Skocz do zawartości

teuton

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1289
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

6 Neutralny

O teuton

  • Tytuł
    Zapaleniec

Informacje

  • Płeć:
    Nie podaję
  1. To Deco, to miałby byc zamiast tych AP? Jest jeszcze wersja nowsza RE550 z obsługą mesh tego AP: https://www.tp-link.com/pl/home-networking/range-extender/re550/ Czy dwa takie (piętro i parter) załatwią sprawę?
  2. Nie, nie obsługuje mesh. Założenie mam takie, że każdy AP obsługuje tylko jedno piętro. Powierzchnia piętra to około 120m2. Myslisz, ze bez mesh będzie słabo? edit: No ich chyba sam router nie obsługuje mesh?
  3. Dzięki, no router nie ma vlanów. Nigdy w życiu nie używałem switcha, więc nie za bardzo mam pojęcie jak on sobie poradzi z rozróżnieniem sygnału do tych AP od zwykłych gniazd abonenckich. Ten AP od TP-Linka to myślisz jest ok? A i w tej szafie rack są jeszcze temporarnie zwoje kabli do sterowania ogrzewaniem z pompy ciepła i dodatkowo kable cat5 do kamer wpięte do tego patchpanela, ale tym to się zajme później jak spłace wszystkie trzy kredyty budowlane
  4. Witam ponownie. Dom wybudowany, niedługo przeprowadzka więc czas na dokończenie elektryfikacji. Aktualny status (wszystko zrobione wg zaleceń kolegi coogera - jeszcze raz dzięki za pomoc): 1. W ścianach zatynkowana skrętka: https://bitner.com.pl/produkty/szczegoly/124,katalog-bitlan-uutp-cat6-350mhz 2. W pokojach 12 gniazd abonenckich cat6 3. Na parterze i na piętrze 2 gniazda dla AP 4. Jedna skrętka wyprowadzona na strych pod przyszły modem LTE 5. Wszystykie skrętki (pkt. 2-4) schodzą do garażu do szafy rack: https://www.linkbasic.eu/szafa-wiszaca-19-9u-450mm-wcb09-645-aab-c
  5. Jeszcze nigdzie, ale będzie pewnie tez w szafie rackowej (on nie bedzie dawał Wi-Fi). Druga opcja to mój pokój za ścianą za szafą rackową - dodatkowe gniazdo backupowe też aktualnie wpięte w patchpanel.
  6. W wersji dla słabszych to "przekrosowanie" oznacza przykładowo podłączenie takiego kabela między patchpanelem a routerem domowym? https://allegro.pl/oferta/kabel-sieciowy-patchcord-utp-kat-6-25-cm-lanberg-7595337927
  7. @cooger - witaj, nie przypilnowałem i elektryk podłączył wszystkie kabelki do patchpanela włącznie z tym od routera LTE na strychu. Twierdzi, że tak się zrobi, tzn. Antena ---> Modem LTE --->(skrętka) Patchpanel ---->(patchcord)Router domowy Ta skrętka ze strychu do patachpanela to ta sama co do gniazd abonenckich, czyli to: https://bitner.com.pl/produkty/szczegoly/124,katalog-bitlan-uutp-cat6-350mhz Elektryk twierdzi, że nie zakłada się końcówek cat6 na takie skrętki, tylko wpina w patchpanel i potem patchcordem krótkim z końcówkami do routera. Może tak zostać, czy walc
  8. Ok, to jeszcze poproszę wersję dla słabszych - co to jest "zewnętrzny"?
  9. Ok, szafa rackowa zamontowana, kable podpięte do patchpanela - niedługo wrzucę fotki do audytu Niestety jeden kabel nie działa i został uwalony prawdopodobnnie przez tynkarzy. Opcja wiercenia wewnątrz odpada. Pytanie: Czy kabel UTP cat6 można poprowadzić na zewnątrz budynku po elewacji, będzie prowadzony po wełnie mineralnej i potem zaszpachlowany klejem i tynkiem. Czy nie zaszkodzą mu ujemne temperatury w zimie i wysokie w lecie?
  10. Tak jak pisałem, moja wina że dokładnie nie sprawdziłem przed zakupem, ale dla mnie to troche pozbawione sensu sprzedawać szafe zamykaną na klucz z przodu z całkowitym wolnym dostępem z boku - dlatego nie przyszło mi do głowy żeby to w ogóle sprawdzić. No nic będę musiał dokupić te zamki. To takie jakby DLC jak w grach LOL.
  11. Witam, przyszedł czas na realizacje projektu. Wszystkie kable rozprowadzone i zatynkowane, mam nadzieję że działają hehe. Zakupiony patch panel, szafa rack i keystony. Mam pytanie do samej szafy: https://www.linkbasic.eu/szafa-wiszaca-19-9u-450mm-wcb09-645-aab-c 1. Jest bardzo duża i ciężka - nie rozumiem, dlaczego jest potrzeba aż taka głębokość 45cm i szerokość 60cm, skoro większość switchy ma wymiary 20x40cm. Chodzi mi głównie o głębokość, bo sporo ze ściany "wystaje". 2. Troche też mnie zadziwiły wyjmowane ścianki boczne, fakt moja wina nie sprawdziełm tego w specyfikacji przed zaku
  12. DNS. Zobacz komendą "TRACERT" jaką drogą idzie pakiet. Skoro w logach widać, że dobrą kartą idą pakiety to jeszcze coś nie tak z DNS musi być. Spróbuj jeszcz pingnąć do konkretnej strony www, ale wpisując jej IP zamiast nazwy, zobacz w logach czy wtedy też z dobrej karty ten ping idzie i czy działa, jesli tak, to wszystko jest juz ok, tylko te DNS musimy ogarnąć.
  13. Nie używaj stref sieciowych, pisałem żeby użyć do tego celu MAC Addressu konkretnych kart sieciowych. Teraz pisze z komputera bez instalacji comodo, więc tak troche z pamięci będzie: 1. W comodo musisz mieć ustawione "Custom Ruleset" 2. Nie wiem jakie masz inne regułki aplikacji i globalne, ale jak znam zycie zrobiłes instalacje zwykłą i zapewne comodo dodał Ci ich pełno - warto zrobic instalacje "na czysto", tzn. posusuwac wszystkie reguły dodane przez comodo, włączyc "custom ruleset" i na bieżąco po kolei konfigurować. Pamiętaj, że kolejność reguł w każdym firewallu w tym w comodo jest wa
  14. Można to uzyskać tworząc odpowiednie regułki na zwykłym firewallu. Instalujesz jakiegoś firewalla, który ma mozliwość filtracji na poziomie MAC Addressu karty sieciowej (np. comodo firewall). Dla jednej aplikacji tworzysz regułe dla ruchu wychodzącego, że jest dozwolony tylko przez karte sieciową A, a następnie tworzysz drugą regułe, że nie jest dozwolony przez karte sieciową B. To samo robisz dla drugiej aplikacji, tylko w innej kolejności kart sieciowych. Sprawdzone, działa , nawet na WIndows XP
×
×
  • Dodaj nową pozycję...