Skocz do zawartości

Serwis gwarancyjny Msi , wymiana karty na inną


Recommended Posts

Witam , mam właśnie "nieprzyjemność" korzystania z usługi gwarancyjnej firmy msi.Moja hd6950 oc TFII 2gb umarła i poszła na serwis za pośrednictwem sklepu w którym była kupiona. Kilka dni temu w ramach gwarancji wymieniono ją na inną tzn. 6950 TFIII PE/OC 1gb.Problem w tym , że to karta z odzysku , widać rysy na obudowie a na laminacie ślady lutowania.Wiem , że taka jest polityka firmy msi jeśli chodzi a naprawy gwarancyjne.Ta ma lepsze parametry taktowania  ale mniej ramu.W sklepie powiedzieli że mogą ją odesłać na podstawie takiej że ma gorsze parametry niż ta uszkodzona (2gb>1gb) , i klient nie zgadza się na taką zamianę.Jest szansa coś od nich wywalczyć ? tzn. nowa karta albo zwrot kasy. Miał już ktoś z nimi do czynienia w podobnej sprawie?.

Link to post
Share on other sites

Na Twoim miejscu odesłał bym tą kartę. To dwie zupełnie różne karty, proponuje odesłanie i żądanie takiej samej [lub lepszej]. Zwłaszcza, że ta którą dostałeś była używana i po naprawie. Co do wymiany gwarancyjnej, to chyba można dwa razy odesłać kartę na gwarancję a potem to chyba oddanie pieniędzy wchodzi w grę.

 

ORTOGRAFIA!

Edytowane przez sid vicious
Link to post
Share on other sites

Czyli tak możesz się spierać że dostałeś gorszą kartę graficzną, jednak gdybyś dostał używaną ale o tych samych bądź lepszych parametrach to musiałbyś zobaczyć czy w warunkach gwarancji jest napisane o "fabrycznie nowej" czy "wolnej od wad" karty graficznej, w tej kwestii decyduje gwarant.

Tak ci powiedzą nawet w UOKiK.

Link to post
Share on other sites

Odsyłasz im to na podstawie niezgodności towaru z umową. Jeżeli reklamowany był TF2 2GB, masz otrzymać model taki sam, lub za Twoją pisemną zgodą, produkt o możliwie zbliżonych parametrach. Zrobili to jednak bez uzgodnienia, co jest niezgodne z polskim prawem. Masz prawo żądać naprawy tamtej karty, wymiany na identyczną (wolną od wad), tudzież zwrot gotówki na podstawie niezgodności towaru z umową 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim za odpowiedź , zwrócę  kartę do serwisu ponownie.Zadałem sobie trochę trudu i zwróciłem się do głównego supportu msi z prosbą o wyjaśnienie całej tej sytuacji ,oraz jak to się ma do tego co pisze na ich stronie w dziale  historia firmy , cyt" MSI bezustannie troszczy się o swoich klientów". A oto co mi odpowiedzieli :

 

Dear Marcin, The warranty period provide by MSI to his Polish partners, distributors and resellers is 3 year from original invoice date. The replacement unit you received heritate from the warranty period of your originaly purchased unit wich will end the 13-JAN-2015. Also regarding MSI return termes and condition, we always swap component for repaired ones (refurbished), we send brand new replacement item, only for DOA request,( component received Damage on Arrival) within 30 days after original purchase date. Therefore MSI Poland have serviced your graphic unit in accord with MSI return and service policy. Best regards, Customer Service.

 

 

Chyba nie trzeba tego komentować :o .Ich troska jest wzruszająca :) , szkoda tylko , że nie wiedziałem o tym kiedy kupowałem grafę , ale trudno , stało się mój błąd .Zobaczę jak to się skończy.Dla mnie przygoda z msi już się skończyła , a szkoda bo ogólnie robią fajne mobo i grafiki , sam miałem kilka płyt głównych ich produkcji, ale warunki gwarancyjne fatalne.

