Skocz do zawartości

Chciałbym się nauczyć programowania od podstaw


Recommended Posts

Witam!Otóż chciałbym się nauczyć programowania zupełnie od postaw(jestem w tym zielony).Jakie strony internetowe lub książki,podręczniki polecicie.Programować chciałbym się nauczyć,ponieważ chciałbym stworzyć własną grę(najchętniej na androida),stronę internetową i wiele innych rzeczy :)

Link to post
Share on other sites

Strona internetowa, gry czy aplikacje to totalnie inna sprawa. 

Każda z tych rzeczy to inna sprawa. A programowanie stron od programowania aplikacji,gier już wgl inna bajka.

 

Po za tym gra na smartphone (android) - wymaga zmodyfikowanego jezyka java + środowiska. Nie z motyką na księżyc bez żadnych podstaw.Przerób całę to: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/1 dopiero zacznij za co innego się brać. Większość problemów da się rozwiązać matematycznie. Tak więc następnie udaj się i poćwicz tutaj: http://pl.spoj.com/problems/latwe/

 

Dopiero wtedy weź się za coś konkretniejszego :)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Na początek zacznij od Phytona potem przejdź do C++

Początkujący programista powinien zaczynać od języków silnie typowanych i kompilowanych, aby nauczyć się zasad programowania i pewnej dyscypliny. Jeśli zacznie się naukę od języka skryptowego, dynamicznie typowanego, bardzo wysokiego poziomu, to może być trudno później przejść do języka typu C/C++.

Dodatkowo niektóre cechy języków skryptowych mogą sprawiać problemy początkującemu, przede wszystkim brak kontroli kompilatora nad naszym kodem.

Edytowane przez Luki91
Link to post
Share on other sites

Początkujący programista powinien zaczynać od języków silnie typowanych i kompilowanych, aby nauczyć się zasad programowania i pewnej dyscypliny. Jeśli zacznie się naukę od języka skryptowego, dynamicznie typowanego, bardzo wysokiego poziomu, to może być trudno później przejść do języka typu C/C++.