Skocz do zawartości

Pomoc z gwarancją MSI r9 290 z esc.pl


Recommended Posts

Witam. 

Mam problem z GPU zakupionym na esc.pl.
Po raz trzeci w karcie wystąpiła ta sama usterka (wysokie temp w idle'u (65-70st) i 94st w stresie. Do tego skoki FPSów.
Poprzednie dwa razy kartę wysłałem, naprawili, odesłali (oczywiście bez wzmianki o tym co konkretnego naprawili). Wiem, że w niektórych przypadkach po trzecim wystąpieniu tej samej usterki można wystąpić o wymianę sprzętu, ale musi to być zawarte w gwarancji (lub karcie gwarancyjnej, której akurat do gpu nie dostałem). 
Postanowiłem zadzwonić do esc i się dowiedzieć jak to wygląda. Dość ironicznym głosem Pan oznajmił mi dwie rzeczy:
1. Że mylę się i takie prawo nie istnieje, a producent może sobie naprawiać kartę ile razy mu się żywnie podoba.
Po moim pytaniu, co w takim razie w przypadku jak naprawią mi kartę  3-4 raz i się skończy gwarancja, usłyszałem, że "wtedy sobie Pan kupi nową kartę". 

2. Przez to, że karta ma już ponad 2lata (mimo, że ma gwarancję na 36m) koszty wysyłki w obie strony ponoszę JA. Co jest dla mnie zupełnie bez sensu. 

Czy ktoś jest bardziej w temacie i jest mi wstanie powiedzieć czy faktycznie tak jest, i jestem skazany na płatną wysyłkę + reklamacje do końca czasu gwarancji? Czy jest może jakiś sposób aby to ugryźć trochę bardziej na moją korzyść.

Z góry dzięki za pomoc :)

Link to post
Share on other sites

zrobię małą reklamę polecam techplanet.pl 

zamawiałem tam sporo sprzętu tak jak bliscy znajomi czy rodzina 

z gwarancją nie robią problemów a przynajmniej ja ich nie doświadczyłem (msi gtx 950 i XFX r7 270)

wogóle ESC.pl wygląda biednie a ich strona to katastrofa tak samo jak morele.net (tylko mi ta strona muli jak na pentiumie III)

jedyny minus w techplanet.pl to czasami mały wybór sprzętu lub odrobinę wyższa cena 

Link to post
Share on other sites

Musisz twardo i konkretnie z nimi, jak coś u nich kupujesz to jest pięknie i ładnie ale jak już przychodzi do zwrotu pieniędzy, gwarancji to serwis potrafi niezłe cuda odstawiać z tego co mi wiadomo. Miałem tam przyjemność kilka razy dzwonić jak zwracałem grafikę. W każdym bądź razie zadzwoń sobie do rzecznika zanotuj co on Ci powie poczytaj regulaminy i wal z konkretami do nich.

Link to post
Share on other sites

A to czasem jak nie wyślę się czegoś na gwarancję to obowiązuje 12msc gwarancji na naprawiony produkt ( bez różnicy ile zostało ten pierwszej gwarancji ) ?

Bo już się zgubiłem lekko ;D

A co do tego sklepu, znajomy się kłócił o płytę główną. Też nie mówili co naprawiali ( płyta działała a po jakimś czasie przestawała i nic jej nie pomagało ani od biosu ani od podzespołów). Niby naprawiali ale nie pisali co.

Ostatecznie przy 3 razie zażądał zwrotu gotówki lub wymiany na inną płytę ( zgodzili się po małych " kłótniach " na 2 opcję ). Także nie odpuszczaj im ;) powodzonka 

Edytowane przez Puciek15
Link to post
Share on other sites

Byłem u rzecznika praw konsumenta.

Usłyszałem, że sklep ma obowiązek przyjmować sprzęt przez 24m. Potem, jeśli sprzęt ma np 36m gwarancji, to już jest jego dobra wola, że mi tę kartę przyjmie i odeśle do producenta. Do MSI próbowałem się cały dzień dodzwonić i niestety bez powodzenia. Ale Pani z automatu mówi, że oni przyjmują tylko gwarancję od sklepów. Od osoby prywatnej - nie. 

Co do wymiany to również usłyszałem, że wszystko zależy od tego co pisze w karcie gwarancyjnej (której do gpu nie dawali). Na stronie msi znów - pisze, że warunki gwarancji zależą od kraju, więc się trzeba kontaktować z infolinią (która nie odbiera). 

