Skocz do zawartości

co wybrać - dysk czy ram


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez raf77,

Recommended Posts

większa ilość ramu pozowli załadować więcej zdjęć bez utraty prędkości działania no nie?

 

Dokładnie.

 

 

a czy ssd spowoduje szybszy start photoshopa oraz szybsze wczytywanie/stosowanie filtrów/wtyczek na danym zdjęciu?

Tak dysk SSD spowoduje szybszy start i wczytywanie jak jest ze stosowaniem filtrów to mówiąc szczerze nie wiem,bo nie znam się na photoshopie :)

Link to post
Share on other sites

sądze że i tak nie wykorzystujesz tych 8 gb...ja bym wzią ssd ewentualnie mniejszy ssd i 4gb ramu

nie będę mieszał z pamięciami - obecnie są dual 2x 4gb i nie dołoże jeszcze jednej kości 4gb, jak już to dodatkowe 2x4gb

 

moje pytanie dotyczy komputera od brata. Wg mnie dołożenie ssd będzie lepszym wyborem. Całkiem niedawno miałem identycznego kompa co brat, 8gb ram, procesor, płyta - ta sama. Miałem dodatkowo tylko dysk ssd i widziałem różnicę szczególnie w szybkości stosowania filtrów. Obecnie zmieniłem kompa na 16gb raam, procesor i5 i nadal ten sam dysk ssd. Gdy dziś brak zobaczył jak u mnie działa PS, to szczena w dół. Dlatego chce wydać 300zł na poprawę jakości. On myśli o dodatkowej 8gb ramu czyli w sumie miałby 16gb, a ja byłbym bardziej za dyskiem ssd. Stwierdziłem, że muszę Was zapytać o zdanie....:)

Link to post
Share on other sites

Tego akurat wiedzieć nie możesz :)

 

suchajce - sam tego nie wiem. Ja osobiście często wykorzystuje 8gb, dlatego zainwestowałem w 16gb. Jak jest u brata - aż tak w to się nie wtajemniczam. Jest fotografem, używa Psa już półprofesjonalnie. Wg mnie ssd też będzie lepszym rozwiązaniem, także pod względem windowsa.

Link to post
Share on other sites

Tylko SSD. Sam posiadam 8GB pamięci ram i w szczytowej formie użycie skacze na nie całe 6GB, czyli pozostałe 2 są jeszcze w zapasie.

 

Po włożeniu SSD odczujesz niezłego kopa ! ! !