Skocz do zawartości

[TEMAT OGÓLNY] PlayStation 4


Recommended Posts

A ten blur do okoła postaci to dodaje klimatu jak w Heavy Rain co nie?

 

Co ty chcesz nam udowodnić? Tech demo CryEngine 3 z 2011 również wygląda fantastycznie i co z tego? Tech dema sobie możesz. Przestań trollować.

 

 

 

@Down

Tylko, że te benchmarki coś pokazują, a w twoim filmie jest masa bluru.

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

Sami dajecie benchmarki lol  wiec dałem filmik puszczony w czasie rzeczywistym na ps4  :D

 

Co sprytniejsi wiedzą że na osiągniecie takiej prezentacji na PC nie ma szans ze względu na budżety.... Ale okazuje się ze nawet te kilkudziesieciosekundowe dema przygotowywane przez producentów kart grafiki  robione są  na  kolanie bo quantic dream własnie je ośmieszył. a to tylko pierwsza generacja ich silnika działająca w czasie rzeczywistym  na ps4. Więcej o ich pracy, szczegóły techniczne (1mln polygonów, 350MB tekstur na postać itd) można znaleźć na psblogu, no chyba że ktoś woli LOLa na nowym geforce. ;)

 

 

Jak już kiedys wspominalem fanboye wykazują się niezwykle zabawną skłonnością do wymyślania kolejnych rzeczy mających zbawić platformę. Ostatnio na topie jest kickstarter, "oryginalne" platformerki i konwersje które nadal robione są przez dwóch stażystów a działające trochę lepiej z tego oto względu że po 8 latach wrzucania nowego sprzętu ,nawet przy typowym niechlujnym podejściu da się wymusić działanie. Tymczasem po raz pierwszy w historii pojawił się problem załamującej się sprzedaży peecee. Jaki zatem będzie kolejny "renesans?"



 

Mądrzy analitycy donoszą że mamy następny  kwartał spadków sprzedaży pecetów, piaty z kolei  po raz pierwszy w historii tak długi i spadki przyspieszają. co ciekawe spada również sprzedaż laptopów Jak poradzi sobie branża gier pc,  która nie potrafiła znaleźć odpowiedzi w czasach kiedy sprzedaż rosła?( a i dostała ciężkie lanie od konsol które podporządkowały sobie większość aspektów ). 
 
Nvidia ma dwa rozwiązania , po pierwsze robienie jeszcze gorszych  układów grafiki z niższych segmentów niz do tej pory tak aby zachęcić pecetowych casuali aby na własne oczy zobaczyli jak kiepsko działają nowe konwersje. Z drugiej strony high endowe karty sprzedawane  w cenie dwa x większej niż zwykle z 500$ do niedawna do 1000$ za titana, wszystko po to aby high endowego sprzętu było jeszcze mniej i jego wykorzystanie było jeszcze bardziej żałosne niż jest teraz:D. Wspaniałe przekłady pecetowej myśli w budowaniu stabilnych i atrakcyjnych  platform.
 
intel i amd też nie prują już ostro do przodu , Gdyby tak było to mielibyśmy od dwóch lat 16 rdzeni w nowym procesorze. Zamiast tego siły skupiają na energooszczędnych układach do tabletów , ultrabooków i innych supermobilnych komputerów.

W ciągu dwóch lat sprzedaż tabletów osiągnęła ponad polowe rozwijającej się prze kilkadziesiąt lat branży pc. Fanboye w dalszym ciągu nie mogą zrozumieć dlaczego, otóż większość ludzi potrzebuje przeglądarki i odtwarzacza , a w gry chce sobie pograć bezproblemowo . Tablety to potrafią  przy czym mozna je zabrać do kibla.

Jakie konsekwencje dla pc ?


- jeszcze mniej tytułów wykorzystujących potencjał nowych grzałek nvidi, 
- jeszcze większy brak optymalizacji?
- jeszcze mniejsze zainteresowanie startowaniem z ambitnymi rzeczami na zapiraconym i kurczącym się rynku?
 
