Skocz do zawartości

Dziwny dźwięk z chłodzenia karty graficznej


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Mareczq,

Recommended Posts

Mam kartę graficzną VTX3D HD6950 i ostatnio wentylator zaczął wydawać jakiś dziwny, taki jakby metaliczny dźwięk. Na początku myślałem, że to od procka, ale na 100% karta graficzna.

 

Przeczyściłem wiatraki sprężonym powietrzem, ale nic to nie dało.

Problem pojawia się przy ustawieniach wiatraka powyżej 22%, a powyżej 30 już normalnie chodzi, ew. jest zagłuszony - bo karta jest dość głośna, co mi nie przeszkadza, bo gram zwykle na słuchawkach.

Przeszkadza mi to w przeglądaniu neta itp. ponieważ steronik ustawia chłodzenie na 24% i wtedy ten dźwięk jest słyszalny.

 

Ktoś może spotkał się z podobnym problemem oraz czy są jakieś programy, którymi ustawię, że w stanie spoczynku wiatrak chodził 20%, bo takie przestawianie co chwilę w AMD overdrive jest uciążliwe i mogę zapomnieć przestawić, gdy włączę jakąś grę.

 

Mam nadzieję, że to dobry dział. Z góry dzięki.

Link to post
Share on other sites

Kartę kupowałem ponad rok temu, ale sklep w którym to kupowałem już chyba nie istnieje, więc tak jakby gwarancji nie ma, bo karta nie miała gwarancji producenta.

A nie da się jako bez rozkręcania, bo rozumiem, że to trzeba będzie rozkręcić, a wolałbym tego nie robić ;)

I ewentualnie da radę w tej karcie wymienić chłodzenie, i jakie ew. kupić (za dużo kasy nie mam, powiedzmy do 100 złoty - czy to ma sens) jakbym już musiał to rozkręcić ?

Link to post
Share on other sites

msi afterburner

 

sapphire trixx

 

W tych programach ręcznie zmienisz krzywą chłodzenia. Tylko uważaj aby nie edytować ustawień w trybie dużego obciążenia gdzie chłodzenie powinno być wydajne. 

 

http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/700_10151479383604430_1667938179_n.jpg

Edytowane przez MiK86
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jak masz paragon - to gwarancję też masz, mimo iż sklep już nie istnieje. Zazwyczaj do kart, a na pewno do Sapphire i Gigabyte, producenci nie umieszczają kart gwarancyjnych w języku polskim - inna Cię nie interesuje. Dzwonisz lub wysyłasz maila do polskiego dystrybutora (kontakt znajdziesz w necie) - opisujesz im sytuację, a oni powinni Cię już odpowiednio pokierować (np. czy i gdzie odesłać kartę do naprawy). Ja bym jeszcze nie zakładał nowego chłodzenia....szkoda gwarancji.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...