paatos 2 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Witam. W maju kupiłem Gigabyte Radeona 7770 i już na drugi dzień zaczęły się problemy z artefaktami w 2D. Nie przejmowałem się tym bo nie miałem pewności czy to na 100% wina nowej karty. Niestety artefakty zaczęły być coraz bardziej widoczne aż komputer przestał się uruchamiać. Zaniosłem kartę do salonu Komputronika gdzie trzymali kartę przez 29 czy 30 dni po czym odebrałem niby naprawioną kartę, ale artefakty w 2D i 3D znowu zaczęły się pojawiać. Komputronik posiada tylko zewnętrzny serwis więc nie mam zamiaru po raz kolejny odstawiać komputera potrzebnego mi również do pracy na okrągły miesiąc, tym bardziej że ewidentnie sprzedali mi uszkodzoną kartę graficzną (nie miałem ochoty ani możliwości oddać karty zaraz jak zaczęły się z nią problemy - wyjazd). Chciałbym się dowiedzieć czy przysługuje mi w takim przypadku wymiana karty na całkowicie NOWĄ i sprawną, w końcu taką kupiłem i taką zamierzam mieć lub zwrot pieniędzy. Cytuj Link to post Share on other sites
Melman1980 363 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Mialem podobny problem z gigabyte 7850 rok temu. Gigabyte naprawia karte do skutku. W moim przypadku padala sekcja zasilania 12v. Za 3 razem naprawili i karte sprzedalem Cytuj Link to post Share on other sites
JohnWoo 64 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Nową lub zwrot pieniędzy możesz dostać, jeżeli uszkodzoną kartę odniosłeś w ciągu 10 dni, a także za 3 lub 4 razem, gdy karta wróci z serwisu nadal uszkodzona. Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 11 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Nową lub zwrot pieniędzy możesz dostać, jeżeli uszkodzoną kartę odniosłeś w ciągu 10 dni, Przykro mi, ale nie ma takiej podstawy prawnej, że można oddać uszkodzony sprzęt do 10 dni i odebrać nowy sprzęt lub pieniądze. a także za 3 lub 4 razem, gdy karta wróci z serwisu nadal uszkodzona. Tak, ale tylko, jeżeli takie warunki są napisane w karcie gwarancyjnej. Chciałbym się dowiedzieć czy przysługuje mi w takim przypadku wymiana karty na całkowicie NOWĄ i sprawną, w końcu taką kupiłem i taką zamierzam mieć lub zwrot pieniędzy. Tak, jeżeli wada nie jest możliwa do usunięcia lub jeżeli naprawa nie jest opłacalna - o tym decyduje gwarant lub sklep, w zależności z jakiej podstawy prawnej reklamujesz Swoją kartę (gwarancja / ustawa konsumencka). P.S. - a jakie temperatury ma karta podczas pojawiania się tych artefaktów?? Cytuj Link to post Share on other sites
Mephic 110 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Tak, jeżeli wada nie jest możliwa do usunięcia lub jeżeli naprawa nie jest opłacalna - o tym decyduje gwarant lub sklep, w zależności z jakiej podstawy prawnej reklamujesz Swoją kartę (gwarancja / ustawa konsumencka). W przypadku reklamacji na podstawie ustawy konsumenckiej to Konsument wskazuje oczekiwanie. W tym wypadku polecam wymianę na nowy. Jednocześnie reklamując z ustawy masz ramy czasowe, a z gwarancji jesteś zdany na zapisy gwarancyjne gdzie z reguły naprawa może trwać w nieskończoność. Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Z ustawy, jak nawet zażąda wymiany, to sklep nie musi mu wymienić. Jakie ramy czasowe są w ustawie?? Cytuj Link to post Share on other sites
