RexRX 8 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) Witam Mam umowę na neostradę do 10Mb/s. Wedle parametrów na linii powinno wychodzić 10240 kbps/1024 kbps lub jakoś podobnie. A teraz wychodzi 6488 kbps/413 kbps. Czy to mogę być jakieś problemy techniczne czy raczej prace techniczne na linii? Edytowane 14 Lipca 2013 przez RexRX Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17635 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 do 10Mb/s więc pewnie jakaś tolerancja jest. Możliwe teżm że Twoje łącze nie wyciąga więcej niż te 6Mb (chyba że wczesniej było lepiej). Sprawdź również o innej porze jak to wygląda. U mnie na stałym łączu też często zmienia się przepustowość np.teraz puściłem Speedtest i pokazał: download:46Mbps upload:53Mbps Cytuj Link to post Share on other sites
RexRX 8 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Internet był od lutego. Parametry były te same co podałem jako pierwsze. Od piątku już są jakieś problemy z parametrami. Powiem jeszcze jedną rzecz że trzy razy się zdarzyło że linia traciła synchronizację i trzeba było dzwonić w celu naprawy tego. A prędkość nawet jeśli były te pierwsze parametry to i tak wiadomo że mogła być niższa. Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17635 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Jeśli faktycznie wcześniej już miałeś takie przypadki, to chyba wina leży po stronie operatora, nie pozostaje nic innego jak dowiedzieć się czy coś nie kombinują na linii. Nie zaszkodzi też ewentualnym postraszeniem zerwania umowy, lub jakąś rekompensatą jeśli taka sytuacja stale będzie się powtarzać. W końcu umowa chyba precyzuje jakie to ma być łącze... Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 W końcu umowa chyba precyzuje jakie to ma być łącze... Do 10mb/s, najmniejsza deklarowana prędkość to 1mb/s. Cytuj Link to post Share on other sites
RexRX 8 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Wiem o tym Cacek jak to wychodzi tylko że parametry łącza miałem stałe bez względu na prędkość. Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Do 10mb/s, najmniejsza deklarowana prędkość to 1mb/s. Wow, jakim cudem. Przy 6 minimum mam 3,5 lub 4. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Nic nie możesz zrobić. Możesz jedynie liczyć na to, że przywrócą Ci pełną prędkość z czasem tak jak to było u mnie. @up Zgodnie z umową TP najmniejsza prędkość może wynosić 1mb/s nawet jeżeli masz umowę na 100mb/s. Takie życie. Cytuj Link to post Share on other sites
RexRX 8 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Wiem jak to jest ale powtórzę jeszcze raz że parametr uploadu mogę mieć 12000 kbps a i tak mogłbym ściągać nawet z prędkością mniejszą niż 1 MB/s Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Dziwne. Jeśli mam w okolicach 3mega to otwierane jest zgłoszenie i technicy się tym zajmują. Albo tylko taką ściemę walą abym się pewniej czół Ale numer zgłoszenia dostaje. Cytuj Link to post Share on other sites
RexRX 8 Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Od wczoraj parametry spadły odpowiednio o 600 i 100. Czyli teraz jest 5888/313. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Kolego, pierwsze co, to ja bym zadzwonił do TP a nie snuł domysły... Cytuj Link to post Share on other sites
RexRX 8 Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Jak jutro jeszcze spadną parametry to zadzwonię. Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 A po co czekać. 801 505 505 i chyba przez menu ciągle 1 aż do połączenia z konsultantem. Pewnie będziesz musiał wyłączyć router podczas gdy oni (fak zapomniałem co robią) coś tam zrobią i parametry powinny być ok. Możesz nawet teraz dzwonić, ostatnio o 2 w nocy dzwoniłem. Cytuj Link to post Share on other sites
RexRX 8 Napisano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Dziś zadzwoniłem i odpowiedzieli że to system sobie tak ustawia żeby było stabilnie. To co przedtem neta nie rozłączało i uznano że należy obniżyć prędkość bo jest niestabilny. Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 A zgłoszenie otrzymało numer czy tylko otrzymałeś informację? Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Jak Cię automat odcina to nie ma bata, że będziesz miał lepiej aż zmodernizują łącze - miałem to samo. Powiedz im, żeby zmierzyli błędy crc. Cytuj Link to post Share on other sites
RexRX 8 Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Dostałem tylko informację że jeśli będzie rozłączać to wtedy przyjmą zgłoszenie. Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 To niech przyjmą zgłoszenie a potem dzwonisz na 19393 i prosisz o obniżenie rachunku za dany miesiąc Cytuj Link to post Share on other sites
RexRX 8 Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Obniżyć raczej nie mogą ponieważ opcja do 10 jest tą najniższą. A według konsultanta wszystko jest dobrze. Ale podejrzewam jeszcze router ponieważ długo się synchronizuje ok 1.30 min po wykryciu linii dopiero jest internet. Ale sam na własną ręke wymieniać nie będe bo mnie matka z ojcem w du**ę kopną. Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Obniżyć raczej nie mogą ponieważ opcja do 10 jest tą najniższą. Mogą mogą, ja przez 8 miesięcy jechałem na 50%-towym abonamencie i wcale nie chodziło o łącze tylko o ping, mówiłem im, że mam opóźnienia i wysoki ping. Wystarczyło co miesiąc dzwonić. Sęk w tym, że miałem orange freedom 2mb/s. Od poniedziałku przechodzę na neo 10mb/s i jeśli problemy będą się powtarzać też będę dzwonił , pewnie będę musiał, ponieważ neo i freedom to w zasadzie identyczny internet. Cytuj Link to post Share on other sites
RexRX 8 Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Cacek w styczniu przechodziłem z Freedoma 2Mb/s na neostradę do 10 Mb/s. I w ciągu sześciu miesięcy doszło tylko do trzech rozłączeń które powodowały interwencję orange czyli reset lini. Ale niewiem czy ten ostatni który został wykonany w zeszłym tygodniu właśnie nie narobił mi tych kłopotów a oni tłumaczą się ze to system sam ustawia stabilne parametry. Choć może też być wina routera a mianowicie linksys wag120n o którym czytałem że właśnie na nim jest najwięcej problemów z neostradą. A polecanym routerem jest netgear dgn2200 którego chyba zakupię. Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Ja również pół roku dzwoniłem bo centralka nie wyrabiała i oni o tym wiedzieli dzięki czemu miałem niższe rachunki Cytuj Link to post Share on other sites
Corr 161 Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 ja też mam orage do 10 mb/s.Na początku było ponad 10,a tera 6:/ Trudno tak się żyje.Mój kuzyn co mieszka obok też ma taki net i mu chodzi prawie do 15mb/s. A płyta może ograniczać neta??Bo moja płyta kablem obsługuje tylko do 10?? I tak muszę kupić nową,bo ta sypie się powolutku xD. Celuje w asus crosshair v formula z:) Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Celuje w asus crosshair v formula z:) Totalne marnotrawstwo pieniędzy. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.