Skocz do zawartości

Wzmocnienie sygnału WiFi w domu (AP, powerline)


Recommended Posts

Panowie, szczerze mówiąc odpadam. Połączyłem się z laptopem znajomej przy pomocy Teamviewer (aktualnie dzieli nas trochę km). Otrzymałem dane do routera, tam wszystko wyglądało ok. W dodatku każdemu urządzeniu (laptopy + telefony) w jej domu przypisałem statyczne DHCP z perspektywy routera od 192.168.100.2 wyszło do 192.168.100.9, a ogólny DHCP server od 192.168.100.2 do 192.168.100.99 (lan na 192.168.100.1). Urządzenia stale łączą się teraz przez te IP więc powinno być ok.

Co do powyższych postów:
1. Zrobione (j/w)
2. Każda sieć miała inną nazwę (nie kopiowałem ostatecznie danych przy użyciu WPS).
3,4. Ogólnie jest jakaś loteria, bo przy dzisiejszych próbach to nawet na kablu podłączonym do transmitera2 jest "sieć niezidentyfikowana" (były nawet próby restartu to ustawień fabrycznych).
5. Co do gniazdek to szczegółowo opisuję poniżej (jeśli chodzi o uziemienie to tak - jest w całym domu) + z tego co udało mi się dowiedzieć to wszystko jest na jednym obwodzie elektrycznym. 

Sprawa z transmiterem1 wygląda tak, że jest on podpięty bezpośrednio do gniazdka, do gniazdka zaraz obok podpięty jest przedłużacz, gdzie podłączony jest telewizor, główny router etc. (całe to gniazdko jest zasłonięte szafą, ale nie wiem czy to ma znaczenie podczas gdy to i tak idzie po prądzie).. i teraz gdziekolwiek podłączy się transmiter2 to i tak dioda powerline świeci na czerwono (czy to na parterze czy na piętrze - zawsze na czerwono lub czasem nawet nie świeci w ogóle). Parowanie etc. robione zgodnie z instrukcją:
https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/A1OIxjHfQPS.pdf
https://static.tp-link.com/2018/201807/20180720/7106508084_Wireless%20PLCs(EU2-16Languages)_QIG.pdf

W dodatku nie ma możliwości zmiany gniazdka dla transmitera1, gdyż musi on być połączony z routerem głównym, który jest niejako przypięty do ściany i z konieczności podpięty pod przedłużacz. Obu transmiterów w gniazdkach tuż obok siebie nie da rady podłączyć z uwagi na ich rozmiary (wtedy zresztą nie mielibyśmy gdzie podłączyć routera głównego). Teraz kilka zdjęć z góry przepraszam za jakość niektórych:

Transmiter2 na dole w jednym z gniazdek (dioda na czerwono - czyli parowanie jest, ale sygnał słaby):

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/DVLB9N48DP/1.jpg

Transmiter2 - połączenie na górze (nie łączy mimo wszystkich kresek zasięgu "brak internetu", nie świeci, więc pewnie problem z sygnałem pomiędzy transmiterami):

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/XFF5HPESUW/1.jpg

Najczęściej pojawiający się komunikat przy połączeniu do WiFi TP-Linka:
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/0WAUZW1VD7/1.jpg

Raz zadziałało na kablu przy wymuszonych ustawieniach dla Ethernetu z perspektywy Windowsa (w dodatku nie wiedzieć czemu wtedy nazwa tej sieci mimo podłączenia do transmitera 2 była taka sama jak nazwa sieci routera głównego):
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/VHCHF2FDQJ/1.jpg

A tu już nie działa przy wymuszonych ustawieniach na WiFi:
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/C6EUEJY0MH/1.jpg

Generalnie był czas, że internet działał na górze nawet na WiFi, ale padał co jakiś czas.. Nie wiem w czym tkwi problem, czy w instalacji prądowej (która niby jest na jednej fazie) czy w uszkodzeniu transmiterów, ale znajoma traci cierpliwość i skończy się chyba na zwrocie sprzętu póki jeszcze jest możliwość. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to prosiłbym, ale w takiej sytuacji nie wiem już czy to wszystko jest warte zachodu.

Konfiguracja tego zajęła już tyle czasu i przeszło przez tyle różnych prób, że mimo szczerych chęci chyba trzeba się poddać i przyzwyczaić się do braku internetu na górze (bo możliwości poprowadzenia kabla nie ma).

Edytowane przez roninq6
Link to post
Share on other sites

Próbowałeś chociaż pingować po ustawieniu adresacji czy bazujesz tylko na komunikacie brak internetu? Bo ten komunikat występuje nawet jak masz poprawne połączenie LAN, ale z jakiegoś powodu nie masz wyjścia na świat.

 

Prawidłowa kontrola powinna wyglądać tak:

 

1. Upewniamy się, że mamy poprawne połączenie fizyczne (kontrolki, panel web urządzenia/aplikacja)

2. Upewniamy się, że mamy poprawne połączenie na warstwie IP - jeśli DHCP nie działa to ustawienia ręczne raczej nie pomogą, testujemy choćby pingiem

3. Dopiero teraz testujemy wyjście na świat - jeśli nie działa od razu to ping i tracert, sprawdzamy DNSy. Oczywiście warunkiem jest to że router jest poprawnie skonfigurowany i ma dostęp do neta.

 

i jeśli wszystko działa po kablu to dopiero wtedy zajmujemy się WiFi.

 

Jeśli nie dajecie rady to faktycznie lepiej zwrócić urządzenia.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...