Skocz do zawartości

Dyskusja na temat okazji cenowych


Recommended Posts

a ja zauważyłem jedna rzecz przy tego typu "tematach". Ból pupy maja zawsze tylko ci co prowadza własnie jakieś "biznesiki" i widać średnio im idzie i zdają sprawę ze taki błąd puścił by ich z torbami. Tym bardziej mnie to dziwi bo jeżeli prowadzicie biznes i nie widzicie nic dziwnego w tego typu pomyłkach tzn, że takie błędy i u was są na porządku dziennym. Czyli od firm, które prowadzicie tez nie warto nic kupować bo co???, wystawicie coś w promocji później się połapiecie, ze kupili za dużo i sobie od tak stwierdzicie ze zarobilibyście więcej po normalnej cenie wiec anulujecie zamówienie. Cebulakami nazwał bym raczej tych którzy dają się walić na każdym kroku przez firmy takie jak morele i wasze bo widać ze jesteście "po jednych pieniądzach"

 

P.S Znajomy szukał obudowy. Wysłałem mu linka mówiąc ze jest promo i w tej cenie raczej nic nie znajdzie lepszego. Przeczytał recenzje itp, ale jest to człowiek typu, że bardzo rzadko kupuje przez internet (woli ewentualnie  przepłacić ale kupić na miejscu). Pyta się mnie wiec czy to pewny sklep. Odpisuje mu, ze w miarę ok. Moze się zdarzyć, ze poczeka z tydzień ale paczki solidnie pakują itp. Znajomy kliknął Kup Teraz i zapłacił z mojego polecenia! I co mam mu teraz niby powiedzieć... 

 

EDIT: I nie, nie każdy mógł zauważyć, że to była pomyłka! I nikt nie ma obowiązku prześledzenia cen w innych sklepach i historii cen sprzed lat bo a nuż biedny sklepik się pomylił i będzie przykro.... żałosne

EDIT2: Jak ktoś chce to sprawę jak najbardziej można wytoczyć. Setki jak nie tysiące takich spraw jest wygrana przez kupujących. Podając takie skrajne przypadki jak samochody za 100zł itp :)

EDIT3: Jeżeli to faktycznie pomyłka to ew. "straty" na pewno będą mniejsze bo po

1. W cenie zawarta jest jeszcze jakaś marża (a może maja dobry układ z zalmanem i kupują np. za pól ceny?)

2. Przy takim zamówieniu dostana jeszcze pewnie jakiś większy rabat.

Edytowane przez michaelred
Link to post
Share on other sites

 

 

Ból pupy maja zawsze tylko ci co prowadza własnie jakieś "biznesiki" i widać średnio im idzie i zdają sprawę ze taki błąd puścił by ich z torbami.

Nie prowadzę "biznesiku",a również uważam to za cebulastwo i nie będę zły, jeśli nie dostanę obudowy. Coś jest ze mną nie tak ? 

Link to post
Share on other sites
I co, wytoczysz im sprawę w sądzie, bo ktoś się pomylił przy wystawianiu a potem nie chciał wysłać budy?

 

Proszę  Cię ofertę się sprawdza, przed wystawieniem masz podgląd, jakbyś kupił od jakiegoś użytkownika,a nie od sklepu to ciekawe czy tak samo byś pisał

 

Allegro ,to nie ich sklep internetowy . / W zakładce o mnie jest :

 

 

  http://infobit.pl/upload/125/morele-logo.jpg

Morele.net Sp. z o.o.ul. Fabryczna 20A31-553 Kraków
NIP: PL9451972201 KRS: 0000390511
Zarejestrowany przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy KRS
Wysokość kapitału zakładowego: 440.000 PLN

 

 

 

Ciekawy jestem, co ktoś podarowałby wam jeśli byście coś źle wystawili na allegro, osobiście w to wątpię..