Link to post
Share on other sites

Żadne prawo niestety nie nakazuje firmom wymieniać sprzętu na fabrycznie nowy, w ramach gwarancji masz otrzymać sprzęt wolny od wad. Jest jeszcze jeden zapis sprzęt musi przedstawiać identyczną lub wyższą wartość użytkową (w tym wypadku parametry). Twoim punktem zaczepienia jest więc mniejsza ilość VRAM, natomiast MSI może bronić się że zrekompensowali to nowszym (w domyśle lepszym) systemem chłodzenia. Oczywiście takowe działanie powinno nastąpić za Twoją zgodą (tutaj tego brakowało), ale w ŻADNYM WYPADKU nie możesz domagać się towaru fabrycznie nowego.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Oczywiscie zdaję sobie z tego sprawę , i zapewne nie otrzymam nowej karty , masz pełną rację , aczkolwiek gdyby szanowali swojego klienta, to choć trochę by się starali .Ja o swoją karte dbałem , czyściłem ,i wysłałem praktycznie w idealnym stanie (bez uszkodzeń mechanicznych).A co dostałem? wciśniętą grafę na siłę do pudełka od starej karty (TF III jest trochę dłuższa), a część rurek chłodzących zostało  bardzo dokładnie obklejone  żółta papierową taśmą (po co?nikomu się nie chciało tego odlepić przed wysłaniem?), obudowa chłodzenia porysowana jakby ktoś śrubokrętem po niej jeździł.Rozumiem że karta może byc naprawiona i puszczona w obieg drugi raz , ale na litość boską niech chociaż jakoś wygląda.Niech naprawiają , ale używając nowych części , a nie starych i zniszczonych , to jawne okazywanie lekceważenia sobie ludzi którzy za ciężko zarobione pieniądze kupują ich produkty wierząc w ich zapewnienia o najwyższej jakości tychże.Jaką mam pewność że elementy elektroniki wymienione na karcie są nowe a nie z odzysku?Patrząc na obudowę coolera - żadną.No , to się już wypłakałem :D:menda: .

Edytowane przez Marcin.mag
Link to post
Share on other sites

Powiem Ci tak, pracuję na serwisie i wiem że to zabrzmi jak strzał po stopach ale wiem co się robi ze sprzętem. Zwłaszcza takim sprzętem, który serwisujemy na zlecenie, a więc odbiorca końcowy nie ma z nami kontaktu face2face. Kładąc w domu dany element, kładziesz go np. na miękkiej szmatce --żeby broń Boże nie porysować. Na serwisie się o to nie dba. Na serwisie ma działać, nie wyglądać - nie raz widziałem kolegów po fachu, którzy obudowę laptopa przesuwają na klapie po blacie.

 

Osobiście wątpię że ex-właściciel tego TFIII tak je sfatygował, gdy karta "siedziała" sobie w PC. 

 

Ja bym na Twoim miejscu ruszył 2 kwestie, po pierwsze oddałeś kartę w wersji 2GB, która jest wyższym modelem i rządasz modelu analogicznego, bądź wydajniejszego. Do tego zły stan wizualny coolera, zmniejsza wartość użytkową sprzętu bowiem jesteś estetą. I muszą się do tego ustosunkować, w przeciwnym razie postrasz ich np. urzędem ochrony konsumenta (polski oddział oczywiście). 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ok , dzieki tak zrobię. A czy warto zaznaczyć , że interesuje mnie wymiana karty na np. 7870? oczywiście wiem że będzie używana. I że taką wymianę zaakceptuję ? Cenowo i wydajnościowo byłoby to adekwatne do hd 6950 (no , wydajnościowo ten 7870 to może trochę na wyrost , bardziej 7850 ,ale co tam , warto spróbować). Czy wysłać i czekać co oni z tym zrobią ?.

