Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Niby dobry Palit RTX 2060

RTX 2060

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 zagubiony w akcji

zagubiony w akcji
  • Nowicjusz

  • 3 postów

Napisano 28 maj 2019 - 16:51

Cześć,

 

Od ponad półtora miesiąca jestem szczęśliwym a w zasadzie nieszczęśliwym posiadaczem karty Palit RTX 2060. Nie mogę jej dłużej uruchomić ale też nie zawsze, pracuje parę dni po czym występuje cykliczny błąd czyli restart systemu który poprzedzony jest charakterystycznym zamrożeniem klatki filmu (streamu). Po wyjęciu z kartonu pracowała prawidłowo nie przeciążana parę dni, teraz losowo.

 

Od razu podam iż występuje to z paroma zasilaczami >600VA. System z poprzednią kartą MSI960 pracuje bezbłędnie.Wskazywanie winy na zasilacz jest moim zdaniem mało prawdopodobne ponieważ pomiary zarówno softowe jak sprzętowe dla obu kart są bardzo zbliżone a uszkodzenie pojawia się przy prawie spoczynkowym poborze mocy. Polski serwis Palita zwraca kartę bez naprawy i nie znajduje usterki.

 

Naturalnie nie oczekuje odpowiedzi typu sprzedaj bo to było by nieuczciwe tak jak opinia serwisu Palit ale może się mylę i moja opinia jest przedwczesna.

 

Dodam iż karta z mojej strony nigdy nie była podkręcana wiec o jakimkolwiek uszkodzeniu z tej strony nie ma mowy

 

Przypuszczam iż renomowany sprzedawca który mógłby wymienić tę kartę na inny dobry egzemplarz gdyby faktycznie karta  była sprawna, a tak chce się mnie zostawić z niby dobrą kartą.

 

Co o tym sądzicie ?


Użytkownik zagubiony w akcji edytował ten post 28 maj 2019 - 16:52

  • 0

#2 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 10996 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 28 maj 2019 - 17:46

Dobrze by było sprawdzić kartę na innym komputerze, a jeśli masz taką możliwość (koledzy,znajomi) to nawet na dwóch, trzech innych. Jeżeli tam ten problem będzie się powtarzał, to nagrać to i po raz kolejny wysłać z nagraniami na serwis. Jeśli natomiast ten problem występuje tylko u ciebie, to widocznie leży poza kartą. Próbowałeś na nowo postawionym systemie na swoim komputerze ? Jeśli nie to zrób to.


  • 0

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W


#3 pawluto

pawluto
  • Gaduła

  • 374 postów

Napisano 28 maj 2019 - 17:49

Trudno wyrokować - Póki nie wpakujesz tej karty w inny komp i nie sprawdzisz - trudno wyrokować.

 

Z PC już tak jest że może nawalać zupełnie inna część kompa - To nie musi być Zepsuta karta graficzna - Może to być płyta główna - pamięć - zasilacz...


  • 0

#4 zagubiony w akcji

zagubiony w akcji
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 3 postów

Napisano 28 maj 2019 - 21:31

Dzięki za odpowiedzi.

  Karta pracowała na innym systemie było ok! przez parę dni po czym powróciła do komputera przeznaczenia i w nim pracowała też około tygodnia po lekko 12 godzin na dobę bez problemowo aż nagle pojawił się błąd który już występował w końcowej fazie co ok. 15 minut, wtedy też karta została reklamowana a w serwisie i sprzedawcy testują ją przez ok. 40 dni (bezskutecznie) no bo akurat ukryty błąd się nie ujawnił po  (nie wiem realnie w  jakim czasie i jakim softem  przeprowadzają testy).

Gdy elektronika jest sprawna pracuje bez awarii jednak gdy z ukrytym  błędem to tak to wygląda. Karta sprawdzana na paru dyskach na tym samym komputerze więc błędy softu należy wykluczyć zdecydowanie.

 

Mając na uwadze iż nieco niższy model grafiki pracuje znakomicie na tym systemie rozstrzygniecie przyniosło by w/g mnie tylko wstawienie bliźniaczej karty co na razie nie zostało wykonane z braku takowej co nie oznacza iż testu takiego  w ostateczności nie wykonam jednak gdy wyjdzie negatywnie co wtedy myśleć o krajowych fachowcach profesjonalnie pracujących w serwisach ?

