tym w twoim pierwszym watku w dziale chłodzenie http://www.benchmark.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=41&t=15259&start=20 Ale teraz czytam, że chcą jeszzce więcej danych i przypomniałem sobie podobną sprawe z zeszłego roku w sklepie chyba niemieckim - okazało sie, że to nieuczciwy pracownik próbował wyciągac dane od klientów i potem je chyba dalej odsprzedawał innym "fachowcom". Może przeslij te maile do jakiegos managera w tym sklepie na wszelki wypadek. Cytuj Link to post Share on other sites
KONAn 0 Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Załóż sobie konto na PayPal-u. Akceptują karty Visa Electron. Będziesz miał problem z głowy bo na PayPal-u będziesz miał "verified adress" więc wszelkie zakupy za granicą to bułka z masłem. Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Nie mam zamiaru wogóle już mieć cokolwiek wspólnego z tym sklepem. Po co mi konta w paypalach skoro oni maja już kasę odemnie ? Po co potwierdzanie mojego adresu ? Masz kasę, to masz gdzieś czy dotrze do gościa. Ty mając już kaskę pakujesz paczkę, dajesz kurierowi z karteczką ...jedź tam i tam i koniec twojej odpowiedzialności. A tu goście mi walą VERIFY ADDRESS ? Ja to tłumaczę tak - martwią się gdzie pojedzie paczka i czy aby tam mieszkam ? Żart przez duże Ż. Co do maila - ten głupi sklep nie ma swojego maila !! Mają stronę z wysyłaniem problemów i zapytań. Wypełniasz rubryke - od kogo - o co chodzi - i wybierasz tylko rubrykę - pytania o produkty/usterki/skargi. Wysłałem teraz skargę - jest ona niby kierowana do członka zarządu. A co do tego podawania danych - to 2 ludzi mnie już wkurzało. Na ostatniego maila odpowiedziała kobieta. Postraszyłem ich także Office of Consumer Rights (rzecznik praw konsumenta-klienta). Pan prezes jeśli łaskawie odczyta mojego maila trochę się zdziwi - chyba że to stary brytol i będzie to miał gdzieś, bo napisałem baaaardzo dużo tekstu, jak mna pomiatali kolesie ze sklepu. Cytuj Link to post Share on other sites
teuton 6 Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 I pomysleć, że jeszcze niedawno chciałem kupić w tym sklepie Win7, ale ostatecznie kupiłem na amazonie. Ciekawe, czy też by mnie to spotkało? Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Otrzymałem ostateczną odpowiedź ze sklepu. Totalka kpina i ani słowa przeprosin. Po przetłumaczeniu na polski: Zamówienie zostało anlulowane i otrzymam zwrot pieniędzy jak prosiłem po 3-5 dniach roboczych. To ja im kurna wysłałem w 5minut, a te mendy po 3-5 dniach odeślą !! Podsumowanie: 4 dni czekania jak baran + kolejne 3-5 dni czekania jak totalny baran = brak towaru i cudna obsługa klienta w UK. Cytuj Link to post Share on other sites
Czaszka 49 Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Dobrze że oddali ten hajs :ciekawy: Cytuj Link to post Share on other sites
Sebool_uk 0 Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Przeczytałem Twojego posta i jestem w małym szoku! Cały czas robię zakupy w tym sklepie ostatnio zamawiałem słuchawki, podkładkę pod myszkę etc. paczka przyszła po 2 dniach. Nigdy nie miałem z nimi problemów. Czasami płacę przez PayPal a czasami normalnie przez kartę Visa Debit. Być może w moim przypadku jest łatwiej bo mieszkam w UK i jeszcze nigdy się nie spotkałem z takim problemem aby żądali ode mnie potwierdzenie adresu czy P60 jak to Ci napisali w mailu. Trochę Ci się nie dziwie to są Angole a to jest ciężki naród a takie problemy to z nimi standard wiem coś o tym i mam nauczkę... Dobrze, że odzyskałeś kaskę. Jeżeli tak bardzo zależy Ci na tym chłodzeniu to możemy się ugadać i zamówię Ci je, kaskę mi podeślesz na konto a ja wyśle paczkę do PL już parę razy tak robiłem paru osobą Pozdrawiam. Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Czaszka - jeszcze nie oddali Sebool - dzięki za propozycję ale....od nich już nic nie chce. Jeżeli sklep robi już problemy z wysyłką, to co dopiero, gdy coś sie stanie np. RMA ? Napisałem jak na razie do CoolIt do Kanady, czy wysyłają do Polski. Jak napiszą mi, że nie, to zapytam ich o NORMALNY sklep w europie (czytaj - zaufany, z normalną obsługą). A tak dla porównania sklep CoolIt sprzedaje to chłodzonko za 125$, a brytole za 120F. Oczywiście z Kanady wyjdzie chyba podobnie, bo transport i granica. Cytuj Link to post Share on other sites
teuton 6 Napisano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 @kamyk - czy akcja na ich oficjalnym forum coś dała? Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 24 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 Na ogólnym forum nie napisałem - trzeba się kolejny raz rejestrować, a ja mam już dość. Cytuj Link to post Share on other sites
teuton 6 Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 hmm... tak sobie jeszcze mysle, że moze rodzaj karty miał znaczenie - kredytowa, debetowa, wirtualna? Przecież muszą mieć jakieś kryterium do uruchomienia postepowania w ten sposób Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 24 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 Karta nie ma tu akurat znaczenia - wyraźnie jest zaznaczona Visa Electron jako jeden ze środków płatniczych do wyboru. Kasę przecież dostali odrazu. Zapłatę kartą wybrałem po konsultacji z moim bankiem. Przelew do UK kosztuje w moim przypadku od 30 do 90zł, a kartą tylko koszt przelewu bankowego - do UK wyszło 3,99zł. Cytuj Link to post Share on other sites
Maksym Słomski 8 Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 Electronem się nie płaci przez sieć na ogół... stąd może problemy. EDIT: chyba, że to był przelew... Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 24 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 Płacę tą kartą wszędzie i zawsze przez neta. Przecież kasa dotarła. Cytuj Link to post Share on other sites
bmxtom 0 Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 Chodzi o to że oni mają system oparty na kartach kredytowych/debetowych i tam masz potwierdzenie adresu od razu a tu przelew mogłeś nawet z konta założonego przez internet zrobić i ogólnie chodzi też o pranie brudnych pieniędzy dlatego też musi być zweryfikowany adres że to do osoby kupującej idzie... Zrób sobie paypall to wszystkie problemy miną... Napisz im na tym oficjalnym forum bo teraz jak ten typ ma twoje wszystkie dane może próbować wyłudzić pieniądze z banku bo ma wszystkie dokumenty potrzebne do tego... Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.