Link to post
Share on other sites

Akurat na wymianę na 7870 nie masz co liczyć. Będą wymieniać na 6950 do skutku, takie ich prawo. Jak już gtxxor napisał, możesz się powoływać jedynie na niższą wartość użytkową sprzętu ze względu na mniejszą ilość pamięci. Jakby co możesz oczywiście postraszyć ich UOKiK. Raczej ich to nie obejdzie, ale na niektórych polskich serwisach działa to cuda

Link to post
Share on other sites

Ok , dzieki tak zrobię. A czy warto zaznaczyć , że interesuje mnie wymiana karty na np. 7870? oczywiście wiem że będzie używana. I że taką wymianę zaakceptuję ? Cenowo i wydajnościowo byłoby to adekwatne do hd 6950 (no , wydajnościowo ten 7870 to może trochę na wyrost , bardziej 7850 ,ale co tam , warto spróbować). Czy wysłać i czekać co oni z tym zrobią ?.

Napisz że cię interesuje wymiana na HD7970 od razu --po co się ograniczać.

 

Reklamowałeś HD6950 2GB i taką kartę powinieneś otrzymać, firma może się oczywiście z Tobą dogadać na inną wymianę ale Ty nie masz prawa domagać się więcej niż ten HD6950 2GB. 

Link to post
Share on other sites

Ok , wszystko już jasne , czyli reklamuję  na podstawie mniejszej ilości vramu na karcie i porysowaną obudowe (względy estetyczne , i zaniżenie przez to wartości sprzętu np. gdybym chciał ją sprzedać) , wysyłam bez własnych sugestii odnośnie tego co bym tam chciał w zamian , i czekam grzecznie co do mnie wróci.A jak przyjedzie z serwisu to będę się czuł jakbym otwierał jajko niespodziankę :).

Link to post
Share on other sites

Nie reklamujesz 'nówki' bo karta w momencie umieszczenia w komputerze i uruchomienia go staje się już kartą używaną. Większość firm na fabrycznie nowe egzemplarze wymienia tylko towar uszkodzony fabrycznie (w momencie pierwszego wyjęcia z pudełka). Natomiast do wymian używa się sprzętu refabrykowanego, ponaprawowego. 

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Właśnie dostałem wiadomość że hurtownia proponuje wymianę na 6970 Lightning :) czekam tylko na info czy to wersja z TF III , i jeśli będzie to taka wersja to biorę (nie jestem pewien czy msi nie wypuściło też referenta ale może tylko mi się wydaje).

Link to post
Share on other sites

Masz pełne prawo do otrzymania nowego sprawnego towaru jeśli nie powołasz się na gwarancję, lecz niezgodność towaru z umową (wtedy albo towar w pełni sprawny nowy albo zwrot gotówki.

 

Masz 3 warianty (Ty wybierasz żądanie):

 

1) wymiany towaru na nowy, wolny od wad – jeżeli sprzedawca pomimo takiego żądania naprawi nam towar, to należy uznać, że uznał reklamację, ale nie spełnił naszego żądania i istnieje duże prawdopodobieństwo, iż w przypadku procesu sądowego przegra sprawę i dostanie wyrok zasądzający wymianę towaru na nowy

2) nieodpłatnej naprawy – analogicznie, jeżeli sprzedawca pomimo takiego żądania wyda nam nowy towar, to należy uznać, że uznał reklamację, ale nie spełnił naszego żądania i istnieje duże prawdopodobieństwo, iż w przypadku procesu sądowego przegra sprawę i dostanie wyrok zasądzający obowiązek naprawy

3) wymiany towaru na nowy lub nieodpłatnej naprawy (jeżeli tak właśnie napiszemy, to sprzedawcy zostawiamy wolną rękę, czy w przypadku uwzględnienia naszej reklamacji wymieni nam towar, czy go naprawi)

 

za poradnikiem konsumenta.

 

Na niezgodność towaru z umową możesz powołać się do 2 lat od daty zakupu, jest regulowana ustawą konsumencką i nie ma obwarowań jak 90% gwarancji.