Mephic 110 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 14 dni na decyzje, 30 dni na spełnienie oczekiwania konsumenta Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) A czasami nie jest tak?: - 14 dni na ustosunkowanie się do oczekiwań konsumenta. W przypadku nie ustosunkowania się do 14 dni, automatycznie oczekiwania konsumenta uznaje się za zasadne i należy zakończyć reklamację zgodnie z jego oczekiwaniami, określonymi w zgłoszeniu reklamacyjnym. 30 dni na spełnienie oczekiwania konsumenta - 1). to coś jest sprzeczne z tymi 14 dniami na decyzję. Bo jak sklep ma spełnić oczekiwania konsumenta, skoro do 14 ustosunkował się do żądań w taki sposób, że np. sprzętu nie wymieni, tylko naprawi, a konsument chciał wymiany. 2). W ustawie również nie są określone żadne terminy, poza tymi 14 dniami na ustosunkowanie się. Jeżeli chodzi o jakikolwiek czas, to jest napisane w ustawie "w możliwie jak najkrótszym czasie" i tutaj jest otwarta furtka dla sklepu, który liczy koszty naprawy, wymiany, bo to on za całość płaci. Gwarancja zazwyczaj ma określone terminy oraz ilość napraw....trzeba poczytać, bo każdy gwarant może pisać co chce, a nawet gwarancji nie dać, bo nie musi. A poza tym, dalej nie znamy tych temperatur karty, systemu itp, bo np może się okazać, że artefakty powstają na skutek wysokich temperatur, bo karta zasyfiła się kurzem, sknocenia się sterowników, które wystarczy przeinstalować i też dla tego od razu nie chce wysyłać chłopaka do sklepu, bo znowu karty miesiąc nie będzie miał. Edytowane 12 Lipca 2013 przez SKEEPER46 Cytuj Link to post Share on other sites
Mephic 110 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Patrzę na stanowisko sądów konsumenckich przy sprawach prowadzonych za zgoda obu Stron. Jesli oczekujesz wymiany i firma zgodzi sie na Twoje zadanie to mając asortyment już przekroczenie 7 dniowego terminu mogłoby byc interpretowane jako nadużycie. Jesli firma nie godzi sie na wymianę to musi to uzasadnić. A jesli nie godzi sie na tzw sad konsumencki (bo nie ma obowiązku) zostaje zlozenie sprawy z powództwa cywilnego. Tak czy owak ustawa reguluje termin decyzji a ten jest przy gwarancji największym problemem. Ponadto serwis komputronik (pomijam komputronik biznes bo to inna bajka) to kpina w żywe oczy. A działanie z ustawy temperuje troche chęć obwinienia klienta. Pisze z komórki i dopiero teraz widzę jak marnie to wyszło skladniowo http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html tu jest wszystko Cytuj Link to post Share on other sites
LessGrossmann 36 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 tee prawnicy. 10 dni na zwrot jest tylko przy zakupach online. Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Mephic 110 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Przy zakupach ogólnie definiowanych jako "na odległość". Ale fakt - w praktyce głownie online Ale nie ma to nic wspólnego z tematem o którym tu sobie dywagujemy, prawniku Cytuj Link to post Share on other sites
paatos 2 Napisano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Karta ma 30st C w idle, obudowa chiefteca z ogromnym wentylatorem, zasilacz OCZ 550W. Artefekty są już na pulpicie przy minimalizacji okien, przeglądaniu www itp. itd. Instalacja czystego Windowsa na innym dysku nie pomogła, GeForce 9600 GT znajomego i Radeon 6850 znajomego działa bez jakichkolwiek kłopotów. Wentylator słyszalny w idle, wraz z obciążeniem zwiększa obroty. Z dnia na dzień co raz częściej artefakty się pojawiają. Ewidentna usterka (IMHO) pamięci karty - pewnie serwisowi nie chciało się wszystkich kostek wymieniać. No nic, poczekam parę dni bo komputer i tak potrzebuję do pracy. PS. To były moje ostatnie zakupy w tym sklepie. Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Ja, zanim bym ponownie poszedł do sklepu, skontaktowałbym się z serwisem Gigabyte lub z dystrybutorem i opisał całą sytuację i poprosił o pomoc, jak masz postępować, aby załatwić sprawę pozytywnie. Przypuszczam, że twoja pierwsza reklamacja była z tytułu GWARANCJI. Jeżeli tak, to powinieneś dostać jakąś ekspertyzę z informacją, co zostało zrobione oraz na tej ekspertyzie powinien być namiar na serwis. Cytuj Link to post Share on other sites
paatos 2 Napisano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Proszę o pomoc Karta spędziła ponad 70 dni w serwisie, uniemożliwiając mi pracę w domu ani tym bardziej rozrywkę czy korzystanie z komputera. Na dzień dzisiejszy mam utopione w Komputroniku 500 zł, nie wspominając o dojazdach do sklepu. Żadnej eskpertyzy Komputronik nie chce mi przekazać. Dzisiaj odebrałem kartę z drugiej naprawy. Nie zostało zrobione NIC - PRZEZ 38 DNI! Nie działa nawet Google Chrome. Resztę można zobaczyć na dołączonych zdjęciach. Proszę o jakieś porady co mam zrobić, jakie pismo wysłać żeby otrzymać zwrot gotówki. Na mój gust to należą mi się bezzwłocznie. Uprzedzając pytanie - 3x mocniejsza karta, również Radeon - działa bezbłędnie. http://i.imgur.com/HOVjbZ3s.jpg http://i.imgur.com/MtEjH8Rs.jpg http://i.imgur.com/EWrO4IJs.jpg http://i.imgur.com/UYHlzfDs.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
xCichyx 2 Napisano 8 Października 2013 Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Oto co ja bym zrobił: Poszedłbym z kartą do Komputronika i zażądałbym natychmiastowej wymiany na nowy, sprawny egzemplarz. Jeśli nie, poprosiłbym o imię i nazwisko pracownika, który wydał Ci kolejny raz niesprawną kartę. Zażądałbym także - koniecznie na piśmie - ekspertyzy na piśmie, która jasno wskazywałaby na to, co w karcie uległo awarii. Jeśli takowej nie posiadają, to znaczy, że karta w ogóle nie była w serwisie. Pojedź na pełnej: strasz sądem, federacją konsumenta. Wszystkiego co mówią, żądaj na piśmie - jak powiedzą, że karta zostanie kolejny raz wysłana do serwisu, niech potwierdzą pisemnie jaki czas dają sobie na naprawę i to, że dostaniesz - bo powinieneś - ekspertyzę serwisanta. W takich przypadkach trzeba być rzeczowym, stanowczym i mieć "jaja" w rozmowie, czasem trzeba zrobić totalny raban w sklepie przy jak największej ilości klientów. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
paatos 2 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Dostałem nową kartę... Po około 5 tygodniach... (2 pisma, w tym wniosek o natychmiastowy zwrot pieniedzy lub wymiane na nową kartę) dopiero po telefonie do centrali dzięki uprzejmości pracownika sklepu nagle przypomniało im się, że mają moją kartę na serwisie) chciałem zwrot pieniędzy - przyszedł SMS, że mam przyjść do sklepu. Oczywiście nie chcieli mi dać pieniążków tylko kartę (dziwnym trafem pracownik nei wiedział nic o możliwości zwrotu pieniędzy - a taką możliwość dostałem od centrali Komputronika - trudno, nie wziąłem pisma (choć sklep sobie pismo skserował i trudno żeby nie wiedział). Podłączam kartę - nie wiem czy całkowicie nowa bo nie jestem ekspertem. 15 minut pracy. Włączam Skype'a a tu artefakty obok kursora i podczas przełączania okien w Windowsie. Znowu wina karty, zainstalowałem Windowsa na innym dysku i to samo. ZNOWU WYDALI MI KARTĘ NADAJĄCĄ SIĘ NA WYMIANĘ - brak mi słów, od maja nie mam sprawnego komputera bo szanowny sklep KOMPUTRONIK w Gliwicach ciągle wydaje mi niesprawny sprzęt. Na dodatek po paru godzinach pracy kursor zaczął się zacinać - na bank to samo co się działo z poprzednim egzemplarzem z maja. Na dodatek wentylator co jakiś czas wydaje dziwne odgłosy. I to ma być profesjonalny sklep? Kto mi odda za kuriera, paliwo? Czas chyba, żeby odpowiedni Urząd zainteresował się tematem - przynajmniej nie będę marnował więcej kasy na dojazd do sklepu (a blisko nie mam). 