Skocz do zawartości

Frostbite 2 aż tak dobry?


Recommended Posts

Witam, ostatnio na YT oglądałem poradnik z Battlefielda 3. W tym poradniku koleś opowiadał o balistyce.
I co mnie zaciekawiło, powiedział że "Pocisk w Battlefieldzie 3 narpwde istnieje, jego trajektoria, położenie jest obliczane w czasie rzeczywistym, w czasie jego lotu..." dodał również że w żadnych CoD'ach tego nie ma, w ogóle takie czegoś nie ma w żadnym MMO-FPS'ie. Mówiąc, "w żadnym innym FPS'ie" miał na myśli to że pocisk leci 0 sekund, i gdy naciśniemy spust, na przeciwniku w tej samej chwili jest obliczany damage. Tak nad tym myślałem, i jeżeli była by to prawda to silnik Frostbite jest naprawdę niezwykły.

Co o tym myślicie? Zapraszam do dyskusji.

Link to post
Share on other sites

Istnieje takie coś :)

Logiczne jest ,że jeśli przeciwnik jest daleko to kropa z celownika musi być nie co wyżej :) bo jak damy na "styk" to pocisk nie doleci :)

Link to post
Share on other sites

W BF3 ma na to wpływ kilka czynników, tj: prędkość wylotowa pocisku, grawitacja. Z tego co wiem, pocisk opada 15m na 1sek.
Jednak mi chodzi o to "obliczanie" pocisku podczas jego lotu, czy jakiś ekspert mógłby to potwierdzić? :P
BTW: Tutaj macie link to tego poradnika http://www.youtube.com/watch?v=PY8bpu4uoWg

Link to post
Share on other sites

To prawda, Frostbite 2 ma mnóstwo takich szczegółów, o których mało kto wie, bo nie są one widziane gołym okiem. Trzeba się trochę przyjrzeć, np. jak "nożujesz" wroga z przodu, to jak się przyjrzysz, to twoja postać prawą ręką wbija mu nóż w gardło, a lewą odrzuca jego broń. Ktoś mi jeszcze powiedział, że jak trafisz pociskiem w granat (gdy ktoś go ma na sobie) to on wybuchnie i rzeczywiście na youtube są takie przypadki :P

 

A pocisk też widać np. przy strzale ze snajperki widzisz jak opada i stąd wiadomo jak poprawić celowanie.

Link to post
Share on other sites

W BF3 ma na to wpływ kilka czynników, tj: prędkość wylotowa pocisku, grawitacja. Z tego co wiem, pocisk opada 15m na 1sek.

Jeszcze rodzaj pocisku i jego masa. W Bad Company 2 było identycznie...

Taka to niby symulacja, a zapomnieli o najważniejszym, czyli cholernym opóźnieniu i hitboxach, które bardzo kuleją. Sytuacja gdzie zabija się nawzajem z odległości jednego metra zdarza się bardzo często, a przecież każdy wie, że jest to niemożliwe. Jest to właśnie dowodem na duże opóźnienie w tej grze.

 

 

W BF3 ma na to wpływ kilka czynników, tj: prędkość wylotowa pocisku, grawitacja. Z tego co wiem, pocisk opada 15m na 1sek.

Z tego wynika, że będzie to około 18-20m na dystansie kilometra, śmiem wątpić. 

Link to post
Share on other sites

ARMA ma największy problem z AI, zwłaszcza kompanów naszych. Cała reszta jest niesamowita, często zapomina się, że to tylko gra. Kolorystyka jest za******a i naturalna, w pełni otwarty teren, masa detali. Wizaulnie najbliższe rzeczywistości środowisko.

Link to post
Share on other sites

Raczej z kiepską optymalizacja i niewiele osób w to gra.

Szczególnie kiedy tylko w dayZ gra milion osób a dokładnie 

 

 

http://dayzmod.com/images/1m/player_numbers_1.png http://dayzmod.com/images/1m/player_numbers_6.png http://dayzmod.com/images/1m/player_numbers_1.png http://dayzmod.com/images/1m/player_numbers_1.png http://dayzmod.com/images/1m/player_numbers_2.png http://dayzmod.com/images/1m/player_numbers_5.png http://dayzmod.com/images/1m/player_numbers_7.png
http://dayzmod.com/images/logo/banner.png
Edytowane przez bigipl
Link to post
Share on other sites

DayZ to nie Arma i pole bitwy gdzie musisz zachować precyzję. Gdzie odległość rysowania i detale na max przydałyby się jak najbardziej... a współczesne układy CPU i GPU mają dość duże problemy by pociągnąć to płynnie. DayZ to zupełnie co innego i tam można sobie ustawić większość na niskie ustawienia lub nisko/średnie, mieć kupę na ekranie ale cieszyć się Funem z gry.

Edytowane przez henus7
Link to post
Share on other sites

Cry Engine 3 też ma coś podobnego. Dlatego możemy zestrzelić kogoś gdy nabiega na punkt , w który wycelowaliśmy wcześniej pocisk :D Dużo silników ma albo może mieć taki system ;) Frosbite dla mnie nie jest niezwykły pod żadnym względem...

Edytowane przez Rafcio1874
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Kurde... nawet stare naprawdę stare Delta Force to miało i chyba każde potem miały ten system :D Jest wiele gier które to mają i silników również... tylko mało kto o tym wie :)

Edytowane przez henus7
Link to post
Share on other sites

200m i minutę ? :o Chyba mniej niż sekundę :rotfl: albo blisko sekundy... chociaż śmiem wątpić... Snajperzy ściągający z odległości 2km czekają chyba około 5-6 sekund nim pocisk doleci do celu.

Edytowane przez henus7
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...