xprzemcio 102 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Witam. Kupiłem nowy dysk SEAGATE 2.5 7200 ST9750420AS 750 GB http://allegro.pl/dysk-seagate-2-5-7200-st9750420as-750-gb-f-vat-gw-i3524411234.html Dysk niby nowy: 1. Ma przepracowane 4287h i 168 włączeń 2. Był zapakowany w otworzoną folię antystatyczną i zamknięty taśmą przezroczystą 3. Stany w SMART C6 i C5 są wysokie. Moje pytanie. Jakie cechy powinien posiadać nowy dysk seagate? 1. Ile przepracowanych godzin 2. Jak zapakowany? 3. Czy powinny pojawić się wysokie stany C6 i C5 Dzięki za pomoc Cytuj Link to post Share on other sites
makabrax 229 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 (edytowane) no nowy to on na pewno nie jest, 4287godzin to 178dni ciągłej pracy czyli około 1,5roku normalnej pracy (7-8h dziennie) folia czasem jest zgrzewana, a czasem zawinięta i przyklejona taśmą z nazwą producenta i znakiem o elektryczności statycznej C5 mówi o badsektorach które czekają na przeniesienie do bufora dysku (nienaprawialne) C6 mówi o całkowitej ilości błędów przy próbie odczytu/zapisu na uszkodzonych sektorach najlepiej gdybyś wkleił nam całość SMARTa np z HDtune (w ogóle czemu w tytule pisze 750GB a w opisie jest 500... chociaż numer dysku sugeruje 750) Edytowane 22 Września 2013 przez makabrax 2 Cytuj Link to post Share on other sites
xprzemcio 102 Napisano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Dzięki kolego. Ocena dysku jest w tym poście. http://forum.benchmark.pl/topic/100200-ocena-stanu-nowego-dysku-smart/?do=findComment&comment=1133250 Rozumiem, że jak była taśma to powinna być z informacjami - w moim przypadku była zwykła przezroczysta folia. Możliwe, że tak było fabrycznie zapakowane? Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17596 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Moim zdaniem tak powinien wyglądać fabrycznie zapakowany, czyli zgrzana całość lub j.w. z taśmą producenta: http://img10.tablica.pl/images_tablicapl/91588653_1_644x461_dysk-hdd-toshiba-2-tb-nowy-zapakowany-fabrycznie-radom.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
xprzemcio 102 Napisano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2013 U mnie wygląda to tak: Możliwe, że tak producent pakuje? http://images62.fotosik.pl/199/acd7af26d71498b8.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
ragon 456 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 (edytowane) To ręczna robótka, ja bym zgłosił reklamacje. Masz jakiś dowód zakupu? Gwarancje na to? W sumie zadzwoń do typa i pogadaj z nim. Bo 200zł za używkę to przepłaciłeś Sprawdź też lepiej czy posiada badsektory. Edytowane 22 Września 2013 przez ragon Cytuj Link to post Share on other sites
xprzemcio 102 Napisano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Tak, mam paragon i gwarancję. Czyli niegodność towaru z umową - (kupowałem to od jakiejś firmy). Czy mogę od niego żądać przywrócenie przedmiotu do stanu zgodnie z ogłoszeniem? Czy w grę wchodzi tylko zwrot? Zmarnowałem kupę czasu na ten dysk. Odbiór przesyłki, płatności, instalacja systemu i teraz jestem bez dysku ... Cytuj Link to post Share on other sites
makabrax 229 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 napisz do tej firmy co i jak, że chyba zaszła pomyłka i wysłali ci zły dysk bo ten już działał bardzo długo z tego co jeszcze widzę z tego SMARTa to dysk już miał ok 1TB zapisu i ponad 2 odczytanych danych... jeżeli chcesz koniecznie ten dysk to domagaj się wymiany na identyczny tylko fabrycznie nowy, jeżeli potrzebujesz jakikolwiek dobry dysk do laptopa, a 500GB ci wystarczy to rzuć okiem tu http://www.morele.net/komputery/podzespoly-komputerowe/dyski-2-5-i-mniejsze-155/0.00,0.00,,,,,,,,,5522O596206,5531O595700/1/#product_list Cytuj Link to post Share on other sites
xprzemcio 102 Napisano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2013 Jutro będę do niego dzwonił. Ktoś ma jakąś podstawę prawną w tej kwestii?? Potrzebuje dysk 750GB-1000GB Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 22 Września 2013 Udostępnij Napisano 22 Września 2013 (edytowane) W opisie aukcji stoi: "Dysk jest nowy nie używany i oryginalnie zapakowany" Nie jest nowy, smart dobitnie pokazuje że dysk był używany. Na pewno nie jest to wina jakiegoś błędu smart bo w takim przypadku były by tam kosmiczne liczby, widziałem już takie coś, a jak koleś zacznie zwalać na błąd smart to wymieniaj dysk ze względu na uszkodzony smart. I nawet jest nie oryginalnie zapakowany (chodzi o tę przeźroczystą taśmę klejącą). Niezgodność przedmiotu z opisem i nie ma tu się nawet co zastanawiać nad paragrafem. Po prostu jest to oszustwo a jak koleś będzie sprawiał problemy to na policję z tym. Każ mu również ponieść koszty przesyłki bo to tylko źle świadczy o tej firmie. Edytowane 22 Września 2013 przez MasterBarti 1 Cytuj Link to post Share on other sites
xprzemcio 102 Napisano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2013 No tak ... Jutro dzwonię do niego. Dzięki! Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.