Skocz do zawartości

Laptop, 4000-5000zł pod CAD'a


Recommended Posts

Witam! zacznę od tego, że przeglądnąłem wiele tematów jak i wiele produktów, ale z racji ogromnego wyboru, już mi głowa pęka, nie znam się, dlatego też nie wiem co wybrać najlepiej, stąd ten post


 


Aktualnie posiadam MSI GX740 z i7-740QM, nagrzewa się mocno, jest głośny, ciężki i bateria trzyma maks 40 minut - mobilność zerowa, stąd chęć zmiany. Chcę przejść na jakiegoś lekkiego laptopa, najlepiej ultrabook'a z racji iż jest lekki, podobno wytrzymały i posiada małe gabaryty. Głównie używam laptopa na uczelni oraz w domu, studia budowlane, dlatego głównie potrzebuję czegoś pod autocada. Ponadto do tego chcę zakupić monitor, z tego co się orientowałem to chyba najlepszą opcją jest Asus MX299Q lub Philips 298P4QJEB (jeśli ktoś ma pojęcie, bardzo proszę też o poradę w tym temacie, dzięki temu nie będzie już potrzeby zakładania kolejnego tematu), jakby udźwignął rozdziałkę 2560x1080 bez problemów byłoby dobrze.


 


Dodatkowo co chciałbym powiedzieć - mój msi wydaje mi się strasznie mułowaty, nawet na nowym, czystym dysku (nie ssd), stąd też dobre byłoby coś z ssd i większą ilością ramu :c


 


1) Kwota przeznaczona na zakup: około 4000zł (podobno martwy przedział, więc jeśli różnica będzie na prawdę spora, to już tak mega ewentualnie do 5000zł, nie więcej)


2) Rozmiar matrycy (rozdzielczość): do 15',  preferowana 1920x1080px, 1600x900


3) Główne zastosowanie: głównie AutoCAD + praca biurowa + filmy


4) Miejsce użytkowania: dom, uczelnia - 50/50


5) Wymagania specjalne: długi czas trzymania baterii, cicha praca, niska waga, mat


6) Osobiste preferencje: brak


 


Co do swojego osobistego wyboru, już sam nie wiem, przeglądając różne pozycje sugerowałem się rankingiem mobilnych kart jak i procesorów i trochę się podłamywałem, jak za kwotę 5000zł widziałem laptopy z podzespołami z top 100 :D


 


Za wszelki udział w pomocy, już na samym początku dziękuję!


 


Link to post