Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Problem z Windowsem - Bluescreeny

Windows Bluescreen Windows Store Windows Update

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 xMann999

xMann999
  • Nowicjusz

  • 8 postów

Napisano 03 maj 2020 - 14:40

Komputer:
i5 6600
MSI Gtx960 4gb
Gigabyte Z170 D3H
Thermaltake Smart SE 630W
Patriot Viper 4 2x8gb 3200mhz
Dysk ssd i hdd
 
System:
Windows 10 Home 64bit
Wersja 1903 (18362.778)
 
Ostatnio wymieniałem pamięć ram i aktualizowałem BIOS na wersję f22a
 
Niedawno zauważyłem, że nic nie mogę pobrać z Microsoft Store, a zainstalowane aplikacje nie działają.
Pisze tylko "Rozpoczynanie pobierania..." albo "Oczekiwanie". Czasem też nie wykrywało architektury 
systemu i nie mogłem niczego pobrać ze względu na wymagania sprzętowe. Na dodatek, gdy próbowałem poziomu ustawień sprawdzić aktualność Windowsa, wywala mi błąd 0x80080005. Próbowałem zaaktualizować przez narzędzie Microsoftu (https://www.microsof...nload/windows10). Po ok. 70% wywalało mi bluescreena z kodem zawieszenia SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION. Niżej załączę również screena z Bluescreenview. Próbowałem rozpocząć od nowa z czystą instalacją systemu Windows (https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows10startfresh), lecz pokazywał się ten sam błąd, co w przypadku samej aktualizacji. Pisałem na forum Microsoftu, lecz moderator napisał mi, że to usterka sprzętowa.
Wydaje mi się, że kluczowe będzie tutaj znalezienie przyczyny występowania bluescreena.
Nie wiem już co mam robić.
 
Co jeszcze robiłem?
 
  • Odinstalowywałem, resetowałem aplikacje i  przez powershella, i przez ustawienia
  • Wpisywałem    DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth, a potem sfc /scannow
  • Sprawdzałem, czy mam aktualne sterowniki poprzez Driver Booster 7
 
 
b8052b3uek2d.png

Użytkownik xMann999 edytował ten post 03 maj 2020 - 14:43

  • 0

#2 sebki1

sebki1
  • Maniak

  • 2311 postów
  • Miejscowość:Mysłowice
  • 3DMark 06:13100

Napisano 03 maj 2020 - 15:02

Na poczatek sprawdz pamieci RAM najlepiej programem Memtest86  kazda kosc z osobna.

Daj screena parametrow SMART z obu dyskow z programu CrystalkDiskInfo albo HDTune.

Probowales czy opisane problemy wystepuja tez na zintegrowanej grafice od procesora ?

I jeszcze by sie przydalo przeskanowac komputer programem na robaki np.MalwarebytesAntiMalware oraz jakims standardowym antywirusem.


Użytkownik sebki1 edytował ten post 03 maj 2020 - 15:08

  • 0

CPU: INTEL CORE 2 QUAD Q6600 2.4 GHZ +  SILENTIUM SPARTAN 3 LT HE1012: MOBO: GIGABYTE GA-P31-ES3G IP31 S775 BOX RAM: GOODRAM 2GB DDR-2 800 + 2GB DDR-2 800 SSD: SAMSUNG 850 PRO 256 GB HDD: SAMSUNG HD502HI 500 GB 16 MB SATA-2, TOSHIBA HDWD120 2 TB: ASUS BW-16D1HT SATA BOX:

GPU: MSI GTX 750 Ti 2 GB OS: WINDOWS 7 PRO 64 BIT: PSU: XFX CORE 550w: FEVER AC09A-BK/BK ACHILLES PPFC400 LCD: ACER PREDATOR 24" XB240H


#3 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 11002 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 03 maj 2020 - 15:21

Gigbyte i Patriot, to znany przypadek jeśli chodzi o konflikt sprzętowy. Przy tych danych mogę się tylko domyślać, ale jestem prawie pewny, że tak jest. Jak napisał Sebki1...


