Skocz do zawartości

Recommended Posts

Opowiem wam co mi się przydarzyło.

Przed wczoraj już trzeci raz zacząłem mieć problemy w grach.
Filmik pół roku temu.



Dwa dni temu.


Postawiłem system, porobiłem testy, bios i nowe sterowniki.
Następnie kontakt z Dell-em.
I tu mnie gość zszokował.
Powiedział ze to już trzeci raz ten sam problem i czy mogę sam rozebrać laptopa i zamienić karty miejscami.
Bylem w szoku i spytałem się czy ja mogę.
Odpowiedział ze dostaje pozwolenie.
Poprosiłem o przesłanie maila że zgadzają się na rozebranie laptopa prze zemnie.
Gość powiedział że nie ma problemu i że wszystkie rozmowy są nagrywane.
Maila dostałem i wziąłem się do roboty.
Dziś mam wolne wiec znalazłem filmik na YT

 i do roboty.
Rozebrałem sprzęt i zamieniłem karty miejscami.
Niestety nie mam nowych termo-padów i pasty wiec nie jest to zrobione tak jak trzeba.
Po złożeniu odpaleniu sprzętu wszystko działa, tak jak wcześnie czyli walnięty kabelek SLI według mnie.
Kontakt z Dell-em.
Gościu powiedział tak, że teraz przedyskutują mój temat i będzie tak.
Wyślą mi pastę i term-opady żebym sam wymienił (zgodziłem się jeszcze tego nie robiłem ale mam ochotę czegoś nowego się nauczyć).
Druga opcja wyślą technika i dodatkowo wymienią płytę główną tak na wszelki wypadek.
Mam czekać zadzwoni później da mi znać co dalej.

Podsumowanie.
Jestem w szoku że serwis zezwolił mi na tak głęboką ingerencje w sprzęt.
Fajnie było pogrzebać.

Wszystko odbyło się w UK serwisem.
Pozdrawiam.

 

 

Ps; Jeżeli niewłaściwy dział proszę moderatora o przeniesienie.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Temat zakończył się tak że przyślą technika do zmiany pasty, wymiany termo-padów, kabelka SLI, i może przy okazji płyta główna.

Niestety dziś wyjeżdżam na tydzień wiec naprawa za tydzień w piątek.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Żeby tak każdy producent miał takie podejście... Ale nie. Robią sprzęt który by rozebrać trzeba by chyba porozrywać obudowę bo mimo odkręcenia wszystkich śrubek coś dalej trzyma obudowę "w kupie"... Jakby to nam serwisantom ułatwiło życie gdyby każdy producent udostępnił np. pdf'y z dokładną instrukcją jak rozebrać dany model laptopa... Bez tego najczęściej jedyna opcja wymiany czegokolwiek to wymiana dysku, odd, pamięci i ewentualnie karty sieciowej...

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

A więc tak po kolei.

Temat jednak się nie zakończył.

Tachnik był ale temat według mnie zj****ł.

Mianowicie nie usunął starych termopadów dokładnie.

Paste dał za mało.

Oczywiście się nie kłóciłem bo nigdy tego nie robiłem.

Na początku myślałem że pasta musi się wygrzać, i będzie dobrze.

Byłem w błędzie.

Na poważnie zacząłem grać od poniedziałku i temperatury szaleją.

Klawisze miałem wcześniej chłodne a teraz po 10-15 min. jest tak gorąco że przeszkadza grać.

A wyżej mam takie temperatury, nie idzi dłużej dotykać do powierzchni.

Po wczorajszej rozgrywce w BF3 gdzie po 10 minutach miałem taki (tchroling - nie jestem pewien czy tak się piszę ) , dziś zadzwoniłem do Dell-a i powiedziałem co mnie boli.

Zaproponowałem że sam wymienię paste i termopady.

Koleś skonsultował się z kimś wyżej i z powodu że już rozbierałem dostałem zielone światło. Powiedział że normalnie się nie zgadzają.

Kupiłem paste IC Diamond 7 .

Termopady mają być 1mm, kupię Phobya thermal pad XT 7W/mK 1mm (120x20mm)

Jak myślicie ile pasków potrzebuję ?

Myślę że 4 wystarczą.

Będę temat walczył w następny łyk-end. Pozdrawiam.

 

Ps. Może jakiś filmik na YT jak nakładać paste na procesor graficzny.

 

Takiej pasty technik użył.

http://imageshack.us/photo/my-images/809/racd.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/824/23uz.jpg/

 

Tak wyglądało przed czyszczeniem.

http://imageshack.us/photo/my-images/707/vqdu.jpg/

 

A tak po oczyszczeniu

http://imageshack.us/photo/my-images/196/3m6k.jpg/

Jak odstawił fuszerkę czy się czepiam.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Jestem po zmianie pasty i term-opadów.

Zrobiłem test temperatur przed i po zmianie pasty i term-opadów.
Test wyglądał tak ze grałem przez 30 minut w BF3 i następnie włączyłem program do mierzenia.


 http://img196.imageshack.us/img196/7662/p4f6.png

Uploaded with ImageShack.us

Wydaje mi się że komę-taż jest zbędny
Pozdrawiam.

 

 

 

 

13.08.2013

Jestem po rozmowie z Dell-em.
Nic ciekawego nie powiedzieli tylko przepraszali za technika.
Laptopa nie sprawdzali (przez internet) powiedział że skoro wszystko działa i ja jestem zadowolony to oni wierzą mi na słowo.
Mam się nie martwić gwarancja nadal obowiązuje i nic się nie zmienia.
:ups: :ups: :peace:
Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


14.08.2013

Na forum notebookreview jest oficjalny klient z Alienware.

Napisał coś bardzo ciekawego, wypowiedz 1631.

http://forum.notebookreview.com/alienware-m17x/721578-official-alienware-17-owners-lounge-thread-164.html#post9329762

Wychodzi na to że Dell zezwolił użytkownikom zmieniać pastę o ile nie uszkodzisz sprzętu.

Jak dla mnie to bardzo miła wiadomość.

Dell ma u mnie dużego + za takie podejście.

Pozdrawiam.

Edytowane przez ostryb
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...

Nie no idzie się wkurzyć.

W niedziele znowu zaczęły się dziać te same numery z moi Alienem.

Poniedziałek kontakt z Dellem.

Mówię co i jak i wspólnie z technikiem dochodzimy do wniosku że wyślą mi kabelek SLI .

Czwartek nic dzwonie i okazuje się że jest zmiana i decyzja odgórna wysyłają technika i wymiana obu kart graficznych razem z chłodzeniem i kabelek SLI.

Dobra nie wnikam i dostaje info że ktoś się zemną skontaktuje i umówi na poniedziałek na naprawę.

Dziś o 16.00 dzwonie i informuje że nikt nie dzwonił.

Dostaje odpowiedz żebym się nie denerwował i ktoś na 100% dziś zadzwoni.

Nikt nie zadzwonił.

W poniedziałek rozmowa będzie nie miła.

Mam gwarancje NBD co oznacza że mają jeden dzień pracujący na naprawę.

Podsumowując powoli tracę cierpliwość do lapka.

Dell zaczyna lecieć w kulki.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • 4 miesiące temu...

I znowu powtórka z rozrywki,

Wchodzę w grę .

Na jednej karcie ok na SLI wywala mi ten komunikat.

 

http://img.tapatalk.com/d/14/03/21/7u2eqyva.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/03/21/y8ugusym.jpg

 

 

 

Ostatnio jak mi się pojawił ten komunikat to restartowałem system i gra mi się odpalała komunikat się nie pojawiał ale pojawiało się migotanie obrazu jak w pierwszym poście.

To już 4 raz to samo.

Zaraz dzwonie do technika i niech kombinują oni co się dzieje.

Może ktoś z forumowiczów ma pomysł co się dzieje z moim DTR-em.

Co 6 do 9 miesięcy ciągle to samo.

Za każdym razem wymiana grafik.

Ale problem może jest gdzieś indziej ?

Pozdrawiam.

 

Link to post
Share on other sites

Zerknij do tego tematu. Sporo osób ma ten sam problem, niektórym pomaga delikatne zwiększenie napięcia na karcie graficznej lub też zmniejszenie taktowania gpu/mem, ale równie dobrze wina może leżeć po stronie EA.

Link to post
Share on other sites

Na pewno nie EA.

Bo na przykład przy teście 3Dmark lub Went-age to samo.

Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


25.03.2014

Właśnie koleś wrócił z pracy i sprawdził kompa po naprawie.

Zgadnijcie ...?

 

Oczywiście brak poprawy.

Technik coś wymienił ale kolesia żona nie kumata tak nie wie co.

Napisał że test zrobił i wszystko past.

Do mnie nie zadzwonił żeby potwierdzić .

Dziś rano jak dzwonił prosiłem o kontakt jak naprawi. 

No nic jutro kontakt z Dell i zobaczymy co dalej. 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 


26.03.2014

 

Jestem po rozmowie z Dell.

Decyzja jest taka że, 

Wysyłają technika z 2x karta graficzna,  2x chłodzenie komplet,  płyta główna. 

Tu zaczynają się schodki bo do piątku technik się nie wyrobi a ja wyjeżdżam na kontynent na 2 tygodnie.

Tak naprawa najprawdopodobniej 14.04.2014.

Troszkę nie fajnie ale co ja mogę. 

Pozdrawiam. 

Edytowane przez ostryb
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

14.04.2014

Nosz ku..a j....a w d..e mać. 

Przepraszam ale jestem taki wściekły że inaczej nie mogę. 

Wyobraźcie sobie dziś był technik, do wymiany dwie karty graficzne, kabelek SLI i płyta główna. 

Gościu otwiera lapka I informuje mnie że naprawy nie będzie bo kabel od jednego wentylatora jest wyrwany.

(%&Ž$#@)

 

Czyli tempak który był 3 tygodnie temu spieszył sprawę i nawet nie raczył poinformować. 

Teraz czekam na telefon od Della i rozmowa raczej nie będzie należała do przyjemnych. 

 

Ps. Wychodzi na to że zawsze po techniku należy sprawdzać czy wszystko jest podłączone. 

 

Pozdrawiam

 

 

 

15.04.2014

1http://img.tapatalk.com/d/14/04/15/ajy6etuz.jpg

 

Tak wygląda robota poprzedniego technika.

Jaki jestem zły na siebie że nie sprawdziłem po robocie.

No nic nauczka na przyszłość.

Pozdrawiam.

Edytowane przez ostryb
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

04.05.2014

I się laptop na działał. Mam go dość jutro kontakt z Dell.

 

 

 

 

 

06.05.2014.

Jestem po rozmowie z Dell UK.

Doszli do wniosku koniec napraw.

Mam czekać na maila z ofertą na nowego laptopa a tego zabierają. 

Tak czekam co mi zaproponują. 

Pozdrawiam. 

 

 

 

 

 

09.05.2014

 

Jest oferta.

Tak jak się spodziewałem. 

1 Alienware 18  Unit Price : GBP 1,703.33 

 i7-4710MQ processor (6MB Cache, up to 3.5GHz w/ Turbo Boost) 

18.4 inch (467.36mm) WLED FHD (1920 X 1080) 

 

16GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz (4x4GB) 

 

500G hybrid Spring Slot-Loading Dual Layer DVD Burner (9.5mm) 

 

Dual NVIDIA GeForce GTX 860M graphics with 4GB total (2x 2GB) GDDR5 - NVIDIA SLI

 

 

Standard Service - 1 year of Next Business Day

 

Cena z watem wyszła 2044£ .

Ja zapłaciłem 2240£ po upuście .

Przed 2633 coś około muszę znaleźć maile i dokładnie sprawdzić. 

Zamierzam napisać coś w stylu , że zamiast 860M poproszę o 880M. 

Podepre się tym że zapłaciłem Oryginalnie więcej .

Do tego powinni dodać 3 lata NBD a nie rok ponieważ miałem oryginalnie 3 lata.

 

 

Proszę o sugestie co i jak powinienem napisać  w mailu do Dell.

Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Update 13.05.2014

A wiec po kolei.
06.05. - Kontakt z Dell i otrzymuje info że koniec napraw będzie wymiana.

09.05. - Mail od Dell z propozycją
i7-4710MQ processor
GTX 860M with 2GB GDDR5 - NVIDIA SLI
16GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz
500GB (8GB Hybrid, 5400 RPM, 64MB Cache) SATA
1 Year NBD
Cena z strony Dell £2,063.99
Wieczorem odpisuje że oferta mnie nie satysfakcjonuje .
Argumentuje że zapłaciłem za mego laptopa £2470.
Chciałbym GTX880M SLI.

12.05. - Pisze maila ponownie z adnotacja że nie otrzymałem odpowiedzi na poprzedniego mail.

13.05. - Otrzymuje odpowiedz że za GTX880M muszę dopłacić.
Pytam w mailu ile należny dopłacić ?
Odpowiedz £500.
Podczas pisania kolejnego maila dostrzegłem numer telefonu do Niemiec .
Postanowiłem zadzwonić.
Przedstawie rozmowę mniej więcej.
Ja - Niestety oferta oferta mi nie odpowiada chciałbym GTX880M SLI.
Dell - Oczywiście ale musi pan dopłacić.
J - rozumiem o jakiej dopłacie rozmawiamy.
D - 500.
J - Uważam że to za duża suma.
D - Mogę zaproponować dopłatę £400.
J - Uważam że za zwróconą sumę mogę zrobić nowe zamówienie w lepszej konfiguracji i cenie.
D - Ok możemy zwrócić pieniądze, proszę podać servicetag .
J - Podaje .
D - Niestety nie możemy zwrócić panu gotówki ponieważ ma pan laptopa ponad 2 lata i po 2 latach możemy zaproponować tylko wymianę.

J - Na stronie Dell UK jest w ofercie M18 refubished
     Alienware 18
    Processor: Intel® Core™ i7-4930MX (8MB Cache, up to 4.3GHz w/ Turbo Boost)
    Genuine Windows® 7 Home Premium
    16 GB Memory (4x4GB Dual Rank UDIMMs) 1600MHz
    750 GB SATA Hard Drive (7200RPM)
    18.4 inch WLED FHD (1920 X 1080) TrueLife Display
    Dual NVIDIA GeForce GTX 780M with 4 GB GDDR5 - NVIDIA SLI Enabled
W cenie £1,947.23
D - niestety nie możemy panu tej oferty zaproponować musi pan złożyć z obecnie dostępnych podzespołów.
J - To nie wiem co możemy zrobić proszę coś zaproponować.
D - Proszę zaczekać porozmawiam z przełożonym.
Po około 2min.
D - Dobrze wiec nie będzie pan dopłacał do GTX880M.
J - ciesze się jest to satysfakcjonujące.
D - To zaraz wysyłam maila z potwierdzeniem.
J - Jeszcze jedna sprawa. W Zepsutym laptopie mam gwarancje 3 lata NBD gdzie wykorzystałem 2 lata i jeszcze jeden rok został.
D - Niestety nie możemy panu zaproponować przeniesienia na nowy gdyż w cenie ma pan 1 rok NBD.
J - Trudno jest mi zaufać i proszę o dodatkowe 2 lata NBD czyli łącznie 3 lata NBD. Ile muszę dopłacić za dodatkowe 2 lata ?
D - Proszę zaczekać Skonsultuje się z przełożonym.
Po około 2 min.
D - Możemy panu zaoferować za 2 lata NBD dopłata £200.
J - Zgadzam się proszę wysłać maila z wszystkimi detalami sprawdzę czy wszystko dobrze zrozumiałem i następnie wniosę opłatę.
D - Oczywiście już wysyłam , następnie proszę odpisać czy pan akceptuje a ja do pana zadzwonię.
Czekam około 15 min na maila i oferta wygląda następująco.
i7-4710MQ processor
GTX 880M SLI
16GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz
1TB 5400 RPM + 80G mSATA spring
3 Years NBD
Z ceną £3,082.99
Pisze maila że akceptuje i proszę o telefon.
Po 30 min dzwoni Dell opłacam £200 i czekam na maila z potwierdzeniem zamówienia .
po kolejnych 20 min wszystkie detale mam na skrzynce pocztowej.

Podsumowanie.
Jestem bardzo zadowolony z tego jak Dell załatwił temat.
Alienware to drogi sprzęt ale jeśli będziecie mieli problemy to staną na rzęsach żeby temat załatwić pozytywnie.
   :banan:  :banan:  :banan: 

Mam nadzieje że następny model nie będzie tak felerny jak obecny (jeszcze).
Delivery miedzy 20 a 25 maja.

Pozdrawiam.

Edytowane przez ostryb
  • Popieram 6
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

.

 

 

 

 

27.05.2014 update.

Zadałem dwa pytania dla Dell i poprosiłem o oficjalną odpowiedz. 

Poniżej moje pytania i odpowiedzi od Della.

 

Pytanie pierwsze.

1 - Czy w laptopach Alienware można samemu wymieniać pastę na procesorze i karcie graficznej?

Myślę o zastosowaniu (Coollaboratory Liquid Ultra).

No forum notebookreviw jest wasz oficjalny przedstawiciel.

Proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie czy można samemu wymieniać pastę na procesorach i grafikach ?

Wypowiedz 1633

http://forum.notebookreview.com/alienware-17-m17x/721578-official-alienware-17-owner-s-lounge-thread-164.html#post9329762

 

Odpowiedź 

Kupując sprzęt marki DELL staje się Pan jego właścicielem. Do Pana należy decyzja, w jaki sposób sprzęt będzie przez Pana obsługiwany i użytkowany. Może Pan wymienić pasty termoprzewodzące zarówno na CPU jak i GPU nie tracąc gwarancji. Gwarancja zostanie unieważniona dopiero w momencie, gdy podczas takiej wymiany uszkodzi Pan któryś z komponentów lub zastosowane zostaną podzespoły, nieoryginalne przeróbki które spowodują uszkodzenie innych komponentów.

 

 

 

 

Pytanie drugie.

2- Na rożnych forach czytam sprzeczne informacje na temat wymiany podzespołów w laptopach Alienware.

Proszę potwierdzić czy mogę sam wymieniać podzespoły nie tracąc gwarancji.

Podam przykład,

Mam laptopa Alienware z procesorem  i7-4710MQ czy mogę kupić procesor (i7-4910MQ dostępny w Dell lub i7-4930MX nie dostępny w Dell), kupić nie w Dell a na przykład na eBay i samemu dokonać wymiany?

Po takim zabiegu tracę gwarancje na laptopa Alienware czy gwarancja obowiązuje nadal?

 

Odpowiedź

Może Pan dokonać samodzielnej wymiany procesora. Proszę jednak skupić się na dwóch istotnych kwestiach, mianowicie dokonując zakupu procesora od DELL dokonuje Pan tzw. upgrade’u  nowy procesor zostanie dodany do Pana konfiguracji w bazie danych i w przypadku wystąpienia usterki nie spowodowanej przez użytkownika będzie to podzespół wspierany gwarancyjnie. W przypadku, gdy zakupi Pan procesor u podmiotów trzecich, w momencie serwisowania urządzenia musi zostać przywrócone do oryginalnej konfiguracji,  czyli podczas wizyty technika zamontowany winien być procesor dostarczony w oryginalnym zamówieniu przez firmę DELL.

 

 

Podsumowując Dell według mnie ma bardzo zdrowe i satysfakcjonujące  podejście do tematu.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez ostryb
Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Myślę że to ostatni test.
Tak z mojej strony to by było na tyle.

3D Mark.
M18XR1
http://www.3dmark.com/3dm/4339433
Temperatury.
http://i.imgur.com/yHNKno4.png


M18X
http://www.3dmark.com/3dm/4339511?
Temperatury.

http://i.imgur.com/jR6YXW5.png

Pozdrawiam.

 

 

 

Ps. Podczas testu laptopy stały obok siebie.
Nowy był dużo cichszy.
Stary to suszarka :D

Edytowane przez ostryb
Link to post
Share on other sites
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...