Edytowane przez karwan014
Link to post
Share on other sites

Róbcie jak chcecie, kto wam broni sądzić się o budę za 2 stówki? Nie lubię tego słowa, ale to już jest cebulastwo pełną gębą i chciałbym zobaczyć pozew zbiorowy "poszkodowanych użytkowników Benchmarka", z majorem na czele który zamówił tych Zalmanów aż 10 :wariat:

Link to post
Share on other sites

Gdybym choć przez chwilę uwierzył, że to prawidłowa cena to kupiłbym tych Zalmanów setkę, bo gdy wszedłem na tę aukcję poszło raptem około 40...Sam miałem kiedyś z morele przeprawę i jeśli mogę to unikam tego sklepu, ale w tej sytuacji jestem zdecydowanie przeciwko roszczeniowcom spod znaku Kubota.

Link to post
Share on other sites

Dadzą pewnie każdemu w ramach rekompensaty kupon na darmowe gry lub zniżkę 20 czy nawet 50zł na następne zamówienie przez allegro. Rekompensata kuponem -50zł na następne zamówienie dla każdej osoby to w przypadku pójścia na osoby wychodzi 126*50= 6300zł, nie jest to mało ale jeszcze do przełknięcia przez duży sklep tym bardziej, że spora ilość osób przy takim zakupie weżmie coś jeszcze by poszło jedną paczką i prowizje sklepowe na produktach wyjdą na zero więc te 6300 nie pójdzie w straty a w zerowy zysk na produktach. Prawie 41 000zł to jednak spora suma którą ciężko będzie pokryć. Oczywiście nie ma co liczyć, że te 41k złotych to strata ponieważ od każdej obudowy mają tam jakiś zysk dla siebie ale nie wierzę, że z każdych 229zł mają więcej niż 10% dla siebie, przyjmując, że nawet mają zysku od sprzedaży 23zł dla siebie to nadal jest 27*229= 6200zł braku zysku czyli tyle samo co by dali kuponami... w takim wypadku gdyby jednak chcieli wysłać te obudowy to robi się 35 000zł straty firmy na obudowach a więc nadal sporo... nie ma możliwości by to wysłali komukolwiek, najlepszym wyjściem z tej sprawy będzie danie ludziom po jednym kuponie na 50zł (Ci co kupili po 10szt będą musieli przeboleć). Z uwagi jednak, że żyjemy w kraju trzeciego świata to wątpię, że będą chcieli dać po 50zł. Prędzej 20zł lub wspomniane na początku kupony na gry lub jakiegoś Nortona z licencją na pół roku. 

 

...statystycy moreli zapewne nic więcej nie wymyślą niż to co podałem powyżej. Zawsze istnieje jeszcze opcja, że napiszą "przepraszamy" i nic nikomu nie dadzą z rekompensaty. Ludzie zaczną sypać negatywami (czemu?) a oni zaczną się masowo odwoływać i zostanę one pousuwane, jeśli jednak nie to morele założy nowe konto na allegro by nie mieć 10% negatywów za głupią pomyłkę. Oczywiście osoba odpowiedzialna za aukcje dostanie po łapkach i albo straci pracę albo obarczą ją kosztami sądowymi jeśli ktoś sprawę wrzuci aż tak wysoko..

Link to post
Share on other sites

Ludzie czasami popełniają takie błędy na allegro, dając złą cene na kup teraz, przykładowo, kiedyś była oferta kup teraz, 499 sztuk za 20 zł, jakiś komputer della. Sprzedający wtedy nie musi sprzedać przedmiotów, ponieważ jest to zauważalny błąd a nie była to jakaś aukcja z/bez kup teraz.

Edytowane przez januszmk
Link to post
Share on other sites

a ja zauważyłem jedna rzecz przy tego typu "tematach". Ból pupy maja zawsze tylko ci co prowadza własnie jakieś "biznesiki" i widać średnio im idzie i zdają sprawę ze taki błąd puścił by ich z torbami.

 

Raczej Ci już trochę doroślejsi i mający jakieś pojęcie o życiu ;)

 

 

EDIT2: Jak ktoś chce to sprawę jak najbardziej można wytoczyć. Setki jak nie tysiące takich spraw jest wygrana przez kupujących. Podając takie skrajne przypadki jak samochody za 100zł itp :)

 

Chyba w Ameryce, bo u nas masz minimalne szanse na wygraną, przepisy wprost przewidują możliwosć uchylenia się sklepu od czegoś takiego:

 

Art. 84. § 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.

