Skocz do zawartości

Recommended Posts

Co do jasnego tele polecam Sigme 70-200 F2.8 OS , żyleta, bdb wykonanie i w testach i w realu bije droższego nikkora 70-200 f2.8 vr1 :)

 

i tak i nie, porównywałem VR1 z HSM i powiem szczerze, że rzucają się dwie rzeczy, szybszy AF w nikkorze i lepsza plastyka kolorów, co do bokehu to w obydwu przypadkach bym ocenił na "dobry+" (do tego celu mam Nikkora 180/2.8) a odnośnie ostrości to są żylety.. kolory oczywiście można wyciągnąć w obu przypadkach takie same, ale kolor skóry, zieleń i niebieski lepiej łapie jednak nikkor... tak czy siak do reporterki PRO nikkora ciężko zastąpić (poczekajmy na 70-200 Sigmy z serii ART) a do każdych innych działań warto zaoszczędzić i brać Sigmę ;)

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

i tak i nie, porównywałem VR1 z HSM i powiem szczerze, że rzucają się dwie rzeczy, szybszy AF w nikkorze i lepsza plastyka kolorów, co do bokehu to w obydwu przypadkach bym ocenił na "dobry+" (do tego celu mam Nikkora 180/2.8) a odnośnie ostrości to są żylety.. kolory oczywiście można wyciągnąć w obu przypadkach takie same, ale kolor skóry, zieleń i niebieski lepiej łapie jednak nikkor... tak czy siak do reporterki PRO nikkora ciężko zastąpić (poczekajmy na 70-200 Sigmy z serii ART) a do każdych innych działań warto zaoszczędzić i brać Sigmę ;)

Widzisz każdy ma inną opinie testowałem vr1 z 2 tyg potem sigme i kupiłem sigme. Dla mnie jest lepsza od vr1 ale wiqdomo gorsza od vr2

Link to post
Share on other sites

Widzisz każdy ma inną opinie testowałem vr1 z 2 tyg potem sigme i kupiłem sigme. Dla mnie jest lepsza od vr1 ale wiqdomo gorsza od vr2

 

ja jak kupowałem sigmę 10-20 HSM to co sztuka to inna jakość.. w Sigmie w Warszawie mieli 7 na stanie, wszystkie otworzyłem i przymierzyłem.. wybrałem najlepszą.. 2 to nawet gubiły się z AF.. w Nikkorze mniej jest takich słabych sztuk :) poza tym każdy ma inne oko i inne wymagania więc ważne by użytkownik był zadawolony a nie ktoś inny.

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

ja jak kupowałem sigmę 10-20 HSM to co sztuka to inna jakość.. w Sigmie w Warszawie mieli 7 na stanie, wszystkie otworzyłem i przymierzyłem.. wybrałem najlepszą.. 2 to nawet gubiły się z AF.. w Nikkorze mniej jest takich słabych sztuk :) poza tym każdy ma inne oko i inne wymagania więc ważne by użytkownik był zadawolony a nie ktoś inny.

Dokładnie z sigmą jest różnie ale akurat 70-200 os z tego co czytam fora nie zdarzają się złe egz ;D Gorzej z 35 ART tam to jest rozrzut jakościowy ;D

Edytowane przez QubaKpl
Link to post
Share on other sites

Panowie jak myślicie do jakiej kwoty warto licytować to szkło?

http://allegro.pl/tamron-sp-vc-di-70-300mm-1-4-5-6-62mm-canon-i4313662386.html

 

Nowy to 1400zł (z małym ogonkiem).

 

jak na 70-300 to ten obiektyw jest całkiem niezły, od 200mm jak wszystkie zaczyna mydlić, ale stabilizacja trzyma nawet do 4 ekspozycji (dwukrotnie lepiej niz 70-300 canona (bez "L") wiec b. dobry wynik). Mysle ze do 1000zł mozesz spokojnie licytowac, tyle ze ja wiecej niz 500zl bym nie dał za to szkło  :D

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Tez z palet ? 