Aż boli czytać takie głupoty. Biafra

 
Edytowane przez Biafra1987
Link to post
Share on other sites

Ale okazuje się ze nawet te kilkudziesieciosekundowe dema przygotowywane przez producentów kart grafiki  robione są  na  kolanie bo quantic dream własnie je ośmieszył. a to tylko pierwsza generacja ich silnika działająca w czasie rzeczywistym  na ps4.

Ośmieszył?

 

Więcej o ich pracy, szczegóły techniczne (1mln polygonów, 350MB tekstur na postać itd) można znaleźć na psblogu, no chyba że ktoś woli LOLa na nowym geforce. ;)

Suche dane. A po za tym: używałeś kiedyś Mudboxa czy jakiegoś programu do modelingu?

Edytowane przez R-Koniu
Link to post
Share on other sites

Chwalenie się jaką to grafikę generuje GTX Titan na multiplatformowej grze już świadczy o tym jak nisko upadł rynek pecetów, żałosne. 

Żebranie o pieniądze na Kickstarterze to kolejny przykład upadku pecetów, bo gracze pecetowi nie potrafią nawet wspierać swoich twórców kupując ich gry, dlatego Ci muszą żebrać, znowu żałosne. 

Jeśli chodzi o gry indie to niezależnie od wybranej platformy PC, PS3, lub X360 jest ich w bród, otwieram PSN, lub XBLA i nie wiem za co się zabrać, bo tyle tego jest. Akurat gier indie jest od cholery (a będzie jeszcze więcej), wybór platformy nie ma tu żadnego znaczenia.

 

Star Citizen i seria Total War to nie AAA, bo to nie ten budżet. Kiedyś te gry byłyby AAA, ale nie dzisiaj. Poza tym całkiem możliwe, że Star Citizen ukaże się na PS4 o czym niedawno wspomniał twórca tego tytułu http://polygamia.pl/i/emoticons/wink.gif.

Edytowane przez TonySoprano
Link to post
Share on other sites

 

 
Nvidia ma dwa rozwiązania , po pierwsze robienie jeszcze gorszych  układów grafiki z niższych segmentów niz do tej pory tak aby zachęcić pecetowych casuali aby na własne oczy zobaczyli jak kiepsko działają nowe konwersje. Z drugiej strony high endowe karty sprzedawane  w cenie dwa x większej niż zwykle z 500$ do niedawna do 1000$ za titana, wszystko po to aby high endowego sprzętu było jeszcze mniej i jego wykorzystanie było jeszcze bardziej żałosne niż jest teraz:D. Wspaniałe przekłady pecetowej myśli w budowaniu stabilnych i atrakcyjnych  platform.
 
intel i amd też nie prują już ostro do przodu , Gdyby tak było to mielibyśmy od dwóch lat 16 rdzeni w nowym procesorze. Zamiast tego siły skupiają na energooszczędnych układach do tabletów , ultrabooków i innych supermobilnych komputerów.

 

 

 

Powód = PS3 oraz X360

Link to post
Share on other sites

APELUJĘ O NIEPROWADZENIE DYSKUSJI Z TYM IDIOTĄ. JEST TO TEN FANATYK Z POLYGAMI, ODPOWIEDZIALNY ZA TEN /POŻAL SIĘ BOŻE/ "ANTY-PECETOWY" BLOG. 

 

WIĘC NIE MĘCZ SIĘ KONIU, BO TO NIE MA SENSU :)

 

MOŻNA GO CO  NAJWYŻEJ ZBLUZGAĆ ALBO  RAPORTOWAĆ. 

Link to post
Share on other sites

Gdzie są teraz Ci wszyscy pecetowcy, którzy podniecają się ogromną mocą najnowszych kart graficznych (które tak na marginesie zakupi tylko mikroskopijny ułamek procenta pecetowych graczy), wyjeb... w kosmos nowych efektów itd.? Jakie pecetowe ekskluziwy odpalicie na tych kartach? Wasteland 2? A może Rogue Legacy? HAHAHA, tyle lat gadania o nieprzebranej mocy najnowszych pecetów, a teraz podniecanie się indykami, których i tak na każdej platformie jest w bród, oto obraz dzisiejszych pecetowców, po prostu żałosne.

