roninq6 3 Napisano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2020 (edytowane) Witam.Znajoma ma problem z sygnałem WiFi w swoim domu - router jest na parterze i tam sygnał WiFi jest ok, ale już piętro wyżej WiFi nie ma albo jest bardzo słabe (góra 2 kreski i często rozłącza). Co polecilibyście w takiej sytuacji przy założeniu, że lokalizacji głównego routera nie można zmienić + niestety nie ma możliwości załatwienia tego przy pomocy kabla?Czy jedynym wyjściem będzie kupno access pointa na piętro i wzmocnienie go powerline'm (a może jakiśpowerline z wbudowanym AP, po instalacji prądowej)? Jeśli tak to byłbym bardzo wdzięczny za pomóc w wyborze konkretnego sprzętu, który rozwiązałby ten problem. Sprawa niestety dosyć pilna.Będę wdzięczny za pomoc. Edytowane 26 Kwietnia 2020 przez roninq6 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2020 Jeśli nie da się przeciągnąć ethernetu to zostaje powerline. Jeśli z powerline ma być WiFI to albo urządzenie 2w1 albo podłączenie Ap do powerline. Repeatowanie w opisanym przypadku może przynieść mierny rezultat. Cytuj Link to post Share on other sites
roninq6 3 Napisano 26 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2020 (edytowane) @coogerSygnał WiFi z routera głównego na parterze jest zbyt słaby aby korzystać z internetu piętro wyżej, więc chodzi jedynie o to aby na piętrze móc swobodnie korzystać z WiFi.Jakie Twoim zdaniem byłoby najlepsze wyjście z tego co opisałeś? Mógłbyś podesłać linki do 2-3 urządzeń (lub kombinacji), które są warte zakupy i dałyby sobie radę w tej sytuacji?Z góry dziękuję. Edytowane 26 Kwietnia 2020 przez roninq6 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2020 Nie jestem na bieżąco z modelami powerline, może ktoś inny. Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 27 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2020 (edytowane) Zobacz np. TP-Link TL-WPA8630P KIT. Po sieci elektrycznej do 1300 Mb, a WiFi na końcu to AC 1350 Mb. Sam trochę testowałem tego typu urządzeń ponad rok temu i jak widzę nie ma wielkiego postępu na rynku w tym zakresie. Trochę nawet jakby ubywało tego typu urządzeń w sklepach. Urządzenia mają różne kategorie AV500, AV600, AV1000, AV1200, AV1300, gdzie cyfry tak jak przy WiFi oznaczają nominalną max prędkość sieci po kablu elektrycznym - tak samo jak w przypadku WiFi praktycznie nieosiągalne jest, by mieć takie realne transfery, max co osiągają ludzie to w porywach od 30 do 50% prędkości deklarowanej przez producenta. Trzeba pamiętać, że AV1000, AV1300 wymagają do osiągnięcia dobrych prędkości kabli 3 żyłowych na całej długości między oboma urządzeniami , bez tego nie warto na nie wydawać pieniędzy nic się nie zyska w stosunku do niższych standardów AV500, AV600. Generalnie połączenie stabilne jak po kablu sieciowym. Z mojego doświadczenia wynika, że mają jednak ważną wadę - niestety realna prędkość szybko spada wraz z każdym metrem kabla, każdą puszką, gniazdem po drodze, myślę, że wpływ ma też niechlujność wykonania instalacji, gdzie nawet w instalacjach wykonanych przez elektryków widziałem wymieszane ze sobą po drodze kable fazy, zera i uziemienia. O ile w tym samym pokoju mając AV1200 osiągnąłem ponad 300 Mb, to w najdalszym końcu mieszkania było to już tylko 45-50 Mb. Więcej osiągnąłem w tym miejscu po WiFi używając dobrych routera i karty sieciowej z antenami zewnętrznymi na kablu. Kup po prostu przez internet i przetestuj. Nie podpinaj nigdy powerline przez jakikolwiek przedłużacz, bo wtedy prędkości spadają mocno - zawsze oba bezpośrednio do gniazda w ścianie. Np. w X-kom nie robią żadnych problemów jak oddajesz cały komplet z opakowaniem. Edytowane 27 Kwietnia 2020 przez Franz Cytuj Link to post Share on other sites