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Marcin.mag 34 Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Dostałem nową kartę... Po około 5 tygodniach... (2 pisma, w tym wniosek o natychmiastowy zwrot pieniedzy lub wymiane na nową kartę) dopiero po telefonie do centrali dzięki uprzejmości pracownika sklepu nagle przypomniało im się, że mają moją kartę na serwisie) chciałem zwrot pieniędzy - przyszedł SMS, że mam przyjść do sklepu. Oczywiście nie chcieli mi dać pieniążków tylko kartę (dziwnym trafem pracownik nei wiedział nic o możliwości zwrotu pieniędzy - a taką możliwość dostałem od centrali Komputronika - trudno, nie wziąłem pisma (choć sklep sobie pismo skserował i trudno żeby nie wiedział). Podłączam kartę - nie wiem czy całkowicie nowa bo nie jestem ekspertem. 15 minut pracy. Włączam Skype'a a tu artefakty obok kursora i podczas przełączania okien w Windowsie. Znowu wina karty, zainstalowałem Windowsa na innym dysku i to samo. ZNOWU WYDALI MI KARTĘ NADAJĄCĄ SIĘ NA WYMIANĘ - brak mi słów, od maja nie mam sprawnego komputera bo szanowny sklep KOMPUTRONIK w Gliwicach ciągle wydaje mi niesprawny sprzęt. Na dodatek po paru godzinach pracy kursor zaczął się zacinać - na bank to samo co się działo z poprzednim egzemplarzem z maja. Na dodatek wentylator co jakiś czas wydaje dziwne odgłosy. I to ma być profesjonalny sklep? Kto mi odda za kuriera, paliwo? Czas chyba, żeby odpowiedni Urząd zainteresował się tematem - przynajmniej nie będę marnował więcej kasy na dojazd do sklepu (a blisko nie mam). Pytanie czy grafika poszła do serwisu producenta , czy była wysłana do serwisu komputronika (obstawiam to drugie) , oni nawet sami naprawiają zasiłki które producent standartowo by wymienił na nowe.Otrzymałeś od nich potwierdzenie na piśmie dotyczące wymiany/naprawy karty?. Twój przypadek w tej chwili kwalifikuje się do ustawy konsumenckiej o niezgodności towaru z umową.Proponuję kontakt z RPK , on pomoże Ci napisać oficjalne pismo. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 @paatos Tak jak kolega wyżej pisze, tylko Rzecznik Praw Konsumenta może coś tu poradzić. O ile z pojedynczym klientem mogą się nie liczyć to jednak RPK może im zrobić "kuku" za takie praktyki jak opisujesz. Ale przed tym radził bym Ci sprawdzić kartę na innym komputerze. Jak na innym kompie będzie ten sam problem to wtedy masz 100% pewności że karta jest uszkodzona. Sprawdzając karty na Twoim komputerze zawsze jest możliwość braku kompatybilności z którymś podzespołem (płyta,ram,bios). 1 Cytuj Link to post Share on other sites
teuton 6 Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 @paatos Ale przed tym radził bym Ci sprawdzić kartę na innym komputerze. Jak na innym kompie będzie ten sam problem to wtedy masz 100% pewności że karta jest uszkodzona. Sprawdzając karty na Twoim komputerze zawsze jest możliwość braku kompatybilności z którymś podzespołem (płyta,ram,bios). Popieram, bardzo dobra porada. Generalnie od tego bym zaczął. Tak w ogóle to teraz wydali Ci cakowicie inną kartę, czy tę starą po naprawie, spisałeś sobie numery seryjne? Z mojej strony dodam, że od teraz staraj się na wszystko mieć papier, tak aby była jakaś historia dla celów dowodowych, nawet po nieudanej walce w sklepie spisuj protokół co ustalono i niech Ci podpiszą. Cytuj Link to post Share on other sites