Jutro będę dalej próbował się dodzwonić do msi, żeby udzielili mi jakichkolwiek informacji, ale boję się, że skończy się na płatnej wysyłce do esc z modlitwą aby mi ją msi naprawiło, bo czuje, że na wymiane nie ma szans...

Link to post
Share on other sites

 

 

Ale Pani z automatu mówi, że oni przyjmują tylko gwarancję od sklepów.

 

To jest jakaś bzdura.

 

Jeżeli producent podaje informację o tym, że GW wynosi 36MC to tak ma być. Inaczej jest wprowadzanie w błąd klienta. 

Link to post
Share on other sites

W sensie, że owszem, gwarancja wynosi 36miesięcy. Ale przyjmują reklamacje tylko poprzez sklep w którym się kupiło część. Przynajmniej tak rozumiem to co mówi automat. Może jak odbiorą wreszcie telefon to sie wyjaśni :)

Link to post
Share on other sites

Wtedy na tej karcie była różnica ~200zł chyba w porównaniu do innych sklepów więc wziąłem. Potem się okazało, że nie dają kodów do gier, które każdy inny sklep dodawał itp.. Też już tam zakupów nigdy nie zrobię.

Link to post
Share on other sites

Ci do MSI proponuję Ci spróbować jeszcze zarejestrować produkt i z poziomu panelu napisać do nich. Ewentualnie mail na główna stronę nie pl, przekierują go.

Sam ostatnio próbowałem przez kilka dni się dodzwonić ciągle nikt nie odbierał, jednak finalnie udało się.

Teraz czekam czy wywiążą się z obietnicy. Mieli mi tylko dosłać tylna zaślepkę do obudowy w pudełku z dostałem jakąś inną.

 

Co do esc także już nie mam zamiaru tam kupować, także były problemy z reklamacją zasilacza.

Edytowane przez xiveris
Link to post
Share on other sites

Koszty przesyłki musi Ci zwrócić sklep. Gwarancja nie może narażać Cię na dodatkowe koszty.

Wyślij im skany nadania paczek i niech zwracają pieniądze na konto.

Ciekawe jak wtedy Pani na infolinii podejdzie do faktu że będą sobie kartę w nieskończoność naprawiać?

Czas naprawy karty nie skraca rękojmi. Jeśli karta ma 24 miesiące, ale np była 3 miesiące w transporcie/serwsie, to tak jakby miała 21 miesięcy.

Policz sobie i jeśli jeszcze nie minęło 2 lata od zakupu, to zgłoś reklamację z tytułu niezgodności z umową. Podaj 3krotna próbę naprawy jako nieskuteczną i zażądaj zwrotu gotówki.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Rękojmia obowiązuje 2 lata od daty zakupu "pierwokupu" i jest niezależna od warunków gwarancji.

Warunki rękojmi nie wydłużają się, co ma się inaczej do warunków gwarancji. To co napisałeś odnosi się do gwarancji, to gwarancja się wydłuża. Niestety nigdzie, nie ma zapisu mówiącego że gwarant ma Ci zwrócić koszt dostarczenia produktu do serwisu, chyba że jest takowy zapis w regulaminie gwarancji.

Jeżeli powoływałeś się na zapis gwarancji, to zgadzasz się z jej postanowieniami. Gwarant wymieni Ci kartę na nową, gdy stwierdzi, że naprawa jest nieopłacalna. A decyduje niestety tylko on.

 

Rękojmia daje Ci możliwość żądania wymiany na produkt nowy, gdy naprawy nie dają rezultatu. Musi to być zgłoszone 24 miesiące od daty zakupu. Biorąc pod uwagę, że karta była kupiona przed zmianą zapisów tzn 25.12.2014r. to niezgodność towaru z umową działa w pierwszym roku od zakupu w drugi musisz ty wykazać, że towar jest wadliwy.

 

Rękojmia 2 lata odpowiedzialności sprzedawcy za wady ukryte

Gwarancja jest tylko czystą i nie wymuszoną wolą producenta. Może wynosić miesiąc bądź 10 lat.

Link to post
Share on other sites

@up
Dzięki, wygląda na to, że wyczerpałeś temat. Pozostaje mi wysłać ją na gwarancję i czekać.

 

[edit]

Dodzwoniłem sie do MSI. Nie dowiedziałem się za wiele. Podsumowując:

Pan z MSI powiedział mi, że to sklep (esc) zajmuje się gwarancją nie producent.
Pan ze sklepu (esc) powiedział mi, że to producent zajmuje się gwarancją nie sklep.

