Skocz do zawartości

Nasze FPSy w poszczególnych grach


Recommended Posts

Wpadłem na pomysł ( mam nadzieję, że dobry ) abyśmy podawali nasze FPSy w poszczególnych grach. Nie chodzi tutaj o to kto ma najwięcej FPS tylko o to jak dana konfiguracja spisuje się w danej grze. Czym zrobić pomiar? Frapsem

 

Po uruchomieniu aplikacji przechodzimy do zakładki 99 FPS i konfigurujemy ustawienia według wzoru (1). Możemy dowolnie zmienić lokalizację folderu, w którym zostaną zapisane wyniki benchmarku (2) lub czas jego trwania (3).

 

http://www.komputerswiat.pl/media/2011/198/1959210/rys2-wiarygodny-benchmark.gif

 

Podczas gry w lewej krawędzi ekranu cały czas będzie widoczna aktualna wartość fps

 

http://www.komputerswiat.pl/media/2011/198/1959215/rys3a-wiarygodny-benchmark.gif

 

Na czas trwania benchmarku nie będzie jednak widoczna.

Naciskamy klawisz F11 i rozpoczynamy benchmark. Po trzech minutach gry test zakończy się i jego wyniki zostaną zapisane do plików w formacie CSV, które możemy otworzyć Excelem.

 

Osobiście otwierałem ten plik Apache Open Office

http://downloads.sourceforge.net/project/openofficeorg.mirror/localized/pl/3.4.1/Apache_OpenOffice_incubating_3.4.1_Win_x86_install_pl.exe?r=http%3A%2F%2Fwww.openoffice.org%2Fpl%2Fproduct.download.html&ts=1369687840&use_mirror=iweb

 

Tak wygląda nasze zestawienie klatek na sekundę

http://img585.imageshack.us/img585/3423/123adn.jpg

 

Pokazuje nam to ile FPS było w od pierwszej do 180 sekundy

 

 

Co powinniśmy podać?

Tytuł gry np Battlefield 3 ( wskazane jest podanie mapy na jakiej robiliśmy test, jeżeli trudno określić miejsce nic nie szkodzi - będziemy mieć jako takie pojęcie o wydajności sprzętu w danej grze )

Mapa  - np Wyspa Chark

Rozgrywka single lub multi

Sprzęt oraz taktowanie - procesor, karta graficzna oraz ram ( jak chcecie to wpiszcie całą konfigurację )

Minimalny, średni oraz maksymalny FPS ( możemy również wrzucić plik z benchmarka na jakiś hosting )

Możecie coś dodać jeszcze ( tak na szybko to pisałem, więc można to w jakiś sposób ulepszyć ;) )

 

Jeżeli rozgrywka jest dłuższa to po zakończeniu 3 minutowego benchmarka pojawi się nam ponownie FPS w prawym górnym rogu i możemy znów testować do momentu wyłączenia gry i porównać sobie wyniki.

 

 

 

[avg_fps];[min_fps];[max_fps] - [CPU_takt];[GPU_takt];[RAM_ ilość oraz taktowanie] - [rozdzielczość;ustawienia] - [Nick]

 

 

Battlefield 3

Wyspa Chark 64 graczy

50-70; 41; 85 - 3570k stock, 7950 3GB stock, 4GB RAM 1066MHz - FHD, maksymalne - okar19

( lokalizacja nieznana )

23,6; 15; 38 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne - witchking22

 

Dirt 2

Chorwacja - Przełęcz Mali Alan ( single )

120-140; 92; 158 - 3570k stock, 7950 3GB stock, 4GB RAM 1066MHz - FHD, maksymalne - okar19

 

GTA IV:

57,4; 0; 68 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne - witchking22

 

Metro 2033:

26,4; 24; 29 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne - witchking22

 

Shogun 2:

29,3; 24; 32 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne - witchking22

 

Test Drive Unlimited 2

Jazda po mieście - dzień ( multi bez graczy w pobliżu ) oraz

Jazda po mieście - noc + deszcz ( multi bez graczy w pobliżu )

wyniki były podobne

40-50; 45; 86 - 3570k stock, 7950 3GB stock, 4GB RAM 1066MHz - FHD, maksymalne - okar19

 

Unreal Tournament 2004:

102,7; 62; 184 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne - witchking22

 

 

 

 

 

Prosiłbym o możliwość edycji tego tematu lub niech ktoś się zajmie "updejtowaniej" jeżeli społeczeństwo zechce zamieszczać swoje wyniki ;)

Mam nadzieję, że da nam to jakiś obraz tego jak różne konfiguracje spisują się w poszczególnych grach.

Edytowane przez okar19
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Średni  40-50

 

Opisz funkcje średniej a nie na oko. 

 

 

 

Co powinniśmy podać?

 

Ustawienia sterowników, czasem jedna opcja i wynik mniejszy o +/-20%.

 

 

 

Ustawienia gry - FullHD + wszystko na maxa

 

Zdefiniuj "na maxa". Czasem sam mam problemy z takim ustawieniem? Co jest maksem? np.  FXAA ,MSAA, SSAA itd itp. Czasem jedna zmiana tnie wynik dosyć konkretnie. 

Link to post
Share on other sites

Przecież jak zaznaczysz MinMaxAvg to masz w osobnym pliku te wartości, które podajesz z tego arkusza (swoją drogą jak obliczyłeś średnią ilość klatek? Chyba nie obliczałeś specjalnie w arkuszu).

