Skocz do zawartości

Temat o kartach Nvidia GF serii 9xx


Recommended Posts

Bo raczej ocenia sie kulture pracy calej karty. Co do >500 fps to on w Quake 3 na niej gra czy co?? ^^

No ale jak ponizej 500 fps nie piszczy to faktycznie mozna to pominac, bo to iscie absurdalna ilosc klatek/s

Edytowane przez verul
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@Ragnar
PC u Niego stoi obok monitora, na biurku, jakieś 30-40cm od ucha. Wszystko zamknęliśmy w Air 540tce, czyli obudowie zdecydowanie nastawionej na wentylację, nie na wyciszenie. Uwierz mi, że karta była praktycznie niesłyszalna. Najgorzej wypadły wentylatory obudowy (pod względem głośności).

EDIT:
Ja nie wiem, czy nikt nie czyta, czy o co chodzi... karta piszczy podczas wyświetlania ogromnej ilości kl/s! Jest Vsync, jest DSR (można ustawić sobie "4K" i nawet starsze tytuły staną się bardziej wymagające). Jest tyle możliwości...
Dla mnie największym problemem jest "wątła" konstrukcja. Piszczenie cewek przy tylu klatkach to już norma niestety. Ja w tym problemu nie widzę, gdyż... jak wyżej (vsync i te sprawy).

Edytowane przez Karol1701
Link to post
Share on other sites

Input lag mi nie przeszkadza, jeżeli nie jest to gra przez sieć. A gry, w które On gra (sieciowe), to: BF4, CoH2. Ani tu, ani tu nie ma szans na tak dużą wartość klatek/s.
 

 

Chciałem się podzielić z Wami moją opinią

Easy, easy... ;)


Bo raczej ocenia sie kulture pracy calej karty. Co do >500 fps to on w Quake 3 na niej gra czy co?? ^^

No ale jak ponizej 500 fps nie piszczy to faktycznie mozna to pominac, bo to iscie absurdalna ilosc klatek/s

Dokładnie o to mi chodzi! ;) absurdalna wartość, rzadko się zdarza.
Jak robiłem krótki teścik w Valley, przy wyłączaniu benchmark'a jest "ekran pożegnalny"... wtedy są właśnie takie masakryczne wartości ;)

Link to post
Share on other sites

Ale piszczące cewki są jednak wadą, co nawet MSI przyznało twierdząc, że pracują nad wyeliminowaniem problemu.

A włączanie v-sync, to jedynie obejście problemu a nie jego rozwiązanie.

Z wadami jest tak samo jak z zaletami (Coelho...). Kiedyś za zaletę uważano dołączony do obudowy wentylator. Teraz jest to norma i nikt o tym nie wspomina. Dla mnie piszczące cewki to podobna sytuacja. Tak ogromna ilość kart cierpi na tę przypadłość, że staje się to normą (oczywiście nie powinno). Jeżeli karta by piszczała zawsze pod obciążeniem, to z pewnością bym to zaliczył do wad. A tak, nie stanowi to dla mnie problemu, bo można temu zaradzić + większość kart tak ma.

 

EDIT:

Właśnie... jak to jest z tymi MENU/przerywnikami. U mnie przy włączonym VSync zarówno MENU, jak i przerywniki są wyświetlane w 60kl/s lub 30kl/s (ustawienia z gry). A nawet gdyby nie były, to można zawsze włączyć to z poziomu sterownika, wtedy na pewno będzie ograniczenie w każdym przypadku.

Edytowane przez Karol1701
Link to post
Share on other sites

No niestety... w teorii to klient powinien mieć przewagę nad producentem. Ale w praktyce to oni mają nas w garści. Dopóki nie pojawi się producent, który to naprawi, to nikt się tym nie zainteresuje na tyle, by problem wyeliminować. Oni nic na tym nie tracą (nawet to nie podlega gwarancji...), karty i tak sprzedają.

