Skocz do zawartości

nowe LG: co warto zmienić


Recommended Posts

Witam,

Coś mnie trafiło i bez chwili zastanowienia kupiłem LG W2253V-PF (wolałem nie fundować sobie miesięcy rozterek i nocy na forach). Ech. Siedzę teraz przed tym monitorem i szczerze muszę przyznać, że 21.5' full hd i inne takie to nie był dobry pomysł (zdaje się, że ktoś już o tym pisał na tym forum nie raz). No ale stało się.

 

Monitor jest na razie na ustawieniach fabrycznych. Nic nie ruszałem, nic nie zmieniałem w parametrach obrazu. Oczy mam więc jak królik czerwone a szarość na moim pulpicie mruga do mnie jak dawne Rubiny produkowane w Sowietach.

 

Szukam dobrej rady (a jestem w tym kompletnie zielony - no teraz zielono-czerwony)

Jakie parametry proponujecie? Jakie warto zmienić i na jakim poziomie ustawić? W jakich zakresach się poruszać? Jakie macie ustawione Wy sami?

Są jakies programy, strony etc., na które warto zajrzeć przy ustawianiu monitora?

 

Będę wdzięczny na pomoc.

Link to post
Share on other sites

sterowniki poinstalowałem natychmiast

rozdzielczość i częstotliwość odświeżania mam zgodnie z optymalnymi dla monitora (1950x1080 i 60Hz). No właśnie te nieszczęsne 60Hz. Jedni piszą, że warto to zmieniać inni, że efekt nie jest tak bardzo widoczny. Tak czy inaczej wymaga to jakoby stworzenia osobnego profilu dla własnych ustawień - takiej częstotliwości nie ma w ustawieniach (nie pojawia się nawet po odblokowaniu zgodnych z monitorem) :D

a z tą szarością to jest tak, że mam akurat taki kolor pulpitu :oops: - i na nim właśnie widać, że obraz miga. na białym (spoza łez) nie widać już mrugania

jakies propozycje zakresów zmniejszania kontrastu, jasności? prawdę mówiąc nie wiem do jakich wartości jest sens schodzić

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

dzięki bardzo za parametry

na marginesie dodam, że kilka przydatnych informacji i narzędzi do kalibracji znaleźć można na forum przy mva.pl