Skocz do zawartości

Czy Athlon II X4 640 mocno ograniczy HD 7870?


Recommended Posts

Zasadniczo 8150 jest nowszy ale najnowsze fx maja tendencje do bardzo nierownych wynikow. Powinienes wiedziec ze zasadniczo na kazdym 2 i 4 rdzeniowym procu w wysokich rozdzielczosciach pojdzie dzis w zasadzie kazda gra oraz program.

Edytowane przez Sylfa
Link to post
Share on other sites

W ostatnim czasie przegladalem testy procow amd i intela i musze powiedziec ze niejednokrotnie te tansze wychodza naprawde dobrze.. i5 3570k czesto bije 3770k a jak jest gorszy to zwykle nieznacznie a jest 2x tanszy.. 965 w grach czesto bije drozsze modele. Co do fx serii to dopiero Vishera ma jakis sens ale nawet ona jest srednio 17-30 klatek szybsza niz 965 co przy 30-50-70fps w zaleznosci od gry i ustawien jakie daje 965 sprawia ze narazie nie warto nic kupowac.

Link to post
Share on other sites

Co do fx serii to dopiero Vishera ma jakis sens ale nawet ona jest srednio 17-30 klatek szybsza niz 965 co przy 30-50-70fps w zaleznosci od gry i ustawien jakie daje 965 sprawia ze narazie nie warto nic kupowac.

 

Ile jest szybsza :wariat:? Nie przesadzajmy, taka przewaga to pojedyncze przypadki.

Edytowane przez tomcug
Link to post
Share on other sites

No wlasnie to mialem na mysli ze sa to niestety przypadki... Szkoda dawac 700-800 zl za  proca ktory jest reletywnie nie wiele szybszy od proca za 350-400zl...

 

Chcialbym dodac ze z mojej perspektywy jesli masz 30 fps (24 wystarczy do plynnej gry) to nie trzeba nic mocniejszego a na 965 mozna wyciagnac wiecej czasami sporo wiecej. Wiem ze wiele osob nie czuje sie komfortowo majac mniej niz 60 ^^ ale to kwestia preferencji oraz portfela bo jak to mowia apetyt rosnie w miare jedzenia.

Edytowane przez Sylfa
Link to post
Share on other sites

teoretycznie. może wtedy się bardziej podkręci, a gry nie używają 8 rdzeni :/

ale on nie ma teoretycznie 8 rdzeni... on ma 4 moduły i na każdy po jednym wątku zmienno i po dwa stałoprzecinkowe, więc ani to 4 ani to 8 rdzeniowy procesor...

po drugie, kto Ci powiedział, że gry nie używają 8 "rdzeni?... nowe tytuły pokroju BF3, Krysis 3, Tomb Raider itp korzystają z nich i to bardzo dobrze:)

Edytowane przez WielebnyRay_PL
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Proc nie ogranicza tak karty graficznej jak sie wszystkim wydaje. Jasne jesli proc jest slabszy od karty to kazda gra bedzie miala mniej klatek niz moglaby miec na lepszych czesciach

 

Jak procesor może być słabszy od karty jak procesor wkleja kropki a karta łączy je liniami, więc zajmują się całkowicie innymi rzeczami w grze i nie można ich do siebie porównywać im szybciej procesor wklei kropki tym mniejsze opóźnienie ma karta i szybciej chodzi w gra dlatego im szybszy procesor tym lepiej, a nie jak niektórzy sobie ubzdurali że gra procesorowa lepiej działa na szybszym procesorze a gra kartowa lepiej działa na szybszej karcie jak to bzdury i każda gra na szybszym procesorze będzie szybciej chodziła.



A co do klatek to im więcej tym lepiej bo jest mniejsze opóźnienie myszka celownik bo gry to zamulone porty z konsol na których gra się analogami i tak są przenoszone na mysz.

Link to post
Share on other sites

Zawsze się bzdur na forach naczytam, ale najlepsza jest taka że procesor szybszy od karty albo karta szybsza od proca jak one się całkiem innymi rzeczami zajmują w grach więc jak jedno od drugiego może być szybsze.Jak karta ma słabe ramy a procesor szybko wyśle dane to gpu na nie czeka przez za małą przepustowość pamięci.



zrobilem test z phenomem x4 965 i obnizylem taktowanie z 3,4 na 2,4 Ghz, grafika byla radeon 7950. I nie bylo zadnego ograniczenia karty mimo tak duzego obnizenia taktowania. W trzech grach:Tomb Raider, Metro:Last Light i Grid 2 na max ustawieniach graficznych i przy takim obnizeniu taktowania ilosc klatek praktycznie nie ulegla zmianom i wahala sie w granicach 40-60 w zaleznosci od gry

 

To oznacza że taktowanie procesora w tych grach nic nie daje i aby przyśpieszyć działanie gry trzeba procesor wymienić bo podkręcanie nic nie da.



