Skocz do zawartości

Jak uwolnić się od Vectry?


Recommended Posts

Witam..

 

mam problem z moim dostawcą internetu oraz telewizji cyfrowej odkąd przeszedłem na lepszą ofertę.. Wcześniej miałem kablówkę + internet 8 Mb, ale przyszła telewizja cyfrowa, reklamy o tym jaka to super jakość ma być, no to przeszedłem bo co miałem do stracenia, cena nie wiele wyższa i internet 24 Mb dodatkowo, więc się w sumie opłacało teoretycznie... Ale jest jedno ale... W sumie więcej niż jedno...

 

Internet tylko na papierze ma 24 Mb, w porywach może i ma, ale to rzadkość. Zwykle jest to 8-15 Mb, w godzinach późnych wieczorem oraz wcześnie rano oraz w dni robocze także w godzinach, gdy większość jest w szkołach możemy zobaczyć do 20 Mb, a w nocy, gdy rzekomo mam prędkość podwójną mogę zobaczyć te 30 Mb, w porywach zdarzy się 40 Mb gdy mamy szczęście i akurat może nikogo nie ma w okolicy kto coś pobiera.. Ale to też co najwyżej chwilowe...

 

Jakość telewizji też pozostawia wiele do życzenia... Nie wiem co jest, ale to chyba przez dekoder. Wziąłem ten najdroższy, z nagrywarką i dyskiem 500GB. No i wszystko fajnie działa, kanały HD wyglądają faktycznie lepiej niż wszystkie, które miałem na kablówce (bo tam nawet HD nie było, więc to logiczne, trochę lepiej musi być), ale za to wszystkie które nie są w HD wyglądają okropnie! Gorzej niż wcześniej! Wydaje mi się, jakby coś skalowało i było źle..

 

Był spec, ustawiał wszystko, naprawiał teoretycznie internet i TV, pokazywał wszystko, no i trochę się chwilowo polepszyło. Prędkość skoczyła z 15 do 20 Mb, ale okazało się, że zostałem oszukany. W mojej miejscowości infrastruktura nie pozwala na więcej niż 20 Mb internetu, a telewizja będzie jaka będzie, tego nie zmienią, a u konkurencji jest lepsza. Dlatego też chcę się wypisać, tylko problem jest taki.. Jak to zrobić bezkosztowo?

 

Napisałem podanie o odwołanie od umowy, pierwszy raz coś nie przeszło, drugi raz przyznali mi już rację. Ale ich odszkodowanie jest co najmniej śmieszne. Co do telewizji wytłumaczyli się, że nic nie zmieniają, że wszędzie jest taka sama (brednie, widziałem na własne oczy u siebie, że konkurencja ma lepszą telewizję cyfrową, w dodatku tańszą chyba aktualnie), a co do internetu, to przyznano mi odszkodowanie w wysokości 30% tego, co płacę.... Od jednego miesiąca! Czyli dostałem 10,80 złotych oraz muszę jechać ok. 20 km w jedną stronę żeby podpisać "nową umowę" czy coś w tym stylu... Tylko mi się wydaje, że to jakby sprawa nie zgodna z prawem? Więcej zapłacę przecież za paliwo niż to całe ich odszkodowanie... Ja chciałem zerwać umowę, a nie podpisywać kolejną! Co mam zrobić? Proszę bardzo o pomoc, może ktoś miał coś podobnego i wie jak ich podejść, żeby zgodzili się na bezkosztowe zerwanie umowy? Zagrozić jakimś paragrafem może czy coś? Zgłosić do jakichś sądów czy czegoś?

 

Proszę bardzo o pomoc!

Link to post
Share on other sites

 

Jak miałeś 8 a teraz 20 w prawie w tej samej cenie to chyba sie po prostu czepiasz.

 

Oczywiście, że się czepiam... :| A nie pomyślałeś, że to była stara umowa, ceny się zmieniły i w ogóle? Wszystko tanieje.. To tak jakbyś sprzedał stary telefon i dopłacił trochę, kupił nowy, który chodzi Ci gorzej od starego pod wieloma względami a jest lepszy od starego tylko w wyjątkowych przypadkach - nie uważałbyś, że straciłeś na tym?

 

 

24mb czy "do" 24mb?

 

Nie nie, żadne do 24, tylko 24 :)

 

 

Po prostu wkopałeś się w bagno kolego.Ja w iplus się wkopałem i teraz rzadko z niego korzystam ,ale płacić trzeba i tak :( :( :(

 

Jakoś musi się dać z nimi walczyć... :/

Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że się czepiam... :| A nie pomyślałeś, że to była stara umowa, ceny się zmieniły i w ogóle? Wszystko tanieje.. To tak jakbyś sprzedał stary telefon i dopłacił trochę, kupił nowy, który chodzi Ci gorzej od starego pod wieloma względami a jest lepszy od starego tylko w wyjątkowych przypadkach - nie uważałbyś, że straciłeś na tym?

