Skocz do zawartości

Corsair Obsidian 650D - lub coś innego, równie atrakcyjengo.


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez omar2033,

Recommended Posts

 

 

łożysko się tak zużyje, że będzie je znacznie mocniej słychać

Chyba takiego zużycia doświadczyłem w swoim zasilaczu Corsair HX520W. Mimo że wentylator kręci się bardzo wolno jest najbardziej słyszalny ze wszystkich w obudowie. Jak się przystawi ucho do tego wentylatorka to słychać charakterystyczne "tyrkotanie". Na pewno to dźwięk łożyska, bo wyłączyłem komputer, odłączyłem wszystkie wentylatorki i przytrzymałem wentylator w zasilaczu. Po włączeniu komputera kompletna cisza. Zwolniłem wentylatorek i "tyrkotanie" powróciło. Przyjmują coś takiego na gwarancje? Mam na niego 5 lat, więc gwarancja jeszcze trwa. Ostatnie 2 miesiące.

Link to post
Share on other sites

t.luk kupiłem SilentiumPC Zephyr 140mm i nie może on pracować w ogóle w pozycji poziomej wyrzucając powietrze w górę. Jak go się tak ustawi to nie tylko łożysko staje się bardzo głośne, ale wentylatorek ledwo się kręci. Śmigła opuszczają się w dół i haczy podłoże. W pozycji pionowej chodzi bardzo fajnie. Jest niesłyszalny i ma dobrą wydajność. Gdyby miał większe obroty byłoby już słychać świst powietrza, więc ma idealnie dobraną wydajność do ciszy. U mnie będzie pracował w R4 z tyłu obudowy. Standardowy wentylatorek z R4 czyli Fractal Design R2 Silent Series Fan 140mm dopiero przy 5V jest niesłyszalny kiedy znajduje się z tyłu obudowy lub na 7V kiedy jest z przodu osłonięty drzwiczkami.

Link to post
Share on other sites
Jeśli ty nie słyszysz Silent Series R2 na froncie w R4 na 7V to raczej nie masz wilelkich wymagań co do ciszy i większość wentylatorów nawet na 800 obr Cię zadowoli.

Zanim jeszcze przeczytałem Twój post powtórzyłem przed chwilą test z wczoraj, bo dzisiaj mogłem go przeprowadzić wieczorem w kompletnej ciszy i na spokojnie. Faktycznie, nawet na 7V słychać Silent Series R2 na froncie obudowy. Żeby była kompletna cisza muszą być na 5V tak samo jak z tyłu i na dole obudowy, a wtedy to już tak wieją że czapki z głów spadają. Ta obudowa która ma być cicha w zasadzie nic nie daje, bo czy wentylatorek na zewnątrz czy w środku i tak musi ledwo co się kręcić. SilentiumPC Zephyr 140mm też jest w nocnych warunkach niesłyszalny dopiero na 7V.

Edytowane przez AndreoKomp
Link to post
Share on other sites

A jaki według Ciebie by się nadał ale o jak najbardziej podobnej kulturze pracy i wydajności?

Takie ma NB-BlackSilent Fan XK-1

rpm - m^3/h - m/s

12V - 900 - 57,6 - 1,6

7V - 570 - 33,12 - 0,9

5V - 420 - 21,6 - 0,6

Koniecznie tak niska lub podobna wydajność na 5V.

Edytowane przez AndreoKomp
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Po napisaniu do firmy BlackNoise na ich główny mail z pytaniem czy XK1 nadają się do pracy w pozycji poziomej i po trzech dniach otrzymaniu odpowiedzi że tak, postanowiłem zamówić te wentylatorki. Dzisiaj 4x Noiseblocker XK1 140mm zamontowałem we Fractalu R4 :) Rewelacyjne wentylatory. Już po wyjęciu z pudełka mi się spodobały. Zarówno pod względem wyglądu jak i dobrego wykonania. Ich praca również nie zawiodła. Łożyska bardzo cichutkie, nawet nie ma co porównywać do Fractal Silent Series R2. 4 sztuki w obudowie, włożyłem głowę i cisza, a Fractal Silent Series R2 wystarczył jeden żeby było słychać tyrkotanie, a 4 to już była masakra. Całe szczęście tyrkotanie nawet przy 4 wentylatorkach nie było słyszalne na zewnątrz obudowy z większej odległości, ale niesmak pozostawał. Moje sztuki kręcą się z prędkością 800, 830, 830 i 840 rpm. Dziwne że w teście który oglądałem miały aż 900rpm. Jeśli chodzi o wydajność na 12V dla mnie za głośne (słychać wyraźnie szum powietrza przechodzącego przez obudowę), ale na 7V spokojnie by mogły już pracować, na 5V są niesłyszalne. Zastanawiałem się jak je zostawić dlatego zrobiłem test pod pełnym obciążeniem w OCCT (Power Supply) na 5V i 7V żeby zobaczyć różnice w temperaturach. Długi test w temperaturze pokoju 25 stopnie dał takie wyniki:

 

Wentylatory na 5V

płyta: 44

procesor: 59

rdzeń 1: 65

rdzeń 2: 65

GPU: 49

 

Wentylatory na 7V

płyta: 43

procesor: 57

rdzeń 1: 63

rdzeń 2: 63

GPU: 47

 

2 stopnie różnicy i po wyłączeniu OCCT w 3 sekundy temperatury schodzą prawie do tych w spoczynku,  zarówno na 7V jak i 5V. Zostają oczywiście na 5V, bo przy tych starych częściach większego przepływu powietrza nie potrzeba (Core2Duo E8400@3.6GHz i GF9600GT OC). 3 sztuki 140mm nawet na 5V wdmu****ące powietrze robią swoje. W starej obudowie płyta miała 48-50 stopni.

Dobrze, że nie kupiłem PK-1 bo byłbym niezadowolony z nich, ponieważ na 5V i tak byłyby słyszalne (PK1 na 5V ma wydajność XK1 na 7V), a 60zł sztuka. XK1 kupiłem za 44zł i zdecydowanie polecam :)

 

O bardzo podobnej wydajności na 12V, 7V i 5V są również:

- Enermax TB Silence 140 za 55zł (wspomniany przez t.luk)

- Noctua NF-A14 ULN za 85zł

(na podstawie oglądanych testów, jednak łożysko nie wiem jak pracuje)

Edytowane przez AndreoKomp
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

AndreoKomp, masz Fractala Design R4 zgadza się (w wersji bez okna), powiedz jak rozmieściłeś wentylatory - i czy wszystkie jakie masz w obudowie obecnie to są NB XK-1?

 

Kupuję tą samą obudowę, mój zestaw jaki kupuję to: MSI Z87 MPOWER, Intel Core i5-4670K, Thermalright HR-02 Macho Black White, Kingston HyperX 2x4GB Grey Series, Gigabyte GeForce GTX 770 WindForce 3x (w. 2GB), WD Red 1TB (WD10EFRX), Plextor M5S 256GB, 2 napędy DVD-RW, PSU: Be Quiet! Straight Power CM BQT E9-CM-580W (BN198).

 

I zamierzam kupić 6 NB XK-1 ( a tamte wyjąć z obudowy) i rozmieścić je tak: 2xprzód (wciągające), spód (wciągający), góra-przód (wciągający), góra-tył(wyciągający) i tył (wyciągający), co myślisz o tym, no i wentylator na CPU wtedy musiałby być skierowany do tyłu nie?

 

Jak oceniasz rozmieszczenie i czy efektywność tego rozwiązania dla mnie będzie wg Ciebie wystarczająca? Samych wentylatorów nie będę raczej słyszał? Rozumiem, że nie mają problemów z ruszaniem przy 5V.

Link to post
Share on other sites

Ja mam rozmieszczone tak: 2x przód (wciągające), 1x spód (wciągający) i 1x tył (wyciągający). Stosunek 3 do 1, ponieważ powietrze przechodząc przez filtry przeciw kurzowe jest bardzo ograniczone, więc dlatego aż 3 wentylatorki wciągają powietrze, a tylko jeden wyciąga. Pamiętać też należy, że w obudowie powinno być podciśnienie. Dzięki temu nie będzie się dostawać innymi szczelinami powietrze do obudowy przez co nie będzie zasysany kurz przez otwory/szczeliny gdzie filtrów przeciw kurzowych nie ma. Twój pomysł jest dość ciekawy. Sam jestem ciekaw jak się spiszę. Na pewno w Twojej konfiguracji zamieniłbym cooler CPU na Thermalright True Spirit 140. Jest lepszy od macho, bez problemu zmieści się w R4 i będziesz miał fajną sytuacje jak zastosujesz swój pomysł. Góra-przód (wciągający) poda powietrze przed cooler CPU, wentylator na coolerze powietrze przepcha przez wąski cooler i góra-tył (wyciągający) oraz tył (wyciągający) wyrzuci powietrze na zewnątrz. True Spirit 140 będzie właśnie pomiędzy tymi dwoma  górnymi wentylatorkami. Na pewno musisz zastosować filtry przeciw kurzowe do góry na oba wentylatorki. Wtedy proporcje wciąganego i wyrzucanego powietrza będą dobre i nie będzie się dostawał kurz do obudowy. Obawiałbym się tylko o jedną sytuacje. Żeby góra za mocno nie dmuchała powietrza w dół, ponieważ dół będzie chciał powietrze wyrzucać do góry, a góra będzie pchać powietrze w dół i może się rodzić konflikt. Nie będzie takiej sytuacji jeśli tą ilość powietrza którą poda górny wentylatorek zabierze w całości cooler CPU. Powinno się to udać.

XK1 ruszają na 5V w pozycji pionowej. W pozycji poziomej jest loteria. Minimalnie brakuje siły, więc ja u siebie będę kombinował, żeby mieć je podłączone pod 5.5-6V. Wtedy pojedyncza sztuka nadal będą niesłyszalna, a będą już za każdym razem startować. Jak będzie ogólnie pod względem głośności tego nie wiem. Więcej powietrza będzie przechodzić przez obudowę, więc nie wiadomo czy nie będzie tego powietrza słychać tak jak u mnie przy czterech XK1.

PS. Masz bardzo dobry zestaw do budowy bezgłośnego kompa. Jedynie co może hałasować to wentylatorek na coolerze CPU. Jeśli jednak nie pójdzie go uciszyć, to jeszcze jeden XK1 i po problemie :)

Edytowane przez AndreoKomp
Link to post
Share on other sites

Oglądałem Thermalright True Spirit 140 i  na pierwszy rzut oba i wg suchych danych Thermalright HR-02 Macho Black White i  Thermalright True Spirit 140 wydają się b. podobne (wiem, ze suche dane to mało, tak sobie zerknąłem prędkości obrotów wentylatora, CFM, głośność pracy i były podane jako takie same). Jakbyś mógł uzasadnić w czym True Spirit 140 jest lepszy?

 

Tą instalację filtrów (jak i wentylatorów) bym musiał chyba zlecić w sklepie gdzie będę kupował, tylko nie wiem czy oni bawią się w takie rzeczy (jeszcze nie wybrałem sklepu, nie wiem czy kupić może w Morele), bo sam nigdy nie dłubałem w komputerze. Jaki filtr i co jeszcze bym potrzebował by go zamontować?

 

Powiedz, jak uzyskasz pełną kontrolę nad wszystkimi wentylatorami, bo moja płyta główna ma 4-pinowe złącza, a wentylatory są 3-pinowe i nie wiem czy tak się w ogóle da? Bo rozumiem, że chcesz sterować jakoś napięciem (a przez to obrotami i hałasem) przez płytę główną(?), chociaż nie, nie wiem czy przez płytę główną ;). Jestem nieco zielony w temacie.

 

P.S. Aha chyba dawać XK-1 zamiast tego co jest wiatraka CPU (np. z Thermalright HR-02 Macho Black White) jest chyba ryzykowne, skoro patrzę, że dmucha on jakieś 2 razy słabiej?..

 

 

Tak czy siak to już ostatnia rzecz do "dogrania" jeśli idzie o zestaw i będę chciał składać zamówienie wkrótce, bo już wystarczająco długo myślałem o swoim zestawie. Pora się zacząć cieszyć juz wkrótce :);).

 

 

Zastanawiałem się jeszcze - ale te są trochę droższe - nad Noiseblockerami PK-1, to co zwróciło moją uwagę ( i zaniepokoiło), że porównawczo Noiseblockery XK-1 mają podaną żywotność na 80 tys. godzin, a np. te NB PK-1 na 180 tys. godzin (na Morele przynajmniej tak jest napisane), co mnie zastanawia nad trwałością XK-1 względem PK-1, no i PK-1 są (wg suchych liczb przynajmniej, a to może być mylące pewnie) cichsze od XK-1 nieco, ale i slabsze też (trochę, a moc XK-1 już nie jest przecież taka duża).

 

Tak czy siak na razie widzę u siebie problem i niepewność czy będę mógł kontrolować swoje wentylatory - 3 pewnie tak, bo pewnie zawsze będzie można je podpiąć pod kontrolera obrotów, choć i ta kontrola jest ograniczona bo umożliwia sterowanie trzema naraz i skokowo (5,7 i 12V, a jak dany przy 5 "nie odpali", to bym musiał dawać od razu 7V).

 

Przykładowo podaję takie coś: http://www.morele.net/akasa-3-kanalowy-panel-sterowania-wentylatorami-fc-trio-ak-fc-07bk-505706/ - jest to panel sterowania wentylatorami (maks. - 3). Z tym, że byłby i tak problem, bo to się montuje w miejscu na zatoki tam gdzie są dyski, a Fractal Design Define R4 ma tylko 2 zatoki, które już będą zajęte.. No i cena, bo najtańszy taki panel to ponad 100 zł.. Choć są chyba różnie montowana, a ten w zatoce to tylko przykład (no i większa wygoda).

 

P.S. Trochę się boję czy ten wentylator góra-przód ma zasysać powietrze i czy to nie zakłóci jednak cyrkulacji powietrza.

 

 

Robiłeś kiedyś testy o ile mniej powietrza przechodzi przy założonym filtrze na wentylator?

 

 

Aha, doszedłem do ciekawej informacji, XK-1 pobiera tylko  0,84W :);).

 

Znalazłem też takie coś:

 

http://aac.com.pl/gelid-speed-controller-fcfx01,produkt,404.html - tylko jeszcze nie rozkminiłem do końca jak to działa i jak miałbym dostęp do niego. Rozumiem, że jest to 3-pinowe i że można to podpiąć pod 4-pinowe złącze na MOBO?

 

 

Tak opisuje to urządzenie:

 

"Gelid fan speed controler to kompaktowy manualny regulator przeznaczony do sterowania wentylatorem lub po zastosowaniu rozgałęziacza 3pin kilkoma, o sumarycznej mocy nie większej niż 8.4W. Umożliwia płynną regulacje zasilania wentylatora w zakresie do 5 do 12V.
Regulacja realizowana jest przy pomocy małego pokrętła umieszczonego na górze regulatora.
Obracając go zgodnie z kierunkiem ruchów wskazówek zegara zwiększa się napięcie zasilania, w przeciwnym kierunku redukuje się napięcie. Podłączany do płyty głównej lub dowolnego złącza wentylatorów 3/4pin PWM, nie wymaga zewnętrznego zasilania. Na spodniej stronie posiada preaplikowana dwustronną taśmę samoprzylepną umożliwiającą jego montaż w dowolnym miejscu w lub na zewnątrz obudowy.

Specyfikacja:
- Wymiary: 62 x 25 x 19 mm (dł. x szer. x wys.)
- Napięcie na wyjściu: 5-12 Volt
- Maksymalny pobór: 8.4W
- Długość przewodu 2x 50cm, po całkowitym rozłożeniu przewodów odległość od wtyczki na - płycie głównej do wtyczki w wentylatorze to 100cm
"

 

Ale komuś to urządzenie takie coś zrobiło widzę w komentach:

 

I plugged this thing in and it burned out a motherboard fan header, (the particular mb fan header did not control fan ...” także nie jest to chyba zbyt wysokiej jakości hm (?)..

 

Może takie coś byłoby rozwiązanie problemu kontroli wszystkich wentylatorów? Tylko potrzebne byłby jeszcze rozgałęziacz jak rozumiem.

 

Ale jest zasadniczy problem - takich kontrolerów bym naraz potrzebował kilka i gdzie ja bym jeden w ogóle umieścił a co dopiero o kilku hm, a poza tym w przypadku nawet kilku wentylatorów to wentylatorami łącznie się będzie sterować jak rozumiem.

 

 

Nomen-omen, jeśli te wentylatory i tak są ciche (12 dBA podaje w specyfikacji, a więc to chyba nie będzie dokuczająca głośność hm??), to może dać sobie z tym spokój i z tych 6-ciu, które bym miał wentylatorów to najgłośniejsze będące to są chyba te  2 na górze i ten tylni będą chyba najglośniejsze, bo będą one nieosłonięte, a ten od spodu będzie stał na biurku, więc nie będzie pewnie go też tak mocno słychać jak tamte, to te 3  podpiąć np. może pod ten kontroler obrotów co będzie z budą, a resztę podpiąć do MOBO normalnie - nic mi nie usmaży się chyba nie (jak 3-pinowe złącze podepnę pod 4-pinowe na MOBO)? Nie wiem tylko czy z poziomu MOBO będę w razie co mógł nimi sterować(?). A poza tym mam zestaw, który się nieco grzeje, więc nie wiem czy dobrze byłoby limitowac obrotów już i tak cichych (są one niesłyszalne tak?) i średnio wydajnych wentylatorków.

 

A jeśli tak to tylko nie wiem czy w tym schemacie wentylatorów, które mają być czy zrobi jakąś różnicę to czy dam Thermalrighta HR-02 Macho Black White czy proponowanego przez Ciebie Thermalright True Spirit 140 (?).

Edytowane przez Introverder
Link to post
Share on other sites

Jakbyś mógł uzasadnić w czym True Spirit 140 jest lepszy?

True Spirit 140 zajmuje jeszcze mniej miejsca przy RAMie ale z kolei wymaga odpowiednio szerszej obudowy. 

 

 

 

Jaki filtr i co jeszcze bym potrzebował by go zamontować?

W zależności od tego co chcesz osiągnąć (w sensie czy maksymalną ochronę przed kurzem czy też jakąkolwiek ochronę).

 

 

 

Powiedz, jak uzyskasz pełną kontrolę nad wszystkimi wentylatorami, bo moja płyta główna ma 4-pinowe złącza, a wentylatory są 3-pinowe i nie wiem czy tak się w ogóle da? Bo rozumiem, że chcesz sterować jakoś napięciem (a przez to obrotami i hałasem) przez płytę główną(?), chociaż nie, nie wiem czy przez płytę główną  ;). Jestem nieco zielony w temacie.

Tylko i wyłącznie panel sterujący na z minimum 4 mocnymi kanałami (ok. 20W każdy).

 

 

 

P.S. Aha chyba dawać XK-1 zamiast tego co jest wiatraka CPU (np. z Thermalright HR-02 Macho Black White) jest chyba ryzykowne, skoro patrzę, że dmucha on jakieś 2 razy słabiej?

XK-1 będzie cichszy jednak faktycznie uwzględnij poziom OC procesora.

 

 

 

Zastanawiałem się jeszcze - ale te są trochę droższe - nad Noiseblockerami PK-1, to co zwróciło moją uwagę ( i zaniepokoiło), że porównawczo Noiseblockery XK-1 mają podaną żywotność na 80 tys. godzin, a np. te NB PK-1 na 180 tys. godzin (na Morele przynajmniej tak jest napisane), co mnie zastanawia nad trwałością XK-1 względem PK-1, no i PK-1 są (wg suchych liczb przynajmniej, a to może być mylące pewnie) cichsze od XK-1 nieco, ale i slabsze też (trochę, a moc XK-1 już nie jest przecież taka duża).

PK-1 to wentylatory lepszej klasy.

 

 

 

 

Przykładowo podaję takie coś: http://www.morele.net/akasa-3-kanalowy-panel-sterowania-wentylatorami-fc-trio-ak-fc-07bk-505706/ - jest to panel sterowania wentylatorami (maks. - 3). Z tym, że byłby i tak problem, bo to się montuje w miejscu na zatoki tam gdzie są dyski, a Fractal Design Define R4 ma tylko 2 zatoki, które już będą zajęte.. No i cena, bo najtańszy taki panel to ponad 100 zł.. Choć są chyba różnie montowana, a ten w zatoce to tylko przykład (no i większa wygoda).

Już pisałem, patrz minimum na 4-kanałowy kontroler z mocnymi kanałami.

 

 

 

P.S. Trochę się boję czy ten wentylator góra-przód ma zasysać powietrze i czy to nie zakłóci jednak cyrkulacji powietrza.

Sugeruję tą lekturę ;)

 

 

 

Robiłeś kiedyś testy o ile mniej powietrza przechodzi przy założonym filtrze na wentylator?

Owszem, są spore różnice.

 

 

 

 

http://aac.com.pl/gelid-speed-controller-fcfx01,produkt,404.html - tylko jeszcze nie rozkminiłem do końca jak to działa i jak miałbym dostęp do niego. Rozumiem, że jest to 3-pinowe i że można to podpiąć pod 4-pinowe złącze na MOBO?

Już pisałem, patrz minimum na 4-kanałowy kontroler z mocnymi kanałami.

 

 

 

A jeśli tak to tylko nie wiem czy w tym schemacie wentylatorów, które mają być czy zrobi jakąś różnicę to czy dam Thermalrighta HR-02 Macho Black White czy proponowanego przez Ciebie Thermalright True Spirit 140 (?).

Różnica będzie dopiero przy mocnym OC procesora...

Link to post
Share on other sites

Czy w Twoim poradniku zw. z przepływem powietrza w obudowie i układami wentylatorów używałeś filtrów czy nie? A jeśli tak to z którymi wentylatorami? Po poradniku z filtrami - nie wiem w końcu czy je warto stosować czy nie - jeśli dobrze rozumiem to użycie filtrów przeciwkurzowych powoduje parokrotny spadek przepływu powietrza, tak że wentylatory można powiedzieć praktycznie nie ciągną.. A jeśli przepływ jest parę razy mniejszy, to chyba lepiej będzie po prostu tak z raz w miesiącu czyścić komputer.

 

Rozumiem i biorę za domyślne - że filtry - w teście zw. z wentylacją i temp newralgicznych podzespołów w zależności od układu wentylatorów - były tylko z przodu oraz od spodu (tam czyli gdzie są miejsca na przednie wentylatory i spodni) i że z boku zamontowano wentylator, tam gdzie fabrycznie przewidziano (podobnie wszystkie pozostałe, bez żadnego wiercenia - tylko tam gdzie producent zostawił miejsca) i że tam filtra (podobnie jak u góry i z tyłu nie było).

 

Skoro o tym czynniku nie była mowa, to chyba trzeba wyraźnie zaznaczyć gdzie były filtry, a gdzie nie, bo tak to się nieco zaciemnia obraz, skoro tam gdzie nie było filtrów - wiadomo, że tam zamontowane wentylatory będą bardziej oddziaływać niż wentylatory z filtrami o parokrotnie mniejszym przepływie powietrza przez nie. No bo tak to się coś zakłada, ale do końca się nie ma pewności czy filtry były założone jakieś dodatkowe, a może wyjęte wszystkie itp. co zmienia w sposób wyraźny możliwe wnioski. Pojawia się element domyślania i zakładania, warto myślę więc w opisie zwrócić uwagę na to gdzie były filtry zamontowane w momencie testu by nie było zgadywania i domyślania. No bo jeśli obfiltruje się jak polecasz także wentylator boczny w R4, to wtedy nie będzie już takiego cudownego efektu w postaci chłodzenia z wentylatorem z filtrem, bo jego moc będzie większa (cały czas przy założeniu, że domyślnie podczas testu wentylator boczny nie miał filtra, bo tak zakłada się domyślnie czytając tamten artykuł).

 

"m/s na końcu tuby" (w przypadku testy na przepływ powietrza), co to oznacza?

 

Zastanawiam się też nad tym, jak zrobić by nie było tego zjawiska tego nieprzyjemnego dźwięku zw. z instalacją wentylatora z boku hyh

Edytowane przez Introverder
Link to post
Share on other sites

Zajrzałem tylko w Twój temat na PcLabie

http://forum.pclab.pl/topic/900250-Sugestie-odno%C5%9Bnie-dodatkowej-wentylacji-w-Fractal-Design-Define-R4/

Teraz piszesz tutaj i znowu to samo.

500000 informacji, problemy ze zrozumieniem testów, recenzji, parametrów sprzętu.

 

Jejku kup Ty ten zestaw i nie przeżywaj tego tak.

Z czasem olejesz te wszystkie PWM-y wentylatorów, prędkości i regulacje.

Ustawisz tak jak CI pasuje i koniec tematu.

 

Szczerze - to ciężko się czyta to o co pytasz widząc jak do wszystkiego podchodzisz i jak to pojmujesz.

Pytasz nawet o podkładki pod mysz - Zlituj się czasem Please.

Kupujesz płytę MPowera od MSI - proca z literką K - Aż strach pomyśleć ile zadasz pytań przy podkręcaniu proca na takiej płycie

Pisz krótsze tematy i wyluzuj trochę ;) wtedy łatwiej coś doradzić.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No może i trudno ogarnąć nieraz to co piszę. Co do testu drugiego - to być może na opak coś zrozumiałem i w sposób niepełny, bo nie ukrywam, że być może dysponuję zbyt małym rozumieniem wykresów, by je odpowiednio skomentować - wniosek jest mój ogólny i może być kompletnie błędny. Co do pierwszego po prostu mam uwagę odnośnie wyszczególnienia chodzi mi o układ filtrów (fabryczny czy inny, a jeśli tak to jakowy) i tyle. Artykuł sie czytało b. zajmująco, ciekawe wnioski, dlatego jestem ciekaw tym bardziej jak przedstawiało się obflitrowanie obudowy, żeby po prostu mieć czarno na białym i by uwzględniono tą ważną w mojej ocenie kwestię, a poza tym zakładając coś błędnie mogę się mylić i mogę nie zrozumieć intencji autora, który miał np. coś innego na myśli.

 

A nawet jeśli się powtarzam czasem (w końcu sprawa dotyczy tego samego zagadnienia), to nie widzę nic złego, by spytać się o opinie w różnych miejscach a do tematu można podchodzić od różnych stron i jest szeroki, wystarczająco szeroki, by uzupełniać swoją wiedzę o wiedzę i doświadczenia osób, które mają o tym większe pojęcie i doświadczenie, w końcu zestaw mój trochę kosztuje, a więc głupio byłoby zdecydować się na zakup czegoś czy na dane rozwiązanie niepoparte wiedzą i doświadczeniem innych osób.

 

Tzw. "przeżywanie" jest związane, że tyle pieniędzy na to pójdzie, a cenię wartość pieniędzy - tak mnie zresztą nauczono, więc tak lekką reką wolę parę dni poczekać niż wydać na nie wiadomo co i staram się dopasować zestaw pod siebie. Zawsze można ominąć mój wątek, ja się nie obrażę, a jak kogoś to irytuje, to go przepraszam i tyle. Jestem tu tylko by dowiedzieć się czegoś od osób, które wiedzą, rozumieją te rzeczy lepiej ode mnie.

Edytowane przez Introverder
Link to post
Share on other sites

Omar ma racje. Ja próbowałem Ci odpisać na tego długiego posta i się poddałem po 1/3 testu. Nie widzę sensu doradzania, bo widzę że się kompletnie na tym nie znasz. Komputery to czarna magia dla Ciebie. Ja nie znam się na motoryzacji, więc jak mi się samochód popsuje to jadę do mechanika i nie zakładam tematu na forum motoryzacyjnym, bo bym musiał pytać o wszystko dokładnie tak jak Ty. Tobie radzę tak samo, udaj się do sklepu i tam niech Ci pomogą wybrać zestaw, złożą go i skonfigurują lub poproś kogoś ze znajomych co się zna na rzeczy. Tyle ode mnie :)

I jeszcze jedno, jak nie chcesz polegać na wyborze części przez sklep to na forum przedstaw wymagania odnośnie komputera, czego po nim oczekujesz i kwotę jaką dysponujesz, a ktoś na pewno napiszę Ci gotowca, którego tylko zamówisz i poprosisz w sklepie żeby złożyli.

Edytowane przez AndreoKomp
Link to post
Share on other sites

Andreo, może masz rację. Faktycznie może sam tego nie ogarnę, a jest we mnie nieraz taka ambicja - chcę choć małą cząstkę zrobić ze świadomością i wybrać samemu. Faktycznie może nieraz produkuje się za dużo tego potem, bo nawet przypuszczam w temacie uszczelek można by napisać parę prac doktorskich :);). Po prostu nieraz jest ta obawa, zlecasz coś komuś, a boisz się czy wszystko dobrze zrobią i - rozpaczliwie - czasami próbujesz to ogarnąć.

 

Może muszę trochę faktycznie sie uspokoić, wyluzować, postarać się to ogarnąć czytając o tym więcej i wolniej na spokojnie, a jak nie to poprosić o pomoc w jakimś sklepie - bo u siebie nie mam nikogo, kto by mógł mi na ten temat dobrze doradzić.

 

Biorę pod uwagę, co mówicie, przepraszam, jeśli raz dzisiaj wcześniej uległem małej irytacji czy zniecierpliwieniu. Macie rację, to nie koniec świata zakup komputera. Zgadza się i wiem, że nie jestem pierwszy i nie ostatni, który coś składa.

 

Właściwie zostało mi dobranie tych nieszczęśnych wentylatorów do obudowy, mam nadzieję, że w moim zestawie się nic nie gryzie i by wiedzieć czy to co wybrałem już gra ze sobą dobrze. No i może dlatego już chcę "dobić" temat do końca choć trochę wiedząc, "jak to sie je".

 

------

 

 

A skoro już tyle jakoś sobie dobrałem, to zapytam czy filtry w R4 podczas testów były zamontowane tak jak fabrycznie przewidziano (czyli jak rozumiem przód i spód - by dobrać odpowiednio to pod siebie), no i czy przy moim zestawie i koszyku górnym zdemontowanym (dyski w dolnym koszyku), po prostu jakie ciche i wystarczająco wydajne wentylatory dobrać i w jakim wybrać je "układzie" (i stąd moje pytanie o to jak były zamontowane filtry w teście, by wiedzieć ew. jakie i gdzie dołożyć filtry by się sprawdziło):

 

„TGB -”  ( http://chlodzenie.net/reviews/jak-poprawnie-wentylowac-obudowe-komputerowa/4/)

 

czy „TGPPB +” i gdzie tutaj były i mają byc zamontowane filtry i jak pozbyć się tego efektu nieprzyjemnego odgłosu (przy użyciu wentylatora z boku w R4).

 

A te dwie, bo wg testów są jaefektywniejsze, tylko nie wiem czy dyski potrzebuję chłodzić z przodu czy nie. Rozumiem, że te co były brane do testów, jak podepnę je pod  te złącza (wg spec.: http://www.pcper.com/reviews/Motherboards/MSI-Z87-MPOWER-Motherboard-Review) tj. :

 

"- 3 x 4-pin System fan connectors" (wg specyf. MSI Z87 MPOWER), to będę mógł Noctua NF-A14 FLX (z rozumieniem że filtry są tylko z przodu i od spodu) )skręcić jak będę chciał i będą wtedy cały czas chodziły cicho - a skoro są aż tak drogie, to może wystarczy mi układ "TGB-" z uwzględnieniem tego, co będzie mi potrzebne do tego, by ten dźwięk z boku zlikwidować.

 

Wtedy 3 sztuki byłyby wg "TGB-", podpięte pod wspomniane wyżej gniazda 4-pin i kontrolowane z poz. Windowsa i oprogramowania do płyty i cześć.

 

I jeszcze tylko kwestia do tego - podkręcanie do powiedzmy jak rozumiem standardowych 4,5 GHz i doradzenie krótkie czy do tego Thermalright HR-02 Macho Black White czy te Thermalright True Spirit 140 (pamięci jak bez zmian - Kingston HyperX 2x4GB Grey Series).

 

Mam nadzieję tylko, że są one równie dobre zarówno do poz. poziomej jak i pionowej, rozumiem też że jakościowo są super(?).

Edytowane przez Introverder
Link to post
Share on other sites

A te podstawowe z przodu i spodu? Bo dla mnie jasne byłoby jakby było napisane, że "dołączone filtry siateczkowe z obudową na czas trwania testów zostały wymontowane celem sprawdzenia wydajności chłodzenia wentylatorów w danych konfiguracjach lokalizacyjnych", bo tak to nie jest to wg mnie takie jasne i domyślnie można uważać dowolnie - albo że były one albo je zdemontowano - w opisie nie ma o tym mowy. Można cos zakładać, ale to zgadywanie i nieścisłość, bo o tym w procedurze testowej nie doczytałem sie informacjami (tak jak i w opisie pod spodem).

 

Jest to o tyle istotne, że osoby mające tą obudowę w większości wypadków nie będą wyjmować tych filtrów, a więc porównanie będzie w pewien sposób ograniczone i niepełne, zobrazuje natomiast gdzie filtry działają efektywniej, natomiast skala ich wpływu będzie inna - a przynajmniej tych, które normalnie są za filtrami w obudowie. Ja tak zdałem się na logikę, że bez filtrów jest wobec tego, ale to mimo wszystko powinno być zaznaczone, bo jeśli nie jest domyślnie może wydawać się, że jest jak nazwijmy to w specyfikacji fabrycznej - tj. z wentylatorami z przodu i od spodu..

 

I jeszcze jedna rzecz wydaje mi się nieścisle określona - zrozumiałem, że mówiąc o wentylatorze na górze masz zawsze na myśli ten tylni, tak wydaje się z rysunków, no własnie wydaje. Tutaj zabrakło jak dla mnie zaznaczenia w opisie, że mówiąc góra, masz za każdym razem na myśli górny-tylni wentylator. Taka drobna jak dla mnie niedokładność, ktoś powie, że się czepiam, ale po prostu zwróciło to moją uwagę :);).

 

I nie  bój się czytałem Ciebie uważnie hehe :):P;). A na pewno ten artykuł o przepływie powietrza, zwł. że mnie to interesuje.

 

A poza tym fajnie się to prezentuje :);) i winszuję :).

 

I podobno długo wyjaśniam o co mi chodzi :P, to teraz będzie krótko :):P;):

 

Noctua NF-A14 ULN montowanych z boku (wsysacz), góra-tył i tył (wysysacze :):P;)) do płyty głównej. Jedyne czego brakuje to coś, by pozbyć się tego efektu wspomnianego z tymi nieprzyjemnymi odgłosami. Czytałem, że ten wentylator ma dobre obroty i jest tak cichy jak NB XK-1.

Edytowane przez Introverder
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...