Zwyczajnie nie potrafiłeś znaleźć miejsc, gdzie procesor zacznie niedomagać

to nie są miejsca gdzie niedomaga procesor tylko miejsca gdzie gra ma słabą optymalizację i wych miejscach jaki procesor by nie był zawsze będzie spadek.



Polacy zawsze mają tendencję do zmyślania już mnie to powoli zaczyna denerwować.



Jak dla mnie to gdy procek zmniejsza osiągi karty graficznej, która lepiej działa na innym procesorze, jest to właśnie ograniczanie karty.

kolejna bzdura bo każdy wolniejszy procesor tak zrobi względem szybszego.



W tych grach któe sprawdzałem nie ograniczał, w tomb raiderze nie było w ogóle różnicy w ilości klatek przy taktowaniu 2,4 i 3,4 Ghz, przy jednym i drugim na max ustawieniach było 60

To wyjdź w tej grze na plaże to ci spadnie na 30 fps.

Link to post
Share on other sites

Aida ale nie w każdej grze będzie to widać.



W małych rozdzielczościach liczy się mocno procesor u mnie w pewnej grze było ze 20 fps różnicy a w testach w 1080p procesor który w małej rozdzielczości był szybszy stał się wolniejszy magia normalnie haha

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Najslabsza czesc jest najslabszym ogniwem calego systemu i taka jest prawda. Osobiscie walcze ze stwierdzeniami ze np proc spowalnia karte. Wszystko zalezy od tego  jak sie patrzy na zjawisko bottleneckingu. Sama karta nie jest spowalniana (fizycznie) przez proca i odwrotnie ale juz wyniki w grach porownujac fps beda sie roznic w zaleznosci jaki proc i jaka karta siedzi.

Na mocniejszym sprzecie gra bedzie chodzic lepiej ale w sytuacji gdy na obu ilosc klatek jest godna dla mnie niema problemu.

Edytowane przez Sylfa
Link to post
Share on other sites

@erroreq Fraps
@Skitles
Dzieje się tak gdyż w wyższych ustawieniach zaczyna karta gorzej działać(mniejsza liczba klatek generowanych przez Karte graficzną)
Dlatego to nie procesor staje się ograniczeniem a karta graficzna.
@dam111111  Cały czas oscylowały fps na poziomie 20-30fps, w ustawieniach Normal.
A że mu się tak wygodnie grało to coś dziwnego.
Dodatkowo filmiki na YT "zwiększają płynność" ponieważ są nadawane w liczbie 24 albo 25 fps.
Podsumowując, lepiej z balansować sprzęt, a zawsze lepiej mieć troszkę lepszy procek, co pozwoli nam w przyszłości kupić lepszą kartę graficzną a nie wkładać do c2d 7870 i cieszyć się 30fps w ustawieniach medium w FullHD

Link to post
Share on other sites

Dziwne że szybszy procesor w niskiej rozdzielczości jest szybszy od szybszego procesora w wyższej.



Ludzie mówią że karta powinna kosztować 2x tyle co procesor a ja mówię że tyle samo.

Jak kupujesz kartę za 1000zł to kup procesor za 1000 i nie będziesz narzekał.

Link to post
Share on other sites

No to chyba na poziomie błędu pomiarowego, lub w innych miejscach testowych, jest też możliwość że procesor był niestabilny, w innych wypadkach nie jest to możliwe.
Zapomniałem dodać że gry w które testowałeś w małym stopniu korzystają z Procesora, odpal Starcraft'a ,Shoguna lub nawet Bf3 to zobaczysz ogromne różnice.

Edytowane przez Tridefy
Link to post
Share on other sites

Proc i karta powinny byc z tej samej polki aby wszystko chodzilo na max mozliwosci. Niemniej wiekszosc testow pokazuje wyraznie ze slabszy(tanszy) proc i mocniejsza(drozsza karta) osiagaja lepsze wyniki w grach niz  drozszy proc i slabsza karta.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...