Skocz do zawartości

[MULTI] Wiedźmin 3: Dziki Gon


  

225 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      63
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
      6
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
      0
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      3
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

Zgodnie z mailem którego dostałem po zamówieniu EK - zapłacić mam 3 tygodnie przed premierą.

 

 

Jak zapłacić?
Za zamówienie będziesz mógł zapłacić 3 tygodnie przed premierą gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Poinformujemy Cię o tym e-mailem.

Edytowane przez mabrothrax
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

 

Nie jestem może jakimś tam super fanem serii, ale jak każdy szanujący się posiadacz PC również czekam na tę produkcję, również dlatego, że sporo wszyscy gracze (i nie tylko gracze) od niej oczekują.

 

http://www.witchersite.pl/images/stories/000003screen.jpg

 

Martwi mnie ten obrazek :( wszystko wygląda stanowczo za "cukierkowo".

  • Popieram 7
Link to post
Share on other sites

Nie muszę porównywać, bo wiem jak to wyglądało. Już po pierwszym gameplayu wiedziałem, że nic z tego nie będzie. A szkoda - klimat wylewał się z tych obrazków. Na konsolach bardzo mocno by to odstawało od PC, a do tego przecież nie można dopuścić %-)

Edytowane przez piterrrxd
Link to post
Share on other sites

Ehh ta roślinność na pierwszym screenie, gdzie się to podziało.... To były pewnie efekty pracy tego gościa zatrudnionego specjalnie do projektowania roślinności w grze ale jak widać jego praca poszła do kosza. Teraz te trawy wyglądają gorzej niż w W1. O cukierkowej grafice szkoda gadać bo to w jaką stronę poszli REDzi mija się z pierwotnymi założeniami. Ale wiadomo tam liczą się tylko konsole, byle tam było cacy a pecetowcy się dostosują.  

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Ostatnio na polygamii pojawił się ciekawy artykuł, w którym twórcy gier odnoszą się do "gdzie jest moje 1080p/60fps na konsolach". 

Wypowiada się Adrian Chmielarz (The Astronauts) i Paweł Rohleder (Techland, Dying Light) i widać, że Wiedźmin uległ temu, o czym mówią obaj deweloperzy, a mianowicie: 

 

Wszyscy widzieliśmy też ostatnie zwiastuny Dzikiego Gonu, na których świat wyglądał niepokojąco gorzej. Spadek graficznej jakości wprost proporcjonalny do zblliżającej się daty premiery gry stał się w ostatnich czasach smutnym standardem.

O co chodzi? - O marketing, czyli pieniądze - mówi Chmielarz. - Niektórzy deweloperzy też przeceniają swoje zdolności -gra w developmencie chodzi im w 15 fps-ach, to wydaje im się, że łatwo docisną do 30 fps na sam koniec.

 

Zatem jeśli założymy, że kreowane światy są zbyt bogate, a aktualne konsole za słabe, czy możemy znaleźć kozła ofiarnego i największego grubasa w kodzie gry dramatycznie spowalniającego jej framerate? Które elementy są najbardziej zasobożerne?

 

Chmielarz uważa, że rzadko jest to jedna konkretna rzecz. Rohleder jako duże grupy problemów związanych z zasobami i wydajnością wymienia: dużą liczbę obiektów na scenie (kilkaset tysięcy), wyznaczanie rozkładu natężenia oświetlenia (oświetlenie od słońca i świateł dynamicznych, cieniowanie, ambient occlusion) oraz efekty montażowe (post-processowe).

 

Chmielarz zdaje się potwierdzać to zdanie, piętnując jednocześnie moc obecnej generacji: - Ludzie chcą ultra-wypasionej grafiki na sprzęcie, który nie jest w stanie tym wymaganiom sprostać - ale deweloperzy próbują.

 

 

I tu ujawnia się cały problem z jakim musi zmierzyć się aktualnie CDPR.

Początkowo obiecuje się graczom "redefinicje gatunku RPG" i zasypuje się zwiastunami/bullshotami z piękną, szczegółową grafiką, po czym dochodzi się do etapu w produkcji, kiedy trzeba zmierzyć się z aktualną mocą konsol i trzeba decydować się na cięcia, nawet bardzo drastyczne.

