Skocz do zawartości

Programowanie, przyszły informatyk


Recommended Posts

Otóż obecnie jestem uczniem 2 klasy technikum informatycznego (po wakacjach trzecia). Zacząłem kurs C++ (chcę kiedyś programować) na YouTube, a dokładniej ten:

https://www.youtube.com/user/MiroslawZelent/videos

Teraz ja pytam, rozumiejąc jako tako ten język, to co dalej? Jak się sprawdzać w tym zakresie? Można powiedzieć "Twórz programy", ale nie każdy ma wyobraźnię i wie jaki program chce zrobić. Czy warto kurs języka C++ wesprzec jakąś książką? Jeśli tak to co polecacie?

Link to post
Share on other sites

Na stronie http://pl.spoj.com/problems/latwe/ jest dużo ciekawych zadań. Nauczysz się nie tylko klepać kod, ale przede wszystkim rozwiązywać problemy :-)

A co do pomysłu na program, to choćby kółko i krzyżyk, snake, wisielec, statki. Wszystko można zrobić w konsoli, w wersji tekstowej. Na statkach można nawet fajnie poćwiczyć OOP. ;-)

Link to post
Share on other sites

To sklonuj coś co istnieje. Ja w gimnazjum zrobiłem strzelankę kosmiczną a'la R-Type, a w Twoim wieku platformówkę jakich wiele. Nie trzeba od razu tworzyć jakiś super oryginalnych gier jak np. Braid.


 

 

A co do pomysłu na program, to choćby kółko i krzyżyk, snake, wisielec, statki. Wszystko można zrobić w konsoli, w wersji tekstowej. Na statkach można nawet fajnie poćwiczyć OOP. ;-)

 

OOP w C++, ała... 

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...
Gość kubajka

Powiem od siebie, że nie warto się pakować w jakiekolwiek książki jeśli chodzi o programowanie, tworzenie stron i tak dalej. Warto jak najszybciej załapać podstawy i brać się za działanie. Kursy jak najbardziej, ale przepisywanie kodu z książki nie ma dla mnie sensu.

Link to post
Share on other sites

Szczerze powiedziawszy, Luki91, zacznijmy od tego jakim programistą chce się zostać :)