severn 54 Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Witam. Mam problem ponieważ kupiłem kartę graficzną 8600gt od gigabyte ponad 2lata temu w sklepie który usunięto. Niestety karta padła i nie wiem gdzie mam tą kartę oddać. Sklep w którym kupiłem tą kartę to vobis partner. Byłem w sklepie vobis chcąc oddać kartę na gwarancję. Powiedziano mi że z tego co mają w systemie wynika że karta miała gwarancję na okres 2lat. Nie chcą mi jej przyjąć ponieważ według nich jest po gwarancji. Z tego co wiem produkty firmy gigabyte mają 3letnią gwarancję. Co zrobić? Gdzie tą kartę wysłać? Za wszelkie wypowiedzi będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Severn Cytuj Link to post Share on other sites
radoslaw999 21 Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Ile masz gwarancji napisane na karcie gwarancyjnej/paragonie? Cytuj Link to post Share on other sites
Maksym Słomski 8 Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Prosto do producenta lepiej. 3 lata wydaje mi się - dzwoń do GA. Cytuj Link to post Share on other sites
severn 54 Napisano 28 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Na stronie gigusia wyczytałem takie cuś http://www.gigabyte.pl/news/local/675.html bardzo ciekawie to wygląda. Na fakturze nic nie pisze o długości gwarancji. Jeśli możesz to podaj nr. do gigabyte, bo nigdzie nie mogę znaleźć. Cytuj Link to post Share on other sites
GIGABYTE_PL 62 Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 "Ile masz gwarancji napisane na karcie gwarancyjnej/paragonie?" Dokładnie tak. Gwarantem jest sklep i określa warunki jak i okres gwarancyjny - reklamacje składamy u sprzedawcy. Cytuj Link to post Share on other sites
Maksym Słomski 8 Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Przecież to Wy dajecie gwarancję na sprzęt, który potem sklep do Was wyśle. Nie powinno mieć znaczenia czy wyśle to Kowalski czy sklep XYZ. Cytuj Link to post Share on other sites
GIGABYTE_PL 62 Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Ścieżka gwarancyjna produktów Gigabyte, wygląda następująco: Gigabyte prowadzi bezpośrednią sprzedaż produktów tylko do kilku dystrybutorów w Polsce udzielając im 36 miesięcznej gwarancji. Dystrybutorzy odsprzedając towar do sieci dystrybucyjnych lub klientów końcowych również powinni udzielać 36 miesięcznej gwarancji jednak jest to już w gestii polityki danej firmy jakiej gwarancji udzieli odsprzedając towar....... Porównując zatem oferty w różnych sklepach czasem warto zwrócić uwagę nie tylko na niską cenę, ale również na warunki gwarancyjne. Cytuj Link to post Share on other sites
severn 54 Napisano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 No to jeśli vobis udzielił tylko 24 miesiące gwarancji, to niestety gwarancja już przeminęła? Kartę kupiłem w sklepie vobis partner, ale ten sklep upadł. Udałem się do najbliższego vobisa i powiedzieli mi że nie mają możliwości przyjąć mi tej karty, bo coś tam, coś tam (nie słuchałem dokładnie), ale wyszło na to że nie mogą jej przyjąć. Później udałam się do innego voisa i powiedziano mi że bez problemu przyjmą, ale gwarancja minęła. Szukał jakiś informacji na temat ile ta gwarancja ma trwać. Powiedziałem mu żeby dał sobie spokój i przyjdę jak czegoś się dowiem. Czy mam mu pokazać tą stronę? Jeśli tak to on musiał przyjąć tą kartę? Poszukałem w sieci i znalazłem takie coś: http://www.gigabyte.pl/news/local/675.html Czy mogę tak zrobić? Przy kupnie karty nie dostałem niczego innego prócz faktury. Na niej nie ma żadnej informacji o okresie gwarancyjnym. Cytuj Link to post Share on other sites
GIGABYTE_PL 62 Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 Tak gwarancja minęła formalnie, lecz możesz na własną rękę skorzystać z tej procedury. W pkt 8 jest jasno określone jak odczytać okres gwarancyjny. Co to znaczyło, że przyjmą ale gwarancja minęła? Cytuj Link to post Share on other sites
19arek93 0 Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 Co to znaczyło, że przyjmą ale gwarancja minęła?Zapewne o wysyłkę do serwisu na bardzo kosztowną naprawę. Cytuj Link to post Share on other sites
McGregor 0 Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 No to jeśli vobis udzielił tylko 24 miesiące gwarancji, to niestety gwarancja już przeminęła? Kartę kupiłem w sklepie vobis partner, ale ten sklep upadł. Udałem się do najbliższego vobisa i powiedzieli mi że nie mają możliwości przyjąć mi tej karty, bo coś tam, coś tam (nie słuchałem dokładnie), ale wyszło na to że nie mogą jej przyjąć. Później udałam się do innego voisa i powiedziano mi że bez problemu przyjmą, ale gwarancja minęła. Szukał jakiś informacji na temat ile ta gwarancja ma trwać. Powiedziałem mu żeby dał sobie spokój i przyjdę jak czegoś się dowiem. Czy mam mu pokazać tą stronę? Jeśli tak to on musiał przyjąć tą kartę? Poszukałem w sieci i znalazłem takie coś: http://www.gigabyte.pl/news/local/675.html Czy mogę tak zrobić? Przy kupnie karty nie dostałem niczego innego prócz faktury. Na niej nie ma żadnej informacji o okresie gwarancyjnym. Mój nieco spóźniony