Skocz do zawartości

Jaki laptop do grafiki 3D i projektowania gier?


Recommended Posts

Cześć wszystkim,

Studiuję informatykę i do tej pory byłem wierny stacjonarkom jak tylko mogłem, ale że udało mi się załapać na Erasmusa na przyszły rok nadszedł czas na kupienie sobie czegoś bardziej przenośnego 15 lub ew. 17 (ale nie powinien przekraczać 3,5 kg - będę codziennie to na plecach nosił)

 

Na laptopie będę robił sporo animacji i modelowania w programach typu 3DS MAX czy Blender

Chciałbym, żebym mógł na nim spokojnie też popracować w Unity3d. Grać sam oczywiście też pewnie będę, ale to jest w tym momencie sprawa drugorzędna.

Zatem zależy mi przede wszystkim na wydajności, waga i czas na baterii też biorę pod uwagę.

Chciałbym się zmieścić ze wszystkim z systemem przed 6500 zł (wiadomo, że zawsze się mówi dozbieraj dwie, trzy stówki, ale to jest ostateczna granica)

 

Patrzyłem na m.in. Clevo 150P, Lenovo Y500/Y580, MSI GE 60 lub 70 ale jestem jak najbardziej otwarty na inne propozycje, bo przyznaję, że dawno żadnego sprzętu nie składałem, a rynek laptopów jeszcze jest dla mnie mało odkryty.

Link to post
Share on other sites

Celujesz w całkowicie nieodpowiedni segment. Do tego kupuje się mobilne stacje robocze, a nie przeciętniackie laptopy do gierek. Zazwyczaj wybiera się z trójki: thinkpad W, dell precision, hp elitebook. W 17,1" nie ma co się pakować, bo to jedynie 1,5" więcej od 15,6", a zamiast zgrabnego lapka ~2,5kg dostajesz 4kg kloca z zasilaczem jak karton mleka. Moim zdaniem, to w ogóle się nie opłaca.

6,5k zł jest rozsądnym minimum na lapka do pracy z prawdziwego zdarzenia. Które wersje 3ds max wchodżą w grę w Twoim przypadku? O czasie pracy na baterii raczej zapomnij w tym segmencie, bo na dowolnym sprzęcie nie posiągniesz długo jakiejkolwiek sesji 3dRT bez zasilacza. Jedynie odpalanie programów na integrze ratuje nieco sytuację i można pozwolić sobie na 2-3h pracy w 3d.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites