Skocz do zawartości

Karta dźwiękowa a mikrofon.


Recommended Posts

Witam, 

w sumie nie wiem od czego zacząć. Hmm, więc tak.. Chciałbym zacząć nagrywać gameplay'e z gier.

Ostatnio nagrałem swój pierwszy filmik i przy odsłuchiwaniu zauważyłem, że w momentach kiedy nic nie mówię słychać szum. Nie jest to jakiś straszliwy hałas ale chciałbym się tego pozbyć. I teraz pytanie brzmi:

Czego to wina? Mikrofonu (mikrofon w słuchawkach - jakieś Gamecomy) czy może karty dźwiękowej.

 

Pytanie drugie. Pozbyć się tego szumu a jakimś programie, np. audacity ? Czy można to jakość wyeliminować poprzez kupno lepszej karty dźwiękowej czy też mikrofonu ? Wolałbym zostać przy drugiej możliwości.

 

Pytanie trzecie. Czy gdybym kupił kartę dźwiękową (Asus Xonar DG) a słuchawki miałbym podpinane przez USB to czy ma to jakiś sens? Czy w og ma sens zmiana karty dźwiękowej?

 

Jeżeli któreś z moich pytań jest kretyńskie - wybaczcie. Jestem laikiem w tych sprawach, dopiero ogarniam temat.

 

Prosiłbym o pomoc w tej sprawie i nakreślenie sytuacji tj. co powinienem zrobić aby poprawić jakość swoich nagrań.

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

PS: Aktualnie posiadam zintegrowaną kartę dźwiękową (chyba) Realtek High Definition Audio ?

Link to post
Share on other sites

jeśli na razie nie masz zamiaru streamować to spokojni emożesz sie pozbyć tego szumu w audacity. Może to też być przebicie prądu jeśli masz nie uziemione gniazdko. 

 

Karta dźwiękowa nic nie da jeśli pod nią nie podepniesz słuchawek(w sensie masz je na USB) 

 

Na razie możesz robić to programem Audacity, potem kupić lepsze słuchawki + mikrofon, 

Link to post
Share on other sites

Wszystko ma wpływ. Na mikrofony na mini-jack i szumy spowodowane będzie miało wpływ wszystko.

Czyli: Karta, mikrofon, jakość wtyku, programowe zgłośnienie mikrofonu w windowsie itp.

 

W audacity będziesz mógł delikatnie sobie z problemem poradzić, jednak nie jest to rozwiązanie na dłuższą mete, chodź na początek jak najbardziej :)