 

Jeśli to ma mieć sens to radzę zrobić coś w rodzaju tabelki/listy z szablonem:

[Gra]:
[avg_fps];[min_fps];[max_fps] - [CPU_takt];[GPU] - [rozdzielczość;ustawienia] - [Nick]

[Gra_2]:

[avg_fps];[min_fps];[max_fps] - [CPU_takt];[GPU] - [rozdzielczość;ustawienia] - [Nick]

 

Sortowanie malejąco i jakoś to będzie wyglądało. Problemem będzie ilość kombinacji, bo np. ja nie odpalę na maksymalnych ustawieniach Crysisa 3. Można ustalić, że jeśli się chce zamieścić wynik to trzeba mieć maksymalne możliwe ustawienia + dowolna rozdzielczość.

 

 

Battlefield 3:

23,6; 15; 38 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne - witchking22

GTA IV:

57,4; 0; 68 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne - witchking22

Metro 2033:

26,4; 24; 29 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne - witchking22

Shogun 2:

29,3; 24; 32 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne - witchking22

Unreal Tournament 2004:

102,7; 62; 184 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne - witchking22

 

Później jeszcze posprawdzam, jeśli będzie to kontynuowane.

Edytowane przez witchking22
Link to post
Share on other sites

Opisz funkcje średniej a nie na oko.

Nie na oko tylko na podstawie tego co mam na wykresie ;) FPSy skakały między 50 a 60. To samo potwierdza tabelka z wynikami.

Włączyłem opcje minavgmax we frapsie i pokazalo podobne wartości, które wpisałem :)

 

 

Ustawienia sterowników, czasem jedna opcja i wynik mniejszy o +/-20%.

 

W takim przypadku należy podać co zmieniliśmy/ustawiliśmy w sterownikach. Osobiście nigdy nic tam nie grzebałem.

 

 

Zdefiniuj "na maxa". Czasem sam mam problemy z takim ustawieniem? Co jest maksem? np.  FXAA ,MSAA, SSAA itd itp. Czasem jedna zmiana tnie wynik dosyć konkretnie.

Wszystkie dostępne opcje w grze. Nie mówię tutaj o wymuszaniu w sterownikach.

 

 

Przecież jak zaznaczysz MinMaxAvg to masz w osobnym pliku te wartości, które podajesz z tego arkusza (swoją drogą jak obliczyłeś średnią ilość klatek? Chyba nie obliczałeś specjalnie w arkuszu).

Tak ale minimalny jest zaniżony o parę FPSów. Przykładowo gdy zaczynałem test w TDU2 było 46 FPS - nie spadło poniżej 40. Tabela pokazała 36 jako najniższy.  Wydaje mi się, że w momencie rozpoczęcia pomiaru spada o dobre 10fpsów. Dlatego zignorowałem te wartości. Ale reszta się zgadza także myślę, że można je uwzględnić pomijając najniższy, który możemy znaleźć w tabeli z FPSami

Edytowane przez okar19
Link to post
Share on other sites

Weźmy pod uwagę też to, że np w BF3 gdy zostaniesz zabity przez parę sekund jesteś w menu gdzie FPS u mnie przekracza 100FPS przez co zawyża się średni FPS.

Dlatego czasami nie warto sugerować się tymi wartościami i lepiej samemu przeanalizować wyniki. Jeżeli w innych grach nie ma takich skoków FPS gdzieś w menu to śmiało można podawać gotowe wyniki lub porównać je z tabelką FPS i sprawdzić czy się zgadza ;)

Tak jak już wspomniałem, jeżeli to możliwe proszę o podawanie gdzie test był przeprowadzany - widzę, że robiłeś w BF3 więc tutaj można podać mapę i będzie super ;)

W gta chyba coś Ci się pomyliło z tym zerem :)

 

Jeżeli macie jakies uwagi/ pomysły dzielcie się nimi ;)

Edytowane przez okar19
Link to post
Share on other sites

W Battlefielda grałem dawno, ale zrobiłem wtedy benchmarka (Single Player). W GTA z tego co pamiętam były straszne spadki, krótkie, ale były. Jak będę miał czas to porobię więcej takich testów.

Wydaje mi się, że nie ma co podawać maksymalnych i minimalnych klatek, bo będzie za dużo danych, a takie spadki występują nawet na najwydajniejszym sprzęcie. Wartość średnia będzie najlepszym wynikiem, a i będzie przejrzyście. Co do czasu to myślę, że można ustawić na co najmniej 5 minut, porobić kilka testów i uśrednić średnie wyniki.

Z tego tematu można zrobić osobny temat do każdej gry, ale zobaczymy jak to wyjdzie tutaj. Bardziej miarodajne są takie wyniki niż 3DMarki itp., bo jest to mierzone w praktyce.



Crysis 2:

29,5; 19; 32 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, ultra, DX11, HD tekstury - witchking22

 

Crysis 3:

35-42; 20; 61 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, medium, DX11 - witchking22

 

Far Cry 3:

46; 20; 60 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne, DX11 - witchking22

 

Far Cry 3: Blood Dragon:

29,7; 20; 32 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, maksymalne, DX11 - witchking22

 

Tomb Raider:

28,8;  21; 36 - i7-2600 3,4; HD 6950 2GB - FHD, większość na maksa, TressFX, DX11 - witchking22

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...