 

W czym internet 20mb/s może być gorszy niż 8mb/s? Podaj mi przykłady bo sam przeszedłem z 4mb/s na 20mb/s i jest o niebo lepiej.

 

 

Nie nie, żadne do 24, tylko 24 :)

 

Vectra nigdy nie oferowała internetu o danej prędkości tylko DO wybranej. Nie ma takiej opcji, abyś miał u nich wykupioną stałą prędkość.

Edytowane przez shayenek
Link to post
Share on other sites

 

W czym internet 20mb/s może być gorszy niż 8mb/s? Podaj mi przykłady bo sam przeszedłem z 4mb/s na 20mb/s i jest o niebo lepiej.

 

Bo pewnie nie spada Ci prędkość czasem do 1Mb, nie powoduje ścinania się nawet google.pl, nie masz wysokich pingów itp. A mi się to zdarza.. :/ Wtedy tak nie było, i w nocy miałem x4, a nie x2. Teoretycznie teraz i tak daje mi to więcej, bo to w teorii aż 48 Mb, ale wtedy miałem stałe 32 Mb w nocy i nic nie spadało itp. A teraz jak jest faktycznie te 30 Mb to jest super w nocy...

 

 

Vectra nigdy nie oferowała internetu o danej prędkości tylko DO wybranej. Nie ma takiej opcji, abyś miał u nich wykupioną stałą prędkość.

 

Wiem co mam w umowie, i nie ma tam żadnego do, na prawdę. Obiecywali stałą, a jest... beznadziejnie...

Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o te spadki do 1Mb, od niedawna również mi się zdarzają i trwają trochę czasu - strasznie mnie to denerwuje. Pingi czasem i po 100-140ms przy prędkości kilkanaście Mb także się pokazują. W nocy jakoś zbytnio mnie to nie interesuje ile jest - po 24 godzinie wszystko śmiga pięknie, idealnie wręcz, pobieranie plików jak marzenie.

Link to post
Share on other sites

Ale w ciągu dnia jak nie możesz wejść nawet na Google bo tak Ci tnie internet mimo że nikt praktycznie z niego nie korzysta, to jednak irytuje, prawda? :/ I dlatego głównie chce się ich pozbyć, bo mam okropne spadki i często strony się nie ładują..



Macie jakiś pomysł co z nimi zrobić? :/



Ktoś pomoże? :c

Link to post
Share on other sites

Up. Mam to samo i też chętnie się dowiem jak zerwać z nimi umowę, bo moi "mądrzy" rodzice podpisali umowę aż na 3 lata. Też mam internet z vectry i jest do niczego. Ping skacze do kilkuset, mam niby 16mb, a przeważnie jest 5-6. Czasami w ogóle nie ma internetu. Pisałem do nich: wpierw zostałem zbywany tekstem "u mnie pokazuje, że jest wszystko dobrze". W końcu porobiłem testy i wysyłałem i łaskawie mieli kogoś wysłać, ale już 2 miesiąc i nic. Pisałem do nich znowu i na razie zero odzewu. Żenujące jest jak traktują klientów i nie są to pojedyncze przypadki internet jest pełen narzekań na nich. 

Edytowane przez feomathar24
Link to post
Share on other sites

U mnie nawet byli i kabelek wymienili i już nagle powiedzieli że będzie idealnie. No to okej, akurat trafiło im się, że pokazało te 20Mb, ale jakoś różnicy nie ma w niczym... Kabelek wymieniony i tyle. Zwalają winę na mój router. ;) Co jest co najmniej śmieszne, bo te ich gówna niby są lepsze od mojego D-Linka, co jest nie możliwe :D

Link to post
Share on other sites

Jakbyś miał dobry router to sprawa załatwiona, mi UPC rozłączało internet co chwila, gadali że to moja wina itp.

Wlazłem na stronę ich modemu, wszystkie parametry poniżej normy, ale dobra internetu nie mam po 22 zazwyczaj więc włączyłem logi na routerze by notował co i kiedy nie działało.

Po miesiącu miałem już ładną dokumentację, parametry pracy modemu itp, podrukowałem to wszystko, dałem moje parafki, dołączyłem pismo (tak na szybko, że w związku z tym że problemy są po ich stronie oraz że mimo ich zapewnień mam internet czasowy a nie stały żądam zwrotu tego co zapłaciłem i jeżeli w przyszłym miesiącu problem dalej będzie występował to zgodnie z ich umową będą zmuszeni zapłacić mi odszkodowanie za zerwanie umowy przed czasem, itp).

Za 2-3 dni telefon że wysyłają już speca, spec coś porobił i problem znikł, na następnej fakturze korekta na 80zł czyli zapłaciłem tylko 30zł za telewizje i ich przeprosiny.

Do dzisiaj czyli prawie rok, zero problemów mam.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...