Skocz do zawartości

Wybór RAM-u do komputera grafika

Recommended Posts

Witam Wszystkich.

Stoję przed rozbudową swojego komputera, na którym mam zamiar obrabiać grafikę (głównie cyfrowe zdjęcia w programie Lightroom 4/5) i proszę Was o radę odnośnie wyboru pamięci gdyż jestem w tym temacie zielony.

Podstawowe zespoły komputera to:

- płyta główna ASRock Z77 PRO4

- dysk SSD Plextor M5P PX-128M5P (lub Intel SSDSC2CT180A4K5) - tu jeszcze się waham choć raczje jestem przekonany bardziej do Plextora...

- procesor Intel Core i7 3770 3,4 GHz BOX

- pamięć... właśnie jaka do obróbki zdjęć cyfrowych?

Na co patrzeć wybierając pamięć DDR3? Czy najważniejsza jest szybkość np. 2400 albo 1333? Czy może najbardziej liczy się pojemność tj. 8 GB, 16GB a może więcej? I powiedzcie mi, czy lepiej kupić 1 kość np. 16GB czy lepiej np. 2 kości po 8GB albo 4 po 4GB? A może najważniejszy jest tzw. single lub dual channel? No i jakiej marki DDR3 najbardziej polecacie?

Z góry wielkie dzięki!

Każdej firmy kość RAM jest dobra. Tutaj wystarczy patrzeć tylko na cenę za pojemność i porównywać z innymi kośćmi od innych producentów.

Kości w Dual Channel szybciej pracują i ogółem jest lepiej, bo jak jedna padnie, to na drugiej lecisz. :)

Szybkość z tego co się orientuję, bardziej liczy się w podstawce 2011, niż 1155.

Edytowane przez sid vicious

Mimo wielu opinii to zakup pamięci szybszych niż 1600mhz mija się z celem bo koszt takich pamięci jest niewspółmiernie duży do marginalnego wzrostu wydajności. 16Gb RAMu dla grafika to taka wartość optymalna ale jeżeli zamierzasz robić grube rendery w 3D to z czasem i 32Gb się przydadzą. polecam kupić zestaw 2x8gb 1600mhz. jeśli będzie za mało to zawsze będzie można kupić drugie tyle. Lepszy będzie zestaw 2x8gb niż 1x16gb (chociaż tak pojemnej kości ram nie widziałem) Tryb dual channel to 2x więcej danych przesłanych w tym samym czasie.

ZREWIDUJ SWĄ WIEDZĘ ZANIM ZACZNIESZ DORADZAĆ

Edytowane przez sid vicious

Dzięki Panowie za odp.