 

Wulgaryzmy, niekompetencja, marne prowokacje. Biafra

Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem to rośnie gula, bo o ile kiedyś konsole miały coś do pokazania na tle PC (X360 w chwili premiery najwydajniejsze GPU na rynku!), o tyle dzisiaj konsole stały się po prostu słabym PC, o zamkniętej specyfikacji i z autorskim OS producenta.

 

Konsolowe dzieciaszki wbiły sobie w łeb że mają "exy", gdzie jedynym argumentem "za" jest - /bo na PC ich nie ma/.

 

Ja mam gdzieś że Crysis 3 obok wersji PC ukazał się na konsole, skoro wersja na PC deklasuje inne. To samo z Metro LL, które na konsolach wygląda (i działa) w sposób tragiczny. Właściwie uniemożliwiający rozgrywkę (dropy do 20 fps).

Link to post
Share on other sites

Gdzie half life? gdzie fear? gdzie id i bethesda, gdzie pc power z 1996-2004?http://polygamia.pl/i/emoticons/big_grin.gifktóry wnosił co miesiąc innowacje z rozmachem a nie popierdołki. 

Na szczęście w tych bardziej innowacyjnych i ambitniejszych grach indie już konsole przejmują pałeczkę. największe tego typu gry powstały z myślą o konsolach i przekonwertowane na pc. (od braida po state of decay) 

 

 

gtxxor

 Rożnicę są śmieszno żałosne w porównaniu z tym co mamy w specyfikacjach ( 10x mocniejszym sprzęcie ), na ale wiadomo ze pecetowców zmuszono do 4 upgrqadów to teraz musza jakoś sobie wytłumaczyć bo na geforcie 7600 nie zagrają, i tacy by chcieli tytuły z nextgena na 7870 do którego im daleko.

Edytowane przez TonySoprano
Link to post
Share on other sites

 

 

jesli juz pokazujecie benchmarki/tech dema to porownujcie to do tech dem z ps4

I porównuję i mówię, że nawet jak wywalisz 3/4 cząsteczek z Fire Strike'a, to i tak wygląda on o niebo lepiej niż blur na PS4.

Link to post
Share on other sites

Wulfen, ty to się popisałeś...

Do graficznych porównań dajesz mi LoL'a, Dotę, czy co to jest, nie wiem.

Demo PS4? Demo CryEngine 3 z 2011 roku prezentuje się lepiej.

Gry pokazane na E3, czyli omawiany przeze mnie wcześniej Niesławny jest śmieszny. Za i tak większy zasięg rysowania pierwszy Prototype dostał falę hejtu, a tutaj konsolowcy się podniecają, bo mają masę skryptów.

 

Nie wiem co gorsze, tacy dumni konsolowcy, co myślą, że ich PS4/X1 zmiecie graficznie wszystko z powierzchni Ziemii, albo ci, co się podniecają systemem zniszczeń w BFach.

 

// nie przeklinaj na forum. wormadam

Edytowane przez wormadam
Link to post
Share on other sites

Wulfen , to nie jest wyrażanie poglądów. To gadanina człowieczka oślepionego marketingową papką, zabierającego zdanie na tematy , o których nie ma zielonego pojęcia  i chyba czerpiącego wiedzę z newsów na Onecie.

Edytowane przez R-Koniu
Link to post
Share on other sites

Ja mam prośbę do modów, zróbcie wątek konsole next gen vs PC i tam niech się obrzucają gównem do woli, a tu może jednak trzymajmy się tamatu konsol, gier itp. Wlazłem i myślałem że coś ciekawego będzie np. na temat ilości pamięci desygnowanej dla twórców, a tu znowu dwie strony shitstormu.

 

http://i253.photobucket.com/albums/hh69/Sall_photo/Popcorn-02-Stephen-Colbert.gif

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

 

 Ale tak na serio, to PS3 ma dużo mocniejsze CPU i przy exach majkroszit wypada gorzej.

