Krzysko 2505 Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Witam wszystkich. Mam pytanie do Pana Pawła z Asusa. Otóż wysłałem płytę Asus M4N68T-M V2 na gwarancję. Powodem odesłania były owe czujniki temperatury CPU, płyta pokazywała cały czas jedną temperaturę i co za tym idzie nie działała automatyczna regulacja obrotów wentylatora. Podczas stressu temperatura odczytana z rdzeni procesora wynosiła 72! stopnie celcjusza a czujnik na płycie pokazywał sobie jakieś 32 stopnie (wartość ta cały czas stała w miejscu) i wentylator kręcił się z prędkością ~1200 rpm. Zauważyłem ten problem także u innych użytkowników płyt z serii M4N68T, czyżby jakaś wada fabryczna w całej serii? W tym wypadku czujniki są wymieniane czy jak to z tym jest? Ile orientacyjnie może potrwać naprawa sprzętu? Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam! Krzysztof. Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel ASUS Support 59 Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Podaj numer seryjny swojej płyty, sprawdzę działania serwisu i ewentualnie podpowiem Twoje sugestie. Nie wiem nic o "seryjnym" problemie z czujnikami temperatur. Czym odczytywałeś wartości? Czy w BIOSie wyglądały względnie poprawnie? Cytuj Link to post Share on other sites
Krzysko 2505 Napisano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 S/N: B7M0AD322158 Temperatury sprawdzam przeważnie przez HWMonitor ale np. na HWiNFO64 były takie same wartości. W biosie ciężko stwierdzić temperatury pod obciążeniem ale jak sprawdzałem po zrestartowaniu komputera to temperatura była przeważnie 28 stopni celcjusza i nie zmieniała się. Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel ASUS Support 59 Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Płyty na ten moment w serwisie nie ma. Przypomnij się proszę PMką w środku przyszłego tygodnia. Cytuj Link to post Share on other sites
Krzysko 2505 Napisano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Jeszcze nie ma w serwisie? Reklamację załatwiałem przez sklep w którym płyta została zakupiona, nie bezpośrednio przez stronę Asusa. Płytę wysłałem do sklepu bodajże 15 marca. Mogę na PW podać dane sklepu i nr RMA ze sklepu i dokument który wypełniałem jeśli to w czymś pomoże. Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel ASUS Support 59 Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Płyta ma dziś nadane "nasze" RMA Dystrybutorowi i status jest Accept - oznacza to że dziś została przez Dystrybutora zgłoszona i czeka bądź jest w trakcie transportu do Czech. Ciekawe kiedy sklep dostarczył ją do Dystrybutora, bo ten wysyła sprzęt do Czech niemal codziennie, nie ważne czy pojedyncze sztuki czy większe ilości. Cytuj Link to post Share on other sites
Krzysko 2505 Napisano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Czyli płyta wróci prawdopodobnie do mnie gdzieś dopiero za 2-3 tygodnie jak dopiero wyjedzie lub już jedzie do serwisu? Dziękuję bardzo za udzielenie informacji, przynajmniej wiem na czym stoję. Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel ASUS Support 59 Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Jeśli dziś nadano RMA, kurier odbiera przesyłkę dziś albo kolejnego dnia roboczego. Transport do Czech to również 1 dzień roboczy. Serwis ogarnia sprawy w 3 (większość przypadków) do 5 (max) dni roboczych. Realnie możemy sprawdzać status pod koniec przyszłego tygodnia bądź na początku kolejnego. Płyta do serwisu w Czechach przyjechała 2 kwietnia, wyjechałą po naprawie 4 kwietnia. Cytuj Link to post Share on other sites
Krzysko 2505 Napisano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Heh, płyta w końcu przyszła, odesłałem cały komplet a wróciła "czysta" nawet bez oryginalnego pudełka... Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel ASUS Support 59 Napisano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Pytaj w sklepie, tam gdzie zostawiłeś/odesłałeś komplet. Dystrybutorzy przyjmują wyłącznie sprzęt więc cała reszta zaginęła gdzieś w środku. Cytuj Link to post Share on other sites
Krzysko 2505 Napisano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 (edytowane) Sprawa z akcesoriami rozwiązana. Właśnie wynikł inny problem, płyta nie wykrywa teraz karty graficznej na PCI-E i po włączeniu komputer pochodzi 5 sekund, wyłączy się i po paru sekundach znów się włącza i już się uruchamia normalnie. Edit: a sprawa z czujnikiem nie została naprawiona, dalej pokazuje jedną wartość... http://i1197.photobucket.com/albums/aa434/Krzysko/Komputer/th_HWMon_stress_zpsce40a8db.jpg Jak widać temperatura odczytywana z płyty wynosi cały czas 32 stopnie a na rdzeniach procesora jest to wartość 23-38 stopni. HWiNFO64 pokazuje to samo. Przepraszam za post pod postem ale już nie mogę edytować. Czy płytę mogę odesłać bezpośrednio de serwisu Asusa zgłaszając reklamację na stronie www? Bo jeśli znów mam czekać prawie miesiąc załatwiając to przez sklep w którym kupiłem to ja dziękuję. Ktoś coś spaprał w serwisie przy wymianie chipsetu... Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez Krzysko Cytuj Link to post Share on other sites
Krzysko 2505 Napisano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 Witam, odświeżę temat mojej płyty po ponownym wysłaniu ją na serwis, Panie Pawle czy coś wiadomo na ten temat? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.