Gdy wspomniałem Panu z MSI o który sklep chodzi powiedział, że "no tak.. oni są cieżcy.. do rozmowy". Ale powiedział też, że mogę przy zgłoszeniu spróbować wnieść o wymiane wadliwego sprzętu ze względu na wadę fabryczna (lub coś w ten deseń) i tak też mam zamiar zrobić. Wie ktoś może jak to ładnie ubrać w słowa? ;)

Edytowane przez Komarovsky
Link to post
Share on other sites

 

 

To co napisałeś odnosi się do gwarancji, to gwarancja się wydłuża.

 

Gwarancja producenta to co innego niż rękojmia/towar zgody z umową. Jeśli towar trafia do naprawy(na niezgodnośc z umową) to ten czas nie skraca 2 letniej odpowiedzialności sprzedawcy za towar. Tłumacząc łopatologicznie jeśli karta kupiona 1.1.2016r ma 2 lata gwarancji i w ciągu tego czasu spędziła 6 miesięcy w serwisach, to czas rękojmia nie zakończy się 31.12.2018r tylko 31.05.2019.

Serwis trzymałby taką kartę rok i co?

 

 

 

Niestety nigdzie, nie ma zapisu mówiącego że gwarant ma Ci zwrócić koszt dostarczenia produktu do serwisu, chyba że jest takowy zapis w regulaminie gwarancji.

 

Zapis w stylu "koszt dostarczenia reklamowanego towaru ponosi konsument" to klauzula niedozwolona. Owszem towar wysyłasz na swój koszt, lecz sklep/gwarant musi Ci ten koszt zwrócić.

 

Obowiązek naprawienia przez sprzedającego szkody należy w odniesieniu do kosztów transportu rzeczy od klienta do sklepu czy serwisu interpretować w ten sposób, że koszty te powinny być zwrócone klientowi, jeśli reklamacja okaże się zasadna.

Link to post
Share on other sites

Spróbuj w innym sklepie reklamować tą kartę, ja np. dysk sdd kingstona, czy płytę główną asusa reklamowałem za pośrednictwem X-kom z tym że to ich oficjalny partner, dowiedziałem się o tym pisząc z serwisem ASUSa że nie przyjmują reklamacji od osób detalicznych ale każdy sklep może mi wysłać produkt do reklamacji i polecili mi X-com a w x-comie bez żadnych problemów mimo iż towaru nie zakupiłem od nich to odebrali i reklamowali w moim imieniu płytę ASUSa, problemem była chyba tylko ich strona www która nie dawało możliwości reklamacji bo nr paragonu się wpisywało czy coś, dlatego spróbuj reklamować towar gdzie indziej, MSi podaje że ich produkty można kupić w mediaekspert lub komputronik to tam zapytaj się czy reklamowali by produkt w twoim imieniu chyba że to nie jest oficjalny partner MSI

Link to post
Share on other sites

Czemu próbujesz wojować przez telefon? Przecież to w takim sposób nic nie ugrasz. Przez telefon na infolinii oleje Cię pierwszy lepszy konsultant. Jeżeli masz jeszcze trochę czasu, to napisz pismo do rzecznika praw konsumenta. Niech odpisze Ci na piśmie. Następnie pismo do producenta i do sprzedawcy. Jeżeli żaden nie ustosunkuje się pomyślnie dla Ciebie, to sorry. Wchodź na drogę sądową.  

Link to post
Share on other sites

Abstrahując od całej otoczki z esc.pl i nawiązując do samego przegrzewania karty. Mam dokładnie ten sam problem co Ty z dokładnie tą samą kartą. Przejrzałem już chyba najskrytsze zakamarki niejednego forum i znalazłem dziesiątki (dosłownie!) tematów z tym problemem i zawsze wszystko schodziło do jednego - pasty termoprzewodzącej. Parę dowodów żeby nie było:

 

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=277157.0

 

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2882530/amd-290x-overheating-easily.html

 

https://www.techpowerup.com/forums/threads/msi-r9-290-twin-frozr-serious-overheating.216135/

 

Osobiście, mimo że mam jeszcze pół roku gwarancji, mam zamiar po prostu kupić pastę po świętach i ją wymienić zamiast tracić tygodnie na reklamacje. Choćby dlatego, że kupiłem ją... w esc :P

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...