Skocz do zawartości

Asus M4N68T-M V2 uszkodzone czujniki temperatury?


Recommended Posts

Witam wszystkich.

 

 Mam pytanie do Pana Pawła z Asusa. Otóż wysłałem płytę Asus M4N68T-M V2 na gwarancję. Powodem odesłania były owe czujniki temperatury CPU, płyta pokazywała cały czas jedną temperaturę i co za tym idzie nie działała automatyczna regulacja obrotów wentylatora. Podczas stressu temperatura odczytana z rdzeni procesora wynosiła 72! stopnie celcjusza a czujnik na płycie pokazywał sobie jakieś 32 stopnie (wartość ta cały czas stała w miejscu) i wentylator kręcił się z prędkością ~1200 rpm.

 

Zauważyłem ten problem także u innych użytkowników płyt z serii M4N68T, czyżby jakaś wada fabryczna w całej serii? W tym wypadku czujniki są wymieniane czy jak to z tym jest? Ile orientacyjnie może potrwać naprawa sprzętu? Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam! Krzysztof.

Link to post
Share on other sites

S/N: B7M0AD322158

 

Temperatury sprawdzam przeważnie przez HWMonitor ale np. na HWiNFO64 były takie same wartości. W biosie ciężko stwierdzić temperatury pod obciążeniem ale jak sprawdzałem po zrestartowaniu komputera to temperatura była przeważnie 28 stopni celcjusza i nie zmieniała się.

Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie ma w serwisie? Reklamację załatwiałem przez sklep w którym płyta została zakupiona, nie bezpośrednio przez stronę Asusa. Płytę wysłałem do sklepu bodajże 15 marca. Mogę na PW podać dane sklepu i nr RMA ze sklepu i dokument który wypełniałem jeśli to w czymś pomoże.

Link to post
Share on other sites

Płyta ma dziś nadane "nasze" RMA Dystrybutorowi i status jest Accept - oznacza to że dziś została przez Dystrybutora zgłoszona i czeka bądź jest w trakcie transportu do Czech.

 

Ciekawe kiedy sklep dostarczył ją do Dystrybutora, bo ten wysyła sprzęt do Czech niemal codziennie, nie ważne czy pojedyncze sztuki czy większe ilości.

Link to post
Share on other sites

Czyli płyta wróci prawdopodobnie do mnie gdzieś dopiero za 2-3 tygodnie jak dopiero wyjedzie lub już jedzie do serwisu? Dziękuję bardzo za udzielenie informacji, przynajmniej wiem na czym stoję.

Link to post
Share on other sites

Jeśli dziś nadano RMA, kurier odbiera przesyłkę dziś albo kolejnego dnia roboczego. Transport do Czech to również 1 dzień roboczy. Serwis ogarnia sprawy w 3 (większość przypadków) do 5 (max) dni roboczych. Realnie możemy sprawdzać status pod koniec przyszłego tygodnia bądź na początku kolejnego.



Płyta do serwisu w Czechach przyjechała 2 kwietnia, wyjechałą po naprawie 4 kwietnia.

Link to post
Share on other sites

Sprawa z akcesoriami rozwiązana. Właśnie wynikł inny problem, płyta nie wykrywa teraz karty graficznej na PCI-E i po włączeniu komputer pochodzi 5 sekund, wyłączy się i po paru sekundach znów się włącza i już się uruchamia normalnie.

 

Edit: a sprawa z czujnikiem nie została naprawiona, dalej pokazuje jedną wartość...

 

http://i1197.photobucket.com/albums/aa434/Krzysko/Komputer/th_HWMon_stress_zpsce40a8db.jpg

 

Jak widać temperatura odczytywana z płyty wynosi cały czas 32 stopnie a na rdzeniach procesora jest to wartość 23-38 stopni. HWiNFO64 pokazuje to samo.


Przepraszam za post pod postem ale już nie mogę edytować. Czy płytę mogę odesłać bezpośrednio de serwisu Asusa zgłaszając reklamację na stronie www? Bo jeśli znów mam czekać prawie miesiąc załatwiając to przez sklep w którym kupiłem to ja dziękuję. Ktoś coś spaprał w serwisie przy wymianie chipsetu...

Edytowane przez Krzysko
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...