roninq6 3 Napisano 27 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2020 (edytowane) @FranzDzięki wielkie za odpowiedź. A czy byłbyś w stanie polecić jakieś tańsze urządzenie tak do 300-350zł? Patrząc na kilka sklepów widzę, że popularne modele to:TP-LINK TL-PA4010 (~150zł)TP-LINK TL-PA8010P (~322zł)TP-LINK TL-WPA4220 (~188zł)TP-LINK TL-PA4020P (~235zł)TP-LINK TL-WPA7510 (~295zł)TP-LINK TL-WPA4220 Starter Kit (~262zł)Które z nich byłoby najlepsze (a może jakieś jeszcze inne)? Z tego tylko dwa ostatnie mają wg. specyfikacji obsługę sieci bezprzewodowej znajomej oczywiście zależy aby na piętrze różne urządzenia smarfony/laptopy mogły się łączyć z siecią WiFi, więc zgaduje, że taka możliwość w urządzeniu jest konieczna (żaden komputer stacjonarny nie będzie podłączany do tych urządzeń) Edytowane 27 Kwietnia 2020 przez roninq6 Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 (edytowane) Ja testowałem tylko Tp-Linka i Asusa i jakichś specjalnych różnic między nimi nie widziałem - w danym przedziale cenowym działały praktycznie tak samo. Tak, jak chcesz mieć na końcu WiFi to trzeba kupić zestaw, gdzie jeden transmiter będzie też AP WiFi, czyli te 2 ostatnie z wymienionych - ja bym brał TP-LINK TL-WPA7510 - będzie szybciej, a różnica w cenie jest nieduża. Pytanie jakich prędkości internetu oczekujesz? Zwróć uwagę, że zestawy klasy AV500, AV600 mają Ethernet tylko 100 Mb, a to za jego pomocą podpinasz router do transmitera - oznacza to, że nie osiągniesz większej prędkości internetu niż te 100 Mb (raczej będzie trochę mniej), dopiero urządzenia klasy AV1000 i więcej mają Ethernet 1000 Mb. Jak to będzie działać to niestety trzeba konkretnie u siebie zobaczyć, a nie do końca sugerować się testami - naprawdę wiele zależy od danej instalacji elektrycznej. Czasami zmiana gniazdka nawet w obrębie jednego pokoju może dać zauważalny zysk prędkości. Trzeba popróbować z miejscem podłączenia do prądu obu elementów zestawu. Zwróć też uwagę, że taki zestaw można rozbudować o kolejne elementy, jak zajdzie potrzeba - najbardziej opłacalne są zestawy, ale można, mając już 2 elementy dokupić kolejne pojedynczo i mieć internet w innych miejscach. Edytowane 28 Kwietnia 2020 przez Franz Cytuj Link to post Share on other sites
roninq6 3 Napisano 28 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 (edytowane) Duże prędkości dla znajomej nie są raczej istotne. Grunt to to aby internet na piętrze na WiFi działał bez problemów na smartfonach i laptopach. W takim razie wybór najprawdopodobniej padnie na TP-LINK TL-WPA7510. Niestety w x-komie na razie produkt jest niedostępny, więc chyba trzeba będzie wybrać inny sklep (gdzie niestety jest trochę drożej). Edytowane 28 Kwietnia 2020 przez roninq6 Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Skoro nie zależy jej na prędkościach to niech może spróbuje jednak TP-LINK TL-WPA4220 Starter Kit. Może zadowolą ją prędkości tego zestawu. Cytuj Link to post Share on other sites
roninq6 3 Napisano 28 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Dobrze rozumiem, że na transmisji WiFI nie ma kompletnie żadnej różnicy pomiędzy TL-WPA7510 a TL-WPA4220 (300Mb/s vs 300Mb/s) a jedyna różnica dotyczy różnicy prędkości "po kablu" (1000Mb/s vs 500Mb/s)? bo tam właściwie prawdopodobnie ani razu nie będzie do tego PLC podłączany kabel, chodzi jedynie o WiFi, więc może faktycznie lepiej wziąć tańszy zestaw i zaoszczędzić nieco skoro i tak nie będzie żadnej różnicy Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 To 500 i 1000 dotyczy maksymalnej teoretycznej prędkości po plc a nie podłączenia komputera. Lepiej mieć zapas. Trzeba tylko pamiętać, że realna prędkość zależy od jakości sieci elektrycznej. Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 (edytowane) To 500 i 1000 dotyczy maksymalnej teoretycznej prędkości po plc a nie podłączenia komputera. Lepiej mieć zapas. Trzeba tylko pamiętać, że realna prędkość zależy od jakości sieci elektrycznej. Masz rację, ale jest niestety jeszcze gorzej niż na pierwszy rzut oka wygląda, bo co z tego, że teoretyczna max prędkość to 500, 600 Mb po kablu elektrycznym skoro tak jak napisałem praktycznie wszystkie urządzenia klasy AV500 i 600 mają gniazda Ethernetowe 100 Mb, więc nawet z idealną instalacją elektryczną w niewielkiej odległości od siebie max co uzyskasz to 100Mb, bo przecież podłączamy router do transmitera kablem sieciowym do tego gniazda Ethernet. Producenci bezsensownie to rozwiązali w tych urządzeniach.. Edytowane 29 Kwietnia 2020 przez Franz Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Chodzi bardziej o spadanie z wysokiego konia. Jak w wyniku x połaczeń spadniesz o 60% 500Mbps to masz teoretycznie 200Mps a patrząc już na warstwie danych może nie udać się przepchnąć 100Mbps danych. Materiał dość stary, ale pokazuje realne pomiary w sieci klasy laboratoryjnej więc w praktyce będzie jeszcze wolniej. Jest też pomiar z wykorzystaniem przewodu PE i bez niego bo trzeba pamiętać, że te wyższe klasy AV wymagają użycia przewodu PE do transmisji: https://www.youtube.com/watch?v=A66wn30jEfw Oczywiście w przypadku jeśli Powerline ma interfejs 100Mbps to do tej prędkości zostanie ścięta transmisja. 300Mbps po radiu w optymalnych warunkach i na dobrych urządzeniach powinno przekroczyć 100Mbps danych. Ten TL-WPA7510 z tego co widzę ma gigabit. Optymalny byłby TL-PA7017 i do tego AP/router jako AP z siecią AC 1200Mbps. Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Na stronie Tp-Linka nie widzę różnic między Tl-WPA7510 i TL-PA7017 w standardzie przesyłu PLC po kablu elektrycznym. A w zestawie TP-LINK TL-WPA7510 mamy AC750. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 AC 750 to 433Mbps w 5GHz, niezbyt wielka, choć widoczna różnica do 2,4GHz 300Mbps (przy mniejszych odległościach, przy większych coraz mniejsza). Cytuj Link to post Share on other sites
roninq6 3 Napisano 30 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2020 (edytowane) Hmm panowie im więcej czytam tym mniej wiem tak ostatecznie co byłoby najbardziej optymalnym wyborem do 300zł pod względem sygnału WiFi? TL-WPA4220, TL-WPA7510 a może coś jeszcze innego? Różnica w cenie to ok. 70-80zł, a niedługo coś trzeba będzie zamówić. Edytowane 30 Kwietnia 2020 przez roninq6 Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2020 Kup TL-WPA7510 warto dołożyć Cytuj Link to post Share on other sites
roninq6 3 Napisano 8 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2020 Dziś przyszedł TL-WPA7510 i niestety jest kiepsko... Z tego co pisała mi znajoma to w każdym gniazdku (nawet w tym samym pomieszczeniu) dioda powerline świeci na czerwono, a internet na piętrze potrafi być przez jakiś czas po czym pada i tyle z WiFi..W dodatku coś nie do końca dobrze klonuje to WiFi, bo pokazuje 2 nowe sieci: zwykłą i 5GHz. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 9 Maja 2020 Udostępnij Napisano 9 Maja 2020 A został skonfigurowany w ogóle? Cytuj Link to post Share on other sites
roninq6 3 Napisano 10 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 (edytowane) Głównie chodzi o to, że internet czasami działa na piętrze, ale po jakimś czasie pada (jakby wchodził w stan uśpienia, bądź coś go wyrzucało) i mimo wszystkich kresek przy dostępnej sieci TP-Link_XXXX pojawia się komunikat "Brak internetu, zabezpieczone". Wciśnięcie "WiFi" na wzmacniaczu będącym na piętrze ponownie włącza ten internet, po czym problem się tak zapętla co jakiś czas.. Został sparowany według instrukcji, ustawienia w TPLink defaultowo. Do ustawień routera głównego (dotychczasowego) niestety znajoma nie ma dostępu, bo dostawca zmienił domyślne dane - jest to Huawei HG8245H. Będzie się komunikowała telefonicznie w celu uzyskania tych danych aby móc zalogować się do ustawień routera (być może on jakoś ogranicza ilość urządzeń / źle je przypisuje?).Dodam, że kiedyś jeszcze przed zakupem bywało tak, że przy większej ilości urządzeń nie można było się podłączyć z np. laptopa (podczas gdy na innych urządzeniach internet na WiFi ciągle był) i dopiero po restarcie tego Huaweia bądź po upływie jakiegoś czasu można było się podłączyć. Na ogół wyskakiwał w prawym dolnym rogu żółty wykrzyknik "Brak internetu, zabezpieczone". Najczęściej bywało tak właśnie na piętrze, gdzie siła sygnału była niska (1-2 kreski max). Edytowane 10 Maja 2020 przez roninq6 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 10 Maja 2020 Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 Bez rozsądnej diagnostyki i konkretnych informacji ciężko coś doradzić. Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 Tak jak mówi @cooger - za mało danych, by ustalić przyczynę. To, że pojawiły się 2 nowe sieci to jest ok. - inaczej być nie może to nie jest system Mesh WiFi, gdzie każdy kolejny podłączony AP ma dokładnie tą samą sieć (nazwa, ustawienia, hasła) i gdy korzystasz z takiego systemu, nie zauważasz, że zmieniasz AP do którego się podłączasz, bo dzieje się to płynnie. W tym wypadku transmiter TP-Linka utworzył 2 nowe sieci (2,4 i 5 GHz), a klonowanie polega na przeniesieniu ustawień i haseł z sieci, którą klonujesz - ale to odrębne sieci i trzeba się odrębnie do nich zalogować i zapisać ich ustawienia w urządzeniu, które się łączy z tym transmiterem. Cytuj Link to post Share on other sites
roninq6 3 Napisano 11 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 (edytowane) Jakie dane dostarczyć aby łatwiej było stwierdzić co może być przyczyną tak częstego rozłączania tej nowej sieci na piętrze? Postaram się dostarczyć co będzie trzeba, gdyż znajoma zastanawia się również nad zwrotem urządzeń. Edytowane 11 Maja 2020 przez roninq6 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 1. Adresacja IP + ustawienia DHCP na wszystkich urządzeniach w tym klientach. Jeden DHCP na całą sieć. 2. Ustawienia WiFi - należy ustawić odrębne SSID dla każdej sieci bo inaczej nie wiadomo z czym się łączysz. 3. Sprawdzenie poprawności zestawienia powerline, w tym test przepustowości przy połączeniu LAN. 4. Efekty testu po LANie w momencie gdy jest problem z WiFi. Generalnie najlepiej gdyby przy tym usiał ktoś kto ma pojęcie o sieciach. Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 (edytowane) To co napisał @cooger A przede wszystkim, jeżeli może to nich sprawdzi w różnych miejscach domu (oraz w innych mieszkaniach, czy domach jeżeli ma taką możliwość) podłączając transmitery w tym samym pokoju, czy cały czas dioda Powerline jest czerwona - ten kolor wskazuje, że jakość połączenia jest zła. Jeżeli jest tak, gdy oba transmitery podłączone w jednym pokoju, a dioda czerwona to instalacja elektryczna musi być w fatalnym stanie, albo (co mało prawdopodobne, ale możliwe) transmitery są uszkodzone. Jakość połączenia między transmiterami jest odrębną sprawą i nie ma na nią wpływu dostawca internetu, czy ustawienia routera. Edytowane 11 Maja 2020 przez Franz Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.