Skocz do zawartości

[MULTI] Wiedźmin 3: Dziki Gon


  

225 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      63
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
      6
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
      0
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      3
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

@up

 

 

o gdzie w takim razie są zapisywane wszystkie dane dotyczące questów, postaci itd ?

 

To jako kontra do niby czytania z niezrozumieniem. Ale też odpowiem. Wiesz, gdzie są te dane trzymane? Na dysku twardym, a to nie spodziewajka.

 

 

 

Także wielkość świata

 

Wielkość świata wczytywana w danym momencie do pamięci ma (m.in.) wpływ na jej zużycie. W kilka sekund mogę zmodować plik ini Skyrima, który sprawi, że będzie brał mi ponad 4GB pamięci, bo każę silnikowi więcej wrzucać danych do pamięci (zawyżę poprzeczkę - cell buffer to było czy coś takiego i coś jeszcze, chyba u grid).

 

W W3, a od niego się zaczęło ma być tak już to powiedziałem, doczytywanie nie będzie jak np. w W2 czy Skyrimie podzielone na strefy, tylko silnik dynamicznie będzie doczytywał daną ilość danych z terenu obok gracza. FERSZTEJS DU?

 

A biorąc pod uwagę to, co napisałem przed chwilą i odnosząc się do CoDa, to system wczytywania całych poziomów na raz do pamięci (a taki zakładam jest) sprawia, że silnik "trzyma" w pamięci dane, nie tylko te, które teraz używa, tylko te, które będą np. pod koniec misji. Dlatego wielkość świata sama w sobie i ilość contentu nie ma znaczenia na zużycie RAMu. Jest oczywiście jakaś granica od dołu, która musi być, aby ta gra jakoś wyglądała, bo nie można ustawiać przesadzonych granic.

Link to post
Share on other sites
Gość JonathanArcherPL

Kurde, jak chcesz coś pisać, to wyrażaj to w sposób zrozumiały, ten bełkot ledwie da się czytać, tak jakby jakieś gimnazjalne teorie ..., napisz jak na licealistę przystało. ;)


Ok, rozumiem. Czyli mogę być spokojny, że W3 nie zajmie więcej niż 3 gb ?

jeżeli masz 4 gb to to może być za mało ;)

Link to post
Share on other sites

Nie, ale szczerze mówiąc wolałbym, gdyby 3 gb starczyło, gdyż kupowanie ramu nie należy do moich przyjemności.

 

 

jeżeli masz 4 gb to to może być za mało  ;)

 

System po włączeniu zajmuje u mnie 1.1 gb, no czyli faktycznie niecałe 3 gb zostanie, ale już nie chciałem być taki dokładny.

 

Czytałem, że Ghost w porywach zajmuje nawet 3 gb, więc to trochę sporo, ale dobrze, że na forum mamy specjalistę, który rozwiewa takie wątpliwości. 

Edytowane przez Dzonzi
Link to post
Share on other sites

A skąd mnie to wiedzieć?

 

@Dzoni

Ja lubię używać skrótów myślowych, bo jak ktoś się wypowiada na jakieś tematy, to wg mnie powinien posiadać wiedzę na dany temat, a tutaj osoba nie ma opalonego pojęcia, na jakiej zasadzie działa pamięć ram, więc jak pod wpływem emocji napiszę coś mniej zrozumiałego, to bardzo mi przykro, ale nie jest to nic skomplikowanego.

 

@effi

Gra jest robiona również na kąsąle tzw. next geny, które nie mają dużo pamięci przypisanej na gry. Poza tym, zapotrzebowanie na ram nie skaluje się równo np. z efektami graficznymi, więc o to bym się nie martwił. Rośnie do pewnego momentu w sposób w miarę szybki (zasada nie dotyczy gier robionych pod AMD patrz: BF3 i 4).

 

@up

Pewna osoba mam nadzieję się czegoś nauczyła, przy okazji doszliśmy do wniosku, że olbrzymia ilość zapowiadanego contentu nie sprawi, że będzie musiał dokupić dodatkowe kości pamięci, więc nie są to nic nie wnoszące posty, a odbieganie od tematu w tym temacie jest normą. Nie nasza wina, że CDP nie daje newsów.

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

 

 

A biorąc pod uwagę to, co napisałem przed chwilą i odnosząc się do CoDa, to system wczytywania całych poziomów na raz do pamięci (a taki zakładam jest) sprawia, że silnik "trzyma" w pamięci dane, nie tylko te, które teraz używa, tylko te, które będą np. pod koniec misji.

 

 

 

Ja lubię używać skrótów myślowych, bo jak ktoś się wypowiada na jakieś tematy, to wg mnie powinien posiadać wiedzę na dany temat, a tutaj osoba nie ma opalonego pojęcia, na jakiej zasadzie działa pamięć ram, więc jak pod wpływem emocji napiszę coś mniej zrozumiałego, to bardzo mi przykro, ale nie jest to nic skomplikowanego.

 

No to chyba, zależy od gry, a nie od tego jak działa ram. Masz nadzieję, że ghost wczytuje wszystkie dane na raz do pamięci i są one tam trzymane, czyli w tym przypadku wielkość świata, questów itp. ma znaczenie, bo cały świat musi zostać wczytany. Pisząc mojego pierwszego posta nie wiedziałem jak będzie to działało w W3, bo nie śledzę wszystkich newsów, więc moja niewiedza nie polegała na tym, że nie wiem jak działa pamięć ram, tylko na tym, że nie wiedziałem jaki system będzie użyty w W3.

 

Gdybym tamten post napisał w temacie Ghosta, domyślam się, że byłby prawidłowy ?

Edytowane przez Dzonzi
Link to post
Share on other sites
Gość JonathanArcherPL

Nosz kurde, napisałem post, a teraz muszę go edytować bo ktoś mi się wpieprzył... pieprzony regulamin, tak bym od razu zacytował wypowiedź ...

Edytowane przez JonathanArcherPL
Link to post
Share on other sites

@up

Nawet nie wiedziałem, że coś takiego jest na Wikipedii, ale nawet nie chce mi się sprawdzać. Poza tym to twoje posty nic nie wnoszą do niczego.

 

 

 

No to chyba, zależy od gry, a nie od tego jak działa ram.

 

To nie jest tak, że w W2 i Skyrimie ram działa inaczej. I tu i tu są trzymane dane dla CPU, pytanie ile ich zostanie tam wczytanych za jednym zamachem.

 

 

 

bo cały świat musi zostać wczytany

 

Musi? Nie musi. Kto ci to powiedział? W CoDzie masz małe tereny, więc wszystko leci na raz, bo masz korytarz, to jest normalne. W Skyrimie masz podział na strefy, w W3 ma dziać się to dynamicznie.

Link to post
Share on other sites

A gdyby twórcy W3 stwierdzili, że świat jest mały i chcieli, żeby wszystko było wczytane na raz tak jak w CoDzie to wielkość świata miałaby znaczenie na ilość zajmowanej pamięci ?

 

btw. Jadę teraz do sklepu, ale wrócę za jakieś pół godziny, także nigdzie mi nie uciekaj :P

Link to post
Share on other sites
A gdyby twórcy W3 stwierdzili, że świat jest mały i chcieli, żeby wszystko było wczytane na raz tak jak w CoDzie to wielkość świata miałaby znaczenie na ilość zajmowanej pamięci ?

 

 

 

Było już to powiedziane. Jak nie umiesz dedukować, to twój problem. Wszystko zostało powiedziane, nic się już nie dopowie.

Edytowane przez effendi360
:{}
Link to post
Share on other sites

Zapomniałeś, że mamy tutaj zawodowego programistę, który dzięki swej olbrzymiej wiedzy wydedukował, że 3 gb wystarczy. Także sprawę ramu mamy załatwioną. Teraz przydałby się oszacować, ile i jakich obliczeń będzie musiał wykonac cpu i gpu i będziemy mieli wszystkie dane. 

Link to post
Share on other sites
Gość JonathanArcherPL

Jeżeli by patrzeć na przestrzeń czasu, to wydaje mi się że twój konfig, w jakiś tam sposób powinien uciągnąć tego W3, ale skoro ma być to orgazm dla oczu, to nie wiem czy na nisko/średnich nie będziesz w to grał. to tylko gdybanie ale bardzo prawdopodobne ;)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...