 

§ 2. Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).

 

 

 

I z pewnością osoby kupujące po 15 sztuk nie miały pojęcia, że to błąd, tja ;)

 

#januszebiznesu

Edytowane przez Kethael
Link to post
Share on other sites

Ja tam obstawiam, że raczej nikt nie dostanie nic ani budy ani żadnego bonu. Będzie za to standardowa śmieszna formułka, bez podania jakiegokolwiek uzasadnienia prawnego czy zapisu w regulaminie cyt:

"Towar wybrany w zamówieniu nie jest już dostępny w naszym magazynie. Państwa zamówienie zostało anulowane.

Stany magazynowe widoczne na stronie aktualizujemy średnio 3 razy dziennie (data aktualizacji stanu magazynowego wyświetla się przy ikonie dostępności towaru). W przypadku najbardziej popularnych produktów zdarza się sporadycznie, że informacja o dostępności podana na karcie produktu nie odzwierciedla faktycznego stanu tego produktu w magazynie. Niestety nie mamy zakontraktowanej dostawy brakującego towaru na najbliższe 2 tygodnie :(

Przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z niemożnością realizacji zamówienia. Mamy nadzieję, że w naszej ofercie znajdzie się inny, równie interesujący dla Państwa produkt. W uwagach dotyczących przyszłego zamówienia proszę się powołać na tego maila, a postaramy się dać rabat, który pozwoli zrekompensować problemy wynikłe przy obecnym zamówieniu."

 

Ten rabat wygląda natomiast tak, że trzeba się parę razy o niego upomnieć....

Nie dadzą przecież kodu zniżkowego do wpisania bo było by za łatwo i każdy by skorzystał a tak może się komuś odechce albo zapomni. Morele już dawno pokazało, że ma w d@#pie klientów to nie ich pierwszy i pewnie też nie ostatni raz.

Tak jak pisałem, gdzieś kiedyś wcześniej niech zapłacą prawnikowi za profesjonalnie ułożony regulamin. Ale poco, raz to dodatkowy koszt dwa jak w regulaminie będzie za dużo obostrzeń to klienci się wystraszą i przestaną kupować. Lepiej więc robić z nich ludzi ułomnych licząc na to, że "jakoś to będzie".

 

 

@Kethael

 

Mylisz się nie tylko w Ameryce. Te artykuły, które przytoczyłeś rzadko są w ogóle uwzględniane bo praktycznie są niemożliwe do udowodnienia. Nie uwzględniając spraw wartości, sumienia itp. Jakby taki Januszbiznesu, który kupił kilkanaście sztuk wniósł sprawe do sądu to ma ją wygraną. Pozatym, są pewnie takie Januszebiznesu, które z takich błędów żyją i takie sprawy mają mocno ogarnięte.

BTW. Za dużo "wiedzy" z wykopu czerpiesz  :D

Edytowane przez michaelred
Link to post
Share on other sites

Szanowni Państwo w wyniku błędu podczas wystawiania aukcji nr4601673817 na portalu allegro.pl, w cenie pojawił się błąd. Niestety nie jesteśmy w stanie zrealizować zamówienia na ten model. W związku z ewidentną różnicą ceny odstępujemy od realizacji zamówienia zgodnie z obowiązującym prawem (na podstawie art. 88 § 1 k.c. w zw. z art. 84 k.c.). 

Edytowane przez talib
Link to post
Share on other sites

zasypcie ich negatywami :) może allegro w końcu zareaguje... i zablokują im konto... zakładać spory odnośnie tej aukcji :) a można się też pokusić o wejście na drogę sądową... duża szansa na wygranie, ale nie wiem czy w ogóle byłby jakiś sens bić się o grosze...

 

@ co do ludzi, którzy kupili większą ilość obudów uważajcie, by skarbówka się nie przyczepiła tego zakupu (jak oddacie drogę na sprawę sądową) bo US może to potraktować później jako źródło dochodu, jeśli będziecie wystawiać to na allegro itp...

Edytowane przez kyniu
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...