Skocz do zawartości

Programistyka czy Grafik komputerowy


Recommended Posts

chciałbym iść po szkole  do szkoły informatycznej tylko nie wiem co wybrać konkretnie Programistyka czy Grafik komputerowy (nie znam się na tych rzeczach  ale w szkole nauczą ;) )

 

chodzi mi gdzie bardziej się opłaca iść i co będzie bardziej ciekawe

 

 

Link to post
Share on other sites

ale w szkole nauczą

Dobre :D W szkole nauczą Cię do czego masz zajawkę? To tak nie działa. To Ty musisz to wiedzieć.

 

Poza tym mam wrażenie , że mówisz o technikum. Z tego co się orientuję to grafika w technikum ogranicza się do podstaw Gimpa oraz Blendera. Sęk w tym że grafika to nie obsługa programów a umiejętność odtwarzania oraz projektowania. Ostatnio pewien człowiek ( można powiedzieć lekko starszy) , rzeźbiarz postanowił spróbować komputera. Długo mu nie zajęło by wyrzeźbić w Zbrushu poprawnie anatomicznie człowieka. Tak samo jest z ludźmi którzy rysuja/malują.

 

Na studiach wiedzę dostaniesz , spotkasz ludzi z tą samą zajawką. Ale i tak trzeba duuuzo dłubać samemu w domu. Bez tego dużo nie osiągniesz.

 

A zarobki? Zależy co i gdzie robisz. Początkujący "grafik 2D" raczej na więcej niż początkujący programista nie ma co liczyć. Im dalej w las to sie to zmienia ale mam wrażenie że programowanie daje większą gwarancję przynajmniej na start.

Link to post
Share on other sites