  • 0

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W


#4 xMann999

xMann999
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 8 postów

Napisano 03 maj 2020 - 18:37

Sprawdziłem pamięć przez memtest86, tylko że na 2 kości na raz i nic, 0 errorów.

Co do zintegrowanej karty,  to nie próbowałem. W sumie nie  wiem jak odpalić na  samej zintegrowanej.

Komputer przeskanowałem i nic.

Jutro jeszcze zobaczę jak ze starym ramem

 

 

 

je1fk1i4z7xw.png


Użytkownik xMann999 edytował ten post 03 maj 2020 - 18:38

  • 0

#5 sebki1

sebki1
  • Maniak

  • 2311 postów
  • Miejscowość:Mysłowice
  • 3DMark 06:13100

Napisano 03 maj 2020 - 18:51

SMART obu dyskow wyglada OK.

Co do zintegrowanej grafiki do podlaczsz monitor to plyty glownej i powinien Ci sie komputer automatycznie uruchomic (w skrajnych przypadkach trzeba pobawic sie jeszcze w biosie).


  • 0

CPU: INTEL CORE 2 QUAD Q6600 2.4 GHZ +  SILENTIUM SPARTAN 3 LT HE1012: MOBO: GIGABYTE GA-P31-ES3G IP31 S775 BOX RAM: GOODRAM 2GB DDR-2 800 + 2GB DDR-2 800 SSD: SAMSUNG 850 PRO 256 GB HDD: SAMSUNG HD502HI 500 GB 16 MB SATA-2, TOSHIBA HDWD120 2 TB: ASUS BW-16D1HT SATA BOX:

GPU: MSI GTX 750 Ti 2 GB OS: WINDOWS 7 PRO 64 BIT: PSU: XFX CORE 550w: FEVER AC09A-BK/BK ACHILLES PPFC400 LCD: ACER PREDATOR 24" XB240H


#6 raiders

raiders
  • Gaduła

  • 359 postów

Napisano 03 maj 2020 - 19:12

Tylko jak lecisz memtest86 to najlepiej z botowalnego pena i minimum 4 pełne cykle. Już nie raz się złapałem na tym że pamięci przechodziły 3 cykle bez błędu a w 4 zaczynały sypać błędami
  • 0

#7 xMann999

xMann999
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 8 postów

Napisano 03 maj 2020 - 20:36

co do memtesta to z pena zrobiłem 4 cykle 

2,5 godziny to zajęło


  • 0

#8 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 4588 postów

Napisano 03 maj 2020 - 23:12

Pokaż screeny z HWiNFO, zakładka Sensors. BSOD 0x3b może wskazywać na jakieś problemy z napięciami CPU lub RAM.


  • 0

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@ 4.9 GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB@ 3800MHz - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#9 xMann999

xMann999
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 8 postów

Napisano 04 maj 2020 - 09:07

qnt0nld4f607.png


  • 0

#10 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 4588 postów

Napisano 04 maj 2020 - 09:34

Przede wszystkim przepnij podłączenie wentylatora CPU na gniazdo CPU na płycie gł. Sprawdź zachowanie PC po zmniejszeniu napięć w biosie dla VCCSA I  VCCIO na wartości dla pierwszej na 1.180V i drugiej na 1.170V.


  • 0

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@ 4.9 GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB@ 3800MHz - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#11 xMann999

xMann999
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 8 postów

Napisano 21 maj 2020 - 11:32

Próbowałem odpalić na integrze i  nic. Zmieniałem na stare RAMy i też nic

Wymieniłem procesor na i5 9600kf i płytę główną na MSI Z390-A PRO i również nic.

Problem się cały czas powtarza.


