Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Odebrałem dzisiaj Julkę po miesiącu jeżdżenia zastępczym Punto - mam najlepszy samochód na świecie :D. Przyzwyczaiłem się do jeżdżenia Punciakiem i w sumie nawet specjalnie na niego nie narzekałem - ale jednak nie ma nawet czego porównywać.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jeszcze 4 miesiące temu miałem e39 , tyle że 2.8 193 , założyłem kolektor ssący z twojego silnika i powinno mi dojść około 10km .

Teraz jak już wcześniej wspomniałem merc , też pokażę wykresik ze stycznia . Zmieniłem kółko na kompresorze i do tego program , w końcu nie tylko komputery można podkręcać :)

76140b8843226ce7gen.jpg

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Dobry sleeper jak na c180. Kolektora nie miałeś na myśli z m50? M54 był bardziej retrykcyjny więc tam zysk by niewielki był.

Ja miałem m52tub28 z podwójnym vanosem , tam pasuje kolektor z m54 prawie bez przeróbek (najlepiej z 3.0 bo dochodzi 3km wiecej jak z 2,2/2.5 ), te silniki się prawie nie różnią . Do wersji z jednym vanosem wkładało się z m50 .

Najgorsze kolektory były w m52 , m54 są fajne bo dochodzi kilka koni od 9-14 , ale moment obrotowy nie spada . W wersjach m52 gdzie zakłada się kolektor od m50 moc rośnie ale moment spada i przez to zużycie paliwa też wzrasta .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Dla tych co nie wiedzą, to tak ustawia się rozrząd w samochodzie po wymianie wałków na tyci tyci ostrzejsze:

 

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171205/456f4da71bbe87c791bf2dd2c456b83e.jpg

 

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171205/6c0127ed760041da1f0fb890602e90ff.jpg

  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

Ja miałem m52tub28 z podwójnym vanosem , tam pasuje kolektor z m54 prawie bez przeróbek (najlepiej z 3.0 bo dochodzi 3km wiecej jak z 2,2/2.5 ), te silniki się prawie nie różnią . Do wersji z jednym vanosem wkładało się z m50 .

Najgorsze kolektory były w m52 , m54 są fajne bo dochodzi kilka koni od 9-14 , ale moment obrotowy nie spada . W wersjach m52 gdzie zakłada się kolektor od m50 moc rośnie ale moment spada i przez to zużycie paliwa też wzrasta .

No to ciekawie.

Ja mam niestety M54 więc pozostaje tylko doładowanie silnika, co jest bez sensu przy tak starym aucie.

Orientujesz się, czy M52tuB25 też może mieć takie zyski z kolektora z M54? O 2,8 wszędzie piszą, że się łatwo zyskuje a 2,5 już ciężko cokolwiek znaleźć.

Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak samo jak w 2.8 , te silniki  mają identyczny osprzęt . Zysk z kolektora od silnika 2.2 2.5 (m54) to około 9-11km z kolektora od 3.0 troszkę więcej do 14km . Potrzebny jest kompletny kolektor z zaworem disa , bo od m52 nie pasuje . Ten zawór niestety jest drogawy i zwiększa cenę kolektora . Kolektor pasuje bez problemu , problem jest z przepustnicą . Potrzebna przejściówka , taka jak tu w zestawie https://www.olx.pl/oferta/kolektor-ssacy-dolotowy-m54b25-swap-w-m52tu-disa-adapter-bmw-e46-e39-CID5-IDnK6OK.html#2affb2cbb3 . Ja u siebie jeszcze zmieniłem dyferencjał o krótszym przełożeniu bo na drugim biegu osiągałem 125kmh (automat) , teraz mam 115 (tzn miałem bo ojcu sprzedałem ) . Taki zestaw pozwolił mi według stopera osiągnąć 0-100 poniżej 7 sekund . Na koniec planowałem zrobić program dzięki czemu by doszło pewnie około 10km , no ale kupiłem merca . Jeszcze można wkładać wałki rozrządu od 3.0 , ale to już grubsza sprawa i nie badałem tematu dokładnie . 

Do wymiany wałków pewnie przydał by się przyrząd ze zdjęć Luksona   :)

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

No to fajnie, znajomy kupił 523i i właśnie mocy ciut więcej by się przydało.

Do wymiany też trzeba klucze do blokady Vanosa więc w BMW grubszy temat :P Zmiana wałków to już kwoty zbliżające się do swapa na V8, co zrobi znacznie większą robotę.

Link to post
Share on other sites

To tak jak u mnie , polecam zmianę dyferencjału na 3.46 od 2.0/3.0 . W 523 jest prawie taki sam dyferencjał jak w 528 minimalna różnica . Więc wstawienie krótszego zmniejszy szybkość na biegach o mniej więcej 8-10kmh , a zyska się sporo na dynamice . Koszt dyferencjału śmieszny , zaczynają się od 50 zł . Więc nawet jak nie podpasuje to można zamontować stary z powrotem . To samo możesz zrobić u siebie . https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=754849 . Są różne rozmiary flansz . te na półośki po prostu się wysuwa i wsuwa ze starego jak by nie pasowały , i druga to łączenie wału . Tam jest chyba trochę trudniej bo nie wiem czy nie trzeba by było z odpowiednią siłą dokręcić . Lepiej kupić właściwy  

Wałki to właśnie już nie jest taka prosta sprawa więc odpuściłem . No i słyszałem że ktoś tam podmienił i się pogorszyło zamiast polepszyć . Albo źle ustawione , albo wymagają programu . więc też kolejne koszta .

Link to post
Share on other sites

Ja już zostanę przy fabrycznym dyfrze, szkoda mi więcej w auto wkładać, z kolei pod blokiem sam tego nie wymienię, a zaprzyjaźnionego mechanika też nie mam ;) Za 2-3 lata będę pewnie zmieniać na 540i i tam najchętniej wrzuciłbym dyfer od M5. 

A może Datsuna 350z?

Sam nie wiem, będę szukał czegoś z mocą 250KM+

Edytowane przez fiend_
Link to post
Share on other sites

Dyfer od m5 nie pasuje , tylko z całym zawieszeniem tylnym . No ja też bym chciał coś mocniejszego , ale niestety finanse średnio pozwalają .Robię sporo kilometrów , 2 auta tak mniej więcej 160km dziennie . E39 też sprzedałem dlatego że już stare się zrobiło i w ciągu roku wydałem na niego ładnych parę tysięcy zł . Kiedyś sam grzebałem to nie było problemu , teraz nie mam czasu i ochoty , a mechanicy swoje biorą . Tak swoją drogą , za 3 lata ładne 540 też może nieźle kosztować  , już od jakiegoś czasu drożeją . Teraz nie wiem czy coś poniżej 20 się trafi zdatnego do jazdy . Ja z bmw chyba na razie dam sobie spokój , miałem z 10szt w życiu (tylko bmw bo były i inne ) . Teraz też szukałem , ale albo silniki niewypał , albo cena/przebieg z kosmosu . A że merc ma też tylny napęd (dla mnie ogromny plus) postanowiłem spróbować i nie żałuję na razie .

Ty za 2-3 lata będziesz szukał auta , ja najdłużej w życiu miałem jedno auto przez 2 lata . Taka choroba , szybko mi się nudzą i sprzedaje pod byle pretekstem  :D

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...