Edytowane przez Mephic
Link to post
Share on other sites

Ja tez nie wiedziałem , do dziś , ale to nie tylko msi tak robi gigabyte również , jesli nie mogą naprawić wymieniają na używkę.Najgorzej wychodzi ten komu zepsuje się np. mobo po 31 dniach (jeśli chodzi o msi) i nie da się naprawić , może dostać śmiganą płytkę 2 letnią po naprawie , i serwis jest na prawie.Zresztą to jest sprytnie pomyślane bo do kupionej grafy czy mobo producent nie dodaje swojej gwary , nie ma żadnego świstka i klient nie może się zapoznać z warunkami gwarancji producenta (a te są bardzo pokrętne), a gwarantem jest sklep i koło się zamyka.Oto przykład  http://pl.msi.com/service/warranty/

popatrzcie na dole strony na fotki , nic dodać nic ująć.

Edytowane przez Marcin.mag
Link to post
Share on other sites

Też mi się to nie podoba , ale takie są realia.Wygląda na to że producent nie jest gwarantem , gwarancję otrzymujesz od sklepu>hurtowni w której kupowany jest sprzęt , co najwyżej możesz się z nimi szarpać.Gdzieś czytałem że gość próbował dogadać się z serwisem o zwrot kasy (z msi) na co oni odpowiedzieli że jego pieniążki wziął sklep a nie oni ,  więc niech pieniądze oddaje mu sklep itd.Zresztą to wszystko trwa tak długo że wielu ludzi daje spokój bo po prostu potrzebuje grafy lub mobo , w przypadku karty graficznej można mieć jakiś zapas (ja np. mam) lub pożyczyć , ale  jak padnie mobo to już nie jest wesoło.U mnie ta sprawa ciągnie się prawie 3 miechy , i szczerze mówiąc mam już tego dość , chciałbym to już zakończyć i mieć to z głowy , co wcale nie jest jeszcze pewne bo nie wiem w jakim stanie ten 6970 do mnie dotrze.

Edytowane przez Marcin.mag
Link to post
Share on other sites

Zadałeś sobie trochę trudu i przeczytałes ten temat dokładnie? Jeśli tak to byś się dowiedział , że msi innej procedury nie przewiduje.Zresztą za twoim linkiem przepis nr 5 : Sposób załatwienia reklamacji .Określony został w warunkach gwarancji. itd A co mówi Msi ? Wklejałem to na początku ale dla przypomnienia jeszcze raz , oficjalna odpowiedź z supportu globalnego msi:

Dear Marcin, The warranty period provide by MSI to his Polish partners, distributors and resellers is 3 year from original invoice date. The replacement unit you received heritate from the warranty period of your originaly purchased unit wich will end the 13-JAN-2015. Also regarding MSI return termes and condition, we always swap component for repaired ones (refurbished), we send brand new replacement item, only for DOA request,( component received Damage on Arrival) within 30 days after original purchase date. Therefore MSI Poland have serviced your graphic unit in accord with MSI return and service policy. Best regards, Customer Service.

Koniec , kropka , można się z tym zgadzać lub nie ale taka jest smutna prawda.I wszystko co robią jest zgodne z tym co piszą w tym poradniku konsumenta.A jak klient jest zbyt "awanturujący się"? to jest bat w postaci anulowania gwarancji za np Utlenienie elementów umieszczonych na laminacie (spowodowane np. wylaniem substancji czynnej) , cztery posty wyżej masz link do fotek jak to wygląda

Link to post
Share on other sites

Jezu....

 

Nikt nie określa w warunkach gwarancji reklamacji na niezgodność towaru z umowa. Ty mówisz o gwarancji a ja o niezgodności i msi sobie moze nie przewidywać bo wynika to z ustawy o ochronie praw konsumenta. Reklamujesz w sklepie gdzie Kupiles a nie w Msi. Warunkiem jest kupienie karty w polskiej dystrybucji nie dalej niz dwa lata temu. Jak mówisz - czytaj dokładniej.

 

http://forumprawne.org/prawo-autorskie/57401-faq-konsumenta.html#post258216

 

Oczywiście - jesli karta jest starsza to masz problem. Natomiast nikt tu nie mowi o awanturowaniu sie tylko o przestrzeganiu polskiego prawa i minimalnym poziomie świadomości tego co sie człowiekowi należy gdy kupuje towar lub usługę. Na razie mamy społeczeństwo malo świadome ale z pewnością z czasem to sie zmieni :)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...