komentarz do twojej wypowiedzi i wypowiedzi Gigabyte_PL: - Gwarancji udziela WYŁĄCZNIE producent lub jego przedstawiciel w danym kraju (w tym przypadku 36 mies.) - Sprzedawca NIE MA PRAWA udzielić gwarancji. Sprzedawca (tutaj: franczyza Vobis'a) odpowiada za wady przez 24 miesiące z tytułu rękojmi ( a dokładnie z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Mieli rację odsyłając Cię po 24 miesiącach w kosmos :> Moja mała porada dla Ciebie i forumowiczów: jeśli oddajecie do naprawy sprzęt który ma 25-36 miesięcy to zwracajcie się prosto do serwisu Producenta bo wtedy korzystacie z warunków gwarancji (36 mies. w tym przypadku). Idąc ze złomem do Sprzedawcy korzystacie nie z gwarancji a z prawa odpowiedzialności sprzedawcy za towar (ustawowo 24 mies.) W Twoim przypadku wal prosto do serwisu Gigabyte, krzycząc że korzystasz z gwarancji. Powodzenia. Cytuj Link to post Share on other sites
GIGABYTE_PL 62 Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Muszę tu zwrócić Ci uwagę, iż nie ma takiej możliwości, aby ominąć sprzedawcę i reklamować bezpośrednio na serwisie. Cytuj Link to post Share on other sites
adivxv 2880 Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 no to lipa ten Gigabyte , ja w przypadku Asusa mogłem tak zrobić, by ominąć sprzedawcę Cytuj Link to post Share on other sites
Maksym Słomski 8 Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 - Sprzedawca NIE MA PRAWA udzielić gwarancji. Oczywiście, że ma prawo. Nazywa się to gwarancja sklepu. EDIT: Gwarantem może być producent, serwis albo sklep po uzgodnieniu z producentem. Muszę tu zwrócić Ci uwagę, iż nie ma takiej możliwości, aby ominąć sprzedawcę i reklamować bezpośrednio na serwisie. Po zakończeniu okresu gwarancji sklepowej kartę reklamuje się bezpośrednio u producenta, jeśli okres gwarancji producenta jest dłuższy (po spełnieniu warunków gwarancji). EDIT: oczywiście przed upływem gwarancji, jeśli gwarantem jest sklep to z roszczeniami udajemy się do sklepu. Cytuj Link to post Share on other sites
McGregor 0 Napisano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2010 McGregor napisał(a): - Sprzedawca NIE MA PRAWA udzielić gwarancji. Oczywiście, że ma prawo. Nazywa się to gwarancja sklepu. EDIT: Gwarantem może być producent, serwis albo sklep po uzgodnieniu z producentem. Chyba pisałem za szybko. Chodzi o to, że w tym przypadku sklep nie może wydać gwarancji "producenckiej" na produkt gigabyte bo ten już ją ma. Gwarancja sklepu to inne zobowiązanie niż gwarancja producenta i najczęściej jest wydawana na sprzęt używany. Sevren chyba miał na myśli gwarancję producenta. Muszę tu zwrócić Ci uwagę, iż nie ma takiej możliwości, aby ominąć sprzedawcę i reklamować bezpośrednio na serwisie.Masz rację, w 38 milionowej Polsce Gigabyte nie postawił service centre ale jak kogoś interesuje to podaję adres service centre Gigabyte w Bangladeszu (na poważnie): GIGABYTE Logistics Service Partner Address: 33 Mirpur road, Dhanmondi Dhaka, Bangladesh -1205 TEL: 880-2-9664385 Są serwisy w Czechach, na Węgrzech no i w słynnym Bangladeszu a w Polsce jest wpis na forum, że "nie ma możliwości...". Sorry Gigabyte za ironię ale sami się prosicie. Cytuj Link to post Share on other sites
Pafnucy_ 0 Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Cześć No to ja mam inny problem z Gigabyte:P Moja dziewczyna kupiła przez internet w jakimś tam sklepie z Białegostoku płytę główną Gigabyte'a EX58-UD3R , no i okazało się że uszkodzona jest karta sieciowa na niej, wcześniej jej nie używała ale teraz kupiła router i kicha. Sklep nie wystawił jej gwarancji ma tylko paragon. Oczywiście reklamacji nie chcą przyjąć no i jak tu się skontaktować z Gigabytem we Wrocławiu? Skoro nie obsługują klientów końcowych? Wypadałoby odesłać płytę do sklepu prawda? Ale widzę że Gigabyte też sobie jaja robi, no bo co za różnica czy ja sam chce zareklamować produkt osobiście czy przez dystrybutora/sklep itp. skoro jest gwarancja producenta? Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Dlatego następnym razem kupuję Asusa. To niech dziewczyna kupi sobie kartę wifi na usb - taniej pewnie wyjdzie i szybciej niż bawienie się w wysyłki. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Muszę Was zmartwić ale płyt głównych czy kart graficznych też nie wyślecie na RMA bezpośrednio do Asusa. Dlaczego sklep nie chce przyjąć płyty na gwarancję? To Ci się należy jak psu micha. Poza tym ja od wielu lat nie dostaje kart gwarancyjnych przy zakupie płyt/grafik czy innego stuffu. Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Musisz zadzwonić do rzecznika praw konsumenta. Cytuj Link to post Share on other sites
torture 107 Napisano 27 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2010 Po prostu sklep poleciał w kulki i tyle. To jest normalna praktyka, producent nie sprzedaje bezpośrednio klientom końcowym, tylko poprzez sklepy, które właśnie "rozpatrują" gwarancję. Dlatego trzeba zwracać uwagę na długość gwarancji i kupować w bardziej zaufanych i pewnych sklepach. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.