Skocz do zawartości

Ciągłe BSOD Windows 10 - od kilku miesięcy.


Recommended Posts

Cześć, od kilku miesięcy borykam się z problemem z blue screenami. Przynajmniej raz dziennie wywala mi takowego - najczęściej przy uruchamianiu komputera, rzadziej podczas pracy.

Najczęściej jest to bluescreen MEMORY MANAGEMENT lub KERNEL SECURITY CHECK FAILURE, ale pojawiają się też inne jak jak CRITICAL PROCESS DIED lub PAGE FAULT IN NONPAGED AREA.

Kroki jakie wykonałem do tej pory:

 

- reinstalacja systemu

 

- defragmentacja i sprawdzenie dysku chkdsk

 

- aktualizacja wszystkich sterowników

 

- OCCT CPU 1h (niepodkrecony procesor, max temp. 45 stopni, 0 błędów)

 

- memtest obu kości jednocześnie oraz każdej z osobna - 0 błędów. Kości niepodkrecone standardowy XMP

 

Sprzęt to:

CPU: i5 8400

MOBO: Asrock Z370 PRo4

Grafika: MSI 1060 6GB

Dyski: Samsung Evo i Silicon Power SSD

RAM:

Zasilacz: BeQuiet 500W

RAM: G.Skill Aegis 2x 8GB

 

Wszystkie części są jeszcze na gwarancji.

 

Bardzo proszę o pomoc w lokalizacji problemu. Co to może być?

Link to post
Share on other sites

Bluescreeny sugerują problem z ramem. Proponuję pojedynczo przetestować moduły memtestem86 min. po 2 przebiegi. Sprawdź też czy ramy są na liście wspieranych przez płytę, możliwy jakiś konflikt sprzętowy. Chyb że tak już zrobiłeś to nie wiem ale czasem błędy występują w kolejnym przebiegu a nie pierwszym, z tego co widziałem po forach to sporo DDR4 jest wadliwych.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Bluescreeny sugerują problem z ramem. Proponuję pojedynczo przetestować moduły memtestem86 min. po 2 przebiegi. Sprawdź też czy ramy są na liście wspieranych przez płytę, możliwy jakiś konflikt sprzętowy. Chyb że tak już zrobiłeś to nie wiem ale czasem błędy występują w kolejnym przebiegu a nie pierwszym, z tego co widziałem po forach to sporo DDR4 jest wadliwych.

Testowałem pojedynczo po 3h oraz dwa razem lrawie 9h... Wszystko dobrze. A ramy są kompatybilne z płytą :/

Link to post
Share on other sites

OK więc można założyć że są sprawne. Następnie sprawdziłbym SMART dysku systemowego + komenda sfc/scannow w wierszu poleceń na prawach administratora. Aktualizacja sterowników i skanowanie antywirusem też nie zaszkodzi ;)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

OK więc można założyć że są sprawne. Następnie sprawdziłbym SMART dysku systemowego + komenda sfc/scannow w wierszu poleceń na prawach administratora. Aktualizacja sterowników i skanowanie antywirusem też nie zaszkodzi ;)

 

 

 

Zdarzenia, SMART i scannow:

 

https://tinypic.pl/gbihegef9nar

https://tinypic.pl/xmioik9u6u7e

https://tinypic.pl/z5is85d1kfdt

https://tinypic.pl/rsu3yrhv8j2g

https://tinypic.pl/ehhsq2bctkfp

 

Pliki minidump:

https://megawrzuta.pl/download/fa4514d0edeed4ac22030172935e8daa.html

 

coś dużo tych błędów.

Edytowane przez Hexiaa
Link to post
Share on other sites

sfc (system file check) znalazł jakieś błędy w systemie jednak nie mógł ich naprawić. Odpal komendę:

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Upewnij się też że system jest wolny od wirusów.

E: minidumpa już nie mam siły dzisiaj analizować ale może ktoś inny pomoże, jak nie to poczekaj do jutra

E2: SMART to nie benchmark, możesz sprawdzić np w crystaldiskinfo

Edytowane przez zbiku90
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

sfc (system file check) znalazł jakieś błędy w systemie jednak nie mógł ich naprawić. Odpal komendę:

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Upewnij się też że system jest wolny od wirusów.

E: minidumpa już nie mam siły dzisiaj analizować ale może ktoś inny pomoże, jak nie to poczekaj do jutra

 

Puściłem to. System powinien być wolny od szkodliwego oprogramowania, bo jest świeżo zainstalowany..

Link to post
Share on other sites

Uruchom kompa tylko z Wierszem Poleceń i dostępem do sieci i wtedy odpal sfc i dism (nie z Windowsa i Trybu Awaryjnego).

 

Jeśli problemy występują na świeżo postawionym systemie to.

 

1) najpierw go zaktualizuj

 

2) sterowniki pewnie ze strony mobo, spróbuj: https://downloadcenter.intel.com/download/28425/Intel-Driver-Support-Assistant

 

3) rozważ ew. aktualizację BIOS, ponieważ było dużo poprawek związanych z Intel Management Engine (sprawdź jaką masz obecnie).

Edytowane przez chrisplbw
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

A ja dodam od siebie, że podobne błędy, sugerujące RAM męczyły mnie mniej więcej pół roku aż do manifestacji winowajcy, czyli wykończenia się grafiki. Po wymianie gwarancyjnej bluecreeny ustały jak ręką odjął. Także warto taką ewentualność wziąć pod uwagę i przyjrzeć się również karcie.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...