Skocz do zawartości

Wyciszenie komputera


Recommended Posts

Witam serdecznie,

mam pytanie, ponieważ jestem zupełnie zielony w temacie wyciszenia - a żona mi marudzi, że buczy i jej przeszkadza - chciałbym poprosić o poradę jak w miare tanio wyciszyć komputer.

Ogólnie w obudowie mam 1 wentylator - tutaj żaden problem, wystarczy moim zdaniem znaleźć coś cichego.

Karta grafiki - hd5770 saphire vapor X - to raczej nie powinno generować hałasu

zasilacz Chiftec 450W

boxowy cooler na I5 3470

 

Znacie jakiś sposób jak ustalić co najbardziej szumi? Nie wiem czy mogę wymienić wentylator na zasilaczu. Jakieś rady od czego zacząć? na pewno na chłodzenie wodne sobie nie mogę pozwolić, ale coś moża da się zrobić?

 

Z góry dzięki za sugestie

Link to post
Share on other sites

Skręcić je trochę możesz w SpeedFan albo regulator obrotów.

I dorzuciłbym jeszcze jeden wentyl żeby cyrkulacja lepsza była.

Jeden, który wtłacza powietrze do obudowy a drugi, który je wyciąga.

Można się też skusić na kupno cichych wentyli ale to już ciągnie za sobą drobne koszta.

Link to post
Share on other sites

Znaczy mi nie chodzi, żeby zrobić wyciszenie za darmo. Tylko czy np, zamiast boxowego coolera znaleźć coś cichego nie koniecznie za 300PLN - tym bardziej, że żadnego OC i tak nie robie. Powiedzmy że do 200PLN mogę zainwestować - czy to wystarczy?Ja kompa czyszcze co jakieś 3-4 miesiące więc to raczej nie o kurz chodzi :)

Edytowane przez Fugazus
Link to post
Share on other sites

Przeglądnij ten temat, znajdziesz tam jakiś cichy schładzacz w rozsądnej cenie.

Mógł byś wymienić śmigło w zasilaczu, ostatnio wymieniałem kumplowi właśnie w Chiftec'u tylko 650W na bq 140mm

i zasilacz jest bardzo cichy.Oczywiście jeśli zasilacz nie ma już gwarancji !

Link to post
Share on other sites