Skocz do zawartości

Recommended Posts

Drodzy koledzy jest taki problem :wariat:

Znajoma ma 1 laptop i 1 stacjonarny oba komputery są podłączone do sieci Wi-Fi :D

ale osoba niepożądana która przychodzi do jej siostry do domu ze swoim laptopem ściąga filmy,gry itp. blokując jej sieć tak więc ostateczne pytanie jak zrobić żeby do internetu były załączone tylko 2 komputery znajomej a ten niepożądany był zablokowany czy coś.

 

Takie nietypowe pytanie, ale liczę na waszą pomoc :menda:

Link to post
Share on other sites

Włącz szyfrowanie przynajmniej WEP, najlepiej WPA (WPA2 nie jest konieczne a bardziej zwalnia internet) i ustaw jakiś klucz dostępu, tak około 8znakowy. Wiadomo im trudniejszy, typu @FSE44sg$$ itp. to tym trudniej go złamać przez niepowołaną osobę. Szyfrowanie włącza się w menu routera, poczytaj instrukcje obsługi to będzie pisać dokładnie na ten temat.

Link to post
Share on other sites

Nie znam się kompletnie na Wi-Fi, ale czy tam nie mozna tak jak w sieciach przewodowch ustalic jakies regułki na MAC Adresy tych dwóch komuterków?

Też można.
No to chyba najprostsze rozwiązanie, bo wtedy uzytkownicy nie musza nawet haseł pamietac i podawać. Ja tak mam u siebie w domu i tylko mój komp i zony laptop mają prawo korzystac z internetu.
Link to post
Share on other sites

Nie znam się kompletnie na Wi-Fi, ale czy tam nie mozna tak jak w sieciach przewodowch ustalic jakies regułki na MAC Adresy tych dwóch komuterków?

Też można.
No to chyba najprostsze rozwiązanie, bo wtedy uzytkownicy nie musza nawet haseł pamietac i podawać. Ja tak mam u siebie w domu i tylko mój komp i zony laptop mają prawo korzystac z internetu.

Do momentu jak ktoś wysniffuje te MACi i sobie podmieni na Twój.

Link to post
Share on other sites

(WPA2 nie jest konieczne a bardziej zwalnia internet)