Skocz do zawartości

Długość i problem z gwarancją karty gigabyte


Recommended Posts

Witam.

Mam problem ponieważ kupiłem kartę graficzną 8600gt od gigabyte ponad 2lata temu w sklepie który usunięto. Niestety karta padła i nie wiem gdzie mam tą kartę oddać. Sklep w którym kupiłem tą kartę to vobis partner. Byłem w sklepie vobis chcąc oddać kartę na gwarancję. Powiedziano mi że z tego co mają w systemie wynika że karta miała gwarancję na okres 2lat. Nie chcą mi jej przyjąć ponieważ według nich jest po gwarancji. Z tego co wiem produkty firmy gigabyte mają 3letnią gwarancję. Co zrobić? Gdzie tą kartę wysłać?

 

Za wszelkie wypowiedzi będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam Severn

Link to post
Share on other sites

Ścieżka gwarancyjna produktów Gigabyte, wygląda następująco:

Gigabyte prowadzi bezpośrednią sprzedaż produktów tylko do kilku dystrybutorów w Polsce udzielając im 36 miesięcznej gwarancji. Dystrybutorzy odsprzedając towar do sieci dystrybucyjnych lub klientów końcowych również powinni udzielać 36 miesięcznej gwarancji jednak jest to już w gestii polityki danej firmy jakiej gwarancji udzieli odsprzedając towar....... Porównując zatem oferty w różnych sklepach czasem warto zwrócić uwagę nie tylko na niską cenę, ale również na warunki gwarancyjne.

Link to post
Share on other sites

No to jeśli vobis udzielił tylko 24 miesiące gwarancji, to niestety gwarancja już przeminęła? Kartę kupiłem w sklepie vobis partner, ale ten sklep upadł. Udałem się do najbliższego vobisa i powiedzieli mi że nie mają możliwości przyjąć mi tej karty, bo coś tam, coś tam (nie słuchałem dokładnie), ale wyszło na to że nie mogą jej przyjąć. Później udałam się do innego voisa i powiedziano mi że bez problemu przyjmą, ale gwarancja minęła. Szukał jakiś informacji na temat ile ta gwarancja ma trwać. Powiedziałem mu żeby dał sobie spokój i przyjdę jak czegoś się dowiem. Czy mam mu pokazać tą stronę? Jeśli tak to on musiał przyjąć tą kartę? Poszukałem w sieci i znalazłem takie coś:

 

http://www.gigabyte.pl/news/local/675.html Czy mogę tak zrobić?

 

Przy kupnie karty nie dostałem niczego innego prócz faktury. Na niej nie ma żadnej informacji o okresie gwarancyjnym.

Link to post
Share on other sites

No to jeśli vobis udzielił tylko 24 miesiące gwarancji, to niestety gwarancja już przeminęła? Kartę kupiłem w sklepie vobis partner, ale ten sklep upadł. Udałem się do najbliższego vobisa i powiedzieli mi że nie mają możliwości przyjąć mi tej karty, bo coś tam, coś tam (nie słuchałem dokładnie), ale wyszło na to że nie mogą jej przyjąć. Później udałam się do innego voisa i powiedziano mi że bez problemu przyjmą, ale gwarancja minęła. Szukał jakiś informacji na temat ile ta gwarancja ma trwać. Powiedziałem mu żeby dał sobie spokój i przyjdę jak czegoś się dowiem. Czy mam mu pokazać tą stronę? Jeśli tak to on musiał przyjąć tą kartę? Poszukałem w sieci i znalazłem takie coś:

 

http://www.gigabyte.pl/news/local/675.html Czy mogę tak zrobić?

 

Przy kupnie karty nie dostałem niczego innego prócz faktury. Na niej nie ma żadnej informacji o okresie gwarancyjnym.

Mój nieco spóźniony komentarz do twojej wypowiedzi i wypowiedzi Gigabyte_PL:

 

- Gwarancji udziela WYŁĄCZNIE producent lub jego przedstawiciel w danym kraju (w tym przypadku 36 mies.)

