Skocz do zawartości

[TEMAT OGÓLNY] PlayStation 4


Recommended Posts

 

 

No właśnie nie wolno mówić że jedna konsola ciekawa,a druga nie.

Lepiej otwarcie powiedzieć, że obie (tfu!) konsole to kupy i PC rządzi.

 

@Up

No tutaj powiedziałeś glupio. PS3 ma wspaniałego Cella z nieodkrytymi dotąd pokładami wydajności :rotfl: (jak FXy AMD :P ). Ale tak na serio, to PS3 ma dużo mocniejsze CPU i przy exach majkroszit wypada gorzej.

Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

Z jakimiś gierkami na start przyjdzie CI zapłacić ~2K. Ja na start chcę wziąć Driveclub, Knack i Killzone, plus konsola, może coś kupię jeszcze na PSN. Chcę się zmieścić w 2,5k na start za taki komplet.


Mail do mnie z ultimy:

 

Czekamy na oficjalną cenę, by móc dać możliwie najniższą, a nie strzelać tak jak jest to w przypadku innych sklepów .

Co do gier... standardowo ustaliliśmy cenę na "dwie i pół stówy", bo cena detaliczna podana jest na 279zł. Ale wszystko zależeć będzie od warunków, które udzielą nam dystrybutorzy na nowe gry nowo-konsolowe. Nie mamy w zwyczaju sztucznie windować cen w górę - więc jak tylko dostaniemy ceny na poszczególne tytuły na bieżąco będziemy się do nich ustosunkowywać i - mam nadzieję - stopniowo obniżać ceny .

Co do pakietów konsol - to jeszcze nie wiadomo jak będzie to wyglądać. Wszystko jest w sferze domysłów. My we własnym zakresie nic na razie nie planujemy, a czy SONY zdecyduje się na taki krok? Zobaczymy

Pozdrawiam,

Łukasz Witkowski
Specjalista ds. sprzedaży

Link to post
Share on other sites

Co do ceny, to macie wszystko w moim temacie, link w sygnaturce, ale tak sprawdzam, czy cena się nie zmieniła i widzę PS4 za 100zł w Saturnie...

http://www.saturn.pl/przedsprzedaz-ps4,b-584

 

@Edit

 

Niniejszy produkt to kupon zapewniający rezerwację na nową konsolę PlayStation 4. Cena konsoli oraz data premiery w Polsce nie została jeszcze potwierdzona.
Zamawiając PlayStation 4 w przedsprzedaży, rezerwujesz sobie prawo do nabycia konsoli po jej polskiej premierze. O kolejności realizacji zamówień, będzie decydować kolejność złożenia zamówienia przedpremierowego.

Hahaha!

 

Cena X1 została, ale PS4 widać wycofali. W każdym razie wcześniej kosztowało 1790 i finalna cena raczej będzie zbliżona do tej.

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

 Ale tak na serio, to PS3 ma dużo mocniejsze CPU i przy exach majkroszit wypada gorzej.

Nie... oba procesory oparto o TĄ SAMĄ architekturę PPC G4. Różnica jest taka że Cell w 1 rdzeniu ma 7 jednostek wykonawczych, zaś "wynalazek" MS ma w rdzeniu tylko 2 jednostki wykonawcze (za to posiada aż 3 rdzenie). CPU również są zbliżone, Cellowi przewagę daje  szybka pamięć XDR ale ogólnie X360 jest mocniejszy. 

Link to post
Share on other sites
Układ graficzny w PS3 posiada 24 PS i 8 VS + 256mb DDR3 Układ graficzny w X360 posiada 48 SPU + 512mb DDR3 współdzielonej z CPU

@Up

Tylko właśnie dlaczego wcześniej pominąłeś fakt, że PS3 ma również 256 MB pamieci XDR. Napisałeś niby układ graficzny, ale w takim razie nie powinieneś pisać potem układ graficzny ma x pamięci współdzielonej z CPU...

 

 

ale ogólnie X360 jest mocniejszy.

Jak to powiedział ktoś z Crytek'u przed premierą Crysis 2, tam, gdzie liczy się moc CPU, lepsze będzie PS3, a tam, gdzie karta graficzna, to Xbox 360.

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

@Up

Tylko właśnie dlaczego wcześniej pominąłeś fakt, że PS3 ma również 256 MB pamieci XDR. Napisałeś niby układ graficzny, ale w takim razie nie powinieneś pisać potem układ graficzny ma x pamięci współdzielonej z CPU...

Pisałem o GPU (bo to GPU jest najczęściej porównywane w gadce PS4 vs X1), gdybym napisał że GPU X360 ma 512mb VRAM popełniłbym błąd, musiałem zaznaczyć że to pamięć WSPÓŁDZIELONA, co w przypadku PS3 nie ma miejsca - więc o tym nie pisałem.

 

Pamięć XDR w PS3 nie ma nic wspólnego z GPU, bowiem pełni funkcję pamięci systemowej.

 

Pominąłem też 10mb eDRAM na bufor ramki w X360, które w teorii miało zapewnić wygładzanie krawędzi w każdej grze, bez utraty wydajności (nie "męcząc'" GPU). W praktyce ta pamięć okazała się zbyt mała i prawdopodobnie nie jest wykorzystywana w obecnych produkcjach. W przypadku PS3 /ewentualnym/ AA zajmuje się Cell, a właściwie jego "dodatkowy" (względem procka 360'tki) wątek.

 

PS3 owszem ma nieco mocniejszy CPU, ale podsystem graficzny w Xboxie to mniej więcej różnica klasy. 

Link to post
Share on other sites
Pamięć XDR w PS3 nie ma nic wspólnego z GPU, bowiem pełni funkcję pamięci systemowej.