 

:)

 

po prostu wolę stałkę 180/2.8 + konwerter x2.. 70-300 bardziej psuje zdjęcia niz pomaga w ich wykonaniu.. ale oczywiscie kazdy ma rozne wymagania od siebie i od motywów które fotografuje wiec duzej ilosci osob to i tak wystarczy 70-300 bo tanio i duzo

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

po prostu wolę stałkę

Wiadomo, że stałki są najlepsze ale nie każdy ma tyle pieniędzy żeby kupić tyle stałek by zaspokoić swoje potrzeby. Druga sprawa potrzeba do tego olbrzymiej torby żeby przenosić wszystkie szkła.
Link to post
Share on other sites

Wiadomo, że stałki są najlepsze ale nie każdy ma tyle pieniędzy żeby kupić tyle stałek by zaspokoić swoje potrzeby. Druga sprawa potrzeba do tego olbrzymiej torby żeby przenosić wszystkie szkła.

 

dlaczego? ja mam pas biodrowy z 2 pokrowcami + 'opakowanie' na aparat z 16-35

Link to post
Share on other sites

No widzisz, ja nie lubię chodzić obładowany jak wielbłąd. Jedna torba, która powoli staje się za mała (Canon BAG 300EG) to dla mnie w sam raz.

 

Tylko torba na ramieniu jest totalnie nieporęczna jeśli chcemy szybko zmienić szkło lub szybko się przemieszczamy. Ale tak jak mówiłem, każdy ma swoje wymagania i inaczej odczuwa komfort fotografowania.

 

Torba "na miasto" z pasem naramiennym pokrytym baardzo grubą i miękką pianką (nie ma opcji by mieć potem jakiekolwiek obtarcia nawet po całym dniu fotografowania). Do tego pas biodrowy do którego można przymocować torbę bez pasa i ładownice na obiektywy, pokrowce na telefon, baterie itd dostępne u producenta na stronie...

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Nie obraź się ale właśnie tak nie chciałbym chodzić:

 

Wyglądałbym w tym jak wielbłąd.

 

nie obrażam się :D po prostu po przypadkach kiedy torba na ramię ześlizgiwała mi się z ręki (gdy podbiegałem gdzieś z aparatem w ręce lub gdy kucałem) zainwestowałem w plecak Lowepro Fastpack 350 dzięki czemu bez zdejmowania plecaka miałem dostęp do przegrody ze sprzętem.. ale to było bardzo "nieporęczne" kiedy temperatura na pełnym Słońcu osiągała ponad 40 stopni.. plecy mokre, wróciłem wtedy do torby (pełnowymiarowej a nie takiej jak z powyższego linku) ale znów obtarte ramię... wtedy (no dobra ;) ) dostałem kilka rzeczy do recenzji w magazynie + kilka dokupiłem (bo ich rozwiązania bardzo mi przypadły do gustu) i nie mam teraz ani problemu z bólem obtartego ramienia w lato, ani nic nie spada z niego podczas zleceń.... większym wielbłądem jest się z plecakiem, trochę mniejszym z torbą na kilka obiektywów trzymaną na skos na plecach... a najmniejszym wielbładem jest się mając pas... chociaż to też ma swoje minusy bo trzymając 10kg na pasie to nie polecam nikomu biec bez przytrzymania pasa ;)

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Ta torba Canona na pasek który zapina się na wzór litery lambda i nie ześlizguje się z pleców. Żeby była trochę większa to... :D

 

http://www.fotokoch.de/bilddaten/bildmittel/canon-custom-gadget-bag-300eg_53562_2.jpg

 

Tu widać tak piąte przez dziesiąte jak się ją zapina.

Link to post
Share on other sites

Ta torba Canona na pasek który zapina się na wzór litery lambda i nie ześlizguje się z pleców.

 

moja torba crumplera też posiada takie rozwiązanie by nie spadała.. najgorzej jednak gdy podczas biegu spadała.. ten mały paseczek wtedy całkiem dokuczał i drapał ciało.. i weź mi tu dogodź  :D

http://www.crumpler.eu/uploadPim/9005/010_ddlm-l-004.jpg

Tych plecaków jest milion, jest w czym wybierać. Ja nie wyobrażam sobie mieć przy pasie 70-200 (dobrze ze nie mam 2.8 IS) i np lampy 

 

ja tak parę razy trzymałem 300/2.8 przy pasie... wtedy jak stoisz w miejscu to spoko (festiwale/koncerty) ale do poruszania się nie ma opcji bo potem jest udo poobijane  :D

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...