Skocz do zawartości

Problem z 3dsmax [shift przycisk]


Recommended Posts

Witam,

znowu mam problem z tym 3dsmax zawsze cos zawsze cos nie tak jakis blad...

teraz mam problem taki

ze jak zrobie np 'prostokat' lub cos i chce skopiowac za pomoca 'shift' to nie ruszam 'face' tylko same katy 'vertex'

wczesniej mialem normalnie ze wciskalem shift przenosilem i juz 

a teraz nie dosc ze mi sie wyswietla okienko czy skopiowac lub cos innego to jeszcze nie kopiuje 'face'

 

przepraszam za bledy ktore mogly wystapic ale juz mnie ten program zaczyna denerwowac zawsze jakis blad  cos nie tak

 

 

Z gory dziekuje za odpowiedz i pomoc :)

Edytowane przez I3arty
Link to post
Share on other sites

Wrzuć screena.


Najlepiej całego okna 3ds max żeby było widać, które ustawianie są aktywne, a które nie. Ogólnie 3ds max jest super logiczny i całkowicie konsekwentny w tym aspekcie. W 99% przypadków problem jest po przeciwnej stronie monitora. ;)


Sorry, ale nie rozumiem tego języka. Chcesz skopiować cały obiekt(kontener), czy wybrane wnętrzności(vertex, edge, border, face, element). W 3ds max sktóry klawiszowe działają kontekstowo i to sprawia problemy początkującym. Ich funkcje są zależne od aktywnego trybu pracy w danej chwili.

Link to post
Share on other sites

wiem ze to moja wina pewnie musialem cos znowu kliknac na klawiaturze ...  kiedys go mialem to nie chcial sie wlaczac reinstalowalem i nic jakis blad i sie wylaczal a teraz tez zawsze jakies bledy nie to co trzeba ale juz go powoli zaczynam ogarniac :D

http://img854.imageshack.us/img854/5861/ngmy.png


kiedys jak zrobilem tak jak na screenie ze zaznaczam te kropki [vertex] i klikam shift i potem chce je przeniesc na y axis to przenosilo tez ta sciane [to szare] [face] razem z kropkami tak jakby to wydluzylo cos takiego 

Edytowane przez I3arty
Link to post
Share on other sites

Jak masz zaznaczone vertex'y to normalne, że kopują się same vertexy. ;) Program wykonuje dokładnie to co mu każesz. Jeśli chcesz sklonować 'face' to musisz najpierw przełączyć z edycji vertexów na face.

Skróty klawiszowe dla edit poly i editable poly:
1- vertex
2- edge
3- loop
4- face
5- element

Wyłącz sobie tego ribbon'a i shortcut override. Górny pasek narzędzi i podświetlone na niebiesko przyciski. Prawy i środkowy. Warto też rozszerzyć boczny pasek na 2 kolumny.
Korzystasz w alt + w, czy na stałe masz ustawione jedno okno viewportu?

OK, a teraz hiobowe wieści. Topologia Twojego modelu jest totalnie zła i zaraz dotrzesz do końca ślepiej uliczki. Jeśli planujesz wykorzystać ten model w unity3d, to będzie wyglądał jak tygodniowe spagetti. Musisz najpierw przyswoić podstawy topologii: quad modeling, hard-surface modeling(low-poly + turbosmooth i utwardzanie krawędzi). Nauka 3d jest bardzo nieprzyjemna początkowo(pierwsze 2-3 lata ;) ).

Polecam na początek przyswoić ten tutorial. Jeden z najlepszych pod względem detali i ogólnej koncepcji modelowania 3d:
http://www.3dtotal.com/tutorial/3d_studio_max/hard_surface_essentials/hard_surface_01.php

Najwygodniej pobrać wersję w HD i oglądać lokalnie z dysku.


Jeszcze widzę, że masz aktywne 'constrains'. To powoduje Twoje problemu przy klonowaniu z shiftem.

