Skocz do zawartości

Programowanie dla początkującego


Recommended Posts

Witam :-)

Jestem uczniem Technikum w klasie o profilu informatycznym i kierunek który biorę pod uwage w przyszłości to programowanie, ale mam parę pytań:

1. Jakie są najpopularniejsze języki programowania i jakich języków używa się do produkcji gier?

2. Czy trzeba idealnie umieć matme i wszystkie zagadnienia mieć w małym palcu czy nacisk położony jest na kilka dziedzin?

3. Jak narazie układamy proste programy w turbopascalu(do 30 linijek) i czy moglibyście polecić mi coś co pozwoliło mi rozwijać moją(jak narazie bliską zeru:-) wiedze o programowaniu?

4. Czy fizyka jest potrzebna przy programowaniu ?

Link to post
Share on other sites

1. zależy, głównie C/C++, ale np można pisać w Javie, C# ;)

2. może nie idealnie, ale co najmniej dobrze, po prostu czasami algorytmy / problematyka jest czysto matematyczna lub/i logiczna i trzeba mieć w miarę solidną podstawę, aby móc coś zrobić

3. powiedzieć nauczycielowi, żeby dawał trudniejsze zadania, Pascal jest w miarę prosty, bo łatwo się przechodzi z schematu blokowego do kodu i na odwrót, zabawa zacznie się z czymś C-podobnym

4. zależy od problematyki, np jak masz wyliczyć teoretyczną odległość skoku skoczka narciarskiego albo np symulacje odbijania piłki musisz znać podstawowe wzory [albo umieć zrozumieć już gotowe zapisy]

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Gość Szczawson

Jako przyszly programista na wstepie zacznij uzywac przycisku "szukaj" w google. Naprawde nie jestes i nie byles sam z tego typu problemami. Pisanie elaboratow na ten temat mija sie z celem gdy istnieja miliony stron z odpowiedziami na Twoje pytania.

 

Aha, potraktuj to jako wstep do programowania i pisze calkiem serio. Zastanow sie jak zaczynali Ci co za programowanie sie wzieli 20 lat temu. Dzis masz "wszystko" czego Ci potrzeba w zasiegu jednego klikniecia i z tego nie korzystasz. Co zatem dadza Ci odpowiedzi na powyzsze pytania ?