Nie... oba procesory oparto o TĄ SAMĄ architekturę PPC G4. Różnica jest taka że Cell w 1 rdzeniu ma 7 jednostek wykonawczych, zaś "wynalazek" MS ma w rdzeniu tylko 2 jednostki wykonawcze (za to posiada aż 3 rdzenie). CPU również są zbliżone, Cellowi przewagę daje  szybka pamięć XDR

no i co z tego? cell wspomaga gpu a procesor xboxa nie i dlatego w obu konsolach grafika jest podobna. Teraz obie konsole maja  te same cpu a samo gpu ps4 jest o 50% mocniejsze.

 

 

ale ogólnie X360 jest mocniejszy.

teoretyczna wydajność ps3 to około 400gfloposow, a x360 jakieś 350. umiejętne wykorzystanie cella daje lekka przewagę ps3

W praktyce udowadnia to TLoU albo GOW:Ascension

Link to post
Share on other sites

ooo Wulfen znów ukrytej mocy Cella szuka #dobre

 

Jest to TA SAMA architektura i tak samo programiści piszący pod X360 mogliby przerzucać pewne rzeczy na CPU, tylko nie ma tej konieczności...

 

Wystarczy zobaczyć RDR na Xboxa i RDR  na PS3 ...

Link to post
Share on other sites

Hehe dokładnie ciągle te same gadki że grafika lepsza w tej grze a tam z tyłu są gorsze cienie niż tu z przodu i tak dalej.  Powiedzcie mi jakie to ma znaczenie? ja wam powiem żadnego ludzie cieszmy się grami a nie tym co gdzie lepiej wygląda bo to  nigdzie nie prowadzi choćbyście zapisali tutaj 500 stron jedni i drudzy i  tak każdy będzie się upierał przy swoim. 

Link to post
Share on other sites

@Deus hahaha

 

I mówi to ten co głosił teorie że "Uncharted 3 graficznie "zjada" każdą grę na PC"... tylko w ogniu argumentów, tak trochę poglądy zostały zrewidowane.

 

Ja nie twierdzę że na konsole nie ma fajnych tytułów (i zawsze to powtarzam), ale "spusty" nad A/V które niektórzy tu prezentują są absolutnie nie na miejscu, bo to zwyczajnie pisanie głupot. 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

No tak, to ja sam napisałem, tylko skoro w jednym podajesz ilość pamięci na całą konsolę (Xbox), a w PS3 tylko na GPU, to takie średnie to porównanie. Gdybyś dodał, że PS3 ma jeszcze dodatkową pamięć na system, to byłoby dobrze, a tak, to się czepiam :P

 

A o sile gier stanowią ramy, sramy, gpu i cpu, bo nie ma tak, że np. dobrzy twórcy robią exy dla majkroszitu, a źli dla sony. Im mocniejszy sprzęt, tym więcej można na nim zrobić, lepsza (lub w ogóle jakakolwiek) fizyka, destrukcja otoczenia (może wreszcie jakaś się pojawi), sraty taty, które poprawiają jakość gry itp. itd.

 

 

@Edit

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/playstation-4-konsola-pamiec-ram-4-5-gb-dla-gier.html

 

Haha, miałem rację, że obetną sporo ramu, bo to nagrywanie ostatnich 15 minut (i inne duperele) swoje bierze. No to liczymy, na ostre jak żyletka tesktury i bardzo dobre cienie (Crysis 3) idzie niecałe 2 GB ramu (w 1080p), czyli zostaje jakieś 2,5 GB ramu na resztę. Hmm, szczerze, to jest tego trochę mało, albo wręcz na styk, bo pamięć jest bardzo szybka, tylko.... no właśnie, ma bardzo duże opóźnienia. Jak oni to zrobią? A gdzieś to mam, jak to ktoś napisał w komentarzu:

Może dla ciebie, dla mnie na pierwszym miejscu jest szeroko rozumiana miodność płynąca z rozgrywki.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

Może dla ciebie, dla mnie na pierwszym miejscu jest szeroko rozumiana miodność płynąca z rozgrywki.

 

Dziękujemy za tą wypowiedź, z której nic nie wynika.

Napisałeś, że gra lepsza jest gra, która jest lepsza. No kurna, genialne! Jeszcze zacytowałeś całą wiadomość, a nie odnosisz się do całej.

