seebeek17 9 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 siemka. mam problem z exportem z formatu .OBJ, otóz gdy chcę przeexportować model humvee do blendera to albo koła nie ma albo uwala drzwi. 2 sprawa to jak po przeexportowaniu tego humvee nałożyć na niego teksturę? Bo niby jest tam tekstura, ale raz nakłada się sama a przez kolejne 50 razy jest biała. Za pomoc thz. Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 A model składa się z jednego obiektu wieloelementowege, czy wielu obiektów jednoelementowych? Dżizys, co to znaczy "przeexportować"? Można zaimportować lub wyeksportować.Z czego chcesz zaimportować ten model?Model sam eksportowałeś z innego programu, czy tylko pobrałeś ze stronki?Do teksturowania potrzebne jest mapowanie UV, które jest niskopoziomowym atrybutem geometrii modelu. Tak samo jak vertex_normal i face_normal, które odpowiadają za cieniowanie płaszczyzn i wierzchołków modelu.Mapowanie UV odpowiada za dystybucję tekstury na modelu i jej dokładne położenie. Bez tego program, ani gra nie ma możliwości nałożenia tekstury na modelu nawet jeśli do modelu jest przypisany materiał, a do materiału tekstura.W Blenderze robi się to akurat wyjątkowo niewygodnie, ale dokumentacja programu wszystko opisuje w dokładny sposób. http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Textures/Mapping/UV/Applying_Imagehttp://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Materials/Assigning_a_material Ogólnie blender jest cieżkostrawny i niezalecany dla osób bez jakiegokolwiek doświadczenia z projektowaniem 3d. Strukturalnie tworzenie w blenderze jest dość podobne do programowania. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
seebeek17 9 Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 o kurde...pomyliły mi się nazwy...ściągnąłem model ze stronki i podczas IMPORTOWANIA z .OBJ do blendera się tak psuje, a jest to jeden plik z wieloma elementami, i podczas importu sie wali. Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 W 3d obiekt jest tylko kontenerem, wewnętrz którego znajduje się geometria. Element jest niezależnym fragmentem geometrii wewnątrz kontenera.W tym kontekście są to ściśle techniczne terminy, a korzystanie z poprawnej terminologii bardzo upraszcza diagnozowanie źródła problemu. Skoro model jest pobrany z internetu, to warto dodać linka, bo nie mam kryształowej kuli na stanie i kawę bez fusów więc nici z wróżenia.Ogólnie OBJ jest bardzo solidnym formatem i nigdy nie miałem z nim problemów. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
seebeek17 9 Napisano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Przeglądałem kilkanaście stronek, więc będę musiał poszukać tej z humvee, gdy znajdę dam linka. to chyba ta: http://tf3dm.com/3d-model/humvee-83601.html Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.