Skocz do zawartości

Modernizacja zestawu - nowy monitor i gpu + kilka drobiazgów. Budżet 5500zł


Recommended Posts

Witam.

Niby nie jestem zielony w temacie, ale zawsze warto spytać o sens pewnych wyborów, bo im dłużej człowiek się zastanawia tym bardziej głupieje.

Obecny zestaw:

CPU: i72600K - OC 4,8 Ghz w lato, 5Ghz w pozostałe pory roku :)

Płyta: Asus p8z68v-gen3

Pamięć: Corsair xms3 2x4Gb

GPU - MSI 6950 2Gb (930mhz/1440mhz) - do wymiany

Zasilacz: OCZ Fatality 750W

HDD: Samsung 640Gb + WD 500Gb - do wymiany

SSD: Corsair Force Gt 120Gb

Monitor - marketowy LG 21,5 cala - przede wszystkim do wymiany

Obudowa: Corsair 650d

+ peryferia

 

Zastosowania: pracuję jako grafik komputerowy - zarówno w normalnej pracy jak i w domu (zresztą moja dziewczyna, która też będzie używać tego komputera, również jest grafikiem). Stąd potrzeba wymiany monitora na cokolwiek nadającego się do zastosowań graficznych. Nie musi to być nic pokroju EIZO CG ani NEC SV - chce po prostu czegoś lepszego niż mam. Teraz przy przygotowywaniu rzeczy do druku to jest partyzantka (choć przy odrobinie wprawy nie jest to nie możliwe - i dlatego nie widzę potrzeby uciekania w monitorowy high-end)

Oprócz tego dość dużo gram, plus komputer służy jako ogólne centrum rozrywki - telewizja, filmy, internet itp.

 

Wybór monitora to był ból głowy. Po na prawdę wielu przemyśleniach padło na dell'a u2713HM. Chciałem by monitor był dużo wiekszy niż obecny (wieksza przestrzeń robocza, wygodniejsze używanie w roli tv), nie miał większej plamki (więc "full hd" odpada), poprawnie dało ustawić się przestrzeń sRGB (do kalibracji softwarowej mogę użyć spektrofotometru), a przy okazji świat Skyrim czy FarCry wyglądały obłędnie :)

Teoretycznie bardziej "graficzny" szerokogamutowy u2713h odpadł po przeczytaniu o innych problemach, a innych rozwiazań nie widzę.

Ma ktoś lepszy pomysł?

 

Oczywiście przy rozdziałce 2560x1440 obecna grafika w grach nie da rady. I tutaj kolejny ból głowy.