Link to post
Share on other sites

'Tygodniowe spagetti' xD 

Tak korzystam z alt+w ;D jak nacisne alt+w to mam 4 okienka 'lewe,przod,gore i perspektywe'

Dzieki za porady ;D

 

A jesli chodzi o ten pistolet  to co w nim jest nie tak :? za duzo ma tych 'vertex' i 'edges' ? co robie nie tak zebym potem zrobil dobrze :D

bo na unity juz gre za skryptowalem wszystko dziala mam pare bugow ale to juz sa w innych tematach na forum od unity i teraz tylko musze zrobic modele do gry

 

tutaj pytanie jak zrobie charakter to animacje zrobic w 3dsmax czy w unity:?


chodzi ci pewnie o duza ilosc tych katow itp ja uzywam 'champfer' faktycznie czesto mam bugi ze jakies ksztalty dziwne wychodza i laguje ale znam tylko taka taktyke wygladzania xD


edit i nie oto mi chodzilo jak tam face to kopiuje tylko face a ja chce zeby hmm jakby ci to wytlumaczyc pokaze ci wideo :P

http://www.youtube.com/watch?v=pD6AlOPzSro

w 3:30 mi to dzialalo ale teraz mi przenosi tylko te kropki :(

Edytowane przez I3arty
Link to post
Share on other sites

Unity3d to tylko toolkit do składanie gry w całość. Wszelkie treści, wiec też animacje, tworzy się w pakietach 3d dedykowanych do tego celu. Model jest całkowicie zły, bo wszystko bazuje na N-gonie. To taki polygon z kosmiczną liczbą vertexów. Za takie rzeczy wylatuje się z pracy. ;) Zrobiłem mały przykład na tym magazynku, czy tam bębenku na naboje. Wszystko musi bazować na czworokątach, bo jak rozbijesz tego gigantycznego n-gona na trójkąty, to właśnie robi się spagetti. Wszystkie modele do gier eksportuje się jako triangle mesh.

http://public.arch3d.fr/img/3ds1/sc_26.08.13_21_24_27_.jpghttp://public.arch3d.fr/img/3ds1/sc_26.08.13_21_25_43_.jpg

http://public.arch3d.fr/img/3ds1/sc_26.08.13_21_28_19_.jpg

http://public.arch3d.fr/img/3ds1/sc_26.08.13_21_32_08_.jpg

http://public.arch3d.fr/img/3ds1/sc_26.08.13_21_36_36_.jpg

http://public.arch3d.fr/img/3ds1/sc_26.08.13_21_49_16_.jpg

http://public.arch3d.fr/img/3ds1/sc_26.08.13_21_49_18_.jpg

http://public.arch3d.fr/img/3ds1/sc_26.08.13_21_49_21_.jpg

Link to post
Share on other sites

a jezeli chodzi o to :? ps co do bebenka na kule to jest taki sam :D z cylindra zrobiony :D


edit i nie oto mi chodzilo jak tam face to kopiuje tylko face a ja chce zeby hmm jakby ci to wytlumaczyc pokaze ci wideo :P

http://www.youtube.com/watch?v=pD6AlOPzSro

w 3:30 mi to dzialalo ale teraz mi przenosi tylko te kropki :(

Edytowane przez I3arty
Link to post
Share on other sites

Shift służy tylko do klonowania zaznaczonych elementów. Na tym filmiku gość korzysta z techniki modelowania 'edge clone', która polega na klonowaniu krawędzi, a nie vertexów. Samo przemieszczanie vertexów jest bez shifta.


Nie chodziło o sam bębenek, ale modelowanie na bazie czworokątów. Wrzuć ten swój pistolet to unity3d, to zobaczysz co się stanie. :D Im szybciej to zrobisz, tym mniej czasu zmarnujesz na kontynuację w ślepiej uliczce.