- Sprzedawca NIE MA PRAWA udzielić gwarancji. Sprzedawca (tutaj: franczyza Vobis'a) odpowiada za wady przez 24 miesiące z tytułu rękojmi ( a dokładnie z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Mieli rację odsyłając Cię po 24 miesiącach w kosmos :>

 

Moja mała porada dla Ciebie i forumowiczów: jeśli oddajecie do naprawy sprzęt który ma 25-36 miesięcy to zwracajcie się prosto do serwisu Producenta bo wtedy korzystacie z warunków gwarancji (36 mies. w tym przypadku). Idąc ze złomem do Sprzedawcy korzystacie nie z gwarancji a z prawa odpowiedzialności sprzedawcy za towar (ustawowo 24 mies.)

 

W Twoim przypadku wal prosto do serwisu Gigabyte, krzycząc że korzystasz z gwarancji.

Powodzenia.

Link to post
Share on other sites

- Sprzedawca NIE MA PRAWA udzielić gwarancji.

Oczywiście, że ma prawo. Nazywa się to gwarancja sklepu. EDIT: Gwarantem może być producent, serwis albo sklep po uzgodnieniu z producentem.

 

Muszę tu zwrócić Ci uwagę, iż nie ma takiej możliwości, aby ominąć sprzedawcę i reklamować bezpośrednio na serwisie.

Po zakończeniu okresu gwarancji sklepowej kartę reklamuje się bezpośrednio u producenta, jeśli okres gwarancji producenta jest dłuższy (po spełnieniu warunków gwarancji).

EDIT: oczywiście przed upływem gwarancji, jeśli gwarantem jest sklep to z roszczeniami udajemy się do sklepu. ;)

Link to post
Share on other sites

McGregor napisał(a):

- Sprzedawca NIE MA PRAWA udzielić gwarancji.

 

Oczywiście, że ma prawo. Nazywa się to gwarancja sklepu. EDIT: Gwarantem może być producent, serwis albo sklep po uzgodnieniu z producentem.

Chyba pisałem za szybko. Chodzi o to, że w tym przypadku sklep nie może wydać gwarancji "producenckiej" na produkt gigabyte bo ten już ją ma. Gwarancja sklepu to inne zobowiązanie niż gwarancja producenta i najczęściej jest wydawana na sprzęt używany. Sevren chyba miał na myśli gwarancję producenta.

 

Muszę tu zwrócić Ci uwagę, iż nie ma takiej możliwości, aby ominąć sprzedawcę i reklamować bezpośrednio na serwisie.

Masz rację, w 38 milionowej Polsce Gigabyte nie postawił service centre ale jak kogoś interesuje to podaję adres service centre Gigabyte w Bangladeszu (na poważnie):

GIGABYTE Logistics Service Partner

Address: 33 Mirpur road, Dhanmondi Dhaka, Bangladesh -1205

TEL: 880-2-9664385

Są serwisy w Czechach, na Węgrzech no i w słynnym Bangladeszu a w Polsce jest wpis na forum, że "nie ma możliwości...". Sorry Gigabyte za ironię ale sami się prosicie.

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Cześć

No to ja mam inny problem z Gigabyte:P

Moja dziewczyna kupiła przez internet w jakimś tam sklepie z Białegostoku płytę główną Gigabyte'a EX58-UD3R , no i okazało się że uszkodzona jest karta sieciowa na niej, wcześniej jej nie używała ale teraz kupiła router i kicha.

Sklep nie wystawił jej gwarancji ma tylko paragon. Oczywiście reklamacji nie chcą przyjąć no i jak tu się skontaktować z Gigabytem we Wrocławiu? Skoro nie obsługują klientów końcowych? Wypadałoby odesłać płytę do sklepu prawda? Ale widzę że Gigabyte też sobie jaja robi, no bo co za różnica czy ja sam chce zareklamować produkt osobiście czy przez dystrybutora/sklep itp. skoro jest gwarancja producenta?

Link to post
Share on other sites

Muszę Was zmartwić ale płyt głównych czy kart graficznych też nie wyślecie na RMA bezpośrednio do Asusa.

Dlaczego sklep nie chce przyjąć płyty na gwarancję? To Ci się należy jak psu micha. Poza tym ja od wielu lat nie dostaje kart gwarancyjnych przy zakupie płyt/grafik czy innego stuffu.

Link to post
Share on other sites

Po prostu sklep poleciał w kulki i tyle. To jest normalna praktyka, producent nie sprzedaje bezpośrednio klientom końcowym, tylko poprzez sklepy, które właśnie "rozpatrują" gwarancję. Dlatego trzeba zwracać uwagę na długość gwarancji i kupować w bardziej zaufanych i pewnych sklepach.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...