Link to post
Share on other sites

Teoretycznie od tego są fora - czyli opinie zwykłych użytkowników.
Szkoda, że prawie nikt po zakupie sprzętu nie pisze chociaż krótkiej notki dotyczącej wrażeń płynących z użytkowania produktu.
To tak, jak z tematem "Kompendium chłodzeń GPU". Miałem mylne wyobrażenie, że będzie można stworzyć dużą listę polecanych chłodzeń. Wyobraźmy sobie, że każdy po zakupie GPU wykonałby taki test. Ilość informacji byłaby niewiarygodna, a zestawienie bardzo miarodajne. Ale z ~20 wyników ciężko wyciągać jakiekolwiek wnioski. :(
Dlatego nawet pojedyncze opinie na forach nie muszą mówić całej prawdy... czy to o chłodzeniach, czy o cewkach itp. itd.
Jednym zdaniem... ciężko o takie informacje Verul.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

... w teorii to klient powinien mieć przewagę nad producentem.

...nawet to nie podlega gwarancji...

Mamy przewagę - nie zgłaszamy w ramach gwarancji, a rękojmi do sprzedawcy, ponieważ nigdzie nie jest zapisane, że:

..karta (jakakolwiek) zachowuje sie przy tak ogromnej ilosci klatek...

piszcząc cewkami.

Zatem powołujemy się na niezgodność towaru z umową (bo w dokumentacji nie ma zapisów, że przy takiej-a-takiej ilości fps ma piszczeć), a nie na naprawę gwarancyjną, bo gwarancja to zapisy producenta, a ten jak na razie stara się takie wady odrzucać.

Link to post
Share on other sites

I input lag.

Rozbawiają mnie do łez te bajki z input lagiem. Gram w FPS-y w tym w BF4 , Monitor 120 Hz , V-sync ON. No ale cóż ,piewcy  "Pieśni o złym Imputlagu" mają się za fachowców . Naczytał się taki jeden z drugim i chwali się anglojęzycznym zwrotem. Beczka.

Link to post
Share on other sites

V-sync niby troszkę zwiększa tego laga, ale to są tak śmieszne wartości, że taki zwykły gracz nawet tego nie zauważy a jak już zauważy (ja zauważyłem ;)) to i tak mu to nie będzie w najmniejszym stopniu przeszkadzało.

Przynajmniej takie są moje odczucia.

Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

Rozbawiają mnie do łez te bajki z input lagiem. Gram w FPS-y w tym w BF4 , Monitor 120 Hz , V-sync ON. No ale cóż ,piewcy  "Pieśni o złym Imputlagu" mają się za fachowców . Naczytał się taki jeden z drugim i chwali się anglojęzycznym zwrotem. Beczka.

Jako użytkownik 60Hz monitora odczuwam dość znaczną różnicę między włączonym a wyłączonym VSync w BF4 (może gra nie ma tu znaczenia, ale to jest jedyny przykład, gdzie korzystałem z jednej, jak i z drugiej opcji). Input lag jest zdecydowanie wyczuwalny. Czy moje wyniki mogłyby się różnić przy VSync wł/wył? Tego nie wiem, ale opóźnienie jest zdecydowanie zauważalne, więc (akurat w tę grę) wolę grać bez synchronizacji, bo po prostu mi to przeszkadza.

Przy wszystkich innych grach synchronizację mam zawsze włączoną (gry bez "współzawodnictwa" sieciowego).

Link to post
Share on other sites

Jako użytkownik 60Hz monitora odczuwam dość znaczną różnicę między włączonym a wyłączonym VSync w BF4 (może gra nie ma tu znaczenia, ale to jest jedyny przykład, gdzie korzystałem z jednej, jak i z drugiej opcji). Input lag jest zdecydowanie wyczuwalny. Czy moje wyniki mogłyby się różnić przy VSync wł/wył? Tego nie wiem, ale opóźnienie jest zdecydowanie zauważalne, więc (akurat w tę grę) wolę grać bez synchronizacji, bo po prostu mi to przeszkadza.

Przy wszystkich innych grach synchronizację mam zawsze włączoną (gry bez "współzawodnictwa" sieciowego).

Pewnie problem dotyczy monitora. Żeby bez problemów używać v-sync potrzeba 120Hz. I wracając do tematu : od dziś w budzie Gigabyte G1 Gtx970 - zero piszczenia cewek . W grach gdzie się da V-sync on (lodzio-miodzio żadnych inputlagów).

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...