 

  Gdyby miało być profesjonalnie serwis powinien odpowiadać za swoją ekspertyzę czyli karta dobra wszystko ok ale w przeciwnym razie gdy następna karta pracowałaby bez restartów to jednak wtedy zostaje narażony na stratę gdyż mam kartę nie do naprawienia z gwarancją sprzedawcy i producenta czyli zostaje wrobiony ! następną kartę i sprzęt nie kupię już w pl bo tylko to co mnie spotyka to straty w UE-pl w UE jednak jest to inaczej załatwiane, to  z doświadczeń znajomych (Amazon). pozdrawiam :)


  • 0

#5 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 10996 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 28 maj 2019 - 22:00

No ale jeśli na innym komputerze pracowała bez zarzutu, to nie ona jest przyczyną problemu. Myślisz, że na amazonie by ci wymienili, jeśli u nich by pracowała i było ok. ? Nie przesadzaj.


  • 0

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W


#6 pendzel_3

pendzel_3
  • Maniak

  • 3133 postów

Napisano 29 maj 2019 - 07:42

Co o tym sądzicie ?

 

No masz kolego teraz dwie opcje:

 

1. Bujać się z serwisami, robić testy, tracić czas, podmieniać po elemencie - jednymi słowy robić doktoraty i rwać sobie włosy z głowy...

2. Sprzedać to GPU, kupić inne i zapomnieć o problemie.

 

Jeśli to nie wina karty - a w wszystkie gwiazdy na niebie wskazują na to, że nie to przyszły użytkownik karty nie powinien mieć żadnych problemów.

 

Niestety z pecetami czasem już tak jest, że coś się gryzie - ofc do wszystkiego można dojść, ale czasem zwyczajnie szkoda zachodu.


Użytkownik pendzel_3 edytował ten post 29 maj 2019 - 07:43

  • 0

Ryzen 7 1700@3,9GHz 1,34V ** Fortis 3 HE1425 v2 ** MSI B450-a pro ** Crucial ballistix sport LT@3533 c15 ** Zotac gtx 1070 amp! **

Vero M2 600W ** NVMe XPG SX8200 Pro  + HDD 1TB ** SPX M40 pure black/6x 1200 sigma pro*

<RAM>Na pytania typu"Czy dany ram będzie u mnie działał na pewno? Odp:na pewno są podatki i śmierć, zamawiaj z możliwością zwrotu</RAM>


#7 były69

były69
  • Entuzjasta

  • 509 postów

Napisano 29 maj 2019 - 14:07

Sprzedać to GPU, kupić inne i zapomnieć o problemie. Jeśli to nie wina karty - a w wszystkie gwiazdy na niebie wskazują na to, że nie to przyszły użytkownik karty nie powinien mieć żadnych problemów.

 

 

Ma sprzedać karte i nie wiedzieć czy sprawna nie sprawna na którą cena też musi być odpowiednia,pomyśl trochę zanim coś doradzisz.

Po drugie chciałbyś być na miejscu osoby która kupiła by taką kartę powiedzmy uszkodzoną?.

 

 

Niestety z pecetami czasem już tak jest, że coś się gryzie - ofc do wszystkiego można dojść, ale czasem zwyczajnie szkoda zachodu.

 

Niestety jak nie ma możliwości

robić testy, tracić czas, podmieniać po elemencie - jednymi słowy robić doktoraty i rwać sobie włosy z głowy...

  to pozostaje

Bujać się z serwisami

  jest to lepsze rozwiązanie aniżeli sprzedawać części nie wiedząc na jakim etapie sprawności są i liczyć na nowe w pełni sprawne.

 

zagubiony w akcji

Sterowniki,aktualizacje systemu jakie,OC ram,cpu ? pobierz świeże stery do płyty.

Ccleaner wyczyść rejestr bo coś z czymś ewidentnie się gryzie.Przetestuj ram czy nie wywala błędów.

Postawić nowy system,nie pomoże to serwis jak nie masz możliwości sprawdzenia podzespoły u znajomego.


Użytkownik były69 edytował ten post 29 maj 2019 - 14:19

  • 0
Spoiler

#8 zagubiony w akcji

zagubiony w akcji
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 3 postów

Napisano 29 maj 2019 - 18:46

Dzięki, dzięki, ok! ale mam taka dziwną naturę iż niezwykle rzadko mylę się w swoich wnioskach a jak nie mam pewnej pewności nie upieram się przy swoim zdaniu.