 

Tylko CDPR zdaje sobie sprawę, że po premierze PCtowcy ponarzekają, ale i tak zdecyduja się na kupno, a nawet jeśli nie to i tak będzie to tylko niewielki procent w stosunku do całościowej sprzedaży. 

Edytowane przez Antiax
Link to post
Share on other sites

nonsens, jakby nie musieli optymalizować przede wszystkim pod padaczkę w dniu premiery czyli xboxa to ta gra nie byłaby wiele bardziej wymagająca od FC4 i nadal mogłaby wyglądać jak na przeszłych zwiastunach, a nie mogą zrobić inaczej pod PC, bo taki kontrakt z M$, dla mnie samo to przekreśla tytuł, jeżeli się sytuacja nie zmieni to nie kupię nawet jak będzie za 10zł w biedronce i nie dlatego, że słaba grafika spowoduje, że będzie to słaba gra tylko dlatego, że nie będę wspierał tego typu machinacji i konsolowego bullshitu, którego nie akceptuję w obecnej formie, kiedyś były sobie konsole i miały się dobrze, były pecety i miały się dobrze, potem ktoś wpadł na świetny pomysł by to połączyć i tak i jedna i druga strona nie jest zadowolona (tak eufemistycznie ujmując), tylko, że IMO winę ponosi zarówno qutas, który to wymyślił, jak i klient, który się wypina i daje mu się dymać, no ja nie zamierzam

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Niestety dopóki te padła będą obecną "generacją" nie uświadczymy żadnej rewolucji. Jedyna nadzieja w produkcjach "PC only".

 

Szczerze. Niech oni sobie darują tego wiedźmina. Bo z każdą nową informacją oni się pogrążają. W ogóle na wuj brali te konsole?

 

Chyba oczywiste - większy zysk.

Edytowane przez piterrrxd
Link to post
Share on other sites
jakby nie musieli optymalizować przede wszystkim pod padaczkę w dniu premiery czyli xboxa to ta gra nie byłaby wiele bardziej wymagająca od FC4 i nadal mogłaby wyglądać jak na przeszłych zwiastunach

To dlaczego na tym padle bedzie chodzic plynnie, a od PC bedzie wymagac o wiele wiekszych zasobow mimo iz kazdy element PC jest od padla wydajniejszy, a architekture maja podobna?

 

Co do protestu, to ja w ramach protestu nie kupuje konsoli i innym radze to samo.

Nie kupowanie gier na PC to jest protest, ale nie wiem czy to nie strzal we wlasne kolano. Bo oni sie na konsole decyduja dla wiekszej sprzedazy. Wiec im mniejsza sprzedaz na PC tym chetniej beda pchac sie w konsole.

No i kolejna sprawa - przeciez nie musieli ciac grafiki w PC. Mogli ja schowac pod innymi ustawieniami graficznymi. Dlaczego tego nie zrobili?

Edytowane przez verul
Link to post
Share on other sites

optymalizacja to rzecz, która czyni cuda, oraz ma taką właściwość, że im głębsza na tym mniejszej przekrojówce będzie działać lepiej, przynajmniej tak twierdzą developerzy i się wiecznie tym zasłaniają, że przez to, że PC nie jest jednolity, mamy multum konfiguracji to nie da się optymalizować, co oczywiście jest wierutnym kłamstwem, to wymaga specjalistów, a nie małp wizualnie składających kod z klocków, ale to inny temat

Torvalds cały czasu udowadnia, że można nawet biorąc pod uwagę wsteczną kompatybilność z już archaicznymi pecetami mającymi po 25lat, da się? da się - ale rzuć dowolnemu developerowi hasło mikroptymalizacja to zareaguje jak audiofil na ślepy odsłuch

Link to post
Share on other sites

I tak bedzie brzydziej predzej czy pozniej. Konsole juz teraz sa padakami, a rynek PC sie rozwija i grafika musi sie poprawiac. Wychodza produkcje pc only i one nie beda tym ograniczane. Bedzie sie z nimi zestawiac grafike gier wychodzacych takze na konsole.

Link to post
Share on other sites

teorie spiskowe przestają być teoriami, gdy można je potwierdzić, tego typu praktyki wyszły na jaw już kilkukrotnie, także nie byłoby to niczym zaskakującym

robiła tak nV, by gra miała physX (choćby latające liście i 2 kaltki więcej), robił tak M$ przy wielu tytułach, by ich konsola nie wypadła gorzej od konkurencji

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...