 

 

 

A z tym tematem "PC vs konsole" to pomysł dobry.

 

"(...) to nie jest kwestia fanboj nie fanboj, tylko człowiek inteligentny, debil."

Link to post
Share on other sites

Co do tego :

Więcej o ich pracy, szczegóły techniczne (1mln polygonów, 350MB tekstur na postać itd) można znaleźć na psblogu, no chyba że ktoś woli LOLa na nowym geforce. ;)

http://img534.imageshack.us/img534/4333/d5x8.jpg

 

Tak z ciekawości ... Tony Soprano, jak myślisz ile jest tutaj poligonów?

Link to post
Share on other sites

Na obrazku jest odpowiedź.. 8 mln ( prawy dolny róg - Total ) . I to nie jest wcale dużo. Widać efekt na obrazku? Raczej nie, więc nie zawsze ilość poligonów świadczy o jakości. Te poligony trzeba jeszcze odpowiednio zmapować.


Tu tych poligonów na razie  jest 29 mln ( skończone w jakichś 10 % ). Gdy będę to kończył będzie pewnie o wiele więcej.

http://img405.imageshack.us/img405/2359/y2sn.jpg

 

A i żeby nie było , że sb to wrzucam bo tak. Tego programu używa się do modelowania postaci w wielu grach.

Edytowane przez R-Koniu
Link to post
Share on other sites

Po prostu śmieszne jest używanie terminów, których się nie rozumie. Ale wszystko to "dzieło" marketingowej papki, to niczym te "inteligentne molekuły" pewnego oleju silnikowego ze znanej reklamy telewizyjnej.

 

Ale jak widać teraz wystarczy zrobić ładny render, a tłum już wierzy że "taką grafę wyświetlą next-geny".

 

Polecam zapoznanie się z tym materiałem

Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

Cytacik z felietonu HIV'a w najnowszym PSXE.

 

 

Mam bekę z konsol next-genowych. W zasadzie śmieję się przez łzy, bowiem liczyłem na bezkompromisową moc, obliczeniowe potwory. W jednym ze Zgrentgenów napisałem nawet: "jeśli next-genowe gry będą śmigać w 30 fpsach, występować będą dropy animacji i inne paszczury - spalę się ze wstydu". Nie to, że dopiero się zorientowałem, ale liczyłem na jakiś cud, uzdrowienie, iskrę bożą. Wszystko wskazuje na to, że zarówno "magnetowid", jak i "żyleta" oferować będą natywne 30 klatek, a tylko nieliczne produkcje, zabiją gałki oczne płynniusią animacją. Podczas targów w L.A. mało kto mówił o takim parametrze jak framerate, a jeśli już krzyczano o nim, to deweloperzy podkreślali szlaczkiem 60 fpsów. W mojej pamięci zapadły dwa tytuły: Forza Motorsport 5 oraz Call of Duty: Ghosts. Wychodzi więc na to, że w kwestii płynności animacji niewiele się zmieni względem X360/PS3. W sieci aż roi się od analiz framerate'u w przedstawionych dotychczas produkcjach next-genowych - zazwyczaj jest to "zablokowane" 30 klatek, a dropy występują rzadko i nie dłużej niż na 1 sekundę (są niewidoczne). Tak czy owak - dla mnie oznacza to klęskę. Rozumiem, że większość graczy (hm, 99?) nie odróżnia 30 od 60 fpsów, więc nie przeszkadza im ten szkopuł, ale oznacza to, że deweloperzy, znów mogą odpuścić, dropy uchodzić im będą płazem, w zasadzie nie zmieni się nic. Chyba faktycznie spalę się ze wstydu.


Zastanawiam się nad odwołaniem preordera. Wychodzi na to, że tak naprawdę po zakupie nie będzie w co grać poza killzone. Czytałem dziś wrażenia z gameplayu Knacka na E3- gra nie warta uwagi - napisano. DriveClub ? Mnie aż tak chyba samochodówki nie jarają, żebym dał za to 250zł... A cała reszta gier jakie wyjdą na starcie ? - wszystko będzie na PeCecie. W lepszej jakości i 60ciu klatkach...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...