No tak, to ja sam napisałem, tylko skoro w jednym podajesz ilość pamięci na całą konsolę (Xbox), a w PS3 tylko na GPU, to takie średnie to porównanie. Gdybyś dodał, że PS3 ma jeszcze dodatkową pamięć na system, to byłoby dobrze, a tak, to się czepiam :P

 

O sile konsol stanowią gry a nie ramy, sramy i inne duperele.Zawsze tak było i pewnie będzie.

A o sile gier stanowią ramy, sramy, gpu i cpu, bo nie ma tak, że np. dobrzy twórcy robią exy dla majkroszitu, a źli dla sony. Im mocniejszy sprzęt, tym więcej można na nim zrobić, lepsza (lub w ogóle jakakolwiek) fizyka, destrukcja otoczenia (może wreszcie jakaś się pojawi), sraty taty, które poprawiają jakość gry itp. itd.

 

 

@Edit

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/playstation-4-konsola-pamiec-ram-4-5-gb-dla-gier.html

 

Haha, miałem rację, że obetną sporo ramu, bo to nagrywanie ostatnich 15 minut (i inne duperele) swoje bierze. No to liczymy, na ostre jak żyletka tesktury i bardzo dobre cienie (Crysis 3) idzie niecałe 2 GB ramu (w 1080p), czyli zostaje jakieś 2,5 GB ramu na resztę. Hmm, szczerze, to jest tego trochę mało, albo wręcz na styk, bo pamięć jest bardzo szybka, tylko.... no właśnie, ma bardzo duże opóźnienia. Jak oni to zrobią? A gdzieś to mam, jak to ktoś napisał w komentarzu:

 

Mowi sie nic straconego i gra sie na PC.

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites
To tylko tytuł z początku generacji z których oprawy zawsze się śmiejemy po kilku latach;)

 

 

A to tylko pokaz możliwości graficznych gry, której oprawy wciąż doszukujemy się po tylu latach.

 

A i obejrzałem gameplay z tej gry.

 

Gołym okiem widać, że zasięg renderowania wysokiej jakości cieni jest bardzo krótki. W 1:21 jak postać skacze, to widać (tam gdzie zaraz pójdzie)... a dobra, pokażę na screenach.

Zaraz będą.

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

@up

Dokładnie, widać, że jakość jest dużo wyższa, niż na prezentowanym gameplayu.

Już daję zdjęcia.

 

http://s6.ifotos.pl/img/1jpg_nepqehh.jpg   Brzydkie cienie.

http://s6.ifotos.pl/img/2jpg_nepqehw.jpg   Zaczynają się rysować bardziej szczegółowe cienie.

http://s6.ifotos.pl/img/3jpg_nepqeha.jpg   Ułamek sekundy później, czyli dwa kroki i już mamy ładne cienie. Ach ta nowa generacja :rotfl:

 

PS. 2:36 z gameplay'a co link dałem, ach te dorysowywujące się obiekty i cienie. Cuda, nie nowa generacja. Czekać tylko, aż w finalnej wersji dadzą blura jak w Heavy Rain, nie aby ukryć niedoskonałości graficzne, nie, po prostu to dodaje klimat :D

Oglądam dalej.

 

Kolejne pikantne nowości:

1:47 i 2:52 Tak samo się rozwala, ach te skrypty rodem z BF'a.

 

No dobra, więcej cudów technologicznych w tej grze już nie ma.

 

Co do słów:

 

 

To tylko tytuł z początku generacji

To to był render, który wygląda dużo lepiej niż gameplay,

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

Tu już z gry 

 

http://www.gram.pl/upl/galerie/7248/201307230714352.jpg         

 

Sucker Punch z małego studia stał się jednym z mocniejszych studiów tworzących na maszynkę Sony. W pierwszej części inFAMOUS nie było scenek przerywnikowych tylko wstawki komiksowe (co zresztą dodawało uroku tej grze) co pokazywało dobitnie że budżet gry był dość niski. Teraz Sony nie szczędzi im grosza. Przy motion capture nagrywają także mimikę twarzy co widać po pierwszych trailerach daje naprawdę świetny efekt. Poprzednie dwie części bardzo mi się podobały i czekam teraz na Second Son.

 

Po tym co pokazały inne gry ta wygląda w miarę... Porównajcie sobie to do nowego MGSa tam jest moc a tu zwykły średniak graficzny jak na dzisiejsze standardy . No ale nie wszystkie gry muszą wyglądać jak Watch Dogs ,MGS czy tez Division :) .

 

 

http://cloud.attackofthefanboy.com/wp-content/uploads/2013/06/metal-gear-solid-v-xbox-one-best.jpg

 

http://www.bubblews.com/assets/images/news/1496109869_1371013857.jpg

Edytowane przez TonySoprano
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Oczywiście żadna, nawet obie sklejone ze sobą. W wychalanych in famous nie ma żadnych zaawansowanych efektów cząsteczkowych, a  Fire Strike'u jest ich od cholery.

 

I kiedy ludzie skończą wałkować tego Killzone'a. Przecież widać gołym okiem rozmazane obiekty nawet w niewielkiej odległości. Nie widać ostrych drzew, tylko durny blur.

 

 

Co do zdjęcia buźki z gameplay'u to pozostawię bez komentarza.

 

A co do zegarków to tam też jest wszechobecny blur, widać to na gameplay'ach. Na PC'cie zaraz byłby hejt, że niski zasięg rysowania i rozmazywanie terenów, które są od nas dalej niż 10 metrów, a na konsolach to się podniecają.

 

@gtxxor

Albo Crysis

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...