Skocz do zawartości

GTX670 SLI gorsze wyniki 3DMarków


Recommended Posts

Witam - dziś w końcu zamontowałem wodę na obu grafach i po długiej walce zabrałem się za 3dmaki. Tuż przed rozebraniem komputera, wymianie płynu, zamontowaniu bloku i gruntownym odkurzeniu zacząłem testy. 6 godzin męczarni z wodotryskami ale się udało.

 

3DMark06 - 1 karta 28k, SLI - 26k (dramat)

Vantage - 1 karta 33k, SLI - 45k (chyba ok)

3DMark11 - 1 karta 9,5k, SLI 11,5k (spodziewałem się więcej)

3DMark13:

ICE - 1 karta - 160k, SLI - 153k (kolejny dramat)

CLOUD - 1 karta - 23k, SLI - 25,5k (raczej lipa)

FIRE - 1 karta - 6k, SLI - 9k (chyba ok)

 

Coś ewidentnie jest nie tak. Googlowałem trochę i wyczytałem że jakiś ostatni update systemu Microsoftu namotał z 3DMarkami i SLI, ale problem polega na tym, że pisano o tym w maju i chodziło o windows ,7 a ja mam win 8 i u mnie nie ma takiej poprawki o takim numerze.

Sprawdziłem SLI w Crysis 3 i widać sporą różnicę płynności nawet ze wszystkim na max. Sprawdziłem też World of Tanks i World of Warplanes, oraz Diablo 3. Z innych testerów - Heaven i Valley śmiga wiele lepiej.

Wgrałem dzisiejsze najnowsze sterowniki od nvidii, oraz na wszelki wypadek direct X. Pościągałem najnowsze wersje 3DMarków oraz system information do nich - nic. Czy ktoś na SLI ma podobnie, lub rozwiązał ten problem ?

Link to post
Share on other sites

Hmm dziwne, zrob test jeszcze w Unigine Heaven.

Mysle ze to moze byc przez W8.

 

 

Niemozliwe przeciez bys nie podlaczyl mostka...

Edytowane przez R-Koniu
Link to post
Share on other sites

Czy gram w 3DMarki - hmmm. Nie wiem czy to ważne, ale właśnie testery typu 3DMark to najlepszy sposób na sprawdzenie wydajności zwłaszcza po wymianie kart grafiki.

Wszystkie 3DMarki w najnowszej wersji. To nie od samego windowsa 8 (wcześniej miałem SLI z gtx460). Mostek oczywiście jest, bo wszędzie oprócz 3DMarków SLI działa jak powinno tak jak pisałem. Gry, i testery ungine śmigają.

Wydaje mi się że to jakiś problem z 3DMarkami, albo faktycznie tak jak pisano na forach jakaś poprawka do windowsa.

GPU-Z widzi włączone SLI, sterowniki nvidia także. Crysis 3 śmiga jak głupi w FHD na ultra z wygładzeniami na max.

Sterki to raczej też nie ich wina - miałem GeForce 320.49, a teraz mam wczorajsze GeForce 326.19 BETA.

Index wydajności windowsa 8 dla kart grafiki wzrósł z 8.1 do 8.3. Obie kary pracują x16, x16 2.0.

Dzisiaj będę jeszcze kombinował. Mostek na kartach mam pojedynczy ale to ponoć nie jest ważne, mimo że karty mają po 2 miejsca na mostek.

Link to post
Share on other sites

No czasem są takie błędy które potrafią zirytować człowieka. Najbardziej irytuje niemoc w momencie gdy wyprobowalo sie wszystkie mozliwe ewentualnosci :) Mnie ostatnio z GTX 770 przytrafilo sie też coś podobnego może mniej spektakularnego jak u Ciebie ale trzeba przyznac ze z deka wkurza :) miałem stabilny wynik na 3dmarku 11 około 11100-11200pkt  nagle od kilku dni 10800 (2 % mniej) i ch....

Link to post
Share on other sites

Widać żeś nowy i malo kumaty...
Marek 06 jest w końcowym wyniku uzależniony w całości od cpu więc nawet przy tym samym procku i 3 titanach w 3 way sli będziesz miał tak samo.

jedyne co nie tak to wynik Mareczka 11 bo powinno byc o wiele wiele wiecej
Wyniki ice i cloud nie patrz bo to nie jest miarodajne

Link to post
Share on other sites

Hmmmm - jakoś sobie nie przypominam, aby wynik mi dodatkowo spadał jak miałem gtx460 SLI, lub wcześniej 5770 CF.

W 2006 mam skalowanie graf po 40/50% więc ewidentnie jest coś nie tak.

Nowy i mało kumaty - takie opinie zostaw dla siebie panie expercie.

Link to post
Share on other sites

FIRE - 1 karta - 6k, SLI - 9k (chyba ok)

 

 Chyba nie ok. Ja na swoim pojedynczym GTX580 wyciągnąłem 5323pkt. Coś Ci to SLI się w ogóle nie skaluje... Tyle to mógłby jeden GTX670 wyciągać.

