Skocz do zawartości

[MULTI] Wiedźmin 3: Dziki Gon


  

225 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      63
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
      6
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
      0
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      3
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

Trochę informacji i nie tylko które udało się wyciągnąć forumowiczom TW na PGA od Marcina Przybyłowicza:

 

- Stanowcza większość POI to widoczne już z daleka lokacje, a nie wydarzenia mające zwrócić uwagę gracza.

- W grze pojawi się duża ilość podziemnych lokacji, w tym przynajmniej jedna kopalnia.
- W grze występuje około 80 gatunków potworów, do tej liczby NIE SĄ wliczane podgatunki i odmiany 
- Duża ilość potworów (chyba większość) występuje w różnych odmianach, występują też wewnątrzgatunkowe mutacje.
- Każdego potwora w grze spotkamy więcej niż raz. (nie będzie żadnej kreatury jedynej w swoim rodzaju).
- Większość gatunków potworów ma swojego przedstawiciela, z którym wiąże się jakieś zadanie poboczne (jak nasz Leszy).
- Była rozpatrywana możliwość pomylenia się podczas tropienia potwora, jednak nie wiem jak wygląda to na tę chwilę.
- Ślady różnych potworów raczej będą się przecinać (choć nie na pewno).
- Potwory nie będą migrować i zmieniać miejsca zamieszkania zbyt często, w tej kwestii nie mamy się spodziewać fajerwerków.
- Ciało zabitego przeciwnika zniknie po "dość długim czasie". (więcej nie mogą powiedzieć).
- Walutą w grze będą wyłącznie oreny. 
- Będzie najprawdopodobniej kilka rodzajów koni (Płotka v1, Płotka v2, Płotka v3....)
- Noc w Dzikim Gonie nie będzie tak ciemna jak w W1    Uzasadnili to tym, że gracze powinni mieć możliwość, cytuję "podziwiania gór w oddali, oświetlonych łuną księżyca...". LOL.
- Mimika postaci będzie dopasowana do każdej wersji językowej dzięki specjalnemu systemowi, który kieruje mięśniami twarzy na podstawie brzmienia sylab w danym języku. (czyli wszyscy będą zadowoleni  )
- Przeciwnicy w grupie będą działać taktycznie i starać się nas otoczyć. Będą też współpracować. Do tej pory najlepiej z tego zadania wywiązują się wilki, atak watahy wygląda ponoć naprawdę widowiskowo.
- Stroje Novigradzkich bandytów są inspirowane strojami XVII-wiecznych Szwedów (kapelusze itp.).
- W grze pojawią się prawdopodobnie 3 duże miasta. (Novigrad, Kaer Trolde i.... Oxenfurt?)
- Nie pokazano nam dotąd wszystkich reakcji i zachowań przeciwników w walce (prawdopodobnie będą mogli spanikować, wpaść w furię lub poddać się).
 
Muzyka:
- Ścieżka dźwiękowa jest dłuższa od tej z W1.
- Wszystkie utwory muzyczne są już nagrane, teraz jedynie się je dopracowuje.
- Większość utworów zawiera wstawki Percivala.
- W grze pojawi się motyw główny z Zabójców Królów.
- W W3 doświadczymy momentów ciszy, gdy w tle nie będzie żadnej muzyki.
- Kilka utworów jest "przeróbkami" utworów już istniejących, jak np. gaelickiej pieśni "Fear a'Bhata".
- W grze usłyszymy wokal męski i chór.
- Każda z głównych postaci posiada własny motyw muzyczny, tak jak "Ladies of the Wood" jest przypisany Paniom Lasu.
- Utwór "Ladies of the Wood" miał być specjalnie irytujący i nieprzyjemny dla słuchacza, gdyż takie właśnie wrażenia miały towarzyszyć spotkaniu z Paniami Lasu.
- Większość utworów ma bogatą linię melodyczną, i rzadko kiedy doświadczymy powtarzania w kółko tego samego fragmentu, jak było właśnie w "Ladies of the Wood".
- W3 posiada dwa motywy główne - motyw W1 oraz motyw Dzikiego Gonu, którego dotąd nie słyszeliśmy.
- Każdy utwór w W3 składa się z kilku współgrających, lecz niezależnych od siebie ścieżek melodycznych. (osobna ścieżka dla fletu, osobna dla bębnów, osobna dla wokalu, itd.). Dzięki temu utwory mogą płynnie się przenikać, przechodzić jeden w drugi, bądź mogą "narastać" czy zmieniać nastrój. Dla przykładu, idziemy sobie spokojnie po łące, leci utwór z eksploracji, skrzypki i flet. Nagle coś nas atakuje. Do utworu płynnie włączają się bębny i wokal, dotąd "ukryte", lecz będące częścią utworu. Najlepsze zaś jest to, że im więcej wrogów nas atakuje, tym muzyka będzie coraz bardziej agresywna i nabierze szybszego tempa. W gejmpleju możemy zaobserwować, że gdy Geralt walczy z bandytami na bagnach, słychać w soundtracku ostry wokal Percivala. Gdy zostaje jeden przeciwnik, czyli sytuacja się uspokaja, wokal wyłącza się, i zostają same bębny.
 