 

I tak uważam iż jednak ta karta jest wadliwa a usterka tak jak napisałem pojawia się losowo ale jest i nie może się sama zlikwidować co najwyżej nie ujawnić, a czy pamiętacie procesory graficzne które reanimowano w serwisach? Ile w tej karcie jest połączeń lutowanych wykonanych bez ołowiowo? jakie częstości występują, wystarczy aby jeden pik (kond cer) tracił pojemność itd. i linia się wzbudziła to w najprostszych przyczynach powody restartu a wreszcie gdyby był to inny błąd karty to dlaczego od od razu automatyczny restart?  Karta wywołuje przeciążenie no i gdyby zasilacz nie spełnił dobrze swojej roli to coś by się przypiekło na dobre. Umknął mojej uwadze fakt iż restart poprzedza załączenie na maksymalne obroty wentylatorów karty.

 

 

 

Tak jak napisałem o Amazonie to z info znajomych, nie kupowałem nic przez Amazon ale już eBay odmraża sprzedającemu po trzech tygodniach środki i tam nie ma zmiłuj się klient ma rację a tu sprzedawca chełpi się jak on to jest przyjazny kupującemu ale to pusty marketing no ale jest to forum  techniczne więc zostawiam ten temat na później.

 

Jasne iż rozwiązania wybiorę ale chciałem poznać w ten sposób Waszą opinie  bo to też ułatwi podjęcie prawidłowej decyzji.


  • 0

#9 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 10996 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 29 maj 2019 - 22:31

Daj do serwisu cały komputer z tą kartą i niech szukają.


  • 0

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W


#10 danieloslaw1

danieloslaw1
  • Mistrz

  • 2176 postów

Napisano 30 maj 2019 - 02:21

ostatnio moj 2080 też szalał. może pobaw sie w różnymi wersjami sterowników

U mnie od 74stopni wskakiwała na max obroty.

Przeinstaluj windowsa na początku


Użytkownik danieloslaw1 edytował ten post 30 maj 2019 - 02:29

  • 0
Przyjdzie czas, że zapłaczesz nad sobą!

#11 pendzel_3

pendzel_3
  • Maniak

  • 3133 postów

Napisano 30 maj 2019 - 08:00

Karta pracowała na innym systemie było ok! przez parę dni po czym powróciła do komputera przeznaczenia i w nim pracowała też około tygodnia po lekko 12 godzin na dobę bez problemowo aż nagle pojawił się błąd który już występował w końcowej fazie co ok. 15 minut,
 

 

To doprecyzuj proszę... bo ja zrozumiałem to w ten sposób że karta pracując w innej konfiguracji nie sprawiała problemów.

 

Ma sprzedać karte i nie wiedzieć czy sprawna nie sprawna na którą cena też musi być odpowiednia,pomyśl trochę zanim coś doradzisz. Po drugie chciałbyś być na miejscu osoby która kupiła by taką kartę powiedzmy uszkodzoną?.
Jeżeli problem jest tylko i wyłącznie na jego konfiguracji a na innych wszystko ok, serwis też problemu nie widzi, to na jakiej podstawie można twierdzić, że karta jest uszkodzona? oświeć mnie, bo rozwiązanie które podajesz...

 

Bujać się z serwisami  - jest to lepsze rozwiązanie aniżeli sprzedawać części nie wiedząc na jakim etapie sprawności są i liczyć na nowe w pełni sprawne.

 

Lepsze dla kogo? dla serwisu? który i tak nic nie stwierdzi jeśli problem występuję tylko na konfiguracji autora tematu? 

Już widzę jak ktoś na serwisie przegrzebuje tranzystor po tranzystorze.. żeby na końcu podrapać się po głowie i powiedzieć "jest ok", i wystawić FV za usługę (czego nie neguję bo to również włożona praca).

 

Zawsze można otwarcie napisać w ogłoszeniu że problem występuje na posiadanej konfiguracji i dajemy powiedzmy 30 dni rozruchu od siebie. (Jeśli faktycznie problem jest tylko u autora).

 

Nie rozumiem po co te doktoraty....  Wolałbym stracić te kilka plnów na sprzedaży i kupnie nowej karty niż bujać się z tym tematem,

A nową kartę - obowiązkowo w sklepie z 14-dniową możliwością zwrotu, gdyby sytuacja chciała się powtórzyć.


  • 0

Ryzen 7 1700@3,9GHz 1,34V ** Fortis 3 HE1425 v2 ** MSI B450-a pro ** Crucial ballistix sport LT@3533 c15 ** Zotac gtx 1070 amp! **

Vero M2 600W ** NVMe XPG SX8200 Pro  + HDD 1TB ** SPX M40 pure black/6x 1200 sigma pro*

<RAM>Na pytania typu"Czy dany ram będzie u mnie działał na pewno? Odp:na pewno są podatki i śmierć, zamawiaj z możliwością zwrotu</RAM>






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: RTX 2060

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych