jakub1t 1667 Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 No ten po programie i mniejszym kółku na kompresorze jest już delikatnie słyszalny co ożywiło trochę to auto . Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13135 Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 3 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 No ja kiedyś jak w maluchu silnik zmieniałem z kolegą to położyliśmy go na bok . Było o wiele łatwiej Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Odebrałem dzisiaj Julkę po miesiącu jeżdżenia zastępczym Punto - mam najlepszy samochód na świecie . Przyzwyczaiłem się do jeżdżenia Punciakiem i w sumie nawet specjalnie na niego nie narzekałem - ale jednak nie ma nawet czego porównywać. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Takie smaczki tylko na grupie Hondy 2 Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 22 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 Na stock auto z fabryki miało 192ps/245nm 2001 525i Zrobiony też zawias i prowadzi się w końcu jak marzenie. Sama przyjemność w trasie 4 Cytuj Link to post Share on other sites
mejor 2848 Napisano 22 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 10k przejechane, AMA 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 22 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 (edytowane) Jeszcze 4 miesiące temu miałem e39 , tyle że 2.8 193 , założyłem kolektor ssący z twojego silnika i powinno mi dojść około 10km . Teraz jak już wcześniej wspomniałem merc , też pokażę wykresik ze stycznia . Zmieniłem kółko na kompresorze i do tego program , w końcu nie tylko komputery można podkręcać Edytowane 22 Lutego 2018 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 22 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 Dobry sleeper jak na c180. Kolektora nie miałeś na myśli z m50? M54 był bardziej retrykcyjny więc tam zysk by niewielki był. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28955 Napisano 22 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 8 Cytuj Link to post Share on other sites
ernorator 3594 Napisano 23 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2018 Tyle satysfakcji w 46ciu sekundach, dzieki szarik. Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14102 Napisano 23 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2018 Nie poszło mu. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 23 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2018 (edytowane) Dobry sleeper jak na c180. Kolektora nie miałeś na myśli z m50? M54 był bardziej retrykcyjny więc tam zysk by niewielki był. Ja miałem m52tub28 z podwójnym vanosem , tam pasuje kolektor z m54 prawie bez przeróbek (najlepiej z 3.0 bo dochodzi 3km wiecej jak z 2,2/2.5 ), te silniki się prawie nie różnią . Do wersji z jednym vanosem wkładało się z m50 . Najgorsze kolektory były w m52 , m54 są fajne bo dochodzi kilka koni od 9-14 , ale moment obrotowy nie spada . W wersjach m52 gdzie zakłada się kolektor od m50 moc rośnie ale moment spada i przez to zużycie paliwa też wzrasta . Edytowane 23 Lutego 2018 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 23 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2018 Dla tych co nie wiedzą, to tak ustawia się rozrząd w samochodzie po wymianie wałków na tyci tyci ostrzejsze: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171205/456f4da71bbe87c791bf2dd2c456b83e.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171205/6c0127ed760041da1f0fb890602e90ff.jpg 5 Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 24 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2018 Ja miałem m52tub28 z podwójnym vanosem , tam pasuje kolektor z m54 prawie bez przeróbek (najlepiej z 3.0 bo dochodzi 3km wiecej jak z 2,2/2.5 ), te silniki się prawie nie różnią . Do wersji z jednym vanosem wkładało się z m50 . Najgorsze kolektory były w m52 , m54 są fajne bo dochodzi kilka koni od 9-14 , ale moment obrotowy nie spada . W wersjach m52 gdzie zakłada się kolektor od m50 moc rośnie ale moment spada i przez to zużycie paliwa też wzrasta . No to ciekawie. Ja mam niestety M54 więc pozostaje tylko doładowanie silnika, co jest bez sensu przy tak starym aucie. Orientujesz się, czy M52tuB25 też może mieć takie zyski z kolektora z M54? O 2,8 wszędzie piszą, że się łatwo zyskuje a 2,5 już ciężko cokolwiek znaleźć. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 24 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2018 (edytowane) Dokładnie tak samo jak w 2.8 , te silniki mają identyczny osprzęt . Zysk z kolektora od silnika 2.2 2.5 (m54) to około 9-11km z kolektora od 3.0 troszkę więcej do 14km . Potrzebny jest kompletny kolektor z zaworem disa , bo od m52 nie pasuje . Ten zawór niestety jest drogawy i zwiększa cenę kolektora . Kolektor pasuje bez problemu , problem jest z przepustnicą . Potrzebna przejściówka , taka jak tu w zestawie https://www.olx.pl/oferta/kolektor-ssacy-dolotowy-m54b25-swap-w-m52tu-disa-adapter-bmw-e46-e39-CID5-IDnK6OK.html#2affb2cbb3 . Ja u siebie jeszcze zmieniłem dyferencjał o krótszym przełożeniu bo na drugim biegu osiągałem 125kmh (automat) , teraz mam 115 (tzn miałem bo ojcu sprzedałem ) . Taki zestaw pozwolił mi według stopera osiągnąć 0-100 poniżej 7 sekund . Na koniec planowałem zrobić program dzięki czemu by doszło pewnie około 10km , no ale kupiłem merca . Jeszcze można wkładać wałki rozrządu od 3.0 , ale to już grubsza sprawa i nie badałem tematu dokładnie . Do wymiany wałków pewnie przydał by się przyrząd ze zdjęć Luksona Edytowane 24 Lutego 2018 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 No to fajnie, znajomy kupił 523i i właśnie mocy ciut więcej by się przydało. Do wymiany też trzeba klucze do blokady Vanosa więc w BMW grubszy temat Zmiana wałków to już kwoty zbliżające się do swapa na V8, co zrobi znacznie większą robotę. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 To tak jak u mnie , polecam zmianę dyferencjału na 3.46 od 2.0/3.0 . W 523 jest prawie taki sam dyferencjał jak w 528 minimalna różnica . Więc wstawienie krótszego zmniejszy szybkość na biegach o mniej więcej 8-10kmh , a zyska się sporo na dynamice . Koszt dyferencjału śmieszny , zaczynają się od 50 zł . Więc nawet jak nie podpasuje to można zamontować stary z powrotem . To samo możesz zrobić u siebie . https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=754849 . Są różne rozmiary flansz . te na półośki po prostu się wysuwa i wsuwa ze starego jak by nie pasowały , i druga to łączenie wału . Tam jest chyba trochę trudniej bo nie wiem czy nie trzeba by było z odpowiednią siłą dokręcić . Lepiej kupić właściwy Wałki to właśnie już nie jest taka prosta sprawa więc odpuściłem . No i słyszałem że ktoś tam podmienił i się pogorszyło zamiast polepszyć . Albo źle ustawione , albo wymagają programu . więc też kolejne koszta . Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 (edytowane) Ja już zostanę przy fabrycznym dyfrze, szkoda mi więcej w auto wkładać, z kolei pod blokiem sam tego nie wymienię, a zaprzyjaźnionego mechanika też nie mam Za 2-3 lata będę pewnie zmieniać na 540i i tam najchętniej wrzuciłbym dyfer od M5. A może Datsuna 350z? Sam nie wiem, będę szukał czegoś z mocą 250KM+ Edytowane 25 Lutego 2018 przez fiend_ Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 (edytowane) Dyfer od m5 nie pasuje , tylko z całym zawieszeniem tylnym . No ja też bym chciał coś mocniejszego , ale niestety finanse średnio pozwalają .Robię sporo kilometrów , 2 auta tak mniej więcej 160km dziennie . E39 też sprzedałem dlatego że już stare się zrobiło i w ciągu roku wydałem na niego ładnych parę tysięcy zł . Kiedyś sam grzebałem to nie było problemu , teraz nie mam czasu i ochoty , a mechanicy swoje biorą . Tak swoją drogą , za 3 lata ładne 540 też może nieźle kosztować , już od jakiegoś czasu drożeją . Teraz nie wiem czy coś poniżej 20 się trafi zdatnego do jazdy . Ja z bmw chyba na razie dam sobie spokój , miałem z 10szt w życiu (tylko bmw bo były i inne ) . Teraz też szukałem , ale albo silniki niewypał , albo cena/przebieg z kosmosu . A że merc ma też tylny napęd (dla mnie ogromny plus) postanowiłem spróbować i nie żałuję na razie . Ty za 2-3 lata będziesz szukał auta , ja najdłużej w życiu miałem jedno auto przez 2 lata . Taka choroba , szybko mi się nudzą i sprzedaje pod byle pretekstem Edytowane 25 Lutego 2018 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Wychodzi też taniej posiadać auto maks 2 lata, bo przy tej marce i wieku auta zawsze coś będzie nie tak. Jak będzie kasa to kupię 540i, jak nie to może coś mniejszego ale z turbo i napędem na 4 kapcie. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 26 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2018 2 Cytuj Link to post Share on other sites
LuziQ 3277 Napisano 26 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2018 Odpalanie kutra przy -13 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 26 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2018 Radosuaf, albo to fake albo do Vectry A ktoś zamontował przód od e39 1 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14102 Napisano 26 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2018 Również mi się kojarzy ten silnik od Opla. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.