Edytowane przez Szymon331
Link to post
Share on other sites

 

Przepraszam czy Tommy-T dostał warna?

 

 

 

 

//edit

Przestań spamować w temacie, jeśli jest coś co uważasz za niestosowne - zgłoś a moderacja to rozpatrzy względem regulaminu.

Edytowane przez dodo24x
Link to post
Share on other sites

W grach śmiga i skalowanie do 100% na obu grafach. Tak samo Ungine testery - bez problemów. Tylko te smarki coś nie tak.

A co, grasz w smarki? T_T Po kiego grzyba przejmować się smarkami skoro w grach wszystko hula i tańczy? Pochwal się przed kumplami ilością FPS w danej grze, a nie cyferkami ze smarków. Nie kumam i nigdy kumac nie będę tego parcia na smarki, które - jak chociażby pokazują ostatnie wydarzenia z AnTuTu, kompletnie nie odzwierciedlają wydajności sprzętu (czy to na smartfonach/tabletach czy na PC).

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Myślę , że nie martwią go niskie wyniki w smarkach ale to czy odzwierciedlenie mają one w grach...

? :roll:

W grach śmiga i skalowanie do 100% na obu grafach. Tak samo Ungine testery - bez problemów. Tylko te smarki coś nie tak.

Link to post
Share on other sites

Sprawa jest prosta - kupujesz lepszą grafę lub drugą do SLI to najlepiej jest sprawdzić suche cyferki w programach.

Dlaczego - wymieniłem także monitor na FHD i nie mam teraz 100% porównania, czy gry w 100% śmigają lepiej.

Prosty przykład - World of Tanks - grałem zawsze w 1680:1050 - minimalne spadki do 30-40fps na niektórych mapach przy grubej akcji. Teraz mam 1920:1080 i te same detale - spadki są, ale do ok 45-50fps. Można więc powiedzieć że jest wiele lepiej, ale czy na 100% lepiej to już tego nie wiem, chyba że obniżę grafikę do starej rozdziałki i będę sprawdzał te lokacje ze spadkami.

Co do 3DMarków - pościągałem raz jeszcze najnowsze wersje, raz jeszcze sterowniki, raz jeszcze SLI on/off/on.

Testery przyspieszyły nawet znacząco:

 

2006 - bez zmian (ale coś zaczynam podejrzewać - wersja niby 1.2.1, a mi pokazuje cały czas 1.2.0 - muszę pogooglować i poczytać)

Vantage - bez zmian (ale wygląda dobrze bo porównywałem z innymi SLI w necie)

2011 - wzrosło z 11,5k do 14.9k (teraz pasuje, bo także porównywałem w necie)

2013 - wzrosło z 153/25/9k na 169/27/10k (tutaj muszę także poczytać, ale chyba już lepiej)

Link to post
Share on other sites

Cyferki w smarkach nic Ci nie mówią - poczytaj ile czynników wpływa na ostateczny wynik w smarkach i jak te cyferki odzwierciedlają się grach...Często bywa tak, że dana karta wiedzie prym w smarkach - czego i tak nie użyjesz, a grach zostaje w tyle...

To, że w WoT miałeś 30-40fps na 1680x1050, a obecnie na 1920x1080 45-50fps już powinno dać Ci do zrozumienia, że przyrost JEST mimo, że zwiększyłeś rozdzielczość. Tak trudno to zrozumieć, że musisz sięgać po nikomu niepotrzebne smarki?

Dodatkowo - chcesz MIARODAJNY TEST przyrostu wydajności? Odpal sobie dowolną grę:
1. Pamiętasz ile osiągałeś w niej FPS w 1680x1050? Super.
2. Wyłącz SLI, sprawdź ile osiągasz FPS na jednej karcie w FHD.
3. Włącz SLI i sprawdz ilość FPS w FHD.

4. Porównaj wyniki i sprawdź przyrost względem 1680x1050 a FHD oraz przyrost jedna karta VS SLI.

Olej smarki. Póki w grach wszystko hula, smark do niczego nie będzie Ci potrzebny. A jak tak bardzo Ci zależy na smarkach, to trać czas dalej :)

 

Edytowane przez Ave20
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Autorze... To o tym "malym kumaniu" bylo tylko po to by na przyszłość nowi wiedzieli o co chodzi z markiem 06 . Nawet sam Dodo napisał, ze nie ma wzrostu w tym teście. Sli z 460 o ktorych pisałeś nie maja aż tak agresywnego wzrostu wydajności dla twojego cpu byś to zobaczyl przy nowych kartach. Wtedy to pojedyncza karta miala zapas na cpu i przy dołożeniu drugiej wzrost byl ale tu ro juz idą wyniki o wiele większe a jak pisalem 06 ma "szlaban" na ogolne wyniki związany z cpu wiec wychodzi jak wychodzi

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...