RuLeR 735 Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 I to ma być profesjonalny sklep? Kto mi odda za kuriera, paliwo? Płaciłeś za kuriera ? w komputroniku za kuriera nie płacisz , zamawiasz na ich koszt. oni nawet sami naprawiają zasiłki które producent standartowo by wymienił na nowe Dwa tygodnie temu wysłałem zasilacz do centrali dostałem potwierdzenie o przesłaniu go na serwis zewnętrzny, to chyba raczej sami nie naprawiają ? Cytuj Link to post Share on other sites
teuton 6 Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 (edytowane) Dziwna sprawa z tym komputronikiem. Planowałem u nich w Megastore kupić GXT 780 Gigabyte, ale jak to czytam, to wydaje się wręcz niewiarygodne (autor tematu ma tylko 4 posty), że tak potraktowali kolege. Ciekawe czy to tylko kwestia tego konkretnego oddziału, czy raczej ogólna polityka sklepu? Edytowane 18 Listopada 2013 przez teuton Cytuj Link to post Share on other sites
RuLeR 735 Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 Reklamowałem u nich parę rzeczy , zawsze wszystko odbywało się sprawnie , zgłoszenie , nadanie numeru RMA , kurier na ich koszt w obie strony i w miarę szybko to się odbywało. Laptopa w tamtym roku nadałem w poniedziałek a w piątek miałem go w domu naprawionego. Na razie narzekać nie mogę raczej, ale nie chwalę dnia przed zachodem bo zasilacz wysłany i mam nadzieję wymiany na nowy Cytuj Link to post Share on other sites
Marcin.mag 34 Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 (edytowane) Płaciłeś za kuriera ? w komputroniku za kuriera nie płacisz , zamawiasz na ich koszt. Dwa tygodnie temu wysłałem zasilacz do centrali dostałem potwierdzenie o przesłaniu go na serwis zewnętrzny, to chyba raczej sami nie naprawiają ? Jeszcze się tak nie ciesz poczekaj aż wróci , być może nie opłacało im się go naprawiać.Osobiście nic do nich nie mam od czasu do czasu coś tam u nich kupię ale raczej drobne rzeczy , bywa że mają nieraz taniej niż gdzie indziej. http://internet.gadzetomania.pl/2010/11/06/reklamacja-jak-komputronik-traktuje-swoich-klientow-2 co prawda to art 3-letni ale zawsze warto przeczytać ku przestrodze żeby nie gubić nalepek . http://forum.dobreprogramy.pl/komputronik-opinie-uzytkownikow-t530657.html http://forum.benchmark.pl/topic/59663-komputronik-gwarancja/ Oczywiście to indywidualne przypadki , każdy jest inny , zapewne ogromna większość reklamacji jest załatwiana pozytywnie. Edytowane 18 Listopada 2013 przez Marcin.mag Cytuj Link to post Share on other sites
daryzda 1306 Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 (edytowane) Powiem z mojej strony że kupowałem w komputroniku w Warszawie na Wileńskiej radeona 7950 tego : http://www.komputronik.pl/product/189633/Sprzet_komputerowy_/Podzespoly/Radeon_7950_MSI_3GB_DDR5_HDMI_DVI_2xminiDP_PCI_E_kupon_na_Crysis_3-Bioshock_Infinite.html , niestety po 10 dniach karta się popsuła no i co ? Wiadomo miesiąc z głowy, więc wnerwiony kupiłem MSI Radeon R9 280X GAMING. po miesiącu dzwonie i dowiaduje się że tak, karta do odbioru i nie naprawiana tylko nowa. Ku mojemu zdziwieniu otrzymałem tą kartę : http://www.komputronik.pl/product/182611/Sprzet_komputerowy_/Podzespoly/Radeon_7950_MSI_TWINFROZR_3GB_DDR5_HDMI_DVI_2xminiDP_PCI_E_.html . Więc rożnie to bywa najwyraźniej masz pecha. Edytowane 18 Listopada 2013 przez daryzda Cytuj Link to post Share on other sites
Gość Sepowaty Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 Ja kupowałem w Komputroniku cały zestaw i jestem zadowolony. Jedyny minus: - pudełko od i5 3570k było rozwalone Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.