Skocz do zawartości

intel i5 2550k kilka pytań


Recommended Posts

Witam, ostatnio wszedłem w posiadanie takiego oto procesora (promocja na morele.net) wraz z płytą główną ASRock P67 Pro3 B3 (Bios: P3.2) i pamięciami Crucial Ballistix 1600 mhz 2x4gb. Jako że jestem zupełnie zielony w kwesti sprzętu mam kilka pytań. Zasilacz Tacens Radix IV 500W.

 

 

1. Dlaczego jak w biosie ustawie CPU Ratio na sztywno na 34 (opcja all cores) to przestaje działać Turbo Boost? Cały czas przy obciążeniu LinX'em CPU-Z pokazuje 34x99,79 mhz, a jak jest w spoczynku to 16x99,79mhz. Wnioskuje z tego ze Intel Speed Steps działa ale czemu nie Turbo Boost?

 

2. Czy normalne jest że CPU-Z pokazuje BUS SPEED 99,79 mhz zamiast 100 mhz tak jak jest w biosie?

 

3. W opisie i5 2500k jest że maksymalna częstoliwość jaką uzyskuje ten procesor to 3,7 Ghz z włączonym TB. Czemu mój i5 2550k który różni się tylko taktowaniem wyższym o 100mhz (i brakiem zintegrowanej grafiki) na domyślnych ustawieniach w biosie pod obciążeniem LinX'em ma tylko 35/36x100 (głównie 35)?

Link to post
Share on other sites

ad1) bo turbo boost działa wtedy gdy procesor nie jest obciążony w 100%. Obciąż jeden/dwa rdzenie to powinno zadziałać na nich i taktowanie wzrośnie do 3,8 Ghz , jak obciażysz 3 rdzenie to powinno być koło 3,7 Ghz a jak wszystkie to bedzie 3,5 Ghz :) Chodzi o to żeby procesor sie nie przegrzewał :)

 

ad2) tak

 

ad3) patrz ad1 :)

Edytowane przez Bakak
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

tak jak pisalem po ustawieniu w biosie cpu ratio w opcji dla all cores na 34 nie dziala turbo boost, kiedy zmienie na ratio per cores to i owszem, dziala tak jak ustawie, na domyslnych ustawieniach rowniez

 

 

 

Edit: i intel turbo boost monitor pokazuje 3.8ghz gdy w cpu-z mam 3.5ghz, nie wiem ktoremu wierzyc

Edytowane przez pawex1005
Link to post
Share on other sites