Link to post
Share on other sites

Ja sie mecze dalej z tym magazynkiem xD juz chyba z 30 minut i dalej mi nic nie wychodzi xD

jak daje turbosmooth to mi wychodza jakies dziwne ksztalty az za gladkie :( jutro po ogladam te tutoriale co mi wyslales ;D dzieki  za pomoc 

ps: masz niezlego skilla w modelowaniu :D

Edytowane przez I3arty
Link to post
Share on other sites

To jeszcze nic ;) Prawdziwe mózgojeby zaczynają się jak trzeba robić modele pod RT i internet. Wtedy każdy polygon jest na wagę złota i każdy musi mieć cel, a do tego optymalizacja pod intelowskie integry.

Przy modelowaniu z turbosmooth zaczyna się właśnie od takiego ogólnego kształtu, który w ogóle nie wygląda i stopniowo utwardzasz krawędzie przy pomocy kolejnych pętli i pierścieni(funkcje connect, edge base extrude). Podrzucę Ci kilka przykładów. Ogólnie musisz się starać modelować jak najoszczędniej, bo taka praca jest szybka i bardzo efektywna, a do tego łatwo się zarządza takim modelem.


Tutaj masz małą pomoc w zrozumieniu podstaw omawianych technik modelowania:
http://public.arch3d.fr/img/tsmooth.jpg

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze jedno pytanko :P

Co mam zrobic zeby przesunac lub obrocic background image :? szukalem po googlach ale nic nie znalazlem 

w sensie zeby bylo tak jak ten gosciu ma http://www.youtube.com/watch?v=9Fh0i8goDE4

ten 'top view' ja mam go tak powiekszonego go a jak chce obrocic to mi sie obraca tylko model na wszystkich katach widzenia 

Link to post
Share on other sites

Juz zaczynam powoli ogarniac to turbo smooth ;D wczesniej chcialem zeby bylo jak najgladziej wszystko fajnie a jak potem dawalem turbosmooth to mi to mielił  xD 

a czy ta 'stopa'  jest ok ? jeszcze nie widzialem zadnego tutorialu na temat na niesienia textury lub malowania :P jest cos takiego w tym programie ze np robi takie jakby 'pory' zeby wygladalo bardziej realistyczniej pewnie jest tylko gdzie :D

http://img191.imageshack.us/img191/221/m1zl.jpg

Link to post
Share on other sites

Nacisnij F4 żeby dodać wireframe, bo w ogóle nie widać topologii. Bez tego nie da się niczego ocenić. Na początek naucz się pojedynczych zagadnień. Np. jak wykonać jakieś kształty, czy krzywizny, a nie całe modele. Ewentualnie możesz też otworzyć sobie 2 sesje 3ds max i w jednej jakiś projekt, a w drugim jedynie 'plane' do testowania prostych rozwiązań. Dodaj sobie też skrót klawiszowy do włączania i wyłaczanie modyfikatorów. Tym sposobem będziesz miał podstawową geometrię i pod ręką podgląd finalnych rezultatów z turbo.

http://public.arch3d.fr/img/modifiers.jpg

Link to post
Share on other sites

Oki dalem rade :D teraz wyglada o wiele lepiej :D

wczoraj ogladalem te tutoriale co mi podales przydatne nawet ;D

Szukalem tez na youtube ale malo jest tutoriali na temat ubran czy cos takiego bo jak skoncze te 'stopy' to chce potem tez zrobic ubrania tylko ze problem jest ze nie wiem jak bo ciezko znalezc tutorial taki :( [mam robic szkielet w sensie nogi klatka] i potem na to jakos ubrania czy ubrania sie robi odrazu :? a jak mam robic nogi klate itp to mam sie starac czy wystarczy podstawowy ksztalt [bo to i tak jest pod ubraniami]

zeby nie bylo robie [Wroga do gry w unity, ktory bedzie bez butow w podartych ubraniach] 

 

http://img266.imageshack.us/img266/66/esyj.jpg

Edytowane przez I3arty
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...