  • 0

#12 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 4588 postów

Napisano 21 maj 2020 - 14:45

Jeżeli po zmianie płyty i CPU to problem może leżeć po stronie innych elementów podłączonych do płyty gł.  Wrzuć plik dump na jakiś hosting, atu daj linka do niego.


  • 0

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@ 4.9 GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB@ 3800MHz - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#13 xMann999

xMann999
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 8 postów

Napisano 21 maj 2020 - 21:03

https://www7.zippysh...THl1f/file.html


  • 0

#14 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 4588 postów

Napisano 22 maj 2020 - 00:33

Bluescreen wskazuje na problemy z pamięcią, a w tym przypadku w problemie brał udział proces setupprep.exe, który jest częścią Media Creation Tool. Sprawdź czy masz ukryty folder: C: \ $ Windows. ~ BT \ Sources. Czy system postawiłeś na czysto na nowej konfiguracji? Wykonaj MemTest osobno dla każdej kości bo bluescreen wykazał 10 błędów w próbach odczytu pamięci. Czy masz podłączone w komputerze jakieś inne urządzenia oprócz podstawowego jak mysz, klawiatura, monitor i karta graficzna? Jeżeli MemTest nie wykaże błędów w testach pojedynczych kości to musisz uruchomić weryfikację sterowników https://www.revivers...creen-of-death/


Użytkownik lonialomax edytował ten post 22 maj 2020 - 00:36

  • 0

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@ 4.9 GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB@ 3800MHz - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#15 xMann999

xMann999
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 8 postów

Napisano 22 maj 2020 - 19:51

Na razie testowałem jedną kość (4 próby) i nic. Jutro zrobię jeszcze test drugiej kości. Próbowałem już uruchomić tą weryfikację, lecz po ponownym  uruchomieniu komputer nie chce się odpalić i muszę wracać do poprzedniego stanu (odznaczyłem wszystko z Microsoftu).

I nie mam żadnego ukrytego folderu. Po zmianie nic nie robiłem z systemem. Nie przeinstalowywałem również systemu.


  • 0

#16 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 4588 postów

Napisano 22 maj 2020 - 21:42

Czy przy uruchomieniu weryfikator sprawdził i wyświetlił komunikat o braku sterowników nie podpisanych? Jeżeli nie masz ukrytego folderu $ Windows. ~ BT to skąd udział procesu związanego z Media Creation Tool w bluescreenie. Chyba że wstawiłeś bluescreena z czasu jak próbowałeś uaktualnić system.

 

Po zmianie nic nie robiłem z systemem.

Aby być pewnym, że wina nie leży po stronie systemu, a masz ważne programy czy inne pliki to wykonaj obraz systemu na dysku Seagate na wydzielonej wcześniej partycji i zainstaluj system na czysto. Jeżeli na nowej płycie, z nowym CPU i czystym systemem (na razie bez Twoich programów) problem się powtórzy to podmieniaj RAM. Innego winnego nie będzie.  


Użytkownik lonialomax edytował ten post 22 maj 2020 - 21:46

  • 0

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@ 4.9 GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB@ 3800MHz - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#17 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 4376 postów

Napisano 23 maj 2020 - 11:29

Na początek przywróć ustawiania fabryczne bios i ponownie załaduj profil pamięci X.M.P 


  • 0

#18 xMann999

xMann999
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 8 postów

Napisano 23 maj 2020 - 14:57

Źle zrozumiałem, folder mam ukryty. A bluescreen jest właśnie z próby ukatualnienia systemu.

 

gepardmak   

zmieniłem płytę i na domyślnych ustawieniach problem  cały czas się powtarzał


Użytkownik xMann999 edytował ten post 23 maj 2020 - 15:00

  • 0

#19 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 4376 postów

Napisano 23 maj 2020 - 17:23

Domyślne ustawienia to zwykle nieaktywny profil pamięci X.M.P


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Windows, Bluescreen, Windows Store, Windows Update

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych