Skocz do zawartości

[MULTI] Wiedźmin 3: Dziki Gon


  

225 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      63
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
      6
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
      0
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      3
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

 

 

Czy te gry naprawdę dzieli 8 lat?

 

Niby tak, ale Wiedźmin 1 ma w sobie (no nie wiem jak to nazwać) coś takiego jak mają stare gry na Atari, Commodore, czy automaty. Do tego ciągle jest ładny graficznie nawet bez modów. Zresztą przypomnijmy sobie Odmęty, pola, południce:

 

 

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie W1 jest ciągle fajną grą w której można nawet dziś odkryć jakieś nowe zadanie poboczne! Wiedźmin 2 jest dla mnie osobiście po prostu nudny i tyle w temacie.


 

 

"Wydając gre na naszą konsole zgadzasz się na to by wersja na konsole i PC była taka sama. Dopłacimy coś ekstra jak schrzanicie optymalizacje na PC"

 

:roll::o

  • Popieram 8
Link to post
Share on other sites

 

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie W1 jest ciągle fajną grą w której można nawet dziś odkryć jakieś nowe zadanie poboczne! Wiedźmin 2 jest dla mnie osobiście po prostu nudny i tyle w temacie.

Dla mnie zawsze W1 będzie stał przed W2 i całkiem możliwe że i przed W3. Po prostu tam jest klimat którego na próżno szukać w dwójce, graficznie nawet po blisko 8 latach potrafi cieszyć oko. ;)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

W1 ma klimat owszem, ale mnie w dwójkę grało się lepiej, znacznie lepiej, nie lubię systemu walki z jedynki, dawała się we znaki okropna powtarzalność modeli i tekstur ile ich było 5? normalnie atak klonów

inna rzecz to cały quest line na polach polegający na bieganiu z jednego końca dużej mapy na drugi przyprawiał mnie o chęć uduszenia się bądź zatłuczenia własną ręką i jak fajne by nie było do niego tło fabularne to jednak strasznie mnie zmęczył i to nie było wyjątkowe miejsce tylko najgorsze w moim odczuciu, w dwójce było tego mniej i generalnie dla mnie więcej rzeczy na plus

a trójki... cóż na dzień dzisiejszy nie zamierzam poznawać

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

dawała się we znaki okropna powtarzalność modeli i tekstur ile ich było 5? normalnie atak klonów

 

Ha ha, tak. Pamiętam dokładnie jak grając pierwszy raz w W1 (jeszcze tę podstawową) wykonywałem zadania na Podgrodziu dla wielebnego. Jakie było moje zdziwienie, że zaraz po opuszczeniu lochu i kanałów w Wyzimie zobaczyłem kilku takich wielebnych tyle, że każdy w innym kolorze.

 

 

 

nie lubię systemu walki z jedynki

 

W W1 jest turowy system walki - klikasz i pewna sekwencja musi się wykonać, W2 już jest nastawiona na zręczność gracza. Osobiście wychowałem się na grach turowych (pamiętacie np Incubation na PC, czy heroes of might and magic) może dlatego nie lubię się śpieszyć, a jak już zasiadam do PC, to lubię na spokojnie przy szklaneczce czegoś mocniejszego rozkoszować się wolną zmuszającą do jakiegoś tam lekkiego (lub cięższego) planowania do przodu rozgrywką.

 

 

 

na polach polegający na bieganiu z jednego końca dużej mapy na drugi przyprawiał mnie o chęć uduszenia się

 

Tak, w W1 trzeba się było naganiać i to bez konia (a szkoda), ale są w tej grze miejsca, gdzie ja osobiście mogę ganiać długo i rozkoszować się widokami - np jest to Brzeg z widokiem na Wyspę Rybitw o zachodzie słońca :D mmmmmm

 

Co jeszcze...

w W2 bardzo dokuczała mi alchemia, której praktycznie tam nie ma! W dodatku jak zrobić porządny eliksir bez butelki dobrego rozpuszczalnika? :menda:  (może właśnie dlatego lubiłem W1, kto wie :ups: ).

  • Popieram 9
Link to post
Share on other sites

Co jeszcze...

w W2 bardzo dokuczała mi alchemia, której praktycznie tam nie ma! W dodatku jak zrobić porządny eliksir bez butelki dobrego rozpuszczalnika? :menda:  (może właśnie dlatego lubiłem W1, kto wie :ups: ).

Drzewko rozwoju alchemii było ok ale sama alchemia była duużo gorsza. Praktycznie jak się nie szło w alchemie to używanie eliksirów mijało się z celem bo były same wartości ujemne. Dodatkowo tak jak piszesz jak można wytworzyć eliksir z kilku ziół bez butelki czy co gorsza bazy alchemicznej. W W1 leciało się po kilka żytnich do karczmarki i już była baza do eliksiru, dodatkowo były substancje dodatkowe:  albedo, nigredo i rubedo, dające dodatkowe bonusy przez co można było na rożne sposoby dobierać eliksiry :) Miało to ogromne znaczenie przy grze z FCR.  

Link to post
Share on other sites

Tak czytam co piszecie i serio się zastanawiam nad losem mojej kolekcjonerki. Chciałem dostać niesamowitą grę a tutaj może być bardzo ciężko o to. Do premiery jeszcze trochę, ale możliwe iż jedna kolekcjonerka się zwolni

Link to post
Share on other sites

Nie ty jeden....  A propo muzy to mi jak na razie podoba się ten kawałek 

 

 

Mi za to najbardziej podoba się ten utwór - dość spokojny,  który ma niesamowicie klimatyczny, tawerniany charakter. Cieszy mnie fakt, że akurat ten utwór będzie umilał pobyt w Novigradzie. 

Tyle ostatnio niepokojących informacji o grze, ale jak narazie soundtrack zapowiada się strasznie smakowicie. To bardzo mocna strona tej gry. Liczę na to, że reszta kawałków zachowa podobny poziom i klimat. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Tak czytam co piszecie i serio się zastanawiam nad losem mojej kolekcjonerki. Chciałem dostać niesamowitą grę a tutaj może być bardzo ciężko o to. Do premiery jeszcze trochę, ale możliwe iż jedna kolekcjonerka się zwolni
 

Zostaw sobie tą kolekcjonerkę, lepiej samemu mieć niż jakiemuś gimbusowi dać :P chociażby dla figurki :P

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Swoja droga caly hejt opiera sie na grafice i jednoczesnie chwalicie W1 z jeszcze gorsza (bo starsza) grafika.

Nie znam sie na grafice, ale ciekaw jestem jakie elementy maja najwiekszy wplyw na jej odbior. Czy tekstury, ich pozniejsza obrobka, jakies dodatkowe efekty. Tekstury gra raczej ma bardzo dobre, nie wiadomo jak z reszta.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

jeszcze gorsza (bo starsza)

 

Takie myślenie jest całkowicie błędne. W w1 wszystko było na wyrównanym poziomie i do siebie pasowało. Tutaj na screenach widać nie trawę, tylko wykałaczki powtykane w białą kupę.

 

Zamiast gęstej trawy przykrywającej grunt jak na trailerach są pojedyncze ździebła/kępki nijak nie pasujące kolorystycznie (przez biały śnieg przebija się prosta, zielona (!) trawa?).

 

Krytyka jest jak najbardziej uzasadniona i cieszę się, że nie ma tutaj gloryfikacji cdp jako studia-bogów które pragnie naszego szczęścia.

  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

Pisalem o teksturach, bo je ma wspolne z konsolami. Silnik tez. Gdyby na PC mieli dolozyc lepszy postprocessing, mapy itd to czy faktycznie ilosc pracy znaczaco by sie roznila? Optymalizacja byla (na tym samym silniku) trudniejsza? Szukam odpowiedzi na pytanie, czy obecny stan rzeczy spowodowany jest zbyt duza iloscia pracy jaka musieliby wykonac (bo robia gre na 3 platformy), czy jakimis pozakulisowymi umowami.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...