Pozostałe informacje i wrażenia:
- Len de Gracia niesamowicie skrupulatnie przygotowała się do tworzenia wnętrz budynków w W3. Objechała całą Polskę, fotografując wnętrza chat, skanseny, szkoły, pałace i zamki. Skupiła się na oddaniu najdrobniejszych szczegółów, dzięki czemu wnętrza w W3 zapierają dech w piersiach i wyglądają realistycznie. Pokazała 2 nowe screeny z Wiedźmina, i muszę przyznać, że wnętrze chłopskiej chaty (właściwie sam narożnik, dwa okna i zagracony stół) wywarło na mnie większe wrażenie niż cały zwiastun Miecz Przeznaczenia. Mówię serio 
- Biorąc pod uwagę, że Len de Gracia skupiała się także na uczelniach, można wywnioskować, że w W3 raczej na pewno pojawi się Oxenfurt.
- Społeczności w W3 będą bardzo silnie reagowały na poczynania gracza, sytuację polityczną, oraz zmienne warunki pogodowe. Redzi skupili się na realistycznym przedstawieniu żyjących społeczeństw i ekosystemów, które funkcjonują niezależnie od Geralta i gracza.
 
Gameplay PL:
- Po pierwsze i najważniejsze - zaprezentowany poziom trudności wyraźnie różnił się od poprzedniego gejmpleja i był naprawdę wysoki. Walka z Wilkołakiem wyglądała niesamowicie, Geralt omal nie zginął. Ogólnie starcia wydawały się dłuższe i bardziej wymagające niż na angielskim gameplayu. Więc ci, którzy narzekali na zbyt łatwą grę, mogą odetchnąć z ulgą.
- Geralt brzmiał świetnie, ale.... nasłuchałem się tyle tego angielskiego, że muszę się znów przyzwyczajać do Rozenka 
- Dijkstra rewelacyjny. Lepszy od angielskiego.
- Janek brzmi niestety kiepsko, trochę jak mała dziewczynka, ma też dziwny akcent, a raczej jego brak. Jakby dubbingująca osoba czytała z kartki, a nie wczuwała się w rolę. Trzeba jednak przyznać, że Redowa wersja piosenki "na Wojtusia" brzmiała CUDOWNIE. Aż ciary mnie przeszły.
- Babcia - najsłabszy dubbing. Niby dobre wczucie w rolę i oddawanie emocji, jednak głos stanowczo za młody. O co najmniej 20 lat 
- Panie Lasu - super, co najmniej tak dobre jak angielskie. Tyle że trudno zrozumieć tę grubą z koszykiem na głowie. Problem ten sam co z polskim Eredinem...
- Duch Lasu - fajny, klimatyczny. A raczej, klimatyczna. Okazuje się, że to kobieta, uwięziona za sprawą klątwy w drzewie. W teorii Sylvina, jest to czwarta siostra Pań Lasu.
- Sołtys wioski (nie pamiętam jej polskiej nazwy) - najlepszy ze wszystkich głosów. Cudeńko.
Link to post
Share on other sites

I właśnie ta noc mnie najbardziej martwi, w W2 w nocy przy było jasno jak w dzień. Teraz znowu tłumaczą to podziwianiem widoków ale od tego jest dzień a nie noc. Czemu nie mogą zrobić tak ciemnej nocy jak w W1 tam było to kapitalne, w niektórych momentach bez pochodni nie było nic widać. 

Link to post
Share on other sites

 

 

Noc w Dzikim Gonie nie będzie tak ciemna jak w W1    Uzasadnili to tym, że gracze powinni mieć możliwość, cytuję "podziwiania gór w oddali, oświetlonych łuną księżyca...". LOL.
Geralt w nocy widzi tak dobrze jak w dzien wiec to raczej logiczne, ze nie moze byc zbyt ciemno ;)

 

 

- Stroje Novigradzkich bandytów są inspirowane strojami XVII-wiecznych Szwedów (kapelusze itp.).
Niewielka to wszakze roznica miedzy obiema kreaturami :D
Link to post
Share on other sites

Warto nadmienić, że gameplay był nagrywany na nowszym buildzie niż te, które były pokazywane wcześniej. 

Mimika twarzy dopasowana niestety nie do wersji polskiej, co jest zauważalne wręcz natychmiastowo przy pierwszej rozmowie (z Dijkstrą).

Edytowane przez Antiax
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Najlepsze teksty według mnie :P

 

 

"Moja krowa daje kwaśne mleko, a kot śpi ze szczurami. Wiesz co to znaczy?
Że jesteś ch*****m gospodarzem?"
"Potrzebny tu jestem jak dziwce majtki.
Prędko Ci do loszku co."
"Wyszedłem sobie, jak co dzień rano, zrobić kupę - to mój ulubiony moment dnia. Napawanie się widokiem wschodzącego słońca przy kupie... coś wspaniałego!"
"Słońce zaszło, słowik umilkł, światło już się mroczy.
Księżyc wpełza